Nov 28, 2018

Vitamin Untuk Kuku Rapuh Dan Mudah Pecah Kembali Cantik Dan Berkilat


Vitamin Untuk Kuku Rapuh Dan Mudah Pecah Kembali Cantik Dan Berkilat



Masalah kuku sebenarnya berpunca dari kekurangan nutrisi dalam badan dan dalam masa yang sama anda kurang menjaga kesihatan kuku dari luaran dan dalaman. Boleh baca di sini untuk 8 Cara Jaga Kuku.

Nak tau vitamin apa yang bagus untuk masalah kuku rapuh dan mudah pecah kembali cantik dan berkilat?

Vitamin Untuk Kuku SIhat, Cantik dan Berkilat

1-Vitamin B 
  • Kekurangan vitamin B12 boleh menyebabkan kuku kering dan gelap. 
  • Asid folik atau B9 pula penting untuk kuku tumbuh dengan sihat kerana ia menyumbang kepada pembentukan sel darah merah dan pertumbuhan sel-sel baru. 
  • Biotin atau B7 membantu sel tumbuh dengan sihat dan ia penting untuk metabolisme asid amino yang mana ia membina protein yang penting untuk pertumbuhan kuku yang sihat dan berkilat. 
Dapatkan sumber makanan vitamin B dan suplemen B-Complex yang cukup untuk elak kuku kering, retak, pecah dan gelap.


2-Omega 3
Omega-3 membantu melembapkan kuku dan memberikan rupa kuku yang berkilat.


3-Magnesium
Ambil cukup magnesium bagi mengelak rabung tegak di kuku. Magnesium juga boleh membantu dalam sintesis protein dan membentuk kuku yang baru. 


4-Protein 
Protein bantu meningkatkan pengeluaran keratin untuk kuku yang kuat. Keratin adalah sel mati dalam badan yang dikumpulkan seterusnya ditolak keluar bagi membentuk sel-sel kuku. Tu sebab bila potong kuku anda tak rasa sakit sebabnya sel dah mati. 


5-Vitamin C
Vitamin C penting dalam penghasilan kolagen yang akan membantu menguatkan kuku. Tapi kena ingat yang Vitamin C tak boleh dihasilkan sendiri oleh badan, jadi kena ambil dari makanan dan suplemen. 


6-Zat besi
Kuku rapuh / mudah pecah antara sebab atau tanda badan anda kekurangan zat besi. Ambil zat besi yang cukup untuk pastikan sel-sel dapat bekalan oksigen yang cukup kerana ia penting untuk pertumbuhan kuku yang sihat. 


7-Zink
Banyak muncul bintik putih pada kuku adalah tanda badan anda kurang zink. Tingkatkan makanan yang ada zink seperti coklat gelap, kacang tanah dan ayam belanda.

Zink sangat penting kerana ia penting untuk lebih 200 mekanisma badan termasuk pertumbuhan kuku yang sihat. Kuku kan sangat cepat tumbuh baru jadi anda kena dapatkan zink yang cukup setiap hari!


Tak nak kuku rapuh dan mudah pecah? Sebaliknya inginkan kuku yang cantik, sihat dan berkilat? Pastikan anda mengambil cukup vitamin dan mineral setiap hari. Suplemen Shaklee membekalkan suplemen semulajadi yang selamat untuk kesihatan yang berpanjangan.


Pilihan Suplemen Shaklee Untuk Kuku / Vitamin Untuk Kuku
  1. Vitamin B >> B-Complex
  2. Omega >> Omega Guard
  3. Magnesium >> Ostematrix
  4. Protein >> ESP
  5. Vitamin C >> Vita C Plus
  6. Zat besi >> Vitalea
  7. Zink >> Zinc Plus






Perlukan vitamin Shaklee semulajadi dan konsultasi, hubungi saya segera untuk bantu anda,

Nama : Gee @ Nurziana
Pengedar Aktif Shaklee
Whatsapp: klik 013-5707812
Telefon : 013-5707812






Continue Reading

Nov 26, 2018

Kebaikan Vivix Shaklee Untuk Ibu Berpantang


Kebaikan Vivix Shaklee Untuk Ibu Berpantang

Tempoh berpantang memang sangat mencabar bagi si ibu. Masa ini adalah fasa si ibu dalam proses penyembuhan dan dalam masa yang sama ada kehadiran orang baru juga. Memang mencabar kan masa berpantang ni.

