Set Berpantang Shaklee (untuk ibu berpantang) : Selamat, Berkesan & Semualajdi



Kenapa Ibu bersalin perlu berpantang? 

Berpantang ialah proses pemulihan ibu lepas mengandung dan melahirkan. Menerusi berpantang ibu kembali pulih dan bertenaga. Biasanya tempoh berpantang antara 44 hingga 100 hari. Bergantung kepada ibu-ibu.

Apa yang kita tahu ada macam2 cara berpantang ni, antaranya bertungku, makan jamu dan minum air akar kayu, berurut, berbengkung, berpilis, jaga makan minum dan macam2 lagi. Yang ini berpantang cara tradisional.

Nak cara moden pulak?


Antara berpantang cara moden dengan mengambil makanan tambahan/vitamin untuk keperluan tubuh ibu lepas bersalin dan melahirkan. Vitamin ini berfungsi untuk memenuhi keperluan nutrisi badan. Lepas bersalin badan sangat2 perlukan vitamin dan mineral untuk mengganti balik apa yang dah hilang waktu bersalin.

Saya mencadangkan supplement Shaklee kerana ia semulajadi, selamat, berkesan, dan telah mendapat kelulusan KKM, halal juga telah melalui banyak ujian secara klinikal. 




Set cadangan Shaklee untuk ibu yang berpantang ini terdiri daripada :



Vita-Lea Iron Formula – 1 biji sehari

Vita-Lea ialah multivitamin dan mineral yang lengkap. Vitalea membekalkan 100% nutrient dan zat yang diperlukan oleh ibu masa berpantang kerana untuk sembuh dari luka bersalin. Vitalea ini juga mengandungi IRON (zat besi) untuk membentuk semula sel darah merah yang hilang semasa proses kelahiran. Ia membantu ibu sentiasa cergas dan bertenaga sepanjang proses berpantang. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, lesu, letih dan tak bermaya. Vitalea ini sangat2 bagus untuk ibu yang menyusukan anak untuk membantu pertumbuhan pembesaran anak.



B-Complex with Folic Acid – 1 biji sehari

B-Complex Shaklee lengkap dengan 8 jenis vitamin B dan asid folik. vitamin B ini dapat membekal tenaga kepada ibu kerana ia akan menukar makanan kepada tenaga, terutama ibu yang berjaga malam menyusukan bayi. Vitamin B ini juga lengkap dengan asid folik yang sangat penting untuk pembentukan sel dan tisu baru. Vitamin B12 membantu memelihara sistem saraf dari tekanan dan stress sekaligus membantu menenangkan emosi ibu (boleh elak meroyan) dan menstabilkan hormon.



Vitamin C 500mg – 1 biji sehari

Sebiji Vitamin C bersamaan dengan 7.5 biji oren. Ia berasaskan konsep pelepasan masa yang mana vitamin C dilepaskan sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Semasa berpantang, ibu sangat memerlukan vitamin C untuk meningkatkan sistem imun si ibu bagi mengelak jangkitan terutamanya jangkitan dari luka bersalin. Vitamin C juga penting dalam pembinaan tisu penghubung untuk mencantumkan semula tisu yang koyak semasa proses bersalin. Ia juga dapat memelihara kalenjar dari tekanan dan kecederaan, termasuk kalenjar susu.


Zinc Complex - 1 biji sehari


Mineral yang sangat2 penting untuk membantu penyembuhan luka luaran dan luka dalaman. Zinc membantu mempercepatkan lagi proses penyembuhan luka dalam badan. Zinc bermanfaat kepada ibu-ibu yang melahirkan anak secara caesarean atau yang bersalin secara normal. Zinc juga penting mengatasi masalah keguguran rambut selepas bersalin. Pengambilan Zinc bagi ibu yang menysusu membantu meningkatkan sistem imun badan bayi termasuk ibu. Ikan haruan merupakan salah satu makanan yang diperkaya dengan zinc.


Energizing Soy Protien (ESP) – 1-2 kali sehari

ESP kaya dengan protin yang berkualiti tinggi. Protin penting untuk membantu melancarkan penghasilan susu ibu. ESP juga boleh membantu mengurangkan risiko jaundice dan memberi tenaga kepada ibu serta mencantikkan kulit si ibu dan bayi. 

 Ostematrix – 2 ke 4 biji sehari


Ostematrix ini lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrix ini penting kepada ibu yang berpantang kerana ia membekalkan tenaga untuk ibu agar mendapat rehat yang cukup dan berkualiti. Ostematrix juga membantu melancarkan penghasilan susu ibu dan mengurangkan risiko jaundice.Ostematrix dapat membantu mengelak sembelit semasa proses berpantang. Untuk ibu yang tak gemar minum susu Ostematrix ini lebih sesuai untuk diambil kerana 1 biji Ostematrix bersamaan 1 gelas susu tinggi kalsium juga bersamaan dengan 80 biji badam. huh, banyak kan khasiat dia.



Boleh juga tambah ...

 Alfafa – 2 hingga 10 kapsul sehari (bergantung kepada tubuh dan keperluan masing-masing)


Mempunyai 1001 khasiat terutamanya kepada golongan wanita. Alfafa terkenal sebagai salah satu makanan untuk milk booster. Jadi, Alfalfa sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami masalah kekurangan susu atau susu lambat dihasilkan. Tapi, pengambilan Alfalfa untuk membanyakkan susu ibu perlukan sesi perahan atau menyusu anak secara langsung. Jika tidak ia boleh menyebabkan duktus susu tersumbat dan ibu boleh terkena demam teruk. Selain itu, Alfafa juga membantu merawat keputihan dan mengatasi masalah miss v yang kering dan kegatalan. Membantu melawaskan masalah penghadaman dan membuang angin dalam badan.


" Bak kata Dr Hamid Arshat, setelah bersalin TERUSKAN makan supplement2 untuk cepatk pulih rahim dan kekuatan badan serta untuk susu ibu yang berkualiti. Saya cadangkan pil2 tersebut patut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita."


 Apa kata ibu-ibu yang berpantang dengan mengambil supplemen Shaklee ...
















PROMOSI SET BERPANTANG SHAKLEE
ADA DISKAUN 10% DARI HARGA AHLI. SK HARGA LAGI MURAH!!



Dalam set ini ada tambahan Vivix. Vivix juga sangat rekomen untuk ibu berpantang. 







Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut 
berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp - 013 570 7812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Post a Comment

1 Comments