Apr 30, 2019

Apr 29, 2019

Pencuci Muka Terbaik Untuk Lelaki Masa Kini


Anda sedang mencari pencuci muka yang terbaik dan sesuai untuk lelaki?

Sama macam wanita juga, orang lelaki sekarang dah ramai yang mula menjaga imej dan kebersihan muka dan diri. Bila bab pencuci muka ni memang pening juga nak pilih kan?




Tapi bagi orang lelaki dia lebih suka yang simple jer asal ada tapi yang penting berkesan! Ada juga yang sekadar mencuci muka dengan sabun saja pun sudah cukup. Tahu tak? Bila mencuci muka dengan sabun ia akan membuatkan kulit jadi lebih kering dan menghilangkan minyak semulajadi pada wajah.

Sebelum tu kita kena tahu yang lelaki ni kulit mereka lebih tebal, lebih berminyak disebabkan hormon androgen lebih tinggi. Tu sebabnya lelaki juga perlukan pencuci muka yang paling baik dan sentiasa menjaga rutin penjagaan kulit yang betul.


Apakah pencuci muka yang terbaik untuk lelaki?

Untuk lelaki, pencuci muka yang terbaik saya cadangkan ialah LUMINOUS GEL OIL CLEANSER dari rangkaian YOUTH. Kenapa? Apa kelebihan dia?

Sebab utama, YOUTH adalah skincare dari Shaklee. Ia merupakan skincare organik yang berasaskan tumbuhan dan bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya.




Memilih pencuci muka yang organik dan selamat amat penting untuk menjada kulit dalam masa panjang.

Pencuci Muka Untuk Lelaki Yang Terbaik


Pencuci Muka Youth: Luminous Gel Oil Cleanser


Kenapa mesti pilih pencuci muka YOUTH Luminous Gel Oil Cleanser;
  • Kandungan pH yang seimbang dengan kulit. Kulit rasa lebih selamat dan sihat.
  • Tiada sabun jadi kulit tak rasa kering dan ketat lepas mencuci muka.
  • Pencuci muka jenis berminyak untuk buang sisa makeup dan minyak di muka.
  • Pencuci muka jenis gel untuk buang kotoran di muka.
  • Tiada penutup jadi mudah di bawa ke mana saja.
  • Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit kering, berminyak, berjerawat, kusam.
  • Mampu mengurangkan blackhead dan whitehead. 
  • Mencerahkan kulit secara sekata.
  • Sangat sesuai juga untuk kulit rosak akibat salah guna produk.

    Ada kandungan vitamin antioksidan juga di dalam pencuci muka YOUTH ini yang bagus untuk menjaga dan merawat kulit.
    • Minyak Avocado - kaya dengan antioksidan, memberi kelembapan pada kulit semasa mencuci, kulit lebih halus dan lembut.
    • Muscadine Grape Extract - untuk melindungi & membaiki sel sel DNA, juga menghalang kerosakan kolagen dan elastin.
    • Ekstrak Yis - mengurangkan tekanan oksidatif pada kulit dan melegakan kulit.
    • Ekstrak Alga Hijau - membersihkan sel kulit mati dan menghidratkan.

    Bahan-bahan dia semua sangat bagus untuk kulit kan? Lengkap semua ada. Sambil mencuci kulit muka sambil tu dia merawat dan memberi vitamin pada kulit.


    Jom kita lihat pula testimoni pencuci muka Youth dari pihak lelaki

    Testimoni Pencuci Muka Youth Shaklee untuk Lelaki




    Bukan setakat pencuci muka saja, satu set skincare Youth boleh guna untuk lelaki.







    Best kan skincare YOUTH dari Shaklee ni. Ramai yang suka tak kira lelaki ke perempuan.

    Bagi orang lelaki jika nak cuba pencuci muka Youth ni sangat Gee rekomen. Terbaik sangat. Sangat lembut kat kulit muka. Sambil tu dia bagi vitamin pada kulit.





    Berminat untuk mendapatkan skincare YOUTH yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.



    Continue Reading

    Apr 28, 2019

    Apr 27, 2019

    Cara Berkesan Merawat Bersin


    Bersin yang tak berhenti-henti. Bila bangun pagi jer bersin sampaikan hidung tersumbat berair, selsema dan gatal hidung. Bila kena habuk dan debu juga sama. Stress rasa kan. Rimas. Tak selesa langsung. Apa lagi nak buat?




    Menurut Pakar Perunding Otorinolaringologi Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Prof Madya Dr Rosdan Salim, gejala awal seduan ini berlaku kerana keradangan membran nasal (hidung) yang kerap bersin, hidung berair, hidung tersumbat, gatal hidung atau mana-mana kombinasi itu. Ramai yang tak dapat mengesannya lebih awal dan gejala ini perlulah mendapatkan rawatan terus jika terkena secara berterusan beberapa hari bagi mengelak ia menjadi resdung atau alahan sinusitis.

