Showing posts with label Alfalfa Complex. Show all posts
Showing posts with label Alfalfa Complex. Show all posts

Jan 27, 2018

Cara Merawat & Hilangkan Bisul Agar Cepat Pecah dan Sembuh



Ada yang pernah kena bisul? Yang pernah kena bisul mesti tahu kan macam mana. Rasa takut dan fobia kalau bisul datang lagi nanti. Kalini Gee nak berkongsi pengalaman sendiri kena bisul kat korang.


Cara Merawat & Hilangkan Bisul Agar Cepat Pecah dan Sembuh

Kena bisul ni antara pengalaman paling 'ngeri' bagi Gee.

Kenapa 'ngeri'?
Disebabkan bisul ni Gee tak boleh berjalan dengan betul macam biasa, banyak duduk dan baring. Lepastu solat pun Gee kena solat duduk. Hilang nikmat kejap nak solat dan sujud macam biasa sebab Gee solat duduk atas kerusi. Kaki tak boleh berdiri lama or bergerak banyak sebab bisul banyak, tak pecah keluar nanah dia. Memang rasa sakit tu berdenyut.

Kenapa teruk macam tu skali?
Sebab bisul ni Gee kena kat bawah tapak kaki. Dua belah kaki pulak tu. Ya Allah memang sakit nak jalan. Lagi-lagi bila bisul tu masih tak pecah dan merebak banyak kat kaki Gee. Memang rasa seksa. Masa ni Gee terfikir macam ni lah kan kalau orang tu ada sakit tak boleh jalan. Takda nikmat dah.





Ni sebahagian gambar. Tapi ni gambar mula-mula sebelum bisul tu merebak habis kat kaki.


Macam mana Gee merawat bisul dan menghilangkan bisul agar cepat pecah dan sembuh?

1. Makan suplemen. Gee baca yang bisul ni sebab antibodi / sistem imun badan lemah. Dan boleh jadi demam kan bila kena bisul.

Jadi Gee makan suplemen Vitamin C, Garlic dan Alfalfa. Dos memang lebih sikit Gee makan untuk kuatkan imuniti badan lawan bisul tu. So far masa tu Gee tak kena demam. Syukur jugak kan.


Gee amik juga ESP. Ni untuk percepatkan proses penyembuhan, kulit lagi cepat elok. Parut hilang dan pudar. Satu lagi, badan tak rasa letih sangat.

2. Gee juga amik ubat. Beli dari farmasi. Ada 2 jenis ubat yang Gee makan. Tapi ubat ni Gee makan hari ke 3-4 macam tu. Sebab tak tahan sakit. Bisul dia makin merebak. Jadi mintak ayah belikan ubat kat farmasi.

Ubat tahan sakit untuk bisul

Ubat untuk bagi bisul cepat pecah dan tak naik lagi bisul


3. Gee beli krim dari farmasi jugak. Krim ni Gee tengok, untuk krim sakit mata tu. Tapi sapu je lah sebab orang kat farmasi tu bagitau boleh cepat elok. So gee sapu siang malam. Alhamdulillah memang betul, bisul cepat pecah, tak naik banyak dan makin elok. Tapi kena rajin sapu.



4. Sapu krim Herbal Blend Shaklee. Ni lepas bisul dah kering, tinggal parut dan kulit macam kering berkulit. Jadi Gee sapu lah krim ni tiap hari. Alhamdulillah cepat ok. Kulit tak kering sangat. Parut macam cepat pudar jugak.

5. Cuci bisul dengan Basic H. Gee tergerak untuk campur Basih H dengan air supaya dapat bunuh kuman dan cuci bersih kaki.

Bisul ni antara sebab dia naik ialah bab kebersihan. Jadinya Gee cuci tiap hari kaki dengan air Basic H. Hebat tau tak? Bila cuci guna air Basic H ni, kaki tu tak rasa pedih. Bila cuci guna air biasa/paip tu ada rasa pedih dia sikit. Patut pun ramai ibu-ibu guna air ni untuk anak-anak bila demam.


Berapa lama kena bisul?