Sebab itu ramai yang mencari alternatif atau suplemen untuk ibu berpantang. Lihat di sini Set Berpantang Shaklee yang jadi pilihan ramai.

Selain suplemen yang ada dalam Set Berpantang Shaklee, ada satu lagi cara yang lebih mudah dan banyak kebaikan serta khasiat untuk si ibu masa berpantang iaitu Vivix Shaklee! Apa itu Vivix Shaklee?


Vivix Shaklee 

Kebaikan Produk Vivix Shaklee Untuk Ibu Berpantang
  • Menyembuhkan organ peranakan si ibu. 
  • Baik pulih kesihatan rahim si ibu yang baru selepas bersalin. 
  • Bantu proses penyembuhan luka lepas bersalin. Luka cepat sembuh dan kering sekaligus bantu kurangkan risiko luka terbuka atau bernanah. 
  • Memberi tenaga kepada si ibu, badan kurang rasa lenguh atau sakit-sakit badan. Tempoh berpantang sangat mencabar bagi si ibu dalam menjaga diri dan bayi. 
  • Mengelakkan stress atau gila meroyan. 
  • Menguatkan sistem imun badan si ibu dari terkena demam, selsema, penyakit berjangkit dan sebagainya. 
  • Meningkatkan metabolisme badan si ibu jadi boleh membantu mengelak berat naik mendadak kerana masa berpantang si ibu tak boleh banyak bergerak. 
  • Mencantikkan & menyihatkan kulit si ibu kerana Vivix tinggi antioksidan yang bagus untuk melambatkan proses penuaan kulit. Secara tak langsung kulit baby juga bertambah sihat. 
  • Menggalak tekanan darah yang sihat buat si ibu. 


Yang paling bagus rasa Vivix Shaklee yang sedap! Dan si ibu juga tak perlu beli banyak jenis suplemen jika anda tak suka makan banyak-banyak. Jika jenis yang tak suka telan tablet juga memang Gee sangat rekomen Vivix Shaklee ini untuk anda yang sedang dalam tempoh berpantang. Mudah sangat hanya amik sesudu Vivix sehari!


Vivix Shaklee


Jom kita lihat apa kata ibu-ibu yang berpantang dengan mengambil Vivix Shaklee. 
Testimoni Vivix Shaklee Untuk Ibu Berpantang








Rajinlah minum Vivix Shaklee yang baik untuk kesihatan ibu berpantang. 




Cara Order?
Hubungi Gee terus untuk dapatkan konsultasi dan guide yang betul. Setiap customers yang beli dengan Gee anda akan dapat konsultasi percuma dan berterusan.

Gee @ NurZiana
Pengedar Aktif Shaklee
013-5707812
Link Whatsapp: klik sini 013-5707812


Ada Promosi Vivix !! Harga Pasaran RM 475.




Continue Reading

Nov 25, 2018

Kebaikan Resveratrol (Vivix Shaklee) Untuk Tingkatkan Kesuburan / Peluang Hamil


Kebaikan Resveratrol (Vivix Shaklee) Untuk Tingkatkan Kesuburan dan Peluang Untuk Hamil

Vivix Shaklee

Selain suplemen Set Kesuburan Shaklee, Vivix juga salah satu suplemen yang boleh membantu anda untuk meningkatkan kesuburan pasangan suami isteri. Apa itu suplemen Vivix baca di sini, Vivix Shaklee.


Bagaimana Resveratrol (suplemen Vivix Shaklee) membantu meningkatkan kesuburan dan peluang untuk mengandung?

