Showing posts with label Detox. Show all posts
Showing posts with label Detox. Show all posts

Nov 27, 2017

Resepi Jus Detox Sedap

Assakamualaikum dan hi semua

Salah satu cara senang dan mudah untuk detox ialah dengan membuat jus detox. Sekarang ini gee perhatikan ramai yang suka mencuba pelbagai resepi jus detox untuk diet. Detox dengan menggunakan jus buah-buahan antara cara paling mudah dan senang untuk dibuat dan diamalkan selalu.

Tapi kena tahu yang detox bukan setakat untuk kurus dan membuang toksin dalam badan tapi ia juga boleh membantu dalam proses penyembuhan secara semulajadi dengan regenerasi sel kulit dan mencegah anemia.

Walaupaun anda mengambil diet detox tapi rutin pemakanan masih seperti biasa iaitu ada sarapan pagi, tengahari dan malam. Tapi dalam masa yang sama pengambilan air kosong perlu sekurangnya 1 liter sehari dan kurangkan mengambil air yang manis juga.


Resepi Jus Detox Sedap

Bahan-bahan yang diperlukan sangat senang iaitu:
1 biji epal
1 batang lobak merah
1 biji mangga
1 biji buah pir


Cara penyediaan:

Mula-mula bersihkan dahulu semua buah tersebut. Kemudian potong kecil-kecil dan masukkan dalam mesin pengisar. Jika boleh kisah hingga sabati dan hancur. Lepas itu boleh tapis dan masukkan semua ke dalam bekas atau gelas. Dan sedia untik dinikmati! Senang sangat kan?




Ok. Sambil itu jugak Gee nak berkongsi apa khasiat jus detox ini. Untuk lebih mudah Gee terangkan satu persatu kebaikan jus detox.


1. Lobak Merah

Warna oren atau kuning kemerahan pada lobak merah menunjukkan ia kaya dengan beta keroten yang baik untuk mata dan kulit.

Selain itu, ia juga mengandungi vitamin A, B, C, D, E dan K, protein, kalium, kalsium, fosfor, zinc, aluminium, sodium dan mineral membantu mencerahkan mata, pertumbuhan tulang, gigi dan memelihara jaringan badan serta mencegah kelenjar tiriod.


2. Epal

Antara buah-buahan yang sangat baik untuk kesihatan. Ia kaya dengan vitamin A, B6, C, kalsium, potassium, fosforus, magnesium dan mangan yang baik untuk kesihatan.

Selain itu, apa juga “ pectin “, sejenis fiber yang membantu proses detox dengan menyingkirkan kolesterol dan toksin melalui hati dan buah pinggang.

Epal bukan sahaja boleh dimakan begitu saja, ia juga boleh direbus untuk dijadikan puri. Serat yang terddapat dalam rebusan epal dapat menghentikan masalah cirit-birit.


3. Mangga

Kaya dengan nutrien dan sebatian bioaktif. Buah mangga mengandungi vitamin A, C, beta kerotena dan mineral kalium, kalsium, fosforus dan enzim dan serat.

Antara kebaikan buah mangga ia baik untuk kesihatan mata, membantu penghadaman dan pencernaan serta mengalkalikan badan. Buah mangga juga dikatakan dapat menghentikan pendarahan, menguatkan jantung, merawat lemah tenaga fizikal, buasir, tisu bengkak dan masalah paru-paru.

Asid glutamin yang ada di dalam buah mangga juga dapat membantu meningkatkan memori kanak-kanak.


4. Buah Pir

Bersifat antioksidan menjadikan buah pir bagus untuk kesihatan akrdiovaskular, antiradang, menjaga kesihatan jantung, menyembuhkan luka dan lebam, membaiki tisu, menjaga kesihatan penglihatan, menentang jangkitan dan menyokong transmiri saraf dan juga melawaskan perut.



Semoga perkongsian ini bermnafaat buat anda semua. Tunggu entri lain dari Gee untuk bab detox ok.


Bagi yang ingin detox dengan cara lebih mudah boleh lihat di sini. 

Kesan detox juga lihat di sini.


Terima Kasih 😃





Continue Reading

Nov 21, 2016

Jom Cuci Usus Bertoksin dengan Herblax!


Assalamualaikum dan hi semua ;)

Cuci usus? Sebab apa perlu cuci usus?

Biasa bagi orang yang nak kurus tu memang dorang akan buat kan. Tapi sebenarnya, semua orang WAJIB mencuci usus!

Usus atau kolon sangat2 penting sebab ia sebahagian dari sistem penghadaman kita. Usus ni penting untuk kita;

- memproses makanan
- menyerap zat makanan
- menyingkir bahan buangan


Apa jadi bila usus rosak dan kotor? Ia akan bertukar fungsi dengan menyerap segala toksin dan bukan lagi membuang bahan buangan yang tak diperlukan badan kita! Ngeri kan?!

