Feb 18, 2016

Vivix Shaklee untuk Kencing Manis / Diabetes


Vivix Shaklee membantu penyakit kencing manis / Diabetes

Gee nak berkongsi satu lagi kisah menarik Vivix Shaklee membantu pesakit kencing manis / Diabetes. Jom teruskan baca.


GULA Dari 28.7 turun 6.5
---------------------------

Masih ingat kisah mak saya yang bacaan kencing manis beliau paling rendah 8.3 dan paling tinggi 28.7 sejak kena kencing manis? Purata biasanya 11-14.

Hari ni mak saya beri khabar gembira. Bacaan 6.5 lepas sarapan nasi lemak dan roti telur goreng.

Rahsianya? Vivix konsisten hingga sekarang. Hampir setahun dah rasanya.

Alhamdulillah. Syukur.

Kesihatan orang tersayang = PRICELESS

Selain Gula ok .. Kulit lebih sihat dan flawless pada usia 53 tahun!


Sharing dr FB: Hafiz Juniza

Testimonial mak beliau sendiri


Amazing Vivix! Vivix value for money. Jom hadiahkan Vivix untuk yang tersayang :)



* * *

Bagaimana Vivix Shaklee membantu pesakit kencing manis / Diabetes?


Vivix Shaklee untuk kencing manis / Diabetes

Campuran botani dalam Vivix Shaklee yang kaya dengan khasiat resverastrol dan polifenol ini yang dapat memberi manfaat dan kebaikan kepada pesakit kencing manis / Diabetes.


1. Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistnsi Insulin (metabolic syndrome)

Vivix Shaklee sangat tinggi dengan antioksidan sangat membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jika mengambilnya secara berterusan ia dapat memberi manfaat untuk mengurangkan " metabolic syndome " yang boleh membawa kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.


2. Mengawal kepekatan gula dalam darah

Seperti kita tahu, karbohidrat yang telah dicerna akan menghasilkan gula yang memberi kita tenaga. Tetapi apabila kita mengambil karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat.

Dengan Vivix Shaklee, polifenol yang terdapat di dalamnya akan membantu melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah seterusnya mrngelak pengumpulan gula yang tinggi yang boleh membawa kepada kencing manis.


3. Mengelak kerosakan mata, menggalak penyembuhan luka dengan segera 

Polifenol Anthocyanins yang terdapat di dalam Vivix Shaklee akan membantu memperbaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera terutama pesakit kencing anis


4. Mencegah pembentukan protein AGE

Tahu tak protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis.

Salah satu mekanisme antipenuaan Vivix Shaklee adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE.


Selain itu, khasiat karet ungu (purple carrot), salah satu ramuan penting dalam Vivix Shaklee di mana di dalam setiap karet, terdapat satu antioksidan penting iaitu ASID KLOROGENIK. Antioksidan ini yang bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.



Mari kita berikhtiar dengan Vivix Shaklee untuk membantu dan membaiki kencing manis. Tetapi yang paling penting Gee nak ingatkan bahawa pemakanan harian juga memainkan peranan penting. Jadi kawaah pengambilan pemakanan harian dan jalankan aktiviti harian yang sihat.









Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116



WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/


Instagram @zianaeunos_com


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE 



Continue Reading

Feb 17, 2016

Kisah Vivix untuk Buah Pinggang dan Gout


Assalamualaikum dan Hi :)

Satu lagi kisah benar VIVIX yang cik gee kongsikan . Agak panjang kisah dia . teruskan baca ya ^_^ Moga ia bermanfaat untuk anda :) Insha Allah 



Kisah PANJANG! Kejayaan – VIVIX

Baca habis untuk testimoni best ini!

-----------------------------------------

Satu hari saya tergerak hati untuk singgah dan ziarah seorang makcik yang dikhabarkan sakit teruk. Kali terakhir saya jumpa semasa perkahwinan anak beliau, masa tu dia boleh berjalan dengan baik dan dikhabarkan semakin pulih dari masalah Gout.

Saya singgah dan masuk rumahnya. Kelihatan seorang perempuan terbaring mengiring, dibelakangnya ada kipas angin untuk mengeringkan luka dibelakang badan akibat baring terlalu lama. Ya Allah, teruknya makcik ni. Makcik ini adalah asnaf miskin, terlantar atas sebab menderita sakit buah pinggang kesan daripada terlalu kerap mengambil suntikan dan pain-killer untuk melegakan sakit Gout. Keadaan beliau amat lemah, hanya mampu terbaring, makan bubur dan bersuap, terpaksa didukung untuk ke tandas dan ke mana-mana sahaja. Keadaannya semakin teruk disebakan kesan dialisis yang menyebabkan badan beliau semakin lemah, kurang selera makan, mudah demam dan selsema.

Selepas itu, dalam tempoh 2-3 minggu, saya datang ziarah lagi. Tapi niat untuk hantar Nutriferon untuk anak dan cucu lelakinya yang kerap demam dan selsema. Beliau hanya mampu beli 5 paket dan saya beri beberapa paket tambahan untuk kegunaan beliau. Saya masuk ke rumah dan lihat makcik dah begitu kurus, lemah dan tidak bermaya.

