Showing posts with label Collagen Powder. Show all posts
Showing posts with label Collagen Powder. Show all posts

Dec 28, 2017

Punca Kulit Kusam dan Gelap | Cara Mengatasi Kulit Kusam dan Gelap




Kulit kusam boleh membuatkan anda kelihatan lebih tua dari usia anda sebenar. Hati-hati ya! Jangan dibiarkan kulit muka kusam begitu saja. Lama-lama kulit kusam boleh menyebabkan muncul jeragat padda kulit anda.

Bagaimana nak merawat dan memperbaiki kulit kusam ini??

Sebelum anda mengetahui cara mengatasi kulit kusam dan gelap, anda perlu tahu dahulu apa punca masalah kulit menjadi kusam dan gelap. Selidik dahulu apa sebab kulit kusam jadi begitu.


Punca kulit kusam dan gelap 


1. Stress

Apabila stress, badan akan mengeluarkan hormon stress iaitu kortisol. Apabila hormon kortisol ini di keluarkan secara berlebihan di dalam badan dan kelenjar, ia menyebabkan:
  • Jerawat dan kulit mula bermasalah
  • Melambatkan proses regenerasi semula jadi kulit
  • Tona kulit kelihatan pucat dan kusam 

2. Tidak cukup tidur

Apabila anda tidak mendapatkan tidur yang cukup, sel-sel kulit anda tidak akan dapat menjana semula dengan cepat dan cekap seperti biasa, sebaliknya kulit menjadi kasar, kusam, kering, lingkaran hitam sekitar mata dan juga memberi kesan kepada perubahan pengeluaran minyak dan pengelupasan sel kulit.

Sebab itu tidur yang cukup penting untuk menjana dan menghasilkan semula pertumbuhan sel-sel dan kolagen.


3. Sel kulit mati

Terlalu banyak sel kulit mati di wajah anda akan menyebabkan kulit kelihatan kusam dan tak berseri. Penting untuk anda menggelupas atau membuat skrub muka secara berkala setiap minggu menghilangkan dan membuang sel kulit mati di wajah anda.


4. Rokok

Rokok juga berbahaya untuk anda! Asap rokok boleh menghalang peredaran darah yang ada oksigen daripada masuk ke dalam kulit. Dan ini menyebabkan kulit anda tidak mendapat bekalan nutrien yang cukup sehingga menganggu proses regenerasi kulit. Akhirnya kulit anda kelihatan kusam, tak berseri dan nampak tua dari usia.


5. Sinar UV matahari

Terdedah pada sinar UV matahari setiap hari boleh menyebabkan kulit anda menjadi kasar dan berkedut serta mempercepatkan lagi proses proses penuaan kulit.


6. Dehidrasi

Atau dalam kata lain kekurangan air. Dehidrasi akan melambatkan proses peredaran darah ke kulit anda hingga menyebabkan kulit kelihatan pucat dan sakit.


7. Pemakanan tidak sihat

Kita adalah apa yang kita makan. Adalah penting untuk mengawal apa yang anda makan setiap hari kerana ia memberi kesan terus kepada kulit anda. elakkan dan kurangkan makanan proses, gula, garam dan amalkan makanan tinggi antioksidan, kaya dengan serat, protein dan asid lemak perlu ( omega 3).



Berikut pula bebarap cara untuk mengatasi kulit kusam dan gelap yang boleh anda amalkan. 

  • Buat masker muka sekurangnya 2 kali seminggu
  • Lakukan skrub pada muka sekurangnya 1 kali seminggu
  • Rajin mencuci muka waktu pagi dan malam untuk membersihkan makeup, kotoran dan minyak di muka.
  • Gunakan mada sebagai pelembap. Anda boleh sapukan madu dengan kapas di kawasan kering dan tunggu dalam 10 minit barulah anda membilas muka anda.
  • Guna pelindung matahari untuk melindung kulit daripada sinar UV yang berbahaya untuk kulit anda.
  •  Bersenam untuk membantu melancarkan peredaran darah.
  • Amalkan pemakanan yang sihat. Kurangkan makanan berminyak, yang diproses, bergula dan tinggi garam. 
  • Dapatkan tidur yang cukup
  • Banyakkan minum air putih. 


Selain itu, anda juga boleh mengambil suplemen untuk membantu mengatasi kulit kusam dan gelap. Antara suplemen yang boleh anda amalkan:




1. B-complex 

Vitamin B Shaklee mempunyai 8 jenis vitamin B dan semua mempunyai fungsi masing-masing.

