Showing posts with label Tip Pilih Kolagen. Show all posts
Showing posts with label Tip Pilih Kolagen. Show all posts

Feb 9, 2018

Kenapa kolagen penting? 5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari!


Apakah kolagen penting? Kenapa kita perlu ambil kolagen setiap hari?

Kolagen juga adalah protien dan ia paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.

Apa sebab kita perlu ambil kolagen ni tiap hari?

5 sebab kita perlu ambil kolagen setiap hari:

1. Kolagen penting untuk kulit

Nak tahu tak ada 30 peratus daripada protein di dalam badan kita adalah kolagen. Ia sangat-sangat lah penting untuk kulit kita. Dia akan menjaga dan mengekalkan elastisiti / keanjalan kulit supaya kulit kita luar dalam tetap kukuh dan kuat. Sebenarnya kan kulit kita mudah hilang keanjalan, menjadi tidak sihat dan tanda penuaan pula suka muncul lebih awal apabila terdedah kepada persekitaran yang kurang sihat, faktor umur dan juga pemakanan.

Pastikan korang rajin mengambil suplemen kolagen untuk menjaga keanjalan kulit agar kekal sihat dan awet muda!

2. Kolagen penting untuk kesihatan tulang

Kolagen juga sebenarnya sebahagian daripada binaan asas untuk tulang kita. Ia penting untuk menyokong kekuatan tulang, fleksibiliti dan pergerakan tulang kita. Kolagen juga kaya dengan asid amino yang akan membantu memberi sokongan dan keanjalan tisu seperti tulang, tulang rawan, tendon dan ligamen. Ini yang sangat membantu memudahkan pergerakan kita seharian.

Jadi korang kena teruskan ambil sumber kolagen tiap hari. Tulang sihat & dapat kulit cantik!

3. Kolagen mudah rosak dan hilang

Tahu tak sebenarnya kolagen dalam badan kita ni mudah rosak dan hilang tiap hari.Ini berlaku kerana faktor pencemaran, terdedah kepada sinaran dan bahan kimia yang berbahaya seperti banyak terdapat di dalam produk mandian & penjagaan kulit. Bila terdedah dalan jangka masa panjang, lama-lama paras kolagen makin rendah yang akhirnya membawa kepada tanda penuaan yang lebih cepat dan awal dari usia kita.

Sebab tu kita kena rajin mengambil kolagen tiap hari untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

4. Kesihatan kuku dan rambut 

Kuku dan rambut kita memerlukan kolagen. Kolagen juga antioksidan yang akan membantu melawan radikal bebas yang mana dia boleh menyebabkan rambut menipis, beruban dan kuku mudah patah / pecah. Sebaliknya bila kita cukup kolagen, rambut dan kuku jadi lebih kuat dan sihat.

Dan baca? 8 Cara Menjaga Kuku Agar Tetap Cantik dan Kemas

5. Kolagen cepat susut!


Ya betul. Makin hari paras kolagen dalam badan kita cepat susut dan berkurang. Menurut assistant professor dermatology di University of Pittsburgh dan director of the Cosmetics Surgery and Skin Health Center, selepas kita berumur 20 tahun ke atas, kolagen berkurang 1% tiap tahun.

Antara tanda kekurangan kolagen yang banyak berlaku, kedutan, harisan halus, kulit kusam, kering dan jeragat.


Kolagen penting ke tidak?? 


Nak awet muda dan kulit sihat sentiasa, mulakan amik kolagen dari sekarang!


Suplemen Kolagen yang terbaik anda boleh ambil

1. Collagen Powder dari Shaklee

Dia memang khas untuk membantu meningkatkan paras kolagen di dalam tubuh korang. Yang penting dia punya saiz molekul lebih kecil / rendah daripada suplemen kolagen lain yang ada di pasaran. Saiz dia kira-kira 1,000 Dalton untuk penyerapan lebih optimum dan mudah diserap badan kita. Ini juga akan membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan!

Paling Gee suka Collagen Powder cepat sangat larut dalam air. Tak sampai 1 minit dah larut dah dalam air. Dan ada 7 lagi bahan yang penting juga di dalamnya. Cuba bayangkan jika dalam badan kita pulak kan? Sebab tu ada yang ambil dalam 7 hari dah rasa efek dia kat kulit tau.




2. Vitamin C

Ada satu lagi suplemen korang kena amik, VITAMIN C! Apa kaitan vitamin C dan kolagen?

Vitamin C ni sangat penting dalam penghasilan kolagen dalam badan kita. Dia adalah molekul penting dalam proses menghasilkan kolagen. Selain tu, vitamin C juga akan melindungi kolagen kidta daripada kerosakan oksidatif dan melindungi kulit kita daripada sinaran UV. Sinaran UV ni yang bahaya, dia boleh merosakkan kolagen kita.

Untuk vitamin C korang boleh ambil Sustained Release Vita C Plus. Tiap tablet dia membekalkan 500 mg vitamin C dan menyamai 7 biji buah oren. Yang penting dia daripada ekstrak jagung, so yang ada perut sensitif boleh ambil. Tak perlu risau.





Sekarang tengah promosi Collagen dan Vitamin C Shaklee tau!! 

 http://www.zianaeunos.com/2018/02/promosi-shaklee-februari-2018.html?m=1




Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee korang boleh menghubungi Gee terus ok. Klik bawah ini untuk pautan whatsapp.


 http://Www.wasap.my/60135707812



Continue Reading

Jan 