Gee kena bisul ni lebih kurang dalam 10-12 hari. Lama jugak kan. Lebih dari seminggu. Tapi yang Gee perasan memang cepat baik la bila Gee amik semua atas tu.

Alhamdulillah syukur.

Lepas bisul dah baik, Gee teruskan makan suplemen. Sebab ada yang kata bisul boleh datang lagi. Makanya Gee teruskan makan macam biasa. Dan jaga kebersihan kaki jugak. Takut dia naik lagi bisul kat tempat yang sama. Kena pandai cegah dari awal lah kan.

Alhamdulillah. Bila kena bisul ni banyak mengajar Gee untuk lebih bersabar dan bersyukur. Yang penting kena yakin dengan Allah. Ada lah sebab dia bagi ujian tu kan.


Sedikit tip bisul yang boleh Gee kongsikan untuk korang bersama.

Tip Bisul:
  • Rajin makan makanan yang tinggi antioksidan untuk kuatkan sistem imun badan melawan bakteria.
  • Jangan pecahkan bisul. Bila pecah merebak lagi banyak.
  • Jaga makan. Makan-makanan yang sihat-sihat.
  • Rajin minum air kosong untuk elak badan terhidrat. Efek jugak bila air kurang dalam badan, sistem imun lemah. 
  • Menjaga kebersihan diri dan kawasan sekitar. 
  • Bersabar untuk tunggu bisul baik sepenuhnya.

Moga pengalaman dan tip Gee kongsi ni dapat membantu korang yang ada bisul. Paling penting jaga kebersihan dan tingkatkan sistem imun badan.



 http://Www.wasap.my/60135707812




Continue Reading

Jan 1, 2018

Penyakit Gout- Bagaimana Gout Berlaku, Punca, Tanda-Tanda Dan Rawatan Untuk Gout




Ramai tak orang di sekeliling anda yang ada penyakit gout? Orang kampung Gee sendiri ramai yang ada gout termasuk ahli keluarga besar kami yang ramai tu. Kadang-kadang kesian juga kan dengan orang ada gout ni, bila kena serangan gout memang seksa sakit dia.

Jadi dalam entri ini Gee ingin kongsikan apakah sebenarnya penyakit gout ni. Apa yang perlu anda tahu. Apa punca gout ni. Apakah rawatan yang sesuai.


Apakah gout?
  • Gout adalah penyakit pada radang sendi atau sendi rasa sakit dan bengkak. Kebanyakan ia melibatkan ibu jari kaki. Keadaan ini berlaku kerana kristal urik terbentuk di dalam sendi yang berkaitan.  



Bagaimana penyakit gout berlaku?
  • Gout berlaku apabila terdapat gangguan pada metabolisme purin hingga meningkatkan paras asid urik di dalam darah. Dan ini menyebabkan pembentukan jejarum kristal monosodium urate yang mendap di dalam sendo, tendon dan tisu yang lain. Pemendapan ini menyebabkan tindak balas radang berlaku pada sendi berkaitan. Akhirnya sendi bengkak, sakit yang perit, kulit menjadi merah dan susah untuk bergerak. Ia boleh berlaku dalam masa 2 hingga 4 jam dan banyak berlaku pada waktu malam. 


Siapa yang berisiko dapat penyakit gout?

Gout menjadi semakin biasa berlaku pada masa ini. Yang berisiko tinggi dan kerap adalah lelaki.

  • Lelaki - Mereka yang berusia 30 tahun ke atas yang gemar mengambil makanan seperti daging, makanan laut, minuman beralkohol dan minuman gula fructose yang boleh meingkatkan paras asid urik.
  • Wanita - Berlaku pada wanita yang berumur 50 tahun ke atas atau selepas menopause.

Punca penyakit gout

Pemakanan
  • Mengambil makanan seperti daging dan makanan laut, minuman beralkohol dan bergula fructose (minuman dalam tin, jus dalam botol). Pengambilan makanan ini akan menyebabkan paras asid urik dalam darah meningkat hingga berlakunya gout.