Untuk kulit kusam,
  • Vitamin B5 - melancarkan peredaran darah sekaligus mmenjadikan kulit sihat, segar dan berseri
  • Vitamin B12 - membantu sekatakan tona kulit, ia mengelak kulit gelap di kawasan tertentu di tubuh
  • Vitamin B3 dan B5 - mengekalkan kelembapan kulit, melambatk penuaan kulit, memperbaiki jerawat 
 
2. Sustained Release Vita C

Vitamin C Shaklee ini mengandungi Citrus Bioflavonoid, yang akan membantu meningkatkan penyerapan vitamin C di dalam tubuh.

Vitamin C sangat penting untuk kulit. Ia membantu:
  • Membentuk kolagen 
  • Mencerahkan kulit satu badan
  • Melambatkan proses penuaan kulit
  • Mengurangkan kerosakan kulit akibat cahaya matahari
  • Menyekat pigentasi penyebab utama jeragat

3. Vitamin E Complex

Vitamin E Shaklee dibuat daripada minyak kacang soya, minyak biji gandum, grape seed extract, selenium dan 8 jenis vitamin E. Ini membuatkan vitamin E Shaklee antara terlengkap di pasaran dan mudah diserap tubuh.

Vitamin E juga penting untuk kulit:
  • Melambatkan proses penuaan kulit
  • Memudarkan kesan parut 
  • Melancarkan peredaran darah, menjadikan wajah berseri tak kusam
  • Melambatkan pembentukan melanin - pigmen kulit yang menyebabkan jeragat
  • Memperbaiki kesan sunburn

4. ESP Shaklee

Supplemen protein yang lengkap. Rendah lemak dan tiada kolesterol. Juga lengkap dengan asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh anda.


Protein sangat penting untuk kulit, ia 
  • Memperbaiki sel kulit yang rosak dan membina sel baru
  • Mencerahkan kulit secara sekata
  • Menyingkir sel mati yang berwarna hitam dan gelap
  • Mengurangkan kedutan
  • Mengurangkan dan memudarkan parut
  • Memperbaiki kesan jeragat

5. Collagen Powder 

Suplemen kolagen terbaik dari Shaklee. Ia diperbuat daripada sumber tulen dan tahan lasak, 4000 mg ekstrak kolagen RSS yang berkualiti. Molekul sangat ringan, 1000 Dalton jadi ia sangat mudah diserap tubuh untuk membantu merangsang sintesis kolagen pada lapisan dermis.

Kebaikan Collagen Powder untuk kulit:
  • Mengurangkan tanda penuaan - garis halus, kedutan, kecilkan liang roma
  • Mencerahkan kulit, pigmentasi, parut pada kulit
  • Menganjlakan kulit
  • Melembapkan kulit yang kering dan menggelupas
  • Kulit lebih licin dan lembut


Cadangan suplemen di atas adalah saranan untuk anda yang ada masalah kulit kusam.

Jika anda mempunyai masalah kulit yang lain juga, anda boleh menghubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik gambar di bawah.


http://www.wasap.my/6013-5707812



Continue Reading

Dec 23, 2017

Makanan Terbaik untuk Parut dan Cara Menghilangkan Parut dengan Mudah dan Berkesan




Kehadiran parut pada kulit boleh mempengaruhi keyakinan diri sehingga ada yang mencuba pelbagai cara untuk menghilangkan parut.

Di pasaran anda boleh melihat pelbagai jenis krim yang dijual untuk membantu menghilangkan parut dengan cepat. Tetapi, cara terbaik untuk memperbaiki dan menghilangkan parut anda adalah dengan mengambil pemakanan yang betul. Pemakanan boleh mempengaruhi terus fungsi dalam badan anda.

Dalam entri ini, Gee akan perkenalkan kepada anda apa makanan terbaik untuk parut dan cara menghilangkan parut dengan mudah. 

Makanan Terbaik untuk Parut 


1. Aloe Vera
Antara yang terbaik untuk kulit. Ia membantu memudarkan parut dan mengurangkan rasa sakit serta kemerahan pada kulit.


2. Minyak kelapa
Minyak kelapa kaya dengan antioksidan yang penting untuk melawan radikal bebas. Radikal bebas ini sebenarnya yang melambatkan proses penyembuhan. Ia juga dapat menghasilkan kolagen tambahan, yang berfungsi untuk membina sel baru dan membantu memperbaiki kerosakan kulit seperti jerawat dan parut.


3. Mentega koko (cocoa butter)
Banyak terdapat dalam krim kulit kerana ia berfungsi sebagai pelembap berkesan untuk kulit. Ia juga mengandungi vitamin E untuk memberikan kulit anda lebih sihat. Apa yang perlu anda lakukan adalah menggosok ke kulit anda terutama yang ada parut setiap hari.