    Jangan risau. Gee boleh bantu sebab Gee sendiri juga ada masalah bersin dulu. Sebiji sama semua tanda dan gejala dia iaitu Gee selalu bersin pagi, hidung tersumbat, hidung berair, tak boleh kena habuk dan debu terus akan bersin tanpa henti.


    Apa yang Gee buat untuk merawat bersin ini dengan cara yang betul-betul berkesan??

    Gee ambil suplemen VITAMIN C. Sebenarnya kan kisahnya dulu Gee amik Vitamin C ni untuk kulit cantik, tapi tak sangka-sangka juga Gee dapat selesaikan skali bersin ni. Memang seronok sangat lah. Siapa jer yang tak gembira kan?


    Testimoni Bersin dengan Shaklee

    Dalam masa Gee ada bersin tu kan, masa tu kulit Gee juga ada jerawat halus banyak (ni yang buat kulit Gee rasa kasar tak licin) dan kulit berminyak juga.

    Berkat Gee rajin setiap hari Gee makan vitamin C ni dan tak sampai sebulan. Alamak! Bersin Gee dah lebih terkawan dan sangat jarang kena. Lepas tu kan, Gee juga perasan yang jerawat kat muka dah makin kurang. Takda dah jerawat halus, jerawat pasir kat muka. Kulit muka pun dah tak berminyak macam dulu.

    Gee amik Vitamin C ni setiap pagi dan malam. Bagi tujuan kuatkan antibodi badan Gee. Alhamdulillah. Sampai sekarang dah makin ok bersin. Bersin dah takut nak datang dah. Hihi. Senang hati bila sentiasa sihat ni.

    Tu lah cara Gee merawat bersin dengan cara makan suplemen Vitamin C Shaklee. Tapi apapun dengan izin Allah swt juga. Terima kasih Allah asbab amik suplemen Shaklee, bersin dah ok!


    Gee juga nak kongsikan skali tips-tips lain untuk merawat masalah bersin.

    Tips dan Cara Untuk Merawat Bersin dengan Berkesan
    • Selain dari makan suplemen Vitamin C,
    • Juahkan diri daripada debu, habuk, bulu binatang peliharaan.
    • Sentiasa membasuh hidung secara menyedut sedikit air dalam hidung dan membuangnya.
    • Menggunakan ubat antihistamin bagi mengurangkan rasa gatal atau berair dalam hidung.
    • Menggunakan steroid untuk menyembur di kawasan radang atau sensitif tapi bergantung kepada pakar perubatan.


    Apapun cara, Gee lebih sukakan makan vitamin C. Sambil kuatkan pertahanan badan sambil ia merawat bersin dari dalam badan kita sendiri. Bonus juga Vitamin C boleh tingkatkan kolagen dalam badan!


    Moga perkongsian Gee tentang cara terbaik untuk merawat bersin ini dapat membantu anda yang masalah bersin / resdung juga.





    Berminat untuk mendapatkan Vitamin C Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




    Continue Reading

    Apr 26, 2019

    Cara Memilih Kolagen Terbaik Di Pasaran


    Ada banyak jenis dan jenama kolagen di pasaran sampaikan kita tak tahu nak memilih dan membeli yang betul-betul terbaik dan berkesan kan?? Ramai beli kolagen untuk kulit dan kecantikan. Sebab nak cepat cantik. Tapi perlu hati-hati bila memilih ya.

    Ok. Jangan risau. Gee akan kongsikan apakah ciri-ciri untuk memilih dan membeli kolagen yang terbaik.





    Cara/Tips Memilih Kolagen Terbaik Di Pasaran

    1. Mengandungi Kolagen Jenis 1

    Jika nak beli kolagen pastikan ia adalah Kolagen Jenis 1 sebabnya ia paling utama untuk kesihatan kulit kerana ia merupakan blok asas untuk membina kulit. Kolagen Jenis 1 menyumbangkan 90% kolagen untuk badan membina kulit, tendon, ligamen, organ dan tulang. Ia juga mampu meningkatkan ketegangan kulit, dan menjadikan ia tidak mudah kendur. Malah, ia sangat penting dalam proses penyembuhan luka.


    2. Kadar Penyerapan Yang Terbaik

    Jika nak pilih kolagen, pastikan kolagen yang banyak agar dapat menyerap ke dalam badan sepenuhnya. Kolagen yang terbaik pilih kolagen jenis marin kerana ia mempunyai kadar penyerapan yang tinggi kerana mempunyai zarah yang kecil. Bila kadar penyerapan tinggi, maka ia boleh meningkatkan sistesis kolagen pada bahagian dermis dengan lebih efisyen sekaligus membantu kesihatan kulit, tulang dan sendi.


    3. Lebih Dalam, Lebih Bagus

    Maksdunya ialah, bila nak kolagen yang terbaik anda kena memilih sumber kolagen dari ikan laut dalam seperti ikan laut merah yang mempunyai kebolehan dalam menahan tekanan yang tinggi di dalam dasar laut. Ini yang membuatkan ia lebih tahan lasak dan mempunyai sumber kolagen yang berkualiti tinggi.


    4. Bergabung Dengan Nutrisi Lain

    Satu lagi cara memilih produk kolagen terbaik ialah bila ia bergabung bersama dengan nutrisi yang lain untuk kesan yang lebih baik dan optimum ke dalam badan anda.

    Pastikan anda memilih produk kolagen yang kaya dengan sumber vitamin C untuk menggalakkan penghasilan kolagen, dalam masa yang sama ia juga boleh melawan radikal bebas. Satu lagi, ada kandungan vitamin B seperti B2 dan B6 untuk menyokong metabolisma tenaga, kerana ia sangat penting untuk penghasilan kolagen di dalam sel badan kita.



    Ok. Ada 4 tisp untuk dapatkan produk kolagen yang terbaik di pasaran. Pastikan anda membeli kolagen yang ada semua ciri-ciri macam Gee tulis atas tu yer.


    Sebelum tu, Gee nak rekomen produk kolagen yang terbaik untuk anda semua iaitu Collagen Plus Powder. 

    Kenapa Perlu Memilih dan Membeli Collagen Plus Powder?
    Jom kita lihat apa ada dalam Collagen Plus Powder ni.




    Keistimewaan Collagen Plus Powder
    • Mengandungi 4,000 mg proprietari Kolagen Sisik Ikan Laut (Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak dari sisik Ikan Merah.
    • Memberi lebih daripada sekadar kolagen, ada tambahan Vitamin C dan Vitamin B untuk menyokong kulit yang lebih tegang, untuk tampil lebih muda dan kekal jelita.
    • Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi dalam badan.

    Kebaikan Collagen Plus Powder
    • Meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit dengan mengurangkan garis halus dan kedutan.
    • Mengecilkan liang pori dan meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
    • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
    • Memudarkan pigmentasi dan meratakan tona kulit.
    • Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal, dan rambut lebih berkilau.
    • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.
    • Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.


    Bentuk pek yang boleh dibawa ke mana saja




    Berminat untuk mendapatkan kolagen terbaik, Collagen Plus Powder shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




    Continue Reading

    Apr 25, 2019

    Tip Khatam Al-Quran Pada Bulan Ramadhan


    TIPS DAN CARA UNTUK KHATAM AL QURAN PADA BULAN RAMADHAN DENGAN LEBIH MUDAH




    Memandangkan bulan Ramadhan bakal tiba tak lama lagi, bolehlah kita amik rancang dan amik peluang untuk khatam al quran pada bulan Ramadhan kalini.

    TIPS UNTUK 1 KALI KHATAM :

    1. Solat Subuh     - baca 2 helai
    2. Solat Zohor     - baca 2 helai
    3. Solat Asar       - baca 2 helai
    4. Solat Maghrib  - baca 2 helai
    5. Solat lsya'        - baca 2 helai


    TIPS UNTUK 2 KALI KHATAM :

    1. Solat Subuh    - baca 4 helai
    2. Solat Zohor     - baca 4 helai
    3. Solat Asar       - baca 4 helai
    4. Solat Maghrib  - baca 4 helai
    5. Solat Isya'       - baca 4 helai


    TIPS UNTUK 3 KALI KHATAM :

    1. Solat Subuh    - baca 6 helai
    2. Solat Zohor     - baca 6 helai
    3. Solat Asar       - baca 6 helai
    4. Solat Maghrib  - baca 6 helai
    5. Solat Isya'       - baca 6 helai



    JOM SEBARKAN KEBAIKAN, Rasulullah salllallahu alaihi wasallam bersabda,

     "Barang siapa menunjukkan satu kebaikan, maka baginya pahala seumpama  orang yang mengamalkan  kebaikan tersebut"

    ( Muslim )



    Moga Ramadhan dan puasa kita tahun ini lebih baik dari yang sebelumnya.


    SELAMAT BERPUASA SEMUA BUAT SEMUA MUSLIMIN DAN MUSIMAT




    Continue Reading

    Apr 20, 2019

    Kelebihan Malam Nisfu Syaaban 2019


    Pada tahun ini, Alhamdulillah dapat berjumpa lagi Nisfu Syaaban yang jatuh pada 20 April 2019 pada hari Khamis malam jumaat. Ia bermula sebaik sahaja masuk maghrib.



    Apakah Kelebihan Malam Nisfu Syaaban?