Vivix Shaklee sangat tinggi dengan anitioksidan dan ia boleh membaiki dan memperbaharui hingga ke peringkat sel DNA badan anda. Kandungan antiosidan (Resveratrol dan Polifenol) yang banyak membantu dan bermanfaat kepada tubuh badan anda.




"Makin tinggi antioksidan, makin kuranglah kerosakan oksidatif di dalam badan." Kerosakan oksidatif atau "oxidative damage" ini yang boleh merosakkan sel-sel dalam badan. 


Kebaikan Resveratrol di dalam Vivix Shaklee untuk Meningkatkan Kesuburan dan Bantu Tingkatkan Peluang KeHamilan

1- Resveratrrol (Vivix Shaklee) yang tinggi antioksidan penting dalam kesuburan. Menurut Dr. Erica Nikiforuk pada January 2014, resveratrol berfungsi untuk memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur yang tidak matang dan berpotensi dalam memanjangkan usia kesuburan. Ringkasnya begini, suplemen Vivix boleh bantu meningkatkan kualiti sperma dan ovum, memanjangkan jangka hayat dan meninggikan lagi peluang untuk disenyawakan. 

2- Resveratrol mempunyai fungsi anti-aging / anti-penuaan.Fakta: Kesuburan berkurang bila makin bertambah umur. Dan proses jadi makin laju bila ada "kerosakan oksidatif" dalam badan.

Di sinilah suplemen Vivix Shaklee bertindak. Ia akan melambatkan proses penuaan dan mengurangkan kesan akibat kerosakan oksidatif dalam badan anda. Dalam satu kajian pada tahun 2011, resveratrol berpotensi untuk mengelak penuaan ovari (menjaga kesihatan rahim). Sumber di sini.

3- Resveratrol (Vivix Shaklee) kurangkan risiko PCOS.
Dalam satu kajian terbaru, Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism tahun 2016, resveratrol juga membantu menyeimbangkan paras hormon wanita yang ada masalah PCOS (sumber di sini). PCOS adalah salah satu punca ketidaksuburan bagi wanita.


4- Bagi orang lelaki, Vivix Shaklee penting juga untuk:
  • meningkatkan tahap tenaga & keupayaan sexual
  • mengelakkan masalah mati pucuk dan dan melindungi kesihatan prostat. 
  • mengurangkan tabiat merokok. Tahu tak? Bahan toksik yang ada dalam rokok tu boleh membantutkan kualiti sperma.
5- Khasiat antioksidan di dalam Vivix Shaklee juga boleh membantu mencegah kanser prostat dan kanser rahim. Mengambil Vivix Shaklee setiap hari dan amalan pemakanan sihat boleh membantu anda mencegah risiko awal dari terkena kanser. Mencegah lebih baik dari mengubat kan??


Nampaknya Vivix Shaklee sangat baik untuk suami isteri bagi meningkatkan tahap kesuburan dan peluang untuk kehamilan. Vivix Shaklee boleh menjaga sel pembiakan dan tahap kesihatan agar lebih sihat.

Minum Vivix setiap hari untuk kesihatan dan kesuburan



Testimoni Vivix Shaklee Untuk Kesuburan / Peluang Hamil








Cara order Vivix Shaklee?
Hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp





Continue Reading

Nov 24, 2018

Testimoni Youth Shaklee: Masalah Kulit Berjerawat


Testimoni Youth Shaklee Untuk Kulit Jerawat


Testimoni Pengguna Youth Shaklee dari Noor Zawani Suhaimin (klik sini untuk link FB)

Gambar sebelum

  • March 2018. Belum pakai Youth.
  • Kulit muka banyak jerawat. Juga buat rawatan kulit, jumpa pakar kulit sampai beribu-ribu jugak habis duit.


Tapi hasilnya hanya sekejap saja. Lepas dua tiga minggu rawatan, kulit muka mula jadi macam sebelum-sebelum ni. Malu tak yah cakap la, nak keluar rumah pun memang malu giler sebab nanti mesti ada yang tegur dan pandang semacam je πŸ™ˆ

April 2018
Mula berkenalan dengan Youth. Masa ni Shaklee baru melancarkan produk terbarunya Youth skincare. Masa mula pakai memang ada rasa perubahannya tapi slow and steady jer laa.

