Showing posts with label Kolagen. Show all posts
Showing posts with label Kolagen. Show all posts

Feb 9, 2018

Kenapa kolagen penting? 5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari!


Apakah kolagen penting? Kenapa kita perlu ambil kolagen setiap hari?

Kolagen juga adalah protien dan ia paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.

Apa sebab kita perlu ambil kolagen ni tiap hari?

5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari:

1. Kolagen penting untuk kulit

Nak tahu tak ada 30 peratus daripada protein di dalam badan kita adalah kolagen. Ia sangat-sangat lah penting untuk kulit kita. Dia akan menjaga dan mengekalkan elastisiti / keanjalan kulit supaya kulit kita luar dalam tetap kukuh dan kuat. Sebenarnya kan kulit kita mudah hilang keanjalan, menjadi tidak sihat dan tanda penuaan pula suka muncul lebih awal apabila terdedah kepada persekitaran yang kurang sihat, faktor umur dan juga pemakanan.

Pastikan korang rajin mengambil suplemen kolagen untuk menjaga keanjalan kulit agar kekal sihat dan awet muda!

2. Kolagen penting untuk kesihatan tulang

Kolagen juga sebenarnya sebahagian daripada binaan asas untuk tulang kita. Ia penting untuk menyokong kekuatan tulang, fleksibiliti dan pergerakan tulang kita. Kolagen juga kaya dengan asid amino yang akan membantu memberi sokongan dan keanjalan tisu seperti tulang, tulang rawan, tendon dan ligamen. Ini yang sangat membantu memudahkan pergerakan kita seharian.

Jadi korang kena teruskan ambil sumber kolagen tiap hari. Tulang sihat & dapat kulit cantik!

3. Kolagen mudah rosak dan hilang

Tahu tak sebenarnya kolagen dalam badan kita ni mudah rosak dan hilang tiap hari.Ini berlaku kerana faktor pencemaran, terdedah kepada sinaran dan bahan kimia yang berbahaya seperti banyak terdapat di dalam produk mandian & penjagaan kulit. Bila terdedah dalan jangka masa panjang, lama-lama paras kolagen makin rendah yang akhirnya membawa kepada tanda penuaan yang lebih cepat dan awal dari usia kita.

Sebab tu kita kena rajin mengambil kolagen tiap hari untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

4. Kesihatan kuku dan rambut 

Kuku dan rambut kita memerlukan kolagen. Kolagen juga antioksidan yang akan membantu melawan radikal bebas yang mana dia boleh menyebabkan rambut menipis, beruban dan kuku mudah patah / pecah. Sebaliknya bila kita cukup kolagen, rambut dan kuku jadi lebih kuat dan sihat.

Dan baca? 8 Cara Menjaga Kuku Agar Tetap Cantik dan Kemas

5. Kolagen cepat susut!


Ya betul. Makin hari paras kolagen dalam badan kita cepat susut dan berkurang. Menurut assistant professor dermatology di University of Pittsburgh dan director of the Cosmetics Surgery and Skin Health Center, selepas kita berumur 20 tahun ke atas, kolagen berkurang 1% tiap tahun.

Antara tanda kekurangan kolagen yang banyak berlaku, kedutan, harisan halus, kulit kusam, kering dan jeragat.


Kolagen penting ke tidak?? 


Nak awet muda dan kulit sihat sentiasa, mulakan amik kolagen dari sekarang!


Suplemen Kolagen yang terbaik anda boleh ambil

1. Collagen Powder dari Shaklee

Dia memang khas untuk membantu meningkatkan paras kolagen di dalam tubuh korang. Yang penting dia punya saiz molekul lebih kecil / rendah daripada suplemen kolagen lain yang ada di pasaran. Saiz dia kira-kira 1,000 Dalton untuk penyerapan lebih optimum dan mudah diserap badan kita. Ini juga akan membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan!

Paling Gee suka Collagen Powder cepat sangat larut dalam air. Tak sampai 1 minit dah larut dah dalam air. Dan ada 7 lagi bahan yang penting juga di dalamnya. Cuba bayangkan jika dalam badan kita pulak kan? Sebab tu ada yang ambil dalam 7 hari dah rasa efek dia kat kulit tau.




2. Vitamin C

Ada satu lagi suplemen korang kena amik, VITAMIN C! Apa kaitan vitamin C dan kolagen?

Vitamin C ni sangat penting dalam penghasilan kolagen dalam badan kita. Dia adalah molekul penting dalam proses menghasilkan kolagen. Selain tu, vitamin C juga akan melindungi kolagen kidta daripada kerosakan oksidatif dan melindungi kulit kita daripada sinaran UV. Sinaran UV ni yang bahaya, dia boleh merosakkan kolagen kita.

Untuk vitamin C korang boleh ambil Sustained Release Vita C Plus. Tiap tablet dia membekalkan 500 mg vitamin C dan menyamai 7 biji buah oren. Yang penting dia daripada ekstrak jagung, so yang ada perut sensitif boleh ambil. Tak perlu risau.