4. Teh hijau (Green Tea)
Tinggi dengan khasiat polifenol yang akan membantu mengurangkan parut dan pori-pori besar pada kulit.


5. Vitamin E
Vitamin E adalah salah satu vitamin yang paling berkesan untuk menghilangkan parut. Ia membantu meningkatkan tahap kolagen dan juga bertindak sebagai pelembap.

Sumber makanan: badam, kacang, oat, hazelnut, sayuran berdaun hijau


6. Vitamin C
Vitamin yang sangat penting dalam penghasilan kolagen di dalam badan anda. Kelogen penting untuk menguatkan dan memberi keanjalan pada kulit. Ia juga membantu membaiki kerosakan kulit seperti parut dan membina sel-sel baru .

Sumber makanan: limau, lemon, mangga, kiwi, strawberi,brokoli, kobis dan sebagainya.


7.Vitamin B
Kekurangan Vitamin B boleh membuatkan bekas parut dan luka di kulit sukar untuk hilang. vitamin B membantu dalam proses penyembuhan dan penting dalam pembangunan sel-sel kulit baru.

Kajian telah menunjukkan bahawa kulit yang sihat bergantung kepada kehadiran vitamin B. Vitamin B juga membantu kolagen untuk bertindak lebih berkesan dan membaiki sel dengan cepat.

Sumber makanan: kacang polong, brokoli, alpukat, ubi keledek, daging dan ikan tanpa lemak, bersama dengan bijirin dan produk tenusu.


8. Vitamin A
Juga memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen. Vitamin A membantu menguatkan sel-sel di kawasan parut dan mempercepatkan proses pemulihan parut.

Sumber makanan: betik, lobak, tomato, telur, susu, minyak ikan kod


9. Zink
Zink memainkan peranan penting dalam pembangunan kolagen dan protein dalam badan. Sel-sel kulit baru memerlukan banyak protein dan kolagen untuk kekal kuat dan sihat. Jadi anda perlukan banyak zink untuk menyembuhkan parut.

Sumber makanan: tiram, hati, kacang


10. Kunyit
Ia sangat popular di negara-negara Timur dalam bidang masakan dan perubatan. Malah, orang-orang di Barat juga mula menggunakannya setelah menyedari keberkesanan rempah-rempah. Kunyit dapat meningkatkan proses pemulihan parut kerana ia adalah antioksidan yang kuat.


11. Zat besi
Zat besi akan membantu darah kita untuk membawa oksigen dan nutrien ke seluruh badan. Luka dan parut memerlukan bekalan darah yang cukup untuk penyembuhan dengan cepat.

Sumber makanan: banyak di dalam sayur-sayuran dan daging tanpa lemak

.

Selain mengambil makanan yang betul, anda juga boleh mencuba suplemen untuk menghilangkan parut pada kulit dengan lebih mudah.

.

Cara Menghilangkan Parut dengan Mudah dan Berkesan


1. Vita C Plus

Vitamin C tinggi dengan antioksidan dan ia penting untuk melindungi kulit dari radikal bebas. Ia juga menguatkan sistem imun untuk mempercepatkan proses penyembuhan dan menghasilkan kolagen yang baru sekaligus memudarkan kesan parut, jerawat pada kulit.

Kesitimewaan:
Setiap tabet membekalkan 500mg vitamin C dan adanya teknologi pelepasan masa akan membantu tubuh mendapat cukup bekalan vitamin C setiap hari.

2. Vitamin E Complex

Vitamin E berfungsi membaiki struktur kulit dan memelihara sel-sel yang selalu terdedah pada radikal bebas agar tidak mudah rosak. Ia juga membantu memperbaiki tona kulit tidak sekata dan melambatkan proses penuaan.

Keistimewaan:
Tiap kapsul vitamin E Complex membekalkan 400 IU vitamin E, cukup untuk memenuhi keperluan harian dan tambahan 10 mg selenium untuk meningkatkan penyerapan vitamin E.

3. Vitalea

Multivitamin yang membekalkan pelbagai jenis vitamin dan mineral. Ini termasuk vitamin A, B, C, zink dan zat besi yang semuanya sangat penting untuk kulit dan proses pemulihan kulit sepertimana yang Gee tuliskan di atas tadi.

Keistimewaan:
Dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, Explo-Tab menjadikan Vitalea, tablet yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.

4. Protein ESP

ESP adalah suplemen protein. Protein penting untuk membaiki sel kulit rosak dan memperbaharui sel-sel kulit dengn yang lebih sihat. Parut adalah antara tanda sel kulit anda rosak. Pengambilan ESP setiap hari akan membantu memudarkan parut dan kesan tidak sekata pada kulit anda.