Set Youth Shaklee 

Gambar selepas
Antara kesan / perubahan yang Pn Noor Zawani dapat:
πŸ”˜ Jerawat yang menimbun dulu alhamdulillah dah hilang
πŸ”˜ Kulit kemerah-merahan dulu pun dah lesap
πŸ”˜ Parut-parut kesan jerawat yang banyak tu pun dah beransur hilang
πŸ”˜ Kulit nampak lebih cerah dari sebelumnya
πŸ”˜ Jeragat pun makin pudar
πŸ”˜ Pores makin mengecil
πŸ”˜ Kulit muka dah kurang berminyak
πŸ”˜ Kulit lebih lembut dan licin


Alhamdulillah Gee tengok memang banyak perubahan kulit muka dari sebelum guna skincare Youth Shaklee. Yang penting rajin guna skincare Youth tiap hari. Sambil tu juga jaga pemakanan harian.


Kenapa YOUTH terbaik untuk kulit?

Youth Shaklee Terbaik Untuk Kulit

Youth Shaklee Terbaik Untuk Kulit
Youth Shaklee Terbaik Untuk Kulit




Nak order Shaklee? Nak order Youth?
Hubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp





Continue Reading

Nov 22, 2018

Nov 21, 2018

5 Kepentingan Toner Untuk Kulit Wajah


5 Kepentingan Toner Untuk Kulit Wajah

Kepentingan Toner 

Gee baru tahu rupanya peggunaan toner muka ni penting dalam rutin kecantikan kulit sejak mula guna set skincare YOUTH. Jika sebelum ni kan, Gee pun sama macam yang lain juga mesti akan tanya, "Perlu ke guna toner muka ni?", "Penting ke toner ni?".

Toner muka ni sebenarnya salah satu step asas dalam produk kecantikan kulit wajah selain daripada pencuci muka dan moisturizer (pelembap). Apa fungsi toner? Apa kepentingan toner untuk kulit wajah kita?

5 Kepentingan Toner Yang Perlu Anda Tahu Untuk Kulit Wajah 

1- Mengimbangi pH kulit wajah
Ada pembersih muka yang jenis boleh mengganggu keseimbangan pH kulit wajah. Ini boleh menyebabkan pengeluaran minyak yang berlebihan dan seterusnya kulit jadi lebih berminyak. Sebab itu pentingnya toner untuk membantu menyeimbangkan semula pH kulit wajah.



2- Mengecilkan liang pori
Fungsi toner yang paling ramai suka sebab toner boleh mengecilkan atau mengetatkan kembali liang-liang pori yang terbuka semasa mencuci muka. Jika liang pori terbuka dan terus dibiarkan, ia boleh menyebabkan masalah jerawat, kemunculan blackhead dan whitehead serta kulit berminyak.



3- Memberi lapisan perlindungan tambahan pada kulit wajah
Penggunaan toner juga boleh melindungi kulit wajah anda. Selain memberi kelembapan pada kulit, ia juga mampu membuang lebihan kotoran selepas mencuci muka dan menyingkirkan sel kulit mati. Apabila sel kulit mati disingkirkan, ia akan membuatkan wajah anda kelihatan lebih berseri. lebih cerah dan tak nampak kusam. (Bila banyak sel kulit mati, tu yang sebabkan muka kusam gelap jer tu).



4- Mencegah kulit wajah jadi kering dan kasar
Ciri-ciri toner yang baik mestilah tak membuatkan kulit menjadi makin kering dan kasar. Sebaliknya, penggunaan toner ini boleh membantu melembapkan dan melembutkan lagi kulit wajah. Dan kulit muka juga tak rasa ketat selepas menggunakan toner.