Dalam perbualan kali ini, sambil menitiskan air mata. “Man, tolonglah makcik ini. Carikan ubat untuk sakit makcik ni. Makcik dah tak tahan, sakit sangat. Tolonglah Man.” Jawap saya - InsyaAllah, saya akan ikhtiarkan. Kalau ada nanti saya bagi tahu makcik. Sebelum balik, dipesannya sekali lagi. “Man, tolong makcik pasal ubat tu ya.” InsyaAllah - jawab saya.

Saya terfikir, saya nak bagi makcik sebotol VIVIX. Tapi dengan keadaan kewangan yang begitu, saya tak rasa makcik ni mampu membeli sebotol VIVIX yang berharga RM400+. Akhirnya Allah buka jalan, dan Alhamdulillah saya mampu belikan sebotol VIVIX untuk makcik ni.

Saya hantar VIVIX sebelum Ramadhan, tahun 2015. Masa ni, keadaan makcik sangat lemah. Dia didukung oleh anaknya untuk membolehkan dia bergerak dari satu tempat ke satu tempat. Hatta duduk pun dia tidak mampu. Hanya mampu terbaring. Saya beri penerangan pada anak-anaknya tentang VIVIX, ini sebagai ikhtiar. Moga ALLAH permudahkan urusan yang lain. Makan satu sudu setiap hari dan saya berpesan pada makcik, jika doktor tanya cakap makcik sekarang makan buah-buahan je. Makcik setuju dan mengangguk lemah. Saya terpaksa beredar sebab ada urusan lain.

Sejak dari itu, saya tak berkesempatan untuk menghubungi anak-anaknya untuk bertanya khabar. Sepatutnya, saya datang ziarah selepas 2 minggu tetapi, masa tidak mengizinkan. Akhirnya saya sempat datang sehari sebelum Hari Raya Aidilfitri, tahun 2015. Ada beberapa orang yang menginfakkan duit raya dan saya serahkan kepada beliau. Ketika itu saya lihat makcik sedang duduk di atas kerusi. Saya hanya serahkan duit tanpa borak panjang.

Selepas solat hari raya Aidilfitri, saya singgah untuk bertanya khabar. Alangkah terkejutnya saya bila saya lihat makcik tengah sarapan pagi dan beliau memegang pinggan dan makan sendiri. Keadaannya 100% berbeza dengan apa yang saya jumpa sebelum puasa. Beliau bercerita, dia dapat rasakan semakin sihat, bertenaga dan tidak lagi rasa sakit-sakit badan, demam, selsema serta mampu berdiri dan berjalan dengan bantuan anak-anaknya. Perbualan kami tak lama, sekadar 10 minit sahaja. Selepas itu saya pun pulang kerumah.

Atas pelbagai urusan, saya tidak dapat datang beraya bersama keluarga. Habis Syawal, saya balik ke kampung dan mak bercerita. Dia ada berjumpa makcik ni dalam satu majlis di kawasan kampung dan makcik ni cakap pada mak saya. “Alhamdulillah Hajjah. Ubat yang Aman bagi tu mujarab sangat. Sekarang dah mampu keluar rumah, jalan sana-sini dan tidak lagi menahan sakit.”

Sebelum pulang ke Seremban, kami sekeluarga singgah ke rumah makcik. Memang kehidupan makcik sekeluarga berubah setelah memakan sebotol VIVIX. Kesihatannya semakin baik, luka kesan dialisis di leher telah ditukar semula di tangan. Luka juga semakin cepat kering. Doktor bagi tahu, bacaan darah beliau dah cantik, badan bertenaga, makin sihat dan kuat.

Baru-baru ini saya berjumpa anak lelakinya dan dia bercerita yang kesihatan maknya semakin baik dan posi

Inilah kisah VIVIX buat asnaf miskin yang menderita sakit buah pinggang. Alhamdulillah, saya bantu mana yang mampu. Kini beliau masih mengambil VIVIX dan ESP. ESP diminum setiap pagi untuk beliau lebih bertenaga dan Alhamdulillah tiada kesan sampingan kepada buah pinggang dan gout.

Asalnya makcik ini kerap mengambil suntikan dan pain-killer kerana masalah gout. Alhamdulillah, dengan asbab sebotol VIVIX, ia membantu bukan sahaja kesihatan tapi kehidupan yang lebih ceria dan bahagia. Kini, makcik mampu tersenyum gembira dan ceria menghitung hari untuk menerima menantu. InsyaAllah.

Kredit: FB: Hawatif Ali
Pages: Duniaraha









Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812

Instagram @shakleebygee



TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)





Continue Reading

Feb 15, 2016

Testimoni Ibu Mengandung Ada Anemia / Bleeding Ikhtiar dengan Set Asas Mengandung Shaklee




PERHATIAN: Ibu Mengandung yg ada masalah Anemia / Bleeding


Set Asas Ibu Mengandung dari Shaklee ini inshaAllah antara ikhtiar bantu mengurangkan masalah dan menambahbaik kesihatan para ibu / bakal ibu!