Keistimewaan:
Protein lengkap dengan asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Dan asid amino ini kunci utama awet muda.

5. Collagen Powder

Jika anda inginkan kulit sihat adalah sangat penting untuk mendapat kolagen yang cukup. Apabila semakin berumur, paras kolagen dalam tubuh makin berkurang. Proses pemulihan kulit juga makin lambat berlaku. Masalah seperti parut, jerawat, jeragat dan kedutan makin sukar untuk hilang. Sebab itu perlunya kolagen! 

Keistimewaan:
Collagen Powder, suplemen kolagen yang sangat bagus untuk kulit. Ia mengandungi 4000 mg Kolagen Red Snipper Sccale, RSS, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kajian klinikal menunjukkan, pengambilan Collagen Powder secara berterusan selama 8 minggu menunjukkan peningkatan pada kulit sebanyak 71 peratus.



Antara cadangan suplemen untuk membantu menghilangkan parut anda,



Apa yang menarik dengan suplemen Shaklee ini, ia boleh dibuat masker muka. Gee akan kongsikan semua tip ini khas untuk anda yang buat belian dengan Gee.




www.wasap.my/6013-5707812




Continue Reading

Dec 16, 2017

Tip dan Panduan Memilih Kolagen Yang Berkualiti




Kecantikan dan kolagen sudah menjadi satu kemestian bagi yang menginkan kulit yang sihat dan cantik. Sebab itu di pasaran jika anda perhatikan ada berbagai jenis produk kolagen yang dijual.

Persoalannya, macam mana anda nak memilih kolagen yang berkualiti dan berkesan untuk anda?

Dalm entri kali ini gee akan berkongsikan kepada anda tip dan panduan memilih kolagen yang berkualiti agar anda tidak membazir wang anda dengan membeli kolagen yang tidak berkualiti dan membawa risiko kesihatan.


Tapi sebelum itu Gee nak bagitahu dulu apakah kolagen.


Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, kuku, rambut, ligamen otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah. Jadi, kolagen sangat penting kepada kesihatan kulit, otot, tulang, rawan, urat, rambut, kuku dan gigi.

Ini bermaksud kolagen bukan untuk KULIT sahaja.

- Kolagen membantu dalam menguatkan saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh.

- Kolagen memerangkap kelembapan dan keanjalan kulit.

- Kolagen juga penting dalam bidang PERUBATAN. Kolagen boleh membantu melancarkan pergerakan sendi, merawat kes-kes melecur yang serius dan sebagainya.

Apakah kesan kolagen :

    • Pelihara kelembapan kulit
    • Pelihara keanjalan & ketegangan kulit
    • Kuatkan otot dan tulang
    • Peliharan kelenturan sendi
    • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
    • Mengurangkan keradangan
    • Memberi tenaga
    • Tidur lebih lena
    • Membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
    • Memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)


      Sudah tahu apa kolagen dan kebaikan kolagen kan jadi sekarang Gee akan berkongsi macam maca nak pilih produk kolagen yang berkualiti di pasaran.


      8 Tip / Panduan Memilik Kolagen yang Berkualiti 

      1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.

      2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

      3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul. Ia penting untuk membantu mengunci kelempaban yang berpanjangan.
      4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
      5. Pastikan suplemen kolagen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri. 
      6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point). 
      7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.  
      8. Yang terakhir, pastikan kolagen yang anda pilih selamat dan tidak bertoksin.


        Jadi, sila semak kandungan kolagen anda sekarang. Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi kolagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi kolagen yang tinggi.


        TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud kolagen yang anda minum tidak mempunyai kolagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi. 

        Jadilah pengguna yang bijak !!



        * * *



        Apa kolagen pilihan Gee?

        Gee semestinya memilih kolagen daripada Shaklee. Ia menepati tip / panduan memilih kolagen yang berkualiti dan selamat. 


        Ramuan pertama Collagen Shaklee adalah kolagen dari ekstrak sisik ikan.






        Anda boleh lihat di sini:

        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee

        8 Ramuan hebat Collagen Powder Shaklee







        Continue Reading

        Jun 7, 2017

        Makan Collagen Shaklee Tak Sampai Sebulan Dah Dapat Hasil!


        SEMPAT KE DAPAT KULIT CANTIK BERSIH SEBELUM RAYA?

        Alhamdulillah. Puasa dah masuk hari ke 11.

        Ada yang tanya sempat ke nak dapat kulit bersih cantik raya nanti. 

        So Gee rekomen amik CLAGEN POWDER. Penangan Collagen Powder ni lain sikit. Efek dia macam roket! 