Sekarang tengah promosi Collagen dan Vitamin C Shaklee tau!! 

 http://www.zianaeunos.com/2018/02/promosi-shaklee-februari-2018.html?m=1




Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee korang boleh menghubungi Gee terus ok. Klik bawah ini untuk pautan whatsapp.


 http://Www.wasap.my/60135707812



Continue Reading

Jan 30, 2018

11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi


11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi

Ada yang nak kulit yang kekal muda, anjal, sihat, bersih dan boleh melambatkan proses penuaan, maka korang sangat perlukan kolagen. Kolagen adalah sejenis protein dan ia terdapat di seluruh tubuh badan kita. Kolagen bukan untuk kulit saja, ia juga terdapat pada rambut, otot, tulang dan tisu-tisu di dalam badan.

Tahu tak, badan kita sebenarnya boleh menghasilkan sendiri kolagen tetapi kolagen akan makin berkurang dan susut apbila umur sudah menghampiri 25 tahun ke atas. Dan kolagen juga boleh berkurang disebabkan proses penuaan, pencemaran, toksin, terdedah kepada cahaya matahari dan pemakanan.Bayangkan hari-hari kita mengahadap semua situasi ini kan? Apa jadi dengan kolagen kita?

Tapi korang tidak perlu risau, ada cara untuk mengahasilkan kolagen secara semulajadi iaitu melalui pemakanan. Dalam entri ini ada jenis makanan yang korang boleh makan untuk membantu menghasilkan dan meningkatkan kolagen secara semulajadi.


11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi

1. Sayur berwarna merah


Contohnya tomato, strawberi, tembikai dan anggur yang berwarna merah jambu. Sayuran berwarna merah kaya dengan lycopene, sejenis antioksidan yang bertindak sebagai sunblock semulajadi dan penggalak kolagen. Juga mengandungi vitamin C, yang juga merupakan antioksidan yang menggalakkan sintesis kolagen.

2. Sayur berwarna hijau gelap


Sayuran jenis ini kaya dengan vitamin A dan vitamin C yang mana ia membantu meningkatkan pengeluaran kolagen di dalam badan.

3. Sayur berwarna oren


Kandungan Vitamin A di dalam sayur ini bukan hanya untuk meningkatkan pengeluaran kolagen secara semulajadi di dalam badan, tetapi juga memberi keanjalan kulit dan meningkatkan aliran darah ke seluruh wajah agar kelihatan lebih berseri. Vitamin A boleh didapati dalam buah-buahan seperti oren, mangga, lobak dan betik.

4. Buah citrus


Buah citrus seperti oren, limau, lemon dan limau gedang tinggi kandungan vitamin C. Vitamin C memainkan peranan penting untuk meningkatkan pengeluaran kolagen dalam badan dan membantu asid amino-lysine dan proline untuk ditukar kepada kolagen.

Vitamin C juga membantu meneutralkan radikal bebas di dalam tubuh yang mana ia boleh menyerang dan memecah kolagen dan elastin dalam kulit.

5. Berry 


Contohnya strawberi, blueberries, raspberi, atau beri hitam semua penuh dengan antioksidan. Antioksidan penting untuk melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan juga meningkatkan pengahsilan kolagen di dalam badan.

6. Bawang putih


Bawang putih mengandungi asid taurin dan lipoik, yang membantu membina semula serat kolagen yang telah rosak. Bawang putih juga merupakan sumber semula jadi sulfur yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan kolagen. Rajinlah makan bawang putih untuk membantu anda mendapat kulit yang sihat dan muda.

7. Teh putih


Minum teh putih dapat membantu melindungi kulit daripada kerosakan dan mencegah aktiviti enzim yang boleh memecahkan kolagen apabila umur makin bertambah. Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Kingston University dan Neal's Yard Remedies, teh putih boleh melindungi protein struktur kulit, khususnya kolagen.

8. Avokado


Avokado kaya dengan vitamin E yang boleh membantu melawan radikal bebas dan juga mengandungi asid lemak omega-3, yang akan membantu meningkatkan pengeluaran kolagen di dalam badan.

9. Protein

Pengeluaran kolagen di dalam badan melibatkan asid amino, sebab itu sangat penting untuk mendapatkan bekala protein harian yang cukup. Salah satu asid amino penting, lysine membantu memudahkan penghasilan kolagen di dalam badan kita.

10. Soya


Soya adalah sumber protein dan lysine yang sangat baik. Ia juga mengandungi hormon tumbuhan iaitu genistein. Genistein ini boleh meningkatkan kolagen, menguatkan kulit dan menghalang enzim yang boleh membuatkan kulit lebih cepat tua. Contoh makanan yang ada kandungan soya dan lysine ialah kekacang dan putih telur.

11. Biji labu


Biji labu antara makanan yang kaya dengan zink. Zink bertindak sebagai cofactor untuk sintesis kolagen. Kajian juga menunjukkan bahawa mengambil suplemen zink boleh membantu melambatkan kadar kerosakan kolagen.

