22 December 2019

7 Sebab Kita Perlukan Kolagen


Ramai suka mengambil supplemen kolagen untuk kulit cantik. Jom kita lihat apa sebab kita perlu ambil kolagen?





7 Sebab Kita Perlu Mengambil Kolagen

1- Kulit cantik dan anjal
Nak dapat kulit cantik mudah saja. Caranya ambillah suplemen kolagen setiap hari untuk meningkatkan tahap kolagen di bawah kulit kita, dan kesannya tekstur kulit lebih halus dan gebu.

2- Awet muda
Tahu tak kenapa ada yang kekal awet muda dan tetap muda selalu? Rahsianya dalam kulit mereka ada kandungan kolagen yang tinggi! Terdapat satu kajian menunjukkan bahawa untuk dapat kulit yang muda, lebih anjal dan sihat perlukan kolagen yang banyak. Hasil kajian yang sama menunjukkan bahawa pengambilan kolagen setiap hari dapat membantu meningkatkan penghasilan kolagen dan mengurangkan kerosakan kolagen akibat pendedahan kepada sinar UV, salah satu penyebab utama proses penuaan cepat berlaku.


3- Solekan lebih tahan lama
Kolagen berfungsi seperti bank untuk menyimpan air bagi kulit. Pengambilan kolagen setiap hari, dapat membantu meningkatkan simpanan air dalam kulit kita.  Kesannya kulit kekal lembap dan ini amat membantu agar solekan bertahan lebih lama. Bolehlah kita ucapkan selamat tinggal kepada solekan yang bercapuk!


4- Kuku sihat
Seperti rambut, kuku juga terdiri daripada keratin. Sebab itulah kolagen juga penting untuk pembentukan kuku yang sihat, licin dan kemerah-merahan serta tak mudah rapuh dan patah.


5- Sendi sihat dan bebas bergerak
Tahu tak? Kolagen juga boleh didapati di sendi kita. Ia bertugas untuk memastikan rawan kekal fleksibel. Tetapi disebabkan proses penuaan berlaku penipisan dalam rawan, ini yang menyebabkan sendi rasa sakit. Pengambilan suplemen kolagen berupaya membantu mengurangkan penipisan rawan, yang membolehkan pergerakan sendi tanpa yang sakit.


6- Memegang tubuh 
Kolagen adalah seperti “gam” yang mengikat setiap inci kulit kita. Dengan mengambil suplemen kolagen dapat membantu menganjalkan dan mengekalkan kelembapan kulit, memberi manfaat kulit wajah dan seluruh badan! Kolagen dapat membantu menegangkan sebarang permukaan kulit yang memerlukan ketegangan tambahan supaya kita dapat memiliki leher tanpa kedutan dan tangan yang lembut. Itu sebab kita perlukan kolagen setiap hari!


7- Rambut sihat dan cantik
Kolagen juga penting untuk rambut. Sebabnya rambut kita dihasilkan daripada protein, iaitu keratin. Keratin ini yang dibina daripada rantaian asid amino yang boleh didapati dalam kolagen. Apabila dimakan, badan kita akan memecah kolagen kepada beberapa jenis asid amino yang digunakan untuk menghasilkan rambut yang lebih sihat, lebih kuat dan cantik.



Sumber kolagen terbaik dan semulajadi

Kita boleh dapatkan supplemen kolagen terbaik dengan Collagen Plus Powder


Collagen Plus Shaklee

Collagen Plus Powder adalah sumber kolagen semulajadi dan terbaik. Ia diformulasi dengan proprietari kolagen yang mengandungi 4,000 mg Kolagen Sisik Ikan Laut (Ikan Merah) ditambah dengan Vitamin C dan Vitamin B untuk menyokong kulit yang lebih tegang, agar anda rasa dan kelihatan lebih muda dan kekal jelita.
  • Sumber koalgen berkualiti tinggi dari sisik ikan laut dalam (Ikan Merah)
  • Penyerapan yang hebat dan cepat
  • Diperkaya dengan Vitamin C, Vitamin B2 dan B6
  • Pek yang mudah di bawa ke mana saja


Kebaikan Collagen Plus Shaklee;
  • Menegangkan dan menganjalkan kulit.
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Mengecilkan liang pori.
  • Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.
  • Melembapkan dan membekalkan nutrien kepada kulit dari dalam supaya lebih cerah, berseri.
  • Memudarkan pigmentasi penyebab utama jeragat.
  • Membantu meratakan tona kulit wajah.
  • Menggalakkan penghasilan kuku yang lebih kuat, lebih tebal, dan rambut lebih berkilau.
  • Membantu menegangkan kulit kendur untuk bentuk badan yang lebih menarik dan kelihatan lebih sihat.
  • Membantu menegangkan dan menganjalkan payudara.





Promosi Collagen Plus Shaklee sepanjang bulan Dec 2019! Harga sangat jimat dan murah bulan ini!








Berminat untuk mendapatkan suplemen kolagen ini boleh terus menghubungi saya di 013-5707812 atau klik gambar untuk whatsapp. 









Rujukan:

1. True Marine Collagen, Research Institute of Biomatrix, Tokyo, Japan.

2. Zague, V.; Bussodor do Amaral, J.; Rezende-Texeria, P.; de Oliveira Niero, E.; Lauand, C.;Machado-Santelli, G.M. Collagen peptides modulate the metabolism of extracellular matrix by human dermal fibroblasts derived from sun-protected and sun-exposed body sites. Cell Biol. Int. 2018, 42, 95–104.

3. Matsumoto, H.; Ohara, H.; Itoh, K.; Nakamura, Y.; Takahashi, S. Clinical effect of fish type I collagen hydrolysate on skin properties. ITE Lett. 2006, 7, 386–390.

4. Asserin, J.; Lati, E.; Shioya, T.; Prawitt, J. The effects of oral collagen peptide supplementation on skin moisture and the dermal collagen network: evidence from an ex vivo model and randomized, placebo-controlled clinical trials. J. Cosmet. Dermatol. 2015, 14, 291–301.

5. Kristine L. Clark, Wayne Sebastianelli, Klaus R. Flechsenhar, Douglas F. Aukermann, Felix Meza, Roberta L. Millard, John R. Deitch, Paul S. Sherbondy & Ann Albert (2008) 24-Week study on the use of collagen hydrolysate as a dietary supplement in athletes with activity-related joint pain, Current Medical Research and Opinion, 24:5, 1485-1496, DOI: 10.1185/030079908X291967



17 comments:

  1. Kolagen selalunya dikaitkan dgn awet muda. Kulit tegang dan cantik.

    Tapi sekarang kolagen pun dh beekait rapat dgn kesihatan.makin meningkat usia, kolagen makin berkurang. Elok la top up kolagen

    ReplyDelete
  2. Kolagen memang dipwelukan apabila usia meningkat. Banyak produk kolagen ada sekarang yang bole dipilih antaranya sprt dari Shaklee ni.

    ReplyDelete
  3. Aah pengambilan kolagen memang bagus untuk tubuh badan kita. Tapi sebelum consume kena pastikan kandungan collagen tu bersesuaian ke tak. Kalau terlebih kolagen pun tak elok jugak.

    ReplyDelete
  4. Agree 100% with you sis. Collagen memang penting utk hidup. Thank you for sharing this good information.

    ReplyDelete
  5. Bila usia semakin meningkat lagi penting untuk lebih penjagaan ..

    ReplyDelete
  6. Collagen is important I started taking it after I start had kids, it made difference to my skin but also depends on the brand.

    ReplyDelete
  7. Wah. Banyak jugak produk keluaran shaklee ni ya. Selalu dgr pasal ubat nak kurus, ni pon mesti best result dia

    ReplyDelete
  8. Memang dah kena makan dah supplemen ni tambah2 lagi kolagen. Bukan untuk muka sahaja, penting utk semua tubuh badan. Berapa harganya ni ya?

    ReplyDelete
  9. kolagen sangat penting tambah lagi bila dah makin berusia ni, nak tak nak kena makan kolagen tuk make sure kulit sentiasa nampak muda & berseri

    ReplyDelete
  10. Qis memang amalkan kolagen dan pernah juga ambil kolagen shaklee ni. Efek dia memang bagus tapi sejak income tak stabil ni susah nak repeat order.hahha

    ReplyDelete
  11. Kalagen memang terbaik untuk badan yang dah berumur ini untuk mengekalkan kesihatan dalaman dan kulit wajah, moga dipermudahkan urusan

    ReplyDelete
  12. Dah semakin meningkat usia ni memang kena amalkan kologen lah jawabnye. Kulit pun dah semakin kering

    ReplyDelete
  13. Betul tu. Bila umur semakin meningkat kolagen semakin berkurang. Sedangkan kolagen tu sangat penting untuk kelihatan muda sentiasa dan sihat

    ReplyDelete
  14. Nak Kuku, kulit, rambut, mata dll cantik n sehat mmg bagus kalau ambik kolagen. Mcm sis ni mmg teringin nk pekena kolagen tapi tu lah..masalah pulak dgn hasil laut..cpt naik allergy

    ReplyDelete
  15. Pengambilan kollagen boleh diamalkan secara harian ke? Ataupun ada caranya?

    ReplyDelete
  16. kolagen mmg sangat sanagt diperlukan tubuh badan,. especially kalau yang nak jaga kesihatan dan kecantikan kulit :-)

    ReplyDelete
  17. Setuju sngt. Bila consume collagen, kulit pun semang nk jaga. Tpi sekarang tgh risau sbb tgh bf anak, jadi susah nk cari yang boleh consume

    ReplyDelete