        Kenapa?

        Sebabnya ada customer yang makan dalam kotak pertama dah rasa perubahan kat kulit. Kotak pertama tu dalam 2 minggu je tau. 


        Jom gee share secara ringkas KEBAIKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER;

        •Menyokong penghasilan kolagen dalam tubuh secara semulajadi 
        •Kulit lebih berseri dan licin
        •Mengecilkan liang pori
        •Mengurangkan garisan halus 
        •Mengurangkan kulit kering & menggelupas, kulit lebih lembap & halus
        •Menjadikan kulit lebih anjal, lembut dan tegang (termasuk payudara & pinggul)
        •Rambut & kuku lebih kuat, tebal dan bersinar
        •Menghilangkan pigmentasi penyebab utama jeragat
        •Mengurangkan tompokan bulat bawah mata
        •Menjaga kesihatan sendi (pergerakan lebih aktif)
        •Melegakan ketidakselesaan mata
        •Membekal nutrisi & penghidratan
        •Meningkatkan prestasi tenaga
        •Memulihkan saraf dengan membina semula lapisan protin pada saraf 
        •Melindungi kulit dari radikal bebas 





        Rasa nak kulit cantik gebus raya ni meh join kami untuk misi cantik dengan Collagen Powder!


        Jom cuci mata tengok testimoni Collagen Powder dari consumer Collagen;













        Continue Reading

        Dec 28, 2016

        Promo Paling Untung! Cepat Grab Sekarang!







        Promo Paling Untung Bulan ini dari Shaklee Malaysia bulan Desember ini!

        Nak tau apa promo paling untung bulan ni?

        Gee dah buat kira2 dah yang combo Collagen (Twin Pack) dan Chewable Vita C ni yang paling untung, paling murah boleh dapat dan sangat2 rugi kalau tak beli musim YES ni tau!


        Combo paling untung ialah Set Cun Melecun 
        - Gabungan Twin Pack Collagen bersama dgn Chewable C Plus. Ini akan melayakkan anda untuk tambah order Caratomax Beli 1 Percuma 1!


        Wah offer ape yang best ni? Tak paham macam mana promo combo ni boleh bagi untung!?


        Gee kata untungnya kat sini sebabnya:

        1. Twin Pack Collagen dapat 5% OFF
        2. Caratomax Beli 1 FREE lg 1
        3. Cash Bonus dapat 5% lagi!

        So.. Anggaran untung saja dah lebih RM 100

        Memang Untung sangatlah siapa jadi ahli layak beli combo ini! Itu baru untung bab duit tau. 


        Kalau dari segi manfaat pulak apa gunanya ye?

        Makan Collagen mestilah untuk cantik cun melecun macam Mak Cun hehe. Awet muda & gebu gebas beb! Parut berlubang dan jeragat semua hilang tu. 

        Yang untuk bagi mata sihat bersinar kurangkan power pun skali dapat manfaat dari consume Caratomax ni. Sebabnya Carotomax ni powernya dia 20x Antioksidan berbanding Vitamin C! Wowww! 


        So jangan tunggu lama sangat sampi akhir bulan tau. Daftar je terus dan beli set Promo Paling Untung ini sekarang!

        http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1085116 

        (Click tab Join Now ya untuk pendaftaran keahlian Shaklee)


        **Promosi Sah sehingga 31 Disember 2016**




        Continue Reading

        Dec 16, 2016

        2 Cara Mudah untuk Awet Muda dan Sihat dengan Shaklee


        Assalamualaikum dan hi ;))

        Dapat kulit cantik dan badan makin sihat walaupun umur makin meningkat semestinya jadi idaman setiap orang kan?! 

        Jika tanya Gee .. mestilah nak!! hihi Siapa tak suka dapat kulit cantik dan sihat walaupun umur makin bertambah. Awet muda gitew kan. Hee 


        Ok. Gee nak kenalkan korang dengan dua produk Shaklee ni yang WAJIB korang cuba jika nak maintain muda remaja hihi. Dan syoknya dua suplemen ni dalam bentuk serbuk / cecair. Jadi tak perlu risau kalau korang jenis tak suka tablet ok!


        Set ni Gee gelar 'Set Cantik Premium'. Tapi set cantik ni korang orang lelaki pun boleh ambil. Sebab apa? Korang kena baca sampai habis ok. 




        1. Shaklee Collagen Powder (SCP)

        Suplemen kolagen terbaik dari Shaklee. Bukan kolagen semata-mata. Maksudnya bila makan kolagen Shaklee ni bukan cantik saja dapat tapi manfaat dari segi kesihatan pun korang dapat rasa juga. 