Zink juga membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan mengekalkan membran sel yang sihat. Ini menjadikan zink antara nutrisi yang baik untuk kulit yang sihat dan cantik.z sumber lain zink ialah bayam, kacang garbanzo, walnut, kacang, dan badam.


Bagi korang yang ingin kulit muda dan sihat, rajin-rajin lah makan makanan yang di atas ini. Ia bukan saja dapat memabntu meningkatkan kolagen tapi juga baik untuk kesihatan.


Bagaimana dengan suplemen kolagen?

Pengambilan suplemen kolagen juga antara yang paling ramai dan cara paling mudah pada zaman ini. Tapi korang perlu berhati-hati memilih suplemen kolagen. Pastikan ia betul-betul berkualiti dan terbaik.

Collagen Powder Shaklee


Suplemen kolagen daripada Shaklee yang berkualiti tinggi. Ia diekstrak daripada sisik ikan merah yang paling tulen. Mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen. Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton. Jadi, penyerapan lebih optimum dan mudah diserap oleh badan kita. Dan juga membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tambahan ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam collagen powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam. 


Kebaikan Collagen Powder Shaklee
  • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
  • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan pergerakan
  • Menyubur
  • Menegangkan payudara dan punggung

Berminat untuk mendapatkan Collagen Powder Shaklee ini korang boleh menghubungi Gee atau klik bawah ini untuk pautan Whatsapp. Terima kasih. 


 http://Www.wasap.my/60135707812



Continue Reading

Sep 11, 2017

6 Tip Atasi Kulit Kering





Mereka yang mempunyai kulit kering akan nampak wajah kusam dan lebih tua dari usia sebenar. Bagi yang kerap terdedah pada cahaya matahari, kulit jenis kering ini berisiko untuk menjadi gelap dan berkedut. 


Ok. Sebelum itu, Gee nak berkongsi dulu PUNCA KULIT KERING.

• Kurang mengambil mineral yang jadi punca kulit kerana hidrasi

• Faktor keturunan atau genetik 

• Kesan sampingan mengambil ubatan

• Mengguna konsmetik yang tak sesuai dengan kulit seterusnya kulit jadi kering

• Kurang mengambil nutrisi daripada buah dan sayuran yang membekal vitamin baik untuk kulut & tubuh seperti vitamin E dan B2 serta mineral lain. 



6 TIP ATASI KULIT KERING
-------------------------------------------


1. Rajin minum air mineral 

Air juga penting untuk kulit. Bila cukup pengambilan air mieral ia dapat mencegah kulit kering dan kusam. Paling kurang kita digalak minum air 2.5 liter sehari atau 8 gelas air sehari untuk kulit lembap dan lembut. 


2. Bersenam secara teratur

Seperti kita tahu bersenam sangat banyak manfaat kepada tubuh. Bila bersenam kita mengeluarkan peluh  dan peluh itu membantu sel-sel kulit mati serta kotoran pada kulit keluar bersama. Jadi, tubuh menjadi lebih sihat dan segar.

Ingat! Selepas bersenam jangan biarkan kulit tidak dibersihkan kerana kotoran akan keluar sama.


3. Guna krim pelembap

Krim pelembap boleh membantu mengawal jumlah lembapan di bawah kulit. Jadi, amalkan menyapu krim pelembap di seluruh badan selepas mandi pada setiap pagi dan malam. 

Jika bekerja di dalam bilik berhawa dingin, wajib guna pelembap untuk mengunci tahap kelembapan kulit. 


4. Pengambilan lemak yang cukup

Bukan semua lemak tidak baik untuk kesihatan. Contohnya asid lemak Omega 3, ia boleh membantu menjaga kelembapan kulit dengan sifat anti radangnya. 

Lemak Omega 3 juga baik untuk jantung dan otak. Antara makanan yang mengandugi Omega 3 ialah kekacang, ikan salmon, buah kelapa & avokado. 


5. Mandi 2 kali sehari 

Biasakan diri mandi sekurangnya dua kali sehari. Mandi boleh membantu menghindar kulit daripada masalah kusam dan kering. Bila jumlah lembapan cukup maka kulit menjadi lebih lembut dan segar!


6. Makan buah kaya vitamin E

Antara makanan yang mengandungi vitamin E ialah kacang badam, kekacang. Vitamin E sangat baik untuk menjaga kelembapan kulit. 

Dia juga penting untuk menegangkan semula kulit wajah kita.


* * *


Selain daripada yang Gee share di atas, pengambilan suplemen yang sesuai juga boleh membantu melembapkan kulit dari dalam. Antara suplemen yang boleh diamalkan ialah;


Vitamin E Complex 

Selain melembapkan kulit, Vitamin E Complex juga mampu memulihkan struktur kulit, mengurangkan kedut, garis halus, parut, bintik penuaan dan melambatkan proses penuaan kulit.




Protien ESP 

Protien penting untuk membina sel-sel kulit baru. Kulit kering juga antara tanda sel kulit rosak. 