Tanda-tanda penyakit gout
  • Sendi sakit dalam masa 2-4 jam
  • Biasa berlaku waktu malam
  • Sendi berasa sakit, bengkak
  • Gout juga boleh menyerang sendi lain seperti lutut, buku lali, pergelangan tangan dan jari
  • Kulit kemerahan, panas
  • Sukar untuk berjalan atau bergerak
  • Kesakitan gout boleh berlarutan dari 5 hingga 7 hari

Info: Sebanyak 60 peratus pesakit gout ini mendapat serangan gout kali kedua dalam masa setahun.


Pantang larang untuk pesakit gout

Anda dinasihatkan untuk mengurangkan atau mengelak makan daging dan makanan laut serta tidak mengambil minuman beralkohol dan bergula fructose yang tinggi.


Rawatan untuk pesakit gout

Antara ubat-ubatan yang biasa diberikan kepada pesakit gout adalah:
  • NSAiDs - Ubat utama untuk merawat sakit gout. Rasa sakit boleh berkurang dalam 4 jam selepas mengambil ubat ini. pesakit gout digalakkan mengambil NSAiDs selama satu atau dua minggu hingga kesakitan pada sendi hilang.
  • Colchicine - Ubat antiradang khas untuk merawat dan mengurangkan arthritis gout akut. Ia juga digalkkan mengambil secara tetap di antara serangan gout. Ubat ini juga boleh menghalang serangan gout jika mengambilnya pada peringkat awal.
  • Glucocorticoids - Steroid yang bertindak sebagai antiradang, juga diguna untuk merawat arthritis gout jika terdapat kontraindikasi apabila menggunakan NSAiDs.
  • Allopurinol - Untuk menghalang pembentukan asid urik dan untuk kegunaan terapi jangka panjang adalah selamat. Juga boleh digunakan untuk pesakit yang ada masalah buah pinggang. 


Adakah suplemen boleh membantu penyakit gout?

Selain daripada ubatan yang disenaraikan di atas, anda boleh cuba mengambil suplemen atau makanan tambahan untuk memperbaiki dan merawat gout. Tapi anda perlu ingat bahawa suplemen bukan ubat sebaliknya ia sebagai langkah untuk mencegah dan menambah baik kesihatan anda.


Suplemen Shaklee untuk pesakit gout



Alfalfa Complex
⚫Tumbuhan Alfalfa ini kaya dengan pelbagai nutrien termasuk Vitamin A, C, E, kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.
⚫Agen detoks semulajadi yang menyingkir toksik dari badan.
⚫Mengawal keseimbangan asid dan alkali dalam badan. Orang gout biasa asid urik tinggi, jadi anda perlukan Alfalfa untuk kawal.

Omega Guard
⚫Penting untuk pesakit gout yang ada gout bengkak teruk.
⚫Ia mengandungi asid lemak Omega 3 termasuk EPA & DHA.
⚫EPA & DHA dipercayai membantu mengurangkan keradangan/bengkak pada sendi.
⚫Memelihara fungsi sendi.
⚫Juga membantu mengawal paras kolesterol & darah tinggi.



Performance Drink
⚫Terbukti secara klinikal membantu menyokong tahap hidrasi berbanding air. Jadi ia sangat sesuai untuk orang gout perlu cukup air dalam badan.
⚫Mencegah dehidrasi
⚫Membantu menyingkir asid urik dan bahan yang tidak diperlukan keluar dari badan.
⚫Sesuai untuk diminum oleh semua.



Testimoni Set Gout Shaklee









Lihat juga:

Testimoni ayah menderita gout 20 tahun

Tip Sihat untuk Pesakit Gout



Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee anda boleh menghubungi Gee ke 013-5707812 atau klik bawah ini.


www.wasap.my/6013-5707812



Continue Reading

Dec 27, 2017

Makanan terbaik untuk elak dan merawat kulit berminyak




Kulit berminyak boleh menyebabkan anda tidak selesa dan sukar untuk dirawat bagi sesetengah orang. Kulit berminyak berlaku disebabkan oleh kelenjar sebum terlebih aktif dan akhirnya mengeluarkan sebum yang berlebihan.