        Kebaikan Shaklee Collagen Powder:

        Menyokong penghasilan kolagen dalam tubuh secara semulajadi 
        Memelihara keanjalan dan ketegangan kulit (termasuk payudara dan pinggul)
        Memelihara kelembapan kulit lebih2 lagi yang kerap duduk dalam aircond
        Menaikkan seri wajah agar berseri
        Menghilangkan parut degil 
        Mengecilkan liang pori di wajah
        Mengurangkan kedutan & garisan halus
        Menghilangkan & mencegah pimentasi penyebab utama jeragat naik 
        Mengurangkan tompokan bulat bawah mata
        Rambut dan kuku lebih kuat, tebal dan bersinar
        Menjaga kesihatan sendi
        Melegakan ketidakselesaan mata
        Badan rasa lebih bertenaga 
        Memulihkan saraf dengan membina lapisan protin pads saraf
        Mengurangkan keradangan
        Menyokong pemulihan tissue dari kecederaan otot dan tulang


        Banyak kan kebaikan SCP ni. Sebab tu ramai yang jatuh cinta dengan SCP. Sebab bila makan untuk kulit cantik tapi badan skali dapat efek lebih sihat! Sebab tu orang lelaki pun ada amik SCP untuk masalah ACL. 

        Dan SCP ni boleh korang bawa pergi mana2 sebab dia dalam bentuk pek / sachet. Cara makan dia pun senang. Boleh tuang terus dalam mulut atau campur dalam air minuman. 



        2. Vivix Shaklee

        Vivix ni produk Premium Shaklee! Dan dipatenkan skali untuk elak orang tiru buat macam Vivix ni. Sebabnya khasiat Vivix ni powerful sangatt tau! Nak tau khasiat Vivix ni jom jom! 

        Sebelum tu Gee nak cerita sedikit pasal Vivix. Vivix ni satunya suplemen Shaklee yang mana ia membantu dan memperbaiki di peringkat SEL / DNA dalam badan kita. 

        Sebab tu Vivix ni Super Antioksidan!  Ia membantu membaiki sel2. Bila sel sihat, organ pun sihat, sistem jadi lebih sihat dan badan pun akan bertambah sihat! Best tak best Vivix?!


        Kebaikan Vivix Shaklee:

        Menyokong kesihatan mata
        Menyokong kesihatan otak
        Meningkatkan sistem imun tubuh
        Menyokong kesihatan sendi
        Membantu mengelakkan kanser
        Memgurangkan komplikasi Diabetes / kencing manis
        Meningkatkan kesihatan arthritis
        Melindungi saraf
        Melindungi jantung sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung
        Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk
        Menggalak kesihatan keseluruhan


        Ringkasnya Vivix ni korang boleh ambil untuk yang ada masalah kesihatan yang mahal2 macam;

        Darah tinggi
        Diabetes 
        Gemuk 
        Kolesterol
        Kanser
        Lemah badan
        Luka parah
        Perokok yang tekad nak stop merokok!


        Vivix memang terbaik!! 


        Cara minum Vivix ni mudah ... korang cuma perlu minum sesudu sehari dan rajin ambil inshaAllah dapat khasiat macam Gee tulis kat atas tu!  


        Setuju tak Gee kata korang yang lelaki pun boleh ambil? Sebab macam2 kebaikan dia bagi kan. So rugi sangat2 korang tak amik set ni tau. Jom order dengan Gee sekarang juga! hihi








        Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.

        Nurzhiana Mohd Yunus

        Pengedar Shaklee: ID 1085116

        SMS/WhatsApp: 013-5707812

        FB: Nurzhiana M Yunus


        Terima Kasih kerna memilih Shaklee! 



        Continue Reading

        May 13, 2016

        8 Ramuan hebat Collagen Powder Shaklee




        Kenapa ada 8?

        Ramuan utama - RSS Collagen dr ekstrak sisik ikan merah

        Tambahan 7 lagi ramuan lain yg terbaik
        yg membuatkan collagen dr Shaklee
        antara yg terbaik di pasaran

        Siap ada kajian klinikal lagi

        Hebat x hebat



        Dari sisik ikan?

        Sisik ikan merah ialah sumber premium
        kolagen dgn penyerapan lebih tinggi &
        pencemaran yg lebih kecil
        berbanding kolagen binatang

        Sangat lasak & elastik
        Kepaduan sel sangat tinggi
        Tinggi kapasiti bg kekalkan kelembapan
        Jisim molekul yg sangat rendah

        Hebat x hebat RSS ni? 