Jadi dengan pengambilan ESP yang konsisten, ia mampu memperbaiki kulit kita yang rosak, melembapkan kulit yang kering & menggelupas (kulit satu badan).




Collagen Powder 

Suplemen kolagen penting untuk memastikan kulit sentiasa sihat dan cantik. Kolagen akan ' pegang ' air pada kulit supaya kulit sentiasa lembap terutama di bahagian muka. 




Vivix 

Supleemen terbaik dari Shaklee. Vivix bertindak ke peringkat sel-sel kita paling kecil iaitu sel DNA. 

Bila konsisten amal Vivix ni gee perasan kulit tak kering tapi sentiasa moist lembap. 










Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading

Sep 10, 2017

Rahsia Kulit Berseri Dengan Set Radiant 4 Shaklee


Rahsia kulit berseri kini bukan rahsia lagi. Shaklee membawakan 4 nutrien penting untuk kecantikan dan kesihatan kulit kita luar dalam. 

PROMOSI SEPTEMBER - THE RADIANT FOUR

Apa yang special promo bulan ini Shaklee fokus untuk set kulit atau nama set dia SET RADIANT FOUR. Apa yang ada dalam set ni;

GLA COMPLEX 
ESP
COLLAGEN POWDER
VITAMIN C 


Ok fungsi dia meh Gee share untuk korang semua;


1. GLA COMPLEX - MELEMBAP KULIT 

Kulit yang sihat juga perlukan asid lemak terutama asid gamma linolenic, GLA. GLA penting untuk bmembantu kekalkan kelembapan kulit, melawan keradangan, kurangkan garal dan kulit bersisik. 



Malah, dalam GLA Shaklee juga ada vitamin E menjadikan dia sangat bagus untuk bagi kulit kita moist dan berseri serta boleh melambatkan proses penuaan kulit. 

Untuk orang perempuan GLA ni bantu kawal atur kitaran haid, melegakan senggugut & menangani simptom menopause. 


2. ESP - BINA SEL KULIT 

ESP ni best sebab dia ada protien lengkap. Protien ni sangat penting untuk membantu membina sel-sel badan & kulit yang sihat. So secara tak langsung kulit menjadi lebih sihat, berseri, cerah dan glowing.

Sebab tu yang ada masalah parut, bekas jerawat or strechmark boleh cepat pudar bila konsisten amalkan protien ESP. 




Kelebihan ESP; 

- Membekal asid amino penting yang badan kita tak boleh hasil untuk fungsi untuk kulit dan badan yang optimum
- Menyokong pengeluaran sel-sel kulit yang sihat
- Untuk pemulihan dan pembaikan sel dan tisu kulit
- Meghasilkan hormon yang sihat dan enzim penting untuk kulit
- Menyokong pengeluaran asid amino glutation yang membantu melindung sel-sel kulit dari rosak akibat cahaya matahari.


3. COLLAGEN POWDER - MENEGANG KULIT

Kolagen penting untuk kulit. Kolagen berupaya mengekalkan kulit anjal dan menghalang kulit daripada berkedut, berparut dan kendur. 

Bagusnya badan kita boleh hasil sendiri kolagen!

Tapi bila makin berumur level kolagen dalam badan makin kurang. So kulit berisiko untuk jadi kedutan, pigmentasi dan mendapat tanda penuaan lebih cepat dari usia.  



Bagi yang ada parut atau liang roma yang besar tu Gee rekomen amik suplemen kolagen. Boleh amalkan Collagen Powder Shaklee untuk dapat balik kulit yang sihat muda!

Apa yang specialnya Collagen Powder Shaklee; 

- menggunakan kolagen TULEN dan bermutu tinggi dari Red Snipper Scale yang hidup kat laut dalam
- berat molekular dalam 1000 Dalton, sangat rendah & ini buatkan dia sangat mudah diserap tubuh
- juga ada 7 ramuan lain yang membuat kolagen Shaklee lagi hebat iaitu ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B. 


4. VITAMIN C - MELINDUNGI KULIT 

Vitamin C tinggi antioksidan sangat bagus untuk kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan akibat radikal bebas. 

Tapi tubuh tak boleh menghasilkan sendiri vitamin C. Sebab itu kita mesti megambil makanan kaya sumber vitamin C dan juga suplemen vitamin C. 

Salah satunya suplemen vitamin C dari Shaklee. Yang ni Gee sendiri memang consume. 



Kebaikan vitamin C Shaklee untuk kecantikan kulit; 

- Menggalak penghasilan kolagen dan regenerasi kulit

- Melindung kulit dari sinaran UV matahari yang boleh merosakkan kulit. Contohnya kulit kusam, sensitif, mudah jadi kemerahan, dan risiko jeragat. 

- Bagi yang ada jerawat vitamin c ni ibarat bff korang. Dia boleh prevent jerawat dan jerawat jadi cepat kecut if ada naik. 

- Mengurangkan kedutan

- Melegakan kulit kering dan kasar

- Membantu dalam penyembuhan luka



* * * 


Ada yang special tak beli set ni? Yes ada tau. Apa dia? 

