Kebaikan Ostematrix Shaklee


Ostematrix Shaklee sebenarnya suplemen kalsium. Kalsium bentuk tablet jadi lebih mudah kita nak telan dan ambil setiap hari. Yang tak gemar minum susu atau jarang minum susu, Ostematrix adalah pilihan terbaik dan mudah.

Packaging baru tapi dalam sama lagi


Keistimewaan Ostematrix 

Formula kandungan Ostematrix ini unik dari yang lain kerana ada campuran mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Selain kalsiu, juga ada magnesium, vitamin D, fosforus, kuprum, mangan, boron dan zinc. Semua mineral dicampur bersama agar tubuh dapat menyerap kalsium dalam tubuh dengan optimum dan dalam masa yang sama menghalang endapan sesetengah mineral.



8 Kebaikan Suplemen Ostematrix Shaklee

1. Menguatkan tulang - menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf. Merawat tulang retak, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah utk memekat

2. Membaiki masalah kejang dan kebas - mengambil 600mg kalsium sebelum tidur dapat membantu memperbaiki kebas, kejang, sakit sendi dan artritis.

3. Vitamin D - membantu membaiki penyakit rickets, meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka dan membaiki penyakit periodontal.

4. Mengimbangi PH tubuh dengan berkesan dan menghalang obesiti ketika tua.


Pantas menyerap dan kesan juga laju!


5. Meringankan stress - membantu mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, membaiki jantung berdebar, gementar dan stress, membaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

6. Membaiki masalah haid - mengambil 1000mg kalsium bersama dengan magnesium dapat membantu meringankan sakit ketika haid dan membantu membuang air kecil.




7. Magnesium - merupakan ion positif kedua terpenting dalam tubuh. Juga menggalakkan komposisi tulang dan rawan, membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, ia larut dan mengurangkan formasi batu karang atau hempedu.

8. Boron, Kuprum, Mangan dan Zink - membantu memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang dan rawan dan halang athritis.


Manfaat Kalsium

Dah baca? 8 mineral untuk tulang kuat dan sihat


Kita boleh ringkaskan, kebaikan mengambil Ostematrix setiap hari:
  • Membantu membentuk tulang dan gigi yang sihat.
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (masalah tulang rapuh).
  • Memulihkan kejang, kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagus untuk ibu mengandung).
  • Meringankan stress. Mengelak gejala mudah meradang dan murung.
  • Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada pada tahap normal.
  • Meringankan sakit senggugut ketika datang haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air).
  • Membekalkan tenaga, badan tak rasa letih dan lesu sangat. Jadi, ia sesuai untuk meraka yang sibuk dengan urusan seharian atau bekerja.
  • Membantu masalah gastrik. Kalsium menutralkan asid gastrik.
  • Membantu dalam pengurusan badan.
  • Membantu dalam proses pembakaran lemak.
  • Membantu dalam mengatasi sembelit.
  • Merendahkan kandungan fosfat bagi mereka yang mengidap penyakit buah pinggan kronik.

Baca juga; 6 Punca sakit pinggang masa hamil


Siapa yang memerlukan Ostematrix?
  • Ibu yang sedang hamil
  • Ibu yang menyusu (turut membantu dalam penghasilan susu)
  • Ibu yang berpantang membantu elak sembelit masa tengah pantang & bagi tenaga 
  • Orang yang tak suka minum susu
  • Warga tua / emas
  • Orang yang kerap sakit pinggang
  • Orang yang selalu sakit lutut dan sendi
  • Orang yang selalu kebas di tangan dan kaki / cramp
  • Orang yang selalu outstation dan perjalanan jauh badan letih 
  • Orang yang nak jaga kesihatan tulang
  • Ada sakit tumit 
  • Kerap migrain (boleh ambil bersama dengan B-complex)


Cara makan Ostematrix Shaklee:

Dewasa boleh mengambil 3 biji sehari. Bagi ibu hamil, menyusu dan berpantang boleh mengambil 4 biji setiap hari. 



Testimoni pengguna Ostematrix Shaklee:









Baca juga;

Pengalaman saya sendiri mengambil Ostematrix.

Mak ayah makan ostematrix








Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
FB Page: 
Ziana Enos Dot Com
Personal FB : 
Ziana Eunos
Instagram: 
@zianaeunos.co




Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!




Post a Comment

7 Comments

  1. syok ostematrix, memang xleh lepas

    ReplyDelete
  2. nice, bagus kan supplement ni.. banyk kelebihan dia.

    ReplyDelete
  3. i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346










    i am ERIC BRUNT by name. Greetings to every one that is reading this testimony. I have been rejected by my wife after three(3) years of marriage just because another Man had a spell on her and she left me and the kid to suffer. one day when i was reading through the web, i saw a post on how this spell caster on this address AKHERETEMPLE@gmail.com have help a woman to get back her husband and i gave him a reply to his address and he told me that a man had a spell on my wife and he told me that he will help me and after 3 days that i will have my wife back. i believed him and today i am glad to let you all know that this spell caster have the power to bring lovers back. because i am now happy with my wife. Thanks for helping me Dr Akhere contact him on email: AKHERETEMPLE@gmail.com
    or
    call/whatsapp:+2349057261346

    ReplyDelete
  4. Menarik produk Shaklee ini. Saya jemput untuk lihat blog saya di
    https://ontrenz.com/klang-tempat-menarik-untuk-dikunjungi/

    ReplyDelete