        Dalam ekstrak biji benih Camellia japonica
        ada satu bhn penting iaitu
        Asid Oleik

        Ia sejenis emolian kulit & pelembap yg unggul
        dan bahan antioksida yg dpt bantu
        kurangkan radikal bebas

        Korang tau tak?
        Radikal bebas ni antara sebab
        proses penuaan cepat berlaku

        Nak awet muda?
        Cubalah Collagen Powder Shaklee ! 




        Pfaffia @ dikenali sbg ginseng Brazil

        Apabila Pfaffia ini digabung dgn ekstrak
        biji benih Camellia japonica
        ia mampu menyokong pembentukan
        kolagen dan asid hialuronik

        Hasilnya
        Kulit lebih lembut, lebih lembap & rata

        Best x best?

        Ada kulit kering boleh cuba Collagen ni tau 





        Glukosamina drpd ekstrak kerangan
        penting utk sintesis bendalir sinovia

        Tujuannya
        bagi melicinkan pergerakan sesendi
        melembapkan mata utk melegakan
        ketidakselesaan mata!

        Wowww 😍
        Sendi & mata pun jaga jugak
        Best betul Collagen Powder ni

        Jom Collagen




        Pernah dengar Lactobasilus acidophilus?

        Ia sejenis bakteria baik
        Bantu mengimbangi usus mikroflora
        dan bagus utk pembinaan usus yg sihat
        utk peningkatan serapan kolagen dalam badan kita

        Hebat x best?
        Usus skali Collagen Powder ni jaga




        Kolagen ikan ni Shaklee ambil Elastin

        Utk apa elastin?
        utk kekalkan keanjalan & ketegangan
        kulit yg boleh melantun bila dicubit

        Kolagen ikan mengandungi elastin
        yg akan berfungsi bersama kolagen
        utk kulit lebih anjal, gebu, tegang!

        Nak kulit gebu, anjal & tegang?
        Jom cuba Collagen Powder




        * Jangan keliru tau, Collagen Shaklee bukan dibuat dr Avocado 
        tapi gee nak cakap yg ada eleman vitamin B dalam collagen shaklee ni :)

        Apa fungsi vitamin B?

        Vitamin B penting dalam metabolisme
        karbohidrat, lemak & protien utk
        menghasilkan tenaga yg diperlukan bagi
        pengeluaran kolagen dalam badan sel

        Best x best?
        Jom collagen powder




        Satu lagi eleman Vitamin C

        Ia penting utk galak pengeluaran kolagen
        dan melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kulit

        Nak kulit maintan sihat & cantik

        Jangan lupa Collagen Powder!




        Collagen Powder Shaklee terbaik

        Terbukti berkesan
        Lengkap dgn kajian klinikal
        Sesuai utk lelaki & wanita

        Jom dapatkan Collagen Powder sekarang !


        ------------


        Ada promosi harga runtuh Collagen Powder sepanjang bulan Mei ini!

        Beli 6 kotak
        - free 1 kotak collagen
        - rebat tunai
        - keahlian shaklee percuma

        Beli 3 kotak
        - rebat tunai
        - keahlian shaklee percuma
        Beli 2 kotak
        - dapat 5% diskaun


        Roger2 gee utk order / konsultasi
        PM/WA 013.570.7812
        IG: @shakleebygee




        Continue Reading

        May 10, 2016

        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





        Kolagen. Apakah kolagen sebenarnya?

        Kolagen adalah struktur protien yang paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.


        Anda tahu tak?
        • Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen
        • Kolagen melindungi organ, perut, hati, jantung, paru2, saluran darah, sel otak dan sebagainya
        • Kornea juga dalah kolagen
        • Tulang juga perlukan kolagen. Kolagen membentuk 90% protien matriks tulang2 dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Jadi, bagi mereka yang kekurangan kolagen akan mengalami masalah tulang dan sesendi.


        Ringkasnya kolagen sangat penting untuk kesihatan tubuh badan kita dan ia bukan hanya untuk kecantikan semata.

        • Inginkan kulit yang cantik, gebu, cerah dan sihat?
        • Ingin mengecilkan liang roma?
        • Ingin kulit yang tegang dan anjal?
        • Ingin rambut yang lebat dan sihat?
        • Ingin tulang yang kuat, sihat dan mampat?
        • Ingin sendi yang sihat?

        Inginkan semua di atas? Anda sangat perlukan kolagen!