Pembelian 1 Set Radiant 4 ini layak untuk dapat; 

- FREE PAPER BAG SHAKLEE FOR RADIANT SET
- E VOUCHER RM60 (untuk diskaun next purchase)
- CASH BONUS RM25
-BERPELUANG DAPAT HARGA AHLI (LESS 15-20%) - bagi mereka yang nak register ahli



Cantik kan Paper Bag Shaklee ni? 



Promosi untuk bulan SEPTEMBER ni saja yer. Jom grab sekarang while stock last!








Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading

Dec 29, 2016

Testimoni Vitamin C: Kulit Anak jadi Putih dan Jerawat Kecut!





Ibu & Anak join makan Vitamin C Shaklee!

Ibu yang beli TAPI anak dapat efek dulu lepas makan Vitamin C! Waaa hihi .. ibu jangan jeles dulu ya ;)


Alkisahnya anak si ibu ni ada jerawat teruk kat muka. So si ibu bagi lah try Vitamin C Shaklee ni. Tak sangka pulak tak sampai sebulan pun lagi makan vitamin C Shaklee, jerawat si anak dah ok makin kecut dan dapat pulak kulit muka makin putih! Alhamdulillah .. seronoknya hihi 

Gee seronok dengar bila ibu bagitau macam tu. Tapi Si ibu kena bersabar sikit yea sebab efek dia atas tiap orang tu lain2, ada yang cepat ada dan yang makan masa sikit. 






Ok. Vitamin C ni selain untuk jerawat, dia juga bagus untuk sistem imunisasi tubuh. Badan rasa lebih sihat dan jarang demam or selsema. Bagi yang ada resdung macam kerap bersin pun elok jugak amal Vitamin C ni selalu. 

Yang paling best vitamin C ni penting untuk bantu penghasilan Kolagen dalam badan! Sebab tu orang perempuan suka sangat makan Vitamin C ni! Hihi 


Ok. Bagi yg ada masalah kulit or jerawat jom gee bantu. Kita ikhtiar sama2. 


Hubungi gee untuk order & konsultasi berkenaan Shaklee.
0135707812 - Gee 




Continue Reading

Dec 28, 2016

Promo Paling Untung! Cepat Grab Sekarang!







Promo Paling Untung Bulan ini dari Shaklee Malaysia bulan Desember ini!

Nak tau apa promo paling untung bulan ni?

Gee dah buat kira2 dah yang combo Collagen (Twin Pack) dan Chewable Vita C ni yang paling untung, paling murah boleh dapat dan sangat2 rugi kalau tak beli musim YES ni tau!


Combo paling untung ialah Set Cun Melecun 
- Gabungan Twin Pack Collagen bersama dgn Chewable C Plus. Ini akan melayakkan anda untuk tambah order Caratomax Beli 1 Percuma 1!


Wah offer ape yang best ni? Tak paham macam mana promo combo ni boleh bagi untung!?


Gee kata untungnya kat sini sebabnya:

1. Twin Pack Collagen dapat 5% OFF
2. Caratomax Beli 1 FREE lg 1
3. Cash Bonus dapat 5% lagi!

So.. Anggaran untung saja dah lebih RM 100

Memang Untung sangatlah siapa jadi ahli layak beli combo ini! Itu baru untung bab duit tau. 


Kalau dari segi manfaat pulak apa gunanya ye?

Makan Collagen mestilah untuk cantik cun melecun macam Mak Cun hehe. Awet muda & gebu gebas beb! Parut berlubang dan jeragat semua hilang tu. 

Yang untuk bagi mata sihat bersinar kurangkan power pun skali dapat manfaat dari consume Caratomax ni. Sebabnya Carotomax ni powernya dia 20x Antioksidan berbanding Vitamin C! Wowww! 


So jangan tunggu lama sangat sampi akhir bulan tau. Daftar je terus dan beli set Promo Paling Untung ini sekarang!

http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1085116 

(Click tab Join Now ya untuk pendaftaran keahlian Shaklee)


**Promosi Sah sehingga 31 Disember 2016**




Continue Reading

Dec 16, 2016

2 Cara Mudah untuk Awet Muda dan Sihat dengan Shaklee


Assalamualaikum dan hi ;))

Dapat kulit cantik dan badan makin sihat walaupun umur makin meningkat semestinya jadi idaman setiap orang kan?! 

Jika tanya Gee .. mestilah nak!! hihi Siapa tak suka dapat kulit cantik dan sihat walaupun umur makin bertambah. Awet muda gitew kan. Hee 


Ok. Gee nak kenalkan korang dengan dua produk Shaklee ni yang WAJIB korang cuba jika nak maintain muda remaja hihi. Dan syoknya dua suplemen ni dalam bentuk serbuk / cecair. Jadi tak perlu risau kalau korang jenis tak suka tablet ok!


Set ni Gee gelar 'Set Cantik Premium'. Tapi set cantik ni korang orang lelaki pun boleh ambil. Sebab apa? Korang kena baca sampai habis ok. 