    Di sini dinyatakan kelebihan malam nisfu Syaaban sebagaimana sabda Nabi saw,

    ู‚َุงู„َ ุฑَุณُูˆู„ُ ุงู„ู„ู‡ِ ุตَู„َّู‰ ุงู„ู„ู‡ُ ุนَู„َูŠْู‡ِ ูˆَุณَู„َّู…َ: ุฅِุฐَุง ูƒَุงู†َ ู„َูŠْู„َุฉُ ุงู„ู†ِّุตْูِ ู…ِู†ْ ุดَุนْุจَุงู†َ ูَู‚ُูˆู…ُูˆุง ู„َูŠْู„َู‡َุง ูˆَุตُูˆู…ُูˆุง ู†َู‡َุงุฑَู‡َุง، ูَุฅِู†َّ ุงู„ู„ู‡َ ุชَุนَุงู„َู‰ ูŠَู†ْุฒِู„ُ ูِูŠู‡َุง ู„ِุบُุฑُูˆุจِ ุงู„ุดَّู…ْุณِ ุฅِู„َู‰ ุณَู…َุงุกِ ุงู„ุฏُّู†ْูŠَุง ูَูŠَู‚ُูˆู„ُ: ุฃَู„ุงَ ู…ُุณْู€ุชَุบْูِุฑ ูَุฃَุบْูِุฑ ู„َู‡ُ، ุฃَู„ุงَ ู…َุณْุชَุฑْุฒู‚ ูَุฃَุฑْุฒُู‚ู‡ُ، ุฃَู„ุงَ ู…ُุจْุชَู„ู‰ ูَุฃُุนَุงูِูŠู‡، ุฃَู„ุงَ ูƒَุฐَุง، ุฃَู„ุงَ ูƒَุฐَุง ุญَุชَّู‰ ูŠَุทู„ุนُ ุงู„ูَุฌْุฑ.

    Yang bermaksud, Rasulullah saw telah bersabda: Apabila tiba malam Nisfu Syaaban maka kamu hidupkanlah malamnya dan kamu berpuasa di siang harinya, sesungguhnya Allah turun (hampir) padanya dari terbenam matahari ke langit dunia dan berfirman: Sekiranya terdapat orang yang memohon keampunan maka Aku ampunkannya, sekiranya terdapat orang yang meminta rezeki maka Aku beri rezeki kepadanya, sekiranya terdapat orang yang ditimpa bala maka Aku sejahterakannya, sekiranya begitu… sekiranya begini… sehinggalah terbitnya fajar.

    (Riwayat Ibnu Majah)


    7 KELEBIHAN MALAM NISFU SYAABAN

    1. Dari sayyidina Ali: Baginda Rasulullah SAW maksudnya:

    Apabila datang malam nisfu sya’ban maka beribadahlah di malamnya dan puasalah di siang harinya sesungguhnya Allah menurunkan rahmatNya dan para Malaikatnya pada malam itu dan berkata siapa yang minta rezeki ku beri, siapa meminta keselamatan aku pelihara, siapa yang hendak sesuatu maka akan ku kabulkan sampai terbit fajar.

    2. Dari Muaz bin jabal, Bersabda baginda Rasulullahu SAW maksudnya:

    Pada malam nisfu sya’ban menurunkan Allah akan rahmatNyA dan para malaikatNya maka mengampuni Allah akan dosa-dosa hambanya.

    Di riwayatkan bahawa pemindahan semua perkara dari lauhil mahfuz pada malam nisfu sya’ban dan selesai pada malam lailatul Qadar diserahkan urusan rezeki pada Malaikat Mikail urusan perang/gempa/bencana pada Malaikat Jibril, urusan amal pada Malaikat penghulu langit dunia dan urusan Musibah pada Malaikat maut.

    3. Daripada sayyidah Aisyah  berkata:

    Malam nisfu sya’ban aku terbangun dan rasulullah tidak ada di sampingku maka aku cari dan ternyata baginda ada di pekuburan sambil memandang ke langit kemudian berkata sungguh Allah menurunkan rahmatNya dan MalaikatNya ke langit dunia pada malam nisfu sya’ban dan mengampuni dosa hambanya

    4. Daripada Sayidah Aisyah berkata:

    Rasulullah berdiri sembahyang dan kemudian sujud sangat lama sehingga aku menyangka beginda telah wafat.

    Was-was aku melihat sedemikian maka aku gerak-gerakan hujung kaki beliau maka bergeraklah. Kemudian aku kembali ke rumah dan ketika beginda selesai dari sembahyang,  Baginda datang dan berkata: ”tahukah kamu malam apakah ini?”

    Berkata Aisyah: Allah dan Rasulnya yang lebih tahu

    Berkata Baginda: Malam ini adalah malam Nisfu sya’ban sesungguhnya Allah Memandang dan mengampuni Hamba-hambanya pada malam ini.