        Paras kolagen yang cukup dalam badan boleh dilihat jelas pada kulit dan kesihatan seseorang. Antara kesan yang ketara ialah:
        • kulit mendapat kelembapan yang cukup
        • kulit kelihatan lebih anjal & tegang
        • otot dan tulang lebih kuat dan sihat
        • sendi yang sihat
        • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
        • mengurangkan keradangan
        • memberi tenaga
        • tidur yang lebih lena
        • membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
        • memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)


        Walaubagaimanapun, paras kolagen dalam badan kita boleh berkurangan seiring dengan peningkatan usia. Pengurangan kolagen ini yang akan menyebabkan pelbagai masalah atau tanda2 penuaan seperti:

        • lingkaran hitam bawah mata, eye bag
        • kulit kering, berkedut dan melayut
        • liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
        • garisan kesan ketawa
        • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
        • gusi tak sihat
        • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
        • rambut halus, kering dan bercabang serta mudah gugur
        • payudara dan punggung kendur
        • penglihatan kabur


        Kemerosotan secara semulajadi ini banyak merisaukan khususnya bagi kaum wanita yang lebih mementingkan kecantikan dan penampilan diri. Tapi jangan risau! Ia boleh diatasi atau dipulihkan dengan mengambil makanan tambahan kolagen secara berterusan bagi menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit serta kesihatan.


        Di pasaran ada pelbagai jenis dan sumber kolagen. Antaranya yang boleh gee kongsikan ialah:
        • Bovine (lembu) – diternak secara tertutup seperti di Australia, New Zealand
        • Babi (procine origin)
        • Haiwan laut – ikan dan gamat
        • Tumbuhan – seperti kacang soya
        • Yak – produk dari China
        • Manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan juga ada cerita dari banduan yang ditembak mati!


        * * *


        Soalan: bagaimana nak memilih dan membeli kolagen yang berkualiti? Mesti ramai yang nak tahu kan?

        • Perkara pertama sekali anda perku lihat adalah, menyemak kandungan ramuan kolagen anda. Perhatikan jika ramuan pertama yang ada dalam senarai menunjukkan ‘collagen’ ini bermaksud, ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

        Tapi jika ramuan pertama yang ada dalam senarai dari ekstrak buah-buahan seperti soya & sebagainya? Ini menunjukkan collagen itu tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.

        Anda boleh lihat di sini Tip / Panduan Memilih Kolagen yang Berkualiti




        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





        Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

        • Suplemen kolagen untuk kulit lebih muda, tegang
        • Suplemen kolagen hebat dan berkualiti tinggi daripada ekstrak sisik ikan merah yang paling tulen. Ia mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen
        • Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton*. Jadi penyerapan lebih optimum dan mudah diserao oleh badan. Ia juga membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
        • Paling gee suka ia sangat mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Ia dipek di dalam satu uncang bagi memudahkan kita dan boleh dibawa ke mana saja pada bila2 masa.
        • Yang paling best, ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam collagen powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam.   



        1 - Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen

        2 - Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan

        3 - Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata

        4 - Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin

        5 - Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit

        6 - Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.

        7 - Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal



        Secara ringkasnya kebaikan Shaklee Collagen Powder yang boleh gee kongsikan,

        Kebaikan Collagen Powder Shaklee

        • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
        • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
        • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
        • Mengembalikan keanjalan kulit
        • Meningkatkan pergerakan
        • Menyubur
        • Menegangkan payudara dan punggung 



        Satu lagi yang menarik tengtang Shaklee Collagen Powder, ada kajian klinikal sekali. Berdasarkan kajian klinikal, 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu berterusan (maksudnya dalam 3-4 kotak).

        • Melembabkan kulit sehingga 90%
        • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
        • Meningkatkan penampilan keseluruhan sehingga 71%
        • Melembutkian dan melicinkan kulit sehingga 69%
        • Mengekalkan mekap anda sehingga 60%
        • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
        • Menebalkan rambut sehingga 54%
        • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
        • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18% 







        Ini terbukti Shaklee Collagen Powder dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan!



        Info tambahan
        --------------

        Korang tau tak? Shaklee Collagen Powder mengandungi asid hidraulik. Apa fungsi dia? Ia membantu mengekalkan kelembapan kulit.1 gram asid hidraulik ini mampu menahan 6 liter air. Woww menarik kan! Memang sesuai untuk gee dan anda yang kurang minum air atau yang tak dapat nak minum air banyak sehari.

        Jadi, bagi anda yang inginkan kulit lembap sentiasa, gee cadangkan ambillah Shaklee Collagen Powder setiap hari. Satu lagi boleh cuba buat masker muka dengan Shaklee Collagen Powder. Amalkan dengan konsisten setiap hari inshaAllah kesan dia sangat cepat dan hebatt!




        Testimoni Shaklee Collagen Powder

































        Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


        Nurzhiana Mohd Yunus

        Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

        SMS/WHATSAPP 013-570 7812

        Instagram @shakleebygee


        TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


        Continue Reading