Jangan skip nutrisi lengkap Shaklee yang:
Sentiasa berkesan
Sentiasa selamat
Sentiasa mesra alam


* * *


Jom ketahui fungsi & kebaikan setiap produk dalam Set Asas Ibu Mengandung ini


Bcomplex
    • Mengandungai asid folik yang sangat penting untuk saraf dan tulang belakang bayi
    • Mengelak spina bifida - kecacatan pada tulang belakang dan saraf bayi
    • Mengurangkan stress
    • Melegakan sakit kepala
    • Memberi tenaga kepada si ibu

      Ostematrix 
        • Suplemen kalsium dalam bentuk tablet mudah ditelan
        • Membekal kalsium dan magnesium untuk pembentukan tulang dan gigi bayi
        • Membantu atasi sembelit, buasir dan mudah lawas
        • Membantu tidur lebih lena & mudah bangun pagi

          Vitamin C
            • Membantu meningkatkan sistem imun ibu dan bayi dalam kandungan
            • Mengurangkan kerengsangan kulit dan alahan masa mengandung
            • Mencantikkan kulit ibu ( lebih cerah, berseri dan kurang jerawat )

              Vitalea
                • Multivitamin yang lengkap dengan zat besi
                • Membekal tenaga kepada ibu
                • Membantu ibu yang ada masalah anemia / HB rendah












                  Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


                  Nurzhiana Mohd Yunus

                  Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

                  SMS/WHATSAPP 013-570 7812



                  TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


                  Continue Reading

                  Feb 13, 2016

                  Testimoni Terbaru Vivix Shaklee #1



                  Vivix superantioksidan yang membantu membaiki sel2 dalam badan . Apabila
                  • sel2 sihat
                  • organ pun sihat
                  • sistem badan menjadi lebih sihat
                  • dan badan akan bertambah sihat! 

                  Nak sihat?

                  Jom minum Vivix. Hanya 1 sudu teh sehari !!


                  Vivix sesuai untuk anda yang mempunya masalah kesihatan yang mahal2 seperti
                  • Darah tinggi
                  • Diabetes
                  • Kolesterol
                  • Kencing manis
                  • Kanser
                  • Luka parah
                  • Lemah2 badan
                  • Gemuk
                  • Perokok yang ingin berhenti merokok
                  • Wanita yang ingin awet muda, kulit cantik bersih bebas jerawat, jeragat dan parut!


                  Testimoni Terbaru Vivix Shaklee

                  Vivix untuk stroke


                  Vivix bantu betulkan period

                  2 tahun tak period, setengah botol consume vivix haid terus datang
                  ------------------------------------------------------------------

                  Ini testimoni sebenar daripada doktor hasifah (doc cip)....
                  Pesakitny seorang wanita yang menderita masalah cyst & ketidakstabilan hormon..
                  Dah pernah operation & ambik ubat klinik..tapi masih tak ok...
                  Doc hasifah hanya syor vivix & alhamdulillah setengah botol vivix trus elok...

                  kredit: FB Ummu Durrah 


                  Vivix untuk berhenti merokok!


                  Vivix untuk Kolesterol 

                  Vivix untuk pesakit jantung


                  Vivix untuk Bell Palsy - kelumpuhan tiba2 pada saraf muka

                  Kisah Faiza:

                  alhamdullilah

                  2 oct 2015

                  Saya bangun sebelah muka da jatuh

                  Xbole senyum
                  Mata x bole tutup
                  Air mata mengalir macam menangis
                  Sakit
                  Rasa tegang je

                  Dr sahkan saya diserang bellpalsy
                  Bukan STROKE
                  tapi kelemahan sebelah otot muke

                  Saya di steroid

                  Punca UNKNOWN
                  Tapi maybe sebab saya menyusukan dan baru lepas bersalin

                  Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu..

                  Consume SPECIAL DOSE vivix Dan consume
                  1Omega guard
                  2Bcomplex
                  3️Vitamin E
                  dgn extreme

                  Saya juga menjalani fisioterapi

                  Alhamdullilah selepas 90hari
                  Saya diberi kesempatan SENYUM kembali

                  Share la
                  Saya izinkan
                  Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami berikan support
                  Ia bukan mudah seperti dijangka

                  Saya dan sahabat ‪#‎bellpalsy‬ sahaja yg tahu apa yg kami rasa..

                  Actually its more to self confidence / esteem

                  Tapi serius is MANIS untuk diingati
                  Dalam calender kehidupan
                  Hadiah dari Allah
                  Harap ia menghapus dosa2...

                  Sharing dr FB: Faiza Suhada


                  Vivix untuk kencing manis











                  Jom order Vivix . Ada PROMOSI sepanjang bulan Feb 2016 ini !!






                  Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


                  Nurzhiana Mohd Yunus

                  Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

                  SMS/WHATSAPP 013-570 7812

                  Instagram @shakleebygee



                  TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE 



                  Continue Reading