Ini menyebabkan kulit berminyak kelihatan berkilat dan melekit. Jika anda mempnunyai jenis kulit berminyak, maka kulit anda akan mudah terdedah kepada jerawat, blackheads, whitehead, dan bintik-bintik penuaan yang lain.

Kulit berminyak berlaku disebabkan oleh faktor persekitaran seperti pemakanan dan gaya hidup. Paling penting, jika anda mengubah corak pemakanan yang sihat dan betul, ia boleh membantu masalah kulit anda termasuklah kulit berminyak.


Apakah makanan terbaik dan sesuai untuk anda yang ada masalah kulit berminyak?

Makanan terbaik untuk elak dan merawat kulit berminyak


1. Avocado


Apa yang menarik dengan avocado ini bukan hanya boleh dimakan, ia juga boleh disapu terus pada kulit untuk menghalang rembesan minyak. Ia bertindak sebagai pelembap yang berkesan untuk kulit anda.

2. Air


Meminum air adalah terbaik untuk anda. Air adalah agen pembersihan yang akan membawa keluar semua toksin dari badan. Jika anda minum banyak air sepanjang hari ia dapat membantu menghidratkan badan anda dan membuatkan kulit kelihatan segar. Yang terbaik adalah air putih berbanding minuman lain.

3. Air kelapa


Sangat bagus untuk kulit anda. Ia memastikan kulit anda bersih dan lembut dan menghalang masalah kulit berminyak.

4. Brokoli


Brokoli kaya dengan vitamin C yang mana ia sangat mudah diserap tubuh anda. Ia juga akan membantu mengawal kulit berminyak dan mengurangkan risiko jerawat.

5. Dark coklat


Bukan sekadar rasanya yang sedap, tapi kandungan antioksidan di dalamnya juga berkesan untuk menghalang jerawat, keradangan dan juga mengawal penghasilan minyak pada liang kulit anda.

6. Gandum


Tinggi dengan serat yang akan membantu melancarkan proses penghadaman dan melindungi kulit daripada berminyak dan berjerawat.

7. Ikan 


Terutama ikan yang kaya dengan asid lemak Omega 3. Ia membantu masalah keradangan pada kulit dan memperbaiki kulit berminyak dan mencegah pertumbuhan jerawat.

8. Kacang


Kandungan asid lemak omega 3 di dalam kacang ini dapat membantu memperbaiki masalah kulit berminyak.

9. Limau Gedang



Sangat berkesan untuk kulit berminyak. Limau gedang mengandungi vitamin C yang akan membantu menyingkir toksin keluar daripada badan anda. Ia juga mengandungi banyak air. Untuk kesan terbaik, makan limau gedang mentah atau buat jus limau gedang tanpa gula.

10. Buah Citrus


Buah-buahan citrus seperti oren dan lemon yang mengandungi vitamin C juga sangat membantu untuk detoksifikasi yang akan menyingkir lebihan minyak daripada kulit anda.Amalkan makan buah citrus setiap hari untuk kesihatan kulit dan badan anda sekali.

11. Pisang


Jika anda ada masalah kulit berminyak, makan pisang setiap hari sangat bermanfaat untuk anda. Pisang mengandungi potassium, vitamin E dan fosfat yang akan membantu menyerikan kulit anda.

Pisang juga antara agen detoksifikasi. Ia mengawal liang pori anda dengan menghalang kotoran dari memasuki kulit yang boleh menyebabkan kulit berminyak.

12. Sayuran berdaun hijau


Sayuran jenis ini tidak mempunyai minyak atau lemak. Tapi kaya dengan fiber yang akan membantu membersihkan minyak pada kulit anda.

13. Serat


Makanan berserat tinggi seperti jagung, oat dan roti perang. Serat membantu menyerap nutrien penting dan menyingkirkan toksin keluar dari badan anda. Ia juga memberikan kulit anda anda kekal sihat dan bersih.