1. Shaklee Collagen Powder (SCP)

Suplemen kolagen terbaik dari Shaklee. Bukan kolagen semata-mata. Maksudnya bila makan kolagen Shaklee ni bukan cantik saja dapat tapi manfaat dari segi kesihatan pun korang dapat rasa juga. 


Kebaikan Shaklee Collagen Powder:

Menyokong penghasilan kolagen dalam tubuh secara semulajadi 
Memelihara keanjalan dan ketegangan kulit (termasuk payudara dan pinggul)
Memelihara kelembapan kulit lebih2 lagi yang kerap duduk dalam aircond
Menaikkan seri wajah agar berseri
Menghilangkan parut degil 
Mengecilkan liang pori di wajah
Mengurangkan kedutan & garisan halus
Menghilangkan & mencegah pimentasi penyebab utama jeragat naik 
Mengurangkan tompokan bulat bawah mata
Rambut dan kuku lebih kuat, tebal dan bersinar
Menjaga kesihatan sendi
Melegakan ketidakselesaan mata
Badan rasa lebih bertenaga 
Memulihkan saraf dengan membina lapisan protin pads saraf
Mengurangkan keradangan
Menyokong pemulihan tissue dari kecederaan otot dan tulang


Banyak kan kebaikan SCP ni. Sebab tu ramai yang jatuh cinta dengan SCP. Sebab bila makan untuk kulit cantik tapi badan skali dapat efek lebih sihat! Sebab tu orang lelaki pun ada amik SCP untuk masalah ACL. 

Dan SCP ni boleh korang bawa pergi mana2 sebab dia dalam bentuk pek / sachet. Cara makan dia pun senang. Boleh tuang terus dalam mulut atau campur dalam air minuman. 



2. Vivix Shaklee

Vivix ni produk Premium Shaklee! Dan dipatenkan skali untuk elak orang tiru buat macam Vivix ni. Sebabnya khasiat Vivix ni powerful sangatt tau! Nak tau khasiat Vivix ni jom jom! 

Sebelum tu Gee nak cerita sedikit pasal Vivix. Vivix ni satunya suplemen Shaklee yang mana ia membantu dan memperbaiki di peringkat SEL / DNA dalam badan kita. 

Sebab tu Vivix ni Super Antioksidan!  Ia membantu membaiki sel2. Bila sel sihat, organ pun sihat, sistem jadi lebih sihat dan badan pun akan bertambah sihat! Best tak best Vivix?!


Kebaikan Vivix Shaklee:

Menyokong kesihatan mata
Menyokong kesihatan otak
Meningkatkan sistem imun tubuh
Menyokong kesihatan sendi
Membantu mengelakkan kanser
Memgurangkan komplikasi Diabetes / kencing manis
Meningkatkan kesihatan arthritis
Melindungi saraf
Melindungi jantung sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung
Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk
Menggalak kesihatan keseluruhan


Ringkasnya Vivix ni korang boleh ambil untuk yang ada masalah kesihatan yang mahal2 macam;

Darah tinggi
Diabetes 
Gemuk 
Kolesterol
Kanser
Lemah badan
Luka parah
Perokok yang tekad nak stop merokok!


Vivix memang terbaik!! 


Cara minum Vivix ni mudah ... korang cuma perlu minum sesudu sehari dan rajin ambil inshaAllah dapat khasiat macam Gee tulis kat atas tu!  


Setuju tak Gee kata korang yang lelaki pun boleh ambil? Sebab macam2 kebaikan dia bagi kan. So rugi sangat2 korang tak amik set ni tau. Jom order dengan Gee sekarang juga! hihi








Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.

Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812

FB: Nurzhiana M Yunus


Terima Kasih kerna memilih Shaklee! 



Continue Reading

Oct 24, 2016

Vitamin C Kolagen untuk Kulit!





Nak kulit cantik anda wajib amik vitamin C! Sebab apa?


1. Badan kita tak boleh hasil sendiri vitamin C! Perlu ambil dari pemakanan harian ataupun sulemen vitamin C!

2. Vitamin C sangat penting untuk membantu dalam penghasilan KOLAGEN secara semulajadi dalam badan kita. Ingat! Kolagen dalam badan kita takkan bertambah tapi makin berkurang bila umur meningkat!

3. Vitamin C juga sangat efektif untuk mengawal pertumbuhan JERAWAT. Jerawat jadi cepat kecut dan tiada bekas jerawat! Paling best vitamin C Shaklee ni boleh buat masker untuk bagi jerawat cepat kecut tau!

4. Pengambilan vitamin C setiap hari juga mampu menCERAHKAN kulit dan melambatkan proses PENUAAN! Nak awet muda jangan skip vitamin C okey!

5. Ada JERAGAT? Vitamin C membantu menyekat pigmentasi penyebab utama jeragat! Malah vitamin C ini juga membantu melindungi kulit dari sinaran UV matahari, secara tak langsung boleh mencegah dan mengurangkan SUNBUNRN!