Sebab itu akan jadi macam2 pada sistem penghadaman kita seperti kembuang perut, naik berat badan, badan rasa letih tak bertenaga, sembelit, sakit kepala dan macam2 lagi. Paling kronik boleh jadi kanser usus!

Jadi, gee sarankan kita semua agar mencuci usus atau kolon untuk membuang dan menyingkir segala toksin dalam badan dan dalam masa yang sama ia dapat membantu perkembangan bakteria usus yang baik.

Usus bersih sangat penting terutama bagi anda yang nak kurus, nak kulit cantik or nak badan sihat cergas. Bila usus kita bersih .. maka segala zat makanan yang kita ambil akan jadi mudah diserap badan!


• • • • •

Bagaimana nak cuci usus?

Ok. Di Shaklee ada satu produk best yang Gee sarankan untuk anda semua .. iaitu HERBLAX!

Herblax dari Shaklee ni sangat bagus! Ia hasil gabungan 9 jenis herba yang terbaik untuk usus kita.



Bagaimana Herblax membantu?

~ ia bertindak secara lembut dan tidak mengalami sakit perut berpanjangan
~ merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan secara semulajadi
~ membersih najis yang tersekat
~ membantu sembelit
~ mengempiskan perut


Gee sendiri pun mengambil Herblax ni untuk tujuan permbersihan usus. Biasa gee ambil  4 biji sehari dalam 2 kali seminggu.

Herblax ni dia bertindak dalam 8 - 12 jam, lepas tu perut rasa memulas untuk membuang. Gee selalu sarankan jika nak ambil Herblax pastikan pagi keesokannya anda tak ada kerja penting. Normal akan ke tandas sekali, dua kali tapi lepas tu perut rasa kempis dan lega! hihi


Wajib try Herblax ni tau.. best!! 








Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjt tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp : 0135707812

FB: Ziana Eunos



Terima Kasih memilih Shaklee ;)


Continue Reading

May 5, 2016

7 Tanda Badan Bertoksin | Cara Mencegah Toksin




Apakah Toksin?

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh dan ia boleh melemahkan fungsi / sistem tubuh serta kesihatan. Toksin boleh didapati daripada makanan atau produk penjagaan diri.


Tahukah anda? Terdaoat 2 jenis toksin sebenarnya. Apa dia?

Toksin luaran (Eksototoksin) - daripada makanan segera, makanan yang ada pengawet, makanan yang kita oanggang, dan kimia seperti racun serangga, kosmetik dan bahan2 kimia yang ada dalam sabun pencuci, bahan peluntur dan bahan pewarna

Toksin dalaman (Endotoksin) - ia melibatkan emosi, tekanan dan kotoran yang tersumbat di dalam usus kita



Apakah tanda2 badan kita bertoksin? Jom semak. Jom amik tahu.
-----------------------------------------------------------------

  • Rasa letih yang berterusan- tanda2 tubuh mengandungi toksin apabila kita cepat berasa letih walaupun tidak melakukan kerja2 berat / kuat termasuk bersenam

  • Sembelit- paling biasa berlaku apabila jarang membuang air besar / najis menyebabkan toksin gagal disingkir sepenuhnya

  • Berat badan bertambah - selalu bersenam tapi berat badan bertambah? ini antara petanda fungsi hormon dalam badan terganggu akibat toksin

  • Nafas berbau - kebersihan gigi & mulut sering dijaga tapi masalah nafas berbau masih lagi ada.. masalah ini biasa berkaitan dengan sisten penghadaman dan salah satu tanda hati sedang menyingkir toksin dalam badan

  • Sakit otot - sakit pada bahagian otot, sendi, jejari dan kaki juga antara tanda2 kehadiran toksin di kawasan terbabit

  • Reaksi kulit - tanda2 seperti jerawat, ruam, mata sembab dan ekzema menunjukkan badan sudah terlebih toksin ! (perlu segera detox)

  • Aroma wangian - apabila menghidu bau wangian kepala berasa sakit serta-merta menunjukkan badan sedang berperang dnegan toksin yang terlebih di dalam badan


sumber dr sini :)





Bagaimana cara untuk mencegah toksin dalam badan?
-----------------------------------------------------

  • Elakkan air daripada botol plastik kerana ia mengandungi BPA

  • Berhenti makan makanan dalam tin walaupun ia organik kerana ia mengandungi BPA yang boleh mengeluarkan radikal bebas 

  • Gunakan bahan kosmetik yang hanya mengandungi bajan semulajadi bukan bahan yang tidak boleh di mkanan apatah lagi disapu pada kulit atau tubuh