14. Timun 


Mengandungi banyak air sebanyak 95 peratus air. Ia juga mengandungi antioksidan dan membantu menghidratkan kulit . Jadi, ia sangat membantu kulit anda kelihatan lebih segar. Untuk kesan terbaik makan timun mentah-mentah.

.

Nutrisi untuk kulit yang sihat 

Bagaimana suplemen Shaklee membantu anda memperbaiki kulit berminyak dan mendapatkan kulit yang sihat?




1. Vitamin C Plus 
Tinggi kandungan antioksidan dan mempunyai fungsi detoksifikasi yang akan membantu menyingkir toksin dan lebihan minyak di kulit anda.

Vitamin C Plus Shaklee boleh dibuat masker muka untuk kesan terbaik pada kulit anda. Lihat di sini cara membuat masker Vitamin C Shaklee. 

2. Alfalfa Complex
Kaya dengan serat yang penting untuk melancarkan proses penghadaman dan membuang toksin keluar dari badan termasuklah membersihkan minyak pada kulit anda.

Menariknya Alfalfa Shaklee ini boleh dibuat masker untuk memperbaiki kulit berminyak dan jerawat.Lihat di sini cara membuat masker Alfalfa Shaklee.

3. ESP 
Mengandungi protein yang sihat dan berkualiti. Juga ada asid amino yang merupakan binaan penting untuk kulit, yang mana ia juga penting untuk mengawal pengeluaran minyak yang berlebihan. Asid amino juga penting dalam penghasilan kolagen, membantu menegangkan kulit dan menghalang liang roma anda daripada tersumbat.

ESP Shaklee ini juga boleh dibuat masker muka!


Paling penting untuk merawat kulit berminyak, anda perlu konsisten dan disiplin mengambil suplemen selain menjaga pemakanan dan rutin harian anda.


Jangan biarkan kulit berminyak kerana minyak adalah umpama kolam untuk jerawat! Jom cegah segera! Katakan TIDAK pada kulit berminyak.


Berminat untuk mendapatkan suplemen Shaklee, anda boleh menghubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik link di bawah in.



www.wasap.my/6013-5707812



Continue Reading

Aug 10, 2017

10+1 Tips Penjagaan Vagina | Kebaikan Alfalfa Shaklee untuk Wanita


Bagi kaum wanita penjagaan vagina sangat penting tertutama dari aspek kesihatan .


Ok. Ni gee share 10+1 tips Penjagaan vagina. Moga bermanfaat.

1- Pastikan bahagian luar alat kelamin sentiasa bersih dan kering.

2- Cuci alat kelamin dari depan ke belakang bagi mengelak pembiakan bakteria.

3- Jika hendak menggunakan pencuci selain air,pastikan ia pencuci yang diformulasikan khas untuk alat kelamin.

4- Jangan mencuci alat kelamin dengan sabun atau gel mandian yang boleh menyebabkan kekeringan, iritasi kulit atau kegatalan.

5- Elak guna seluar jenis nilon atau yang terlalu ketat. Ini boleh menyebabkan kulit jadi berpeluh dan proses peredaran udara pada kulit tidak lancar skaligus menggalak pembiakan yis dan bakteria.




6- Pilih seluar dalam yang diperbuat daripada kain yang boleh serap peluh seperti kain kapas.

7- Tukar seluar dalam setiap hari. Guna pantyliner jika ada masalah keputihan.

8- Jangan memancutkan air terus pada alat kelamin atau membersih bahagian dalam alat kelamin dengan jari kerana ini boleh menyingkirkan bakteria lactobacilli dari vagina dan mendedahkan vagina kepada bahan kimia yang menyebabkan iritasi kulit.

9- Kerap menukar tuala wanita masa datang haid. Ini untuk tujuan keselesaan dan mengelak pembiakan kuman.

10- Bersihkan alat kelamin dengan air sebelum dan selepas menjalani hubungan seks.

11- Cuba membuang air kecil lebih kurang setengah jam selepas menjalani hubungan seks untuk mengurangkan risiko jangkitan kuman pada pundi kencing. 