    5. Dari Naufal al bakali bahwasanya:
    sayidina Ali keluar rumah pada malam nisfu sya’ban dan memandang kelangit sambil berkata keluar pada malam nisfu sya’ban nabiullah Daud alaihissalam dan memandang kelangit dan berkata Ya Allah sesungguhnya malam ini adalah malam mustajab do’a tidak berdo’a seseorang melainkan engkau kabulkan.

    6. Diriwayatkan dari Ka’ab al ahbar berkata:

    Sesungguhnya Allah Mengutus malaikat Jibril pada malam nisfu sya’ban ke syurga dan memerintahkan  dihiaskan syurga.

    Allah melepaskan dari api neraka pada malam ini hambanya sebanyak bilangan bintang di langit, sebilangan hari dan malam di dunia, sebilangan daun-daun pepohonan, seberat gunung-gunung dan sebilangan pasir-pasir.

     7. Pada malam Nisfu Sya’ban Allah menambahkan air Zam Zam.

    Ada banyak kelebihan pasal Nisfu Syaaban ini. Apapum, kita semua disunatkan / digalakkan untuk menghidupkan malam Nisfu sya’ban dengan beribadah seperti sembahyang sunat tasbih, baca Alquran, Berzikir, Selawat, dan Berdoa.

    Yang penting jangan lupa berdoa skali,

    1. Dipanjangkan umur dan sihat wal’afiat dalam taat dan ibadah kepada Allah.

    2. Selamat dari pada musibah, bala, penyakit, dan wabak penyakit.

    3. Meminta rezeki yang halal & berkat dan kaya hati dari sekalian makhluk dan mati dalam keadaan husnul khatimah baik kesudahan.

    4. Dan sekurang-kurangnya pada malam Nisfu Sya’ban beribadah dengan mengerjakan Solat Isyak berjamaah dan Solat Subuh berjamaah.


    Jommm sama-sama kita amalkan. Moga kita semua mendapat keampunan dan diterima segala doa kita semua. Aminn ya Allah ya Mujib.




    Continue Reading

    Apr 16, 2019

    Suplemen Harian Yang Saya Sendiri Amik


    Ada yang mengamal suplemen macam Gee jugak? Tahniah hihi. Entri kalini Gee nak berkongsi suplemen apa yang Gee amik selama ni.

    Rutin harian Gee tiap hari tapi ni tak amik sekaligus lah. Ada waktu dia.




    Alfalfa tu wajib Gee amik untuk detox singkir toksin keluar dari badan. Selain tu, Gee suka amik juga sebab bagus untuk atasi masalah bau badan dan keputihan wanita. Biasa Gee amik lepas makan.

    Untuk baiki dan merawat kulit Gee amik vitamin C dan vitamin E.  Kiranya fokus kecantikan lah dua ni. Gee suka amik waktu malam.
    • Vitamin C ni boleh tambah kolagen, membaiki struktur kulit, membaiki dan merawat kulit jerawat.  
    • Vitamib E bantu melambatkan tanda penuaan (al maklum dah masuk 30an ni). Vitamin E ni jugak best untuk kulit kering, kusam, ada parut dan sunburn. 

    Bila ada rasa badan tak sihat, nak demam selsema, Gee suka amik Vitamin C bagi kuatkan imun badan.

    Kemudian Gee jugak amik multivitamin tertua kat dunia (lebih 100 tahun da) iaitu Viitalea. Ni untuk topup vitamin mineral. Sebab Gee tau memang tak cukup amik dari makanan harian. Kadang ada hari tak cukup makan sayur, buah semua tu. Pastu banyak makan bergoreng lagi, mana nak dapat vitamin mineral kan? Tu Gee tambah multivitamin ni.

    Ada satu lagi paling Gee suka iaitu protein ESP. Ni paling best sangat.

    Serbuk protein ESP

    Gee suka minum waktu pagi sebab kita akan rasa kenyang. So pagi sarapan tu tak perlu nak makan benda lain dah sebab dah kenyang.

    Dalam ESP ni dah ada protein, vitamin B, kalsium, asid amino, rendah lemak & tiada kolesterol. Tu yang buat Gee suka amik tiap hari. Diet sihat. Nak tambah buah-buahan skali pun boleh. Lagi sedap tau. Kena cubalah nanti. Hihi

    Bonus bagi yang rajin minum ESP, nanti korang akan dapat rasa kulit makin tegang, parut bekas jerawat makin pudar dan bab selera makan tu lebih terkawal. Badan pun rasa lebih cergas. Cubalah nanti. Laki ke perempuan boleh jer minum ESP.

    Selain tu, Gee ada ambil Herblax juga. Ni Gee amik untuk fokus detox kat usus besar lah. Gabungan 8 jenis herba dalam Herblax ni sangat baik untuk kesihatan penghadaman dan usus.

