Kebaikan Vitamin B Complex untuk Ibu Mengandung

Kebaikan vitamin B untuk ibu mengandung. Ibu mengandung juga boleh dan digalakkan untuk mengambilnya setiap hari kerana badan kita tak boleh menyimpannya dan ia bersifat larut air. Jadi, digalakkan untuk mengambil setiap hari dari makanan harian dan suplemen.




Vitamin B Complex adalah gabungan 8 jenis vitamin B. Sebab itu digelar vitamin B Complex. Dan ia sejenis vitamin larut air. Maka kita perlulah mengambilnya setiap hari samada dari makanan dan supplemen vitamin B.

Kebaikan vitamin B Complex Untuk Ibu Mengandung
  • Vitamin B1 ini berperanan penting untuk mengoptimalkan perkembangan otak, sistem saraf, dan jantung bayi.
  • Vitamin B2 penting untuk kesihatan mata dan kulit.
  • Vitamin B3 membantu meredakan migrain yang sering terjadi ketika hamil dan mengurangkan rasa mual masa hamil. 
  • Vitamin B9 atau asid folik penting untuk ibu mengandung. Ia membantu elak risiko spina bifida atau mencegah kecacatan pada janin, penting untuk pembentukan sel darah merah
  • Vitamin B12 pula penting untuk menjaga sel darah merah tetap sihat, melindungi sel saraf, mencegah penyakit jantung, dan mencegah penyusutan otak yang dapat menyebabkan daya ingatan menurun. 
  • Selain itu, vitamin B complex juga bagus untuk kesihatan saraf ibu, kurang kebas dan kejang yang sering dialami ibu masa mengandung. 
  • Vitamin B complex juga mampu melawan tekanan perasaan dan stress
  • Vitamin B juga mampu membekalkan tenaga melalui makanan yang dimakan (tukar makanan kepada tenaga). Jadi dapat beri tenaga tambahan kepada ibu yang sedang sarat hamil.


Rupanya ada banyak kebaikan vitamin B Complex untuk si ibu yang sedang hamil. Bukan hanya asid folik saja tapi vitamin B lain juga sama-sama memberi manfaat.

Jadi, ibu-ibu perlu bijak memilih supplemen Vitamin B Complex yang ada semua 8 jenis vitamin B kerana semua vitamin B ini saling berkait dan memberi kebaikan satu sama lain.



Supplemen Vitamin B Complex untuk ibu mengandung



Keistimewaan vitamin B Complex Shaklee
  • Vitamin B-Complex paling lengkap di pasaran, ada semua 8 jenis vitamin B termasuk asid folik. Kebanyakan vitamin B yang dijual di pasaran tak lengkap. Sangat penting untuk memilih vitamin B-Complex yang lengkap kerana setiap satu vitamin B ini akan berfungsi dengan lebih baik dan melengkapi satu sama lain.
  • Mengandungi 100% biotin untuk mendapat keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.
  • Kandungan 200mg Asid folik di dalam setiap biji vitamin B Complex dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti hasil ciptaan para saintis Shaklee ini menjadi kemestian untuk ANDA memilih vitamin B Complex Shaklee ini!

Sebotol berharga RM68.75 dan ada 120 biji. Sangat jimat sebab dalam ada semua 8 jenis vitamin B. Berbanding kebanyakan di pasaran setiap satunya dijual berasingan.



Artikel berkaitan:












Jom dapatkan produk Shaklee pada harga promosi sekarang! Hubungi Gee ke 013-5707812 atau klik gambar di bawah untuk pautan Whatsapp.






Post a Comment

2 Comments

  1. BCom adalah antara supplement yang elok kan
    kalo nak amalkan hari2 pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul.. tiap hari perlu makan sebab dia jenis larut air so kena topup hari2

      Delete