Sumber; Panduan Membelai Diri, Indah di Mata
Patonah Chai Choh



× × ×



Suplemen untuk Wanita

Gee nak share satu suplemen ni iaitu ALFALFA COMPLEX SHAKLEE untuk wanita. Sebab Gee sendiri ada consume jugak. 





Antara 10 Kebaikan Afalfa Complex untuk wanita ialah;

•Memperbaiki & mengurangkan keputihan
•Membuang angin dalam badan
•Membantu mudah awas sekaligus elak sembelit
•Membantu merapatkan semula faraj
•Melancarkan pengeluaran darah nifas
•Membantu percepatkan pemulihan & pengecutan rahim
•Memperbanyakkan susu ibu
•Menghangatkan hubungan suami isteri
•Menegangkan payudara
•Memberi kelegaan masa haid 


Bagi anda yang teringin nak mencuba Alfalfa ini Gee sangat rekomen sebab sangat baik untuk kesihatan dalaman kita wanita tak kira yang dah kawin or belum kawin. Lagipula kan Alfalfa ni juga agen detox, so dia bantu singkir toksin dari badan kita! Best kan?







Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.

Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812

FB: Ziana Eunos

Terima Kasih Memilih Shaklee






Continue Reading

Jul 11, 2017

Set Bajet Detox by Shaklee


Masih on mood raya ke?

Selamat Hari Raya Aidilfitri Gee ucapkan untuk semua umat Islam ya. Masih tak terlambat lagi kan. Hehe

Lepas raya ni memang ramai carik set detox. Semua pakat nak slim balik lepas sakan beraya. Open house sana sini. 

Sebelum buat apa apa tu gee rekomen korang WAJIB DETOX dulu badan tu. Tujuan dia nak buang semua toksin dalam badan. Time raya sakan na ko makan, ofkos kena bersih balik, buang toksin dalam usus semua tu kan. 

Boleh minum air detox. Ada macam jenis kan. Yang ni gee share cara detox lebih mudah sikit. Telan je. Tapi tapi still kena jaga makan ok.


Ok. Jom gee share secara ringkas kebaikan set detox ni. Gee gelar set ni SET DETOX BAJET. 

Set ni Gee sendiri memang ada amik jugak. Dah lama dah amik. 2 tahun dah rasanya. Gee amik untuk tujuan detox dan jaga kesihatan usus serta sistem penghadaman. 

Lagi-lagi usus tu kena jaga betul-betul ya. Ni sebagai langkal awal kita untuk elak kanser usus. 

Dah makan macam-macam tiap hari memang kena buang tiap hari jugak. Paling ideal kita kena membuang dua kali sehari. 




ALFALFA COMPLEX
- Mencuci hati, darah dan usus : makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dan mencantikkan kulit otot
- Dapat menyingkirkan lemak kolestrol
- Mengurangkan kolestrol, mengurangkan saponin (span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol)
- Melegakan keletihan
- Memperbaiki masalah saluran dalaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
- Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin (menjadikan badsn terasa lebih ringan




HERBLAX
- Pembersihan najis yang tersekat
- Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
- Membantu masalah sembelit
- Mengempiskan perut
- Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.



Jika berminat nak Set Detox ni boleh menghubungi Gee ok. 

DETOX bukan untuk kurus saja tau. Sapa nak badan sihat, kulit cantik ker .. korang pun perlu detox jugak.



× × × × × 



Sebelum tu kan Gee nakberkongsi juga,


13 TANDA BADAN ANDA BERTOKSIK TINGGI

Jom check samada badan kita ni OK ke TAK 

1) Saya selalu merasa lemah, letih dan tidak bersemangat.

2) Saya mempunyai masalah untuk fokus dan menumpukan perhatian terhadap sesuatu.

3) Saya mudah mendapat selsema

4) Saya kadangkala mengalami masalah nafas berbau.

5) Hidung saya selalu merasa tersumbat dan berkahak

6) Saya mempunyai masalah bau badan yang kurang menyenangkan sekiranya tidak menggunakan deodorant.    

7) Saya kerap merasa kembung, ‘angin’ atau penghadaman yang tidak baik terutamanya selepas makan.