    Tapi Gee tak amik tiap hari lah. Selang seli amik. Sebab kesan dia laju. Lepas jer amik herblax ni dalam 8-12 jam kompom sangat membuang nanti. Memang rasa lega sangat perut. Seronok sangat tau๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ.

    Dah yang satu lagi tu krim Herbal Blend. Ni krim serbaguna. Memang Gee akan pastikan sentiasa ada kat rumah. Sebabnya satu rumah guna krim ni. Hihi.

    Herbal Blend krim Shaklee ni Gee suka guna untuk sapu gigitan nyamuk, kulit kering, kulit gatal, losyen harian, sapu kat tumit kasar juga. Best lah. Tahan lama jugak guna.


    Ok. Pesanan Gee,

    Jangan lupa air kosong jatuh wajib minum. Penting untuk tubuh sebab tubuh kita banyak perlu air tau. Tak kiralah korang ada amik suplements ke tak.



    Pada yang nak dapatkan supplements tu boleh wasap Gee. Gee bantu dan guide cara betul lepas belian. Jagalah badan dan aset kita. Bila sihat hati senang.


    Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.



    Continue Reading

    Apr 13, 2019

    5 Sebab Kita Perlu Kolagen Setiap Hari


    Sebut kolagen ramai yang ingat untuk kecantikan kulit saja. Sebenarnya ada banyak lagi manfaat kesihatan lain kolagen ni.

    Jom ketahui 5 sebab kita perlukan kolagen setiap hari.



    1. Kolagen bahan utama untuk kulit lebih tegang


    Tahu tak? 30% protein dalam badan adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama untuk tujuan mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalaman dan luaran kulit tetap kuat dan anjal!

    Tapi bila tededah kepada pelbagai faktor lain termasuk umur akan menyebabkan kulit anda secara beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tu yang anda perasan kulit makin kendur.

    Itu sebabnya anda perlukan suplemen kolagen ke dalam rejim suplemen harian anda supaya anda boleh mengekalkan kulit yang anjal tegang dan katakan tidak kepada kulit kendur dan berkedut!


    2. Kolagen menyokong kesihatan sendi


    Kolagen juga penting untuk sendi. Ia membantu membentuk blok bangunan asas sendi, menyokong kekuatan sendi, fleksibiliti dan melancarkan pergerakan sendi.

    Kolagen juga kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu penghubung seperti tulang rawan, tulang, tendon dan ligamen untuk membantu anda bebas dan aktif bergerak setiap hari!


    3. Kolagen untuk kuku dan rambut



    Rambut dan kuku anda juga sangat memerlukan kolagen.

    Bila cukup kolagen, ia akan menyokong penyerapan nutrien pada kulit kepala dan membina semula struktur asas kuku, supaya rambut dan kuku anda tumbuh dengan sihat. Anda nak rambut yang berkilat dan kuku yang kuat, jangan tinggalkan kolagen. Pastikan ia cukup setiap masa!


    4. Kolagen boleh rosak setiap hari



    Apabila anda terdedah kepada pencemaran alam sekitar, bahan kimia berbahaya dan sinar UV setiap hari, ia akan menghasilkan radikal bebas di bawah kulit anda, ini yang menyebabkan pelbagai kerosakan termasuk kolagen.

    Jika terdedah berterusan kepada faktor ini semua dalam jangka masa panjang, ia boleh mengakibatkan tahap kolagen dalam badan anda menjadi rendah dan membawa kepada risiko penuaan lebih awal.

    Walaupun anda tidak boleh mengelakkan diri dari pencemaran ini dan sinar UV, anda boleh mengekalkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda dengan cara mengambil kolagen setiap hari.


    5. Kolagen berkurang setiap tahun!



    Menurut Pembantu Profesor dermatologi di University Of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur 20 tahun, badan anda
    menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya.

    Pengurangan kolagen ini boleh membawa kepada garis halus, kedutan, dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang anda daripada kelihatan dan berasa lebih muda tahun demi tahun, jadi sebaiknya anda mulakanlah mengambil kolagen dari sekarang!



    Banyak sebab yang buat anda perlu amik kolagen. Lepasni kena selalu pastikan badan sentiasa dapat kolagen.

    Kolagen ni anda boleh ambil juga dari suplemen kolagen. Contohnya macam Collagen Plus Powder Shaklee. Dalam bentuk pek mudah diminum di mana saja. Bila ambil 1 pek Collagen Plus ni anda terus dapat bekalan 4000mg kolagen! Senang kan?? Memang meningkat naik kolagen dalam badan ni bila tia hari ambil.