  • Sebaiknya menggunakan pembersih rumha yang diperbuat daripada bahan2 semulajadi

  • Pastikan gigi tidak ditampal dengan merkuri perak kerana ia boleh menganggu sistem pertahanan tubuh

  • Berhenti makan makanan yang diproses secara genetik

  • Berhenti menggunakan bahan terlarang

  • Kurangkan tekanan / stress

  • Faham ubat yang diberi oleh doktor dan kesan sampingan daripadanya

  • Kenal pasti makanan yang anda alah kerana ia boleh menyebabkan radang pada usus

  • Kurangkan lemak berlebihan 

  • Besenam 

  • Pastikan membuang air besar setiap hari 

  • Mendapat tidur yang cukup







Jom sertai Kempen Detox Shaklee yang berlangsung dari April - Jun 16 ini.
Kempen detox ini membantu anda untuk detox dengan cara yang betul . Meal Plan juga disediakan .












Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812

Instagram @shakleebygee


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE




Continue Reading

Apr 9, 2016

5 Cara Detox Lebih selamat dengan Shaklee (Kempen Detox Shaklee)




Apa itu detox? Detox adalah proses membuang dan membersih segala kotoran dan bahan buangan atau toksik dari tubuh badan. Detox penting untuk membuang toksin dalam badan dan ia merupakan asas untuk membaiki dan mengekalkan kesihatan yang baik.


Korang Tahu tak? Badan melakukan proses detox sepanjang masa. Dan detox melibatkan lebih daripada satu organ dalam badan iaitu detox melalui najis, urin, peluh dan kulit.


Jika anda berhasrat untuk kurus, cantik, nak betulakn hormone, sembelit, badan cepat penat, semuanya perlu detox terlebih dahulu.


* * *

Kempen Detox Shaklee. Kempen ini bermula April hingga Jun 2016. Apa yang ada dalam Kempen Detox Shaklee ini?


--------------------------------------------------------------------------- 
Setiap pembelian Set Kempen Detox Shaklee ANDA layak menyertai satu grup khas ( DETOX PROGRAM) bersama kami dengan bantuan + Khidmat Nasihat drpd Nutritionist Shaklee sepanjang kempen berjalan dari April - Jun 2016.
---------------------------------------------------------------------------





Detox darah (detox satu badan)
  • Alfalfa – sumber makanan yang sangat beralkali, ia bertindak meneutralkan darah yang berasid, membuang angin dalam badan 
  • Vivix – super ditox dengan Vivix! Ia membantu membersih organ, darah dan sel2 dalam badan, termasuk membersih kotoran seperti bahan toksin dan beracun dari sistem badan, memperbaiki penghadaman,

Detox hati
  • DTX Complex – membantu menyingkirkan racun dan bahan toksin yang terkumpul di dalam hati, menapis toksin dalam badan

Detox Usus
  • Herblax – sangat efektif dalam membantu membersih najis2 yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh, mengatasi masalah sembelit, mudah membuang
  • Peppermint Ginjer Plus – membantu melegakan ketidakselesaan perut, kembung perut, membuang angin, membantu masalah penghadaman, mencuci usus 









Meal plan sepanjang program detox juga turut disediakan bagi ANDA yang membeli set DETOX CAMPAIGN :)















Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812

Instagram @shakleebygee


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)




Continue Reading

Nov 12, 2014

Agen detoks terbaik (bantu mudah buang air besar dengan Alfalfa dan Herblax Shaklee)


Assalamualaikum dan selamat sejahtera 


Anda ada masalah sembelit, payah nak membuang, sukar membuang, banyak toksin dalam badan, badan berbau? 

Itu petanda badan anda ada toksin. Apa yang perlu anda buat sekarang ialah untuk menjalankan proses detox.


Apa yang sesuai untuk detox?

Untk suplemen Shaklee ada dua item yang boleh membantu anda dalam proses detox. Dan Gee sendiri juga ada mengambil dua item ini.




Alfalfa
  • mencuci usus bagi membuang toksin dalam badan 
  • detoks keseluruhan badan
  • membantu masalah penghadaman dan pencernaan 
  • melegakan sembelit 
  • membuang angin dalam badan

HerbLax
  • membersihkan najis yang tersekat dan terkumpul lama di dalam usus
  • merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut
  • mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • membantu masalah sembelit
  • menyingkir toksin dari badan supaya usus lebih mudah menyerap khasiat vitamin
  • membantu masalah lebihan air dalam badan




Bonus ia boleh membantu mengempiskan perut dan mengawal berat badan! Kalau yang nak kuruskan badan memang wajib ambik.


Testimoni Set Detox












Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya. 


Continue Reading