Ringkasnya gee nak bagitau, nak jaga kulit cantik & sihat ambillah vitamin C tiap hari!
Gee sendoiri mengambil 2-4 biji Vitamin C Shaklee setiap hari untuk menjaga kulit dan kesihatan diri! Nak kulit cantik jangan lupa vitamin C ok!


Kebaikan dan Kelebihan Vitamin C Shaklee







Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjt tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp : 0135707812

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih memilih Shaklee ;)




Continue Reading

May 13, 2016

8 Ramuan hebat Collagen Powder Shaklee




Kenapa ada 8?

Ramuan utama - RSS Collagen dr ekstrak sisik ikan merah

Tambahan 7 lagi ramuan lain yg terbaik
yg membuatkan collagen dr Shaklee
antara yg terbaik di pasaran

Siap ada kajian klinikal lagi

Hebat x hebat



Dari sisik ikan?

Sisik ikan merah ialah sumber premium
kolagen dgn penyerapan lebih tinggi &
pencemaran yg lebih kecil
berbanding kolagen binatang

Sangat lasak & elastik
Kepaduan sel sangat tinggi
Tinggi kapasiti bg kekalkan kelembapan
Jisim molekul yg sangat rendah

Hebat x hebat RSS ni? 




Dalam ekstrak biji benih Camellia japonica
ada satu bhn penting iaitu
Asid Oleik

Ia sejenis emolian kulit & pelembap yg unggul
dan bahan antioksida yg dpt bantu
kurangkan radikal bebas

Korang tau tak?
Radikal bebas ni antara sebab
proses penuaan cepat berlaku

Nak awet muda?
Cubalah Collagen Powder Shaklee ! 




Pfaffia @ dikenali sbg ginseng Brazil

Apabila Pfaffia ini digabung dgn ekstrak
biji benih Camellia japonica
ia mampu menyokong pembentukan
kolagen dan asid hialuronik

Hasilnya
Kulit lebih lembut, lebih lembap & rata

Best x best?

Ada kulit kering boleh cuba Collagen ni tau 





Glukosamina drpd ekstrak kerangan
penting utk sintesis bendalir sinovia

Tujuannya
bagi melicinkan pergerakan sesendi
melembapkan mata utk melegakan
ketidakselesaan mata!

Wowww 😍
Sendi & mata pun jaga jugak
Best betul Collagen Powder ni

Jom Collagen




Pernah dengar Lactobasilus acidophilus?

Ia sejenis bakteria baik
Bantu mengimbangi usus mikroflora
dan bagus utk pembinaan usus yg sihat
utk peningkatan serapan kolagen dalam badan kita

Hebat x best?
Usus skali Collagen Powder ni jaga




Kolagen ikan ni Shaklee ambil Elastin

Utk apa elastin?
utk kekalkan keanjalan & ketegangan
kulit yg boleh melantun bila dicubit

Kolagen ikan mengandungi elastin
yg akan berfungsi bersama kolagen
utk kulit lebih anjal, gebu, tegang!

Nak kulit gebu, anjal & tegang?
Jom cuba Collagen Powder




* Jangan keliru tau, Collagen Shaklee bukan dibuat dr Avocado 
tapi gee nak cakap yg ada eleman vitamin B dalam collagen shaklee ni :)

Apa fungsi vitamin B?

Vitamin B penting dalam metabolisme
karbohidrat, lemak & protien utk
menghasilkan tenaga yg diperlukan bagi
pengeluaran kolagen dalam badan sel

Best x best?
Jom collagen powder




Satu lagi eleman Vitamin C

Ia penting utk galak pengeluaran kolagen
dan melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kulit

Nak kulit maintan sihat & cantik

Jangan lupa Collagen Powder!




Collagen Powder Shaklee terbaik

Terbukti berkesan
Lengkap dgn kajian klinikal
Sesuai utk lelaki & wanita

Jom dapatkan Collagen Powder sekarang !


------------


Ada promosi harga runtuh Collagen Powder sepanjang bulan Mei ini!

Beli 6 kotak
- free 1 kotak collagen
- rebat tunai
- keahlian shaklee percuma

Beli 3 kotak
- rebat tunai
- keahlian shaklee percuma
Beli 2 kotak
- dapat 5% diskaun


Roger2 gee utk order / konsultasi
PM/WA 013.570.7812
IG: @shakleebygee




Continue Reading

May 10, 2016

Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





Kolagen. Apakah kolagen sebenarnya?

Kolagen adalah struktur protien yang paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.


Anda tahu tak?
  • Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen
  • Kolagen melindungi organ, perut, hati, jantung, paru2, saluran darah, sel otak dan sebagainya
  • Kornea juga dalah kolagen
  • Tulang juga perlukan kolagen. Kolagen membentuk 90% protien matriks tulang2 dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Jadi, bagi mereka yang kekurangan kolagen akan mengalami masalah tulang dan sesendi.


Ringkasnya kolagen sangat penting untuk kesihatan tubuh badan kita dan ia bukan hanya untuk kecantikan semata.