8) Saya mempunyai lingkaran gelap dibawah mata atau ‘eye bag’

9) Saya mudah mendapat alahan atau allergi, eczema, jerawat atau psoriasis.

10) Saya mempunyai masalah berat badan yang susah nak diturunkan.

11) Saya kadangkala tidak membuang air besar lebih dari 2 hari.

12) Saya kerap sakit-sakit badan.

13) Saya selalu mengalami masalah bengkak atau sembab.


Ok. Ada berapa YA korang dapat?
Jika BANYAK YA makanya korang perlu DETOX tubuh sekarang!







Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading

May 17, 2017

Alfalfa Complex Jamu Moden Versi Shaklee | Kebaikan Alfalfa untuk wanita

Assalamualaikum dan Hi semua ;)


Apa khabar semua? Moga semua sihat dan baik-baik saja yer. 


Entri kalini gee nak share satu suplemen Shaklee yang gee amik tiap hari. ALFALFA COMPLEX! Ada yang gelar Alfalfa ni sebagai Jamu Moden. Maybe sebab dia jenis telan je kot. Senang kan. Satu lagi semua orang boleh amik tak kira tua muda lelaki ke perempuan. 




Tapi kat sini gee nak berkogsi dulu Kebaikan Alfalfa untuk wanita dulu. Jom kita baca sama-sama;

•Memperbaiki & mengurangkan keputihan 
•Membuang angin dalam badan
•Membantu mudah awas sekaligus elak sembelit 
•Membantu merapatkan semula faraj
•Melancarkan pengeluaran darah nifas 
•Membantu percepatkan pemulihan & pengecutan rahim 
•Memperbanyakkan susu ibu 
•Menghangatkan hubungan suami isteri 
•Menegangkan payudara 
•Memberi kelegaan masa haid 


Jika anda teringin nak mencuba Alfalfa Complex ni Gee sangat rekomen sebab sangat sangat baik untuk kesihatan kita wanita tak kira yang dah kawin atau belum. 


Testimoni Alfalfa Complex Shaklee












Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading

Feb 17, 2017

10 Sebab Wanita Suka Alfalfa Shaklee


Assalamualaikum & hi ;))

Kacip Fatimah Moden? Jamu moden?

Ada macam2 gelaran customer bagi kat Alfalfa Complex Shaklee. Sebab kebaikan dia banyak beri manfaat untuk kita wanita. Even gee sendiri memang dah lama makan Alfalfa ni. 


10 Kebaikan Afalfa Complex untuk wanita;

1. Memperbaiki & mengurangkan keputihan 
2. Membuang angin dalam badan
3. Membantu mudah awas sekaligus elak sembelit 
4. Membantu merapatkan semula faraj
5. Melancarkan pengeluaran darah nifas 
6. Membantu percepatkan pemulihan & pengecutan rahim 
7. Memperbanyakkan susu ibu 
8. Menghangatkan hubungan suami isteri 
9. Menegangkan payudara 
10. Memberi kelegaan masa haid 
11. Mengatasi masalah bau badan 








So korang yang teringin nak mencuba Alfalfa ni Gee sangat rekomen sebab sangat2 baik untuk kesihatan dalaman kita wanita tak kira yang dah kawin or belum kawin. Lagipula kan Alfalfa ni juga boleh detox, bantu singkir toksin dari badan kita! Best kan? Nak membuan pun lancar tau sebab ada fiber dalam dia. 


Dan berita baiknya untuk bulan Februari ni ada Promosi Alfalfa Complex, Beli 1 Percuma 1! Waaa... best kan?! Gee sendiri memang dah beli dah, amik botol pek besar yang 700biji terus tu senang. 

Alfalfa Complex Shaklee ni ada 2 Pek tau;

330 biji - biasa tahan dlm 1-2 bulan*
700 biji - biasa tahan 2-3 bulan*

*Tapi ni bergantung kepada berapa hiji korang makan sehari. Macam gee 10 biji sehari la ikut cadangan dia. 




Macam ni la rupa Alfalfa Shaklee




Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.

Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!


Continue Reading