    Pek Baru Collagen Shaklee

    Collagen Plus Powder

    Antara Kebaikan Collagen Plus Powder Shaklee
    • Meningkatkan ketegangan dan keanjalan kulit dengan mengurangkan garis halus dan kedutan.
    • Mengecilkan liang pori dan meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
    • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
    • Memudarkan pigmentasi dan meratakan tona kulit.
    • Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal, dan rambut lebih berkilau.
    • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.
    • Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.




    Berminat untuk mendapatkan Collagen Plus Powder Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




    Continue Reading

    Apr 8, 2019

    Kebaikan Herbal Blend Shaklee


    Kebaikan Herbal Blend Shaklee, krim serbaguna dan terbaik dari Shaklee.

    Herbal Blend Shaklee

    Herbal Blend® Multi-Purpose Cream dari Shaklee

    • Krim Herbal Blend ini telah diuji secara klinikal, ia berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki.
    • Ia tak melekit dan rasa sejuk.
    • Ia drumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang terbaik iaitu, sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary. Jom kita lihat dulu kebaikan setiap bahan yang ada dalam krim Herbal Blend ini.


    1. Horse Chestnut 
    Membantu melawan tanda-tanda penuaan pada kulit. Juga mempunyai sifat anti radang yang bagus untuk membantu mengurangkan bengkak, lebam di kulit dan tanda kebiruan yang muncul pada kulit kerana disebabkan oleh kapilari darah pecah di bawah kulit.



    2. Yarrow
    Ia dikatakan ada kandungan aanti radang dan anti septik. Yarrow juga boleh diguna untuk kegunaan luar seerti menyembuhkan luka, ulser, alahan kulit dan juga bengkak .



    3. Daun Sage
    Ia kaya dengan vitamin A dan kalsium dan tinggi antioksidan yang mampu membantu memerangi radikal bebas pada kulit. Juga boleh digunakan untuk membantu meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. 




    4. Rosemary
    Ia mengandungi zat besi, kalsium, dan vitamin B6 yang menyokong tahap kolagen yang sihat . Juga ada mengandungi mangan dan mineral yang boleh membantu mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. 

    Rosemary juga boleh memabntu melancarkan peredaran darah dan memberi kesan menenangkan. Jadi ia sesuai untuk anak demam, sakit gigi dan memberi kesan kelegaan bagi pengembara (traveller).




    Kebaikan produk Herbal Blend dari Shaklee
    • Merawat ruam susu / ruam panas / ruam lampin / muka / kepala (sesuai untuk bayi)
    • Menghilangkan luka dan merawat eczema (boleh sapu bila kering)
    • Melegakan gigitan serangga / nyamuk
    • Merawat kesan luka melecur pada kulit
    • Menghilangkan parut jerawat / parut chicken pox
    • Krim untuk mengurut badan lenguh
    • Melegakan atau mengurangkan kulit gatal-gatal 
    • Melegakan badan / kepala ketika tidak sihat
    • Memperbaiki bisul yang tumbuh agar cepat kecut
    • Memberi keselesaan semasa demam apabila disapu pada badan
    • Sesuai untuk kulit yang ada alergik 
    • Menghalus dan melembutkan kulit dan tumit kasar
    • Mengecutkan jerawat
    • Sesuai sebagai losyen harian
    Ada macma-macam kebaikan krim Shaklee ni, patut digelar krim serbaguna.


    Testimoni Krim Herbal Blend Shaklee

    1. Herbal blend untuk ruam



    2. Herbal blend untuk HFMD



    3. Herbal blend untuk chicken pox / demam campak


    3. Herbal blend untuk luka



    4. Herbal blend untuk eczema



    5. Herbal blend untuk satu keluarga



    6. Herbal blend untuk ruam




    Banyak kebaikan dan kegunaan krim Shaklee, Herbal Blend. Umpama satu keluarga boleh guna. Yang penting setiap produk Shaklee adalah selamat, berkesan dan semualajdi. Jadi, tak rasa was-was nak guna untuk kanak-kanak dan dewasa juga.




    Dah baca?

    Tetsimoni saya sendiri guna herbal blend shaklee

    Bayi ruam 





    Berminat untuk mendapatkan krim serbaguna Herbal Blend yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




    Continue Reading

    Apr 7, 2019

    Viktoria: Berjaya Masuk Ke Fasa 2


    Ada fasa-fasa pulak ni. Apa ni? Hihi. Viktoria ni nama grup khas untuk pengedar Shaklee di bawah beberapa orang Master Shaklee.

    Tujuan Viktoria ni nak bantu jadi leader Shaklee yang hebat penuh ilmu. Gitu lah. Hihi.



    Seronoknya Gee lepas masuk ke fasa 2. Tapi tak semua orang lepas tau. Hanya 58% saja lepas ni. Ni buat yang betul komited dia sanggup buat dan fokus.


    Sepanjang di fasa 1 memang banyak ilmu baru, info baru yang Gee dapat. Rasa macam banyak jer lagi tak tau ni. Sebab tu kena terus belajar.