  • Inginkan kulit yang cantik, gebu, cerah dan sihat?
  • Ingin mengecilkan liang roma?
  • Ingin kulit yang tegang dan anjal?
  • Ingin rambut yang lebat dan sihat?
  • Ingin tulang yang kuat, sihat dan mampat?
  • Ingin sendi yang sihat?

Inginkan semua di atas? Anda sangat perlukan kolagen!


Paras kolagen yang cukup dalam badan boleh dilihat jelas pada kulit dan kesihatan seseorang. Antara kesan yang ketara ialah:
  • kulit mendapat kelembapan yang cukup
  • kulit kelihatan lebih anjal & tegang
  • otot dan tulang lebih kuat dan sihat
  • sendi yang sihat
  • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • mengurangkan keradangan
  • memberi tenaga
  • tidur yang lebih lena
  • membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
  • memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)


Walaubagaimanapun, paras kolagen dalam badan kita boleh berkurangan seiring dengan peningkatan usia. Pengurangan kolagen ini yang akan menyebabkan pelbagai masalah atau tanda2 penuaan seperti:

  • lingkaran hitam bawah mata, eye bag
  • kulit kering, berkedut dan melayut
  • liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
  • garisan kesan ketawa
  • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
  • gusi tak sihat
  • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
  • rambut halus, kering dan bercabang serta mudah gugur
  • payudara dan punggung kendur
  • penglihatan kabur


Kemerosotan secara semulajadi ini banyak merisaukan khususnya bagi kaum wanita yang lebih mementingkan kecantikan dan penampilan diri. Tapi jangan risau! Ia boleh diatasi atau dipulihkan dengan mengambil makanan tambahan kolagen secara berterusan bagi menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit serta kesihatan.


Di pasaran ada pelbagai jenis dan sumber kolagen. Antaranya yang boleh gee kongsikan ialah:
  • Bovine (lembu) – diternak secara tertutup seperti di Australia, New Zealand
  • Babi (procine origin)
  • Haiwan laut – ikan dan gamat
  • Tumbuhan – seperti kacang soya
  • Yak – produk dari China
  • Manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan juga ada cerita dari banduan yang ditembak mati!


* * *


Soalan: bagaimana nak memilih dan membeli kolagen yang berkualiti? Mesti ramai yang nak tahu kan?

  • Perkara pertama sekali anda perku lihat adalah, menyemak kandungan ramuan kolagen anda. Perhatikan jika ramuan pertama yang ada dalam senarai menunjukkan ‘collagen’ ini bermaksud, ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

Tapi jika ramuan pertama yang ada dalam senarai dari ekstrak buah-buahan seperti soya & sebagainya? Ini menunjukkan collagen itu tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.

Anda boleh lihat di sini Tip / Panduan Memilih Kolagen yang Berkualiti




Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

  • Suplemen kolagen untuk kulit lebih muda, tegang
  • Suplemen kolagen hebat dan berkualiti tinggi daripada ekstrak sisik ikan merah yang paling tulen. Ia mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen
  • Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton*. Jadi penyerapan lebih optimum dan mudah diserao oleh badan. Ia juga membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Paling gee suka ia sangat mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Ia dipek di dalam satu uncang bagi memudahkan kita dan boleh dibawa ke mana saja pada bila2 masa.
  • Yang paling best, ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam collagen powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam.   



1 - Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen

2 - Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan

3 - Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata

4 - Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin

5 - Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit

6 - Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.

7 - Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal



Secara ringkasnya kebaikan Shaklee Collagen Powder yang boleh gee kongsikan,

Kebaikan Collagen Powder Shaklee

  • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
  • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan pergerakan
  • Menyubur
  • Menegangkan payudara dan punggung 



Satu lagi yang menarik tengtang Shaklee Collagen Powder, ada kajian klinikal sekali. Berdasarkan kajian klinikal, 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu berterusan (maksudnya dalam 3-4 kotak).

  • Melembabkan kulit sehingga 90%
  • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
  • Meningkatkan penampilan keseluruhan sehingga 71%
  • Melembutkian dan melicinkan kulit sehingga 69%
  • Mengekalkan mekap anda sehingga 60%
  • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
  • Menebalkan rambut sehingga 54%
  • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18% 







Ini terbukti Shaklee Collagen Powder dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan!



Info tambahan
--------------

Korang tau tak? Shaklee Collagen Powder mengandungi asid hidraulik. Apa fungsi dia? Ia membantu mengekalkan kelembapan kulit.1 gram asid hidraulik ini mampu menahan 6 liter air. Woww menarik kan! Memang sesuai untuk gee dan anda yang kurang minum air atau yang tak dapat nak minum air banyak sehari.

Jadi, bagi anda yang inginkan kulit lembap sentiasa, gee cadangkan ambillah Shaklee Collagen Powder setiap hari. Satu lagi boleh cuba buat masker muka dengan Shaklee Collagen Powder. Amalkan dengan konsisten setiap hari inshaAllah kesan dia sangat cepat dan hebatt!




Testimoni Shaklee Collagen Powder

































Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

SMS/WHATSAPP 013-570 7812

Instagram @shakleebygee


TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


Continue Reading