5- Mengembalikan keremajaan kulit wajah
Satu lagi elemen penting bagi toner, ia haruslah ada fungsi untuk mengembalikan keremajaan kulit wajah. Toner yang bagus haruslah ada fungsi untuk simulasi sel dan mengurangkan kerosakan kesan daripada radikal bebas (pencemaran, alat makeup dan sebagainya).



Pentingnya toner!

Sebab itu bila anda lihat, mereka yang konsisten dan rajin menggunakan toner setiap hari akan mendapati kulit lebih sihat, lebih lembut, pori-pori makin mengecil dan hampir tiada. Rajin-rajinlah guna toner dalam rutin penjagaan kulit wajah anda ya. Tak guna jika guna produk kulit mahal-mahal tapi anda skip rutin toner.


Gee kongsikan sekali apa ciri-ciri toner yang terbaik untuk kulit kita pakai setiap hari.

Ciri-ciri Terbaik Toner Yang Bagus Untuk Kulit Wajah
  • toner yang bebas minyak (pilih jenis oil-free)
  • toner yang tak menyumbat liang pori-pori (non-comedogenic)
  • toner yang tiada kandungan alkohol kerana ia boleh membuatkan kulit cepat kering
Lepas ini pilihlah toner yang sesuai dan bagus untuk kulit kerena toner adalah step penting untuk pembersihan kulit selain daripada mencuci muka.


Toner YOUTH Perfecting Skin Toner

Toner ini Gee sendiri yang guna sekarang. Apa yang bagusnya toner dari YOUTH ialah dia mampu menyihatkan kulit muka, membersih sel kulit mati dan melembapkan kulit wajah anda.

Youth Perfecting Skin Toner

Kelebihan YOUTH Perfecting Skin Toner ini terletak pada bahan-bahan di dalamnya iaitu:

Youth Perfecting Skin Toner

Tip penjagaan kulit bagi orang Jepun. Mereka pun rajin guna toner. Nak dapat kulit cantik dan sihat macam orang Jepun jangan tinggal toner lepas ini ya. Orang Korea juga sama memang dorang tak skip toner ni.




Pentingnya penggunaan toner untuk kulit wajah. Lepas ini kena rajin guna toner ya. Jangan skip guna sebab sangat penting fungsi toner pada kulit muka.

Jika nak try guna toner YOUTH Perfecting Skin Toner boleh dapatkan terus dari Gee. Boleh baca dulu revier toner Youth di sini >> YOUTH Perfecting Skin Toner dari Shaklee. 


Order Youth Shaklee?
Hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp





Continue Reading

Nov 17, 2018

Skincare Terbaik Untuk Masalah Blackhead Dan Whitehead


Skincare Youth Shaklee Terbaik Untuk Masalah Blackhead Dan Whitehead. 


Set Duo Youth Skincare Bantu Masalah Blackhead dan Whitehead.

Ramai yang ada masalah blackhead dan whitehead. Dan ramai juga yang sukar nak hilangkan blackhead dan whitehead juga. Dalam entri kalini Gee kongsikan skincare yang terbaik untuk membantu masalah blackhead dan whitehead di muka.

Apa punca jadinya blackhead dan whitehead? Boleh baca di sini >> Punca Blackhead Whitehead. Dan tahu punca maka lebih mudah nak merawat dan baiki masalah blackhead dan whitehead di muka. Kalini rawat blackhead whitehead guna skincare dari luar.


Set Duo Youth Skincare untuk Membaiki  Masalah Blackhead dan Whitehead

1- Luminous Gel Oil Cleanser 




  • Pencuci muka yang tidak berbuih dan tidak ada sabun. 
  • pH yang seimbang jadi sangat sesuai untuk semua jenis kulit.
  • Sangat lembut pada kulit muka, lepas mencuci muka, muka rasa lembut dan tak kering atau rasa ketat.
  • Alga hijau membantu membersihkan sel kulit mati dan memberi hidrasi pada kulit muka. Sebab itu lepas mencuci muka, muka rasa lebih bersih dan tak ada rasa biji-biji atau blackhead / whiteheada kat muka.
  • Minayak Avocado tinggi antioksidan yang boleh melindungi kulit. Semasa mencuci, minyak ini juga memberi kelembapan pada kulit dan kulit rasa lebih halus dan lembut!
  • Muscadine Grape penting untuk menghalang kolagen dan elastin daripada rosak. Bila cukup kolagen sudah tentu kulit lebih cantik dan sihat!

Langkah membuang blackhead & whitehead: 
Anda boleh gunakan pencuci muka Luminous Gel Oil Cleanser dengan teknik DOUBLE CLEANSING. 2 kali guna. Masa muka kering sekali dan sekali lagi cuci muka dengan basahka sikit wajah / tangan dengan air untuk cucian yang lebih bersih. Amalkan tiap hari. Nanti anda boleh lihat blackhead dan whitehead akan makin berkurang.


2- Perfecting Skin Toner 


Toner Youth ni memang terbaik yang pernah Gee cuba. Macam mana dia boleh membantu masalah blackhead dan whitehead kat wajah anda? Jom kita lihat dulu kebaikan toner ni.
  • Membersihkan kulit muka daripada sel-sel kulit kusam atau sel-sel kulit mati. 
  • Juga membersihkan liang pori daripada kotoran-kotoran yang berpunca daripada udara yang kotor, sisa mekap dan kulit berminyak. Bila liang pori bersih dan tak tersumbat maka blackhead dan whitehead tak akan jadi makin banyak lagi. 
  • Kulit muka berasa lebih segar daan tiada rasa ketat atau kering. 
  • Kandungan Alga hijau membantu membersihkan sel kulit mati dan memberi hidrasi pada kulit muka. Sebab itu lepas mencuci muka, anda guna terus toner untuk memastikan muka betul-betul bersih. 
  • Kulit makin subur dan sihat dengan ekstrak Muscadine Grape yang akan menghalang kolagen dan elastin daripada rosak. Bila cukup kolagen sudah tentu kulit lebih cantik dan sihat!

Langkah membuang blackhead & whitehead: 
Lepas cuci muka dengan cleanser tadi, anda terus sapu Youth Perfecting Skin Toner. Titikkan toner pada kapas sedikit dan sapukan pada wajah. Ini untuk pastikan kulit muka lebih bersih. Dalam masa yang sama, penggunaan toner juga boleh membantu mengecilkan / merapatkan liang pori pada wajah. Liang pori yang bersaiz besar yang tersumbat menjadi hitam, akan menyebabkan terjadinya blackhead kerana liang pori itu tadi telah terkosida dengan udara.


Amalkan 2 langkah ini setipa hari, pasti masalah blackhead dan whitehead boleh diatasi. Pori-pori juga boleh makin mengecil dan tertutup rapat kerana kulit lebih bersih dan dibekal dengan vitamin.


Testimoni Youth Untuk Blackhead dan Whitehead 





Kenapa pilih Youth Skincare?





Cara Order Youth?
Hubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp.





Continue Reading

Nov 16, 2018

Makan-makan di Hari Anugerah Kecemerlangan Pelajar 2018


Entri bergambar lagi. Hari khamis semalam 15 Nov 2018, Gee join skali aktiviti kat sekolah. Tapi Gee bukan cikgu yerπŸ˜ƒ. Cuma Gee banyak kali jadi cikgu ganti kat sekolah ni tu yang selalu join program.



Pelajar main kompang sambut tetamu jemputan

Sempat selpie kejap hihi

Ada persembahan tarian

Persembahan nyanyian


Macam biasa lepas majlis ada jamuan makan. Makanan ni tiap orang bawak satu lauk. Biasa dia bahagikan ikut kampung. Satu bilik kumpul kampung ni. So akan nampak banyak lauk pauk dia.








Ni Gee share versi video. Banyak betul makanan dia. Kenyang!





Ok. Sampai sini dulu. Nexti time Gee share lagiπŸ˜ƒ.




Continue Reading