    Antara yang Gee dapat dari Viktoria Fasa 1, dari segi:
    • pengurusan emosi
    • pengurusan masa
    • cara fokus yang betul
    • cara buat target
    • cara penulisan di Facebook
    • cara buat poster
    • tips untuk closing 

    Dan banyak lagi...

    Gee harap Fasa ke 2 Viktoria kalini dapat timba lagi banyak ilmu. Dan tiap ilmu Gee dapat akan dikongsikan ke dalam grup shaklee Victory Empire. Ni grup Shaklee bersama dengan Gee.





    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!



    Continue Reading

    Apr 6, 2019

    Pencuci Muka Organik Dan Bebas Bahan Kimia Berbahaya


    Nak cari pencuci muka yang sesuai dengan kulit satu hal. Nak cari pencuci muka yang betul-betul organik satu hal lagi. Salah beli pencuci muka takut rugi pulak kan??

    Kita lihat dulu apa kesan sampingan bila guna produk muka yang ada bahan kimia berbahaya macam merkuri.



    Ok, Macam mana nak cari pencuci muka yang betul organik dan selamat?

    Mula-mula ni kena cek dulu bahan-bahan dia. Boleh guna panduan yang macam ni, senarai bahan bahaya yang perlu dielak di dalam produk penjagaan kulit dan muka.




    Senarai di bawah ini pula adalah untuk skicare YOUTH. Tu yang saya nak rekomenkan pada semua orang ni. Pencuci muka bebas bahan kimia berbahaya dan organik adalah YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER.

    Yang ni senarai bahan yang biasa ada diguna dalam skincare tapi TIADA dalam YOUTH


    KELEBIHAN PENCUCI MUKA LUMINOUS GEL OIL CLEANSER DARI YOUTH SHAKLEE
    • Boleh guna sebagai make-up remover (light makeup saja) dengan membersihkan sisa make-up sebersih-bersihnya.
    • Membantu membersihkan dan membasuh kulit daripada segala kotoran dan habuk dengan lembut termasuk juga menanggalkan sel-sel kulit mati yang ada.
    • Membantu melembabkan kulit semasa proses pembersihan kulit wajah tanpa mengganggu pH kulit wajah. 

    • Sesuai untuk semua jenis kulit.


    • Mampu mencerahkan kulit secara semulajadi.


    • Sangat sesuai untuk kulit rosak sebab salah pakai  kimia


    Kandungan Bahan-bahan Botanikal Aktif dalam pencuci muka organik dari Youth:

    MUSCADINE GRAPE
    • Mengandungi ekstrak polifenol untuk menjaga, melindungi dan membaiki DNA sekaligus menghalang kolagen dan elastin kulit wajah daripada mengalami kerosakan. Ni antara bahan paling power dalam Vivix Shaklee, bayangkan bila guna kat muka. Best ke best??

    LAMINARA (ALGA HIJAU)
    • Menanggalkan sel-sel kulit mati dan memberi hidrasi pada kulit agar kulit sentiasa lembab.

    MINYAK AVOKADO
    • Kaya dan tinggi dengan antioksidan.
    • Ia mampu melembapkan kulit semasa membersihkan wajah, menjadikan kulit lebih halus dan lembap

    EKSTRAK YIS
    • Mengurangkan tekanan oksidatif pada kulit dan menjadikan kulit wajah lebih anjal dan tegang.
    • Menghalang proses pembentukan kedutan dan tompok penuaan pada kulit wajah.


    Pencuci muka dari Youth adalah selamat dan organik. Juga boleh merawat masalah kulit lain juga. 


    Ada jerawat boleh guna

    Terbaik rawat kulit jerawat

    Ada blackhead whitehead juga bol

    Ada kulit berminyak atau kering juga boleh guna

    Lagi satu, produk skincare YOUTH ni memang 100% VEGAN. Maksudnya tak uji dan guna berasaskan haiwan langsung. Selamat!


    Tu lah dia pencuci muka terbaik yang tak guna bahan kimia berbahaya langsung. Sangat selamat untuk kulit kita dalam masa panjang.


    Jom tengok testimoni pencuci muka Youth Luminous Gel Oil Cleanser.




    Jap, berapa lama tahan satu tiub pencuci muka organik dari Youth Shaklee ini?

    Saya sendiri guna dalam 10 bulan, dia bergantung pada penggunaan masing.




    Berminat untuk mendapatkan pencuci muka yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

    Rakan Shaklee Anda,
    Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
    SMS/WhatsApp :+60135707812
    FB Page: 
    Ziana Enos Dot Com
    Personal FB : 
    Ziana Eunos
    Instagram: 
    @zianaeunos.co


    Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


    NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
    Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.



    Continue Reading