Showing posts with label Jeragat. Show all posts
Showing posts with label Jeragat. Show all posts

Dec 7, 2017

Punca Jeragat dan Cara Menghilangkan Jeragat dengan Berkesan




Duit banyak habis tapi jeragat tak hilang!

Dah mencuba macam-macam produk pun sama . Hilang sekejap kemudian makin lama makin teruk. Tiada perubahan yang berlaku. Sampaikan malu nak berjumpa rakan-rakan. Jadi buntu! Rasa makin stress dan putus asa! Pernah tak rasa macam tu?

Jangan risau dan jangan stress ok.

Gee akan kongsikan cara untuk menghilangkan jeragat dengan berkesan.


Tapi sebelum itu, Gee nak bagitahu dulu apa punca jeragat ini berlaku. Antara punca jeragat ialah:
1.Banyak terdedah pada cahaya matahari yang boleh merosakkan sel kulit

2.Perubahan hormon seperti mengandung

3.Pengambilan pil untuk rawatan hormon dan ubat-ubatan

4.Penggunaan kosmetik

5.Penjagaan muka yang kurang berkesan 


Apabila dah tahu punca barulah tahu cara berkesan untuk menghilangkan jeragat dan juga boleh menghalang jeragat dari makin banyak.

Tahu tak punca-punca jeragat di atas itu semua menyebabkan sistem pertahanan kulit menjadi lemah. Apabila sistem pertahanan lemah, maka sel-sel kulit rosak dan banyak sel mati. Sel kulit yang mati tadi itu akan menjadi gelap dan sukar untuk dicerahkan semula. Apabila dibiarkan semakin lama semakin banyak akhirnya berkumpul menjadi tompokan jeragat yang sukar untuk dihilangkan.

 Apakah cara untuk menghilangkanjeragat dengan berkesan? 


Cara berkesan untuk menghilangkan jeragat ialah dengan mengambil makanan atau vitamin yang tinggi kandungan antioksidan seperti:


1.Vitamin C

Tinggi dengan antioksidan jadi ia akan membantu melindungi kulit dari radikal bebas seperti sinar uv dan penemaran.

Terdedah kepada sinar uv yang berterusan boleh menyebabkan jeragat makin teruk.

Vitamin C juga berkesan untuk mencerahkan kesan jeragat pada kulit. Dan yang penting vitamin C membantu dalam penghasilan kolagen di dalam anda.

Anda boleh dapatkan vitamin C dari sayur-sayuran dan buah-buahan atau mengambil suplemen. Suplemen vitamin C yang Gee cadangkan ialah Vita C Plus dari Shaklee. Ia mempunyai teknologi pelepasan masa di mana tubuh kita akan mendapat bekalan vitamin C secara berterusan.




2.Vitamin E

Juga tinggi dengan antioksidan yang berkesan untuk menghilangkan jeragat. Ia memainkan peranan penting untuk membaiki kulit rosak dan melindungi serta mencegah kulit dari terkena sunburn (sunburn boleh menyebabkan jeragat makin teruk).

Tahu tak jeragat juga antara tanda penuaan kulit. Pengambilan Vitamin E berterusan dapat membantu melambatkan proses penuaan kulit.

Anda boleh mengamalkan suplemen Vitamin E Complex dari Shaklee. Ia lengkap sekali dengan selenium yang akan memaksimumkan kadar penyerapan vitamin E di dalam tubuh. Secara tidak langsung vitamin E Complex akan lebih berkesan untuk menghilangkan jeragat di muka.



http://www.wasap.my/60135707812/


3.Protein

Memainkan peranan penting untuk membaiki sel kulit yang rosak dan menghasilkan sel kulit baru sekaligus boleh membantu menghilangkan jeragat. Antara pilihan protein yang berkualiti yang boleh diamalkan ialah suplemen protein dari shaklee iaitu ESP.




4.Resveratrol

Kandungan antioksidan di dalam Resveratrol dikatakan lebih tinggi berbanding vitamin C dan vitamin E. Sebab itu Resveratrol dikatakan antioksidan yang sangat hebat yang dapat menghalang dan memperbaiki kerosakan sel yang berlaku setiap hari.


‘Jeragat salah satu tanda sel-sel mengalami kerosakan’


Resveratrol juga dapat membantu meneutralkan kesan sinar uv pada kulit dan memberi efek kulit semakin cerah dan sihat. Resveratrol ini boleh didapati di dalam Vivix Shaklee.




Rajin amalkan makanan yang kaya dengan antioksidan untuk mencegah dan meghilangkan jeragat. 



Baca juga: Vivix Shaklee untuk Jeragat









Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.

Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

Terima Kasih kerana memilih Shaklee!


Continue Reading

Jan 9, 2017

Vivix Shaklee untuk Jeragat!


Kisah Vivix Shaklee untuk Jeragat

Jom kita baca dulu kisah ini :)

Mak saya umor 48 tahun tahun ni (2016). Kisahnya mak ada masalah jeragat teruk dan satu sebabnya mak ada mengambil pil perancang. Mak tak boleh stop ambil ubat perancang nanti dapat adik .. hihi

Muka mak memang dah lama ada masalah kusam dan berjeragat. Dah macam2 produk dah pakai. Kesan dia elok dan kulit jadi gebu tapi jeragat still lagi boleh nampak. Ada yang macam setompok tanda lahir dah. 

Sampai abah cakap " dahla, dah tak cantik nak wat camne".


Jadi satu hari tu saya bagi la kat mak sebotol Vivix. Mula2 mak ada cakap dia rasa ngantuk la along.. Mak tak boleh buat kerja. Saya cakap teruskan je minum Vivix tu dan juga rajin2 minum air kosong. 
Lepas sebulan kemudian, ada nampak perubahan.. jeragat mak dah makin pudar dan kulit pun nampak bersih! Kawan2 ofis mak pon tegur. Dorang cakap mak nampak muda.. hihi. Sekarang dah nak masok botol ketiga dah mak minum Vivix ni. Hehe.. Selain tu saya pun ada add on Collagen Powder untuk mak. 

Tambahan sepanjang consume Vivix ni asma mak takde menyerang lagi. Harap2 pulih sepenuhnya.. inshaAllah 

[ Testimoni Ibu kepada Puan Akmal]


Alhamdulillah .. semoga perkongsian ini memberi manfaat dan dapat membantu masalah jeragat.


* * *

Vivix Shaklee untuk jeragat


Bagaimana Vivix shaklee membantu masalah jeragat?


1. Vivix shaklee sangat tinggi dengan antioksidan. Antioksidan ini yang membantu mengawal lebihan radikal bebas dalam badan.
Kena tahu ya yang jeragat sebenarnya kesan radang/inflamasi pada kulit akibat radikal bebas. radikal bebas apabila terlalu banyak menyebabkan melanin (pigmen gelap) terhasil tidak normal. Melanin menjadi terlalu banyak hingga belakunya jeragat.

Dan jeragat akan menjadi makin teruk dan menebal apabila sering terdedak kepada cahaya matahari.

2. Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix Shaklee ini juga telah diuji 95% ia dapat  menghalang kerosakan sel yang menyebabkan jeragat berlaku. Ia bertindak dengan cara meneutralkan kesan sinar UV pada kulit.


3. Vivix shaklee membantu membaiki sel-sel di dalam badan termasuk sel kulit.

Jeragat juga sebenarnya tanda sel-sel kulit kita mula rosak dan penanda awal penuaan kulit sudah berlaku.

Vivix mengandungi campuran polifenol dan resveratrol yang 13 kali ganda lagi berkesan untuk melawan kerosakan sel-sel dan melawan penuaan pada peringkat selular (DNA).


Bagi yang ada masalah jerawat anda boleh mencuba Vivix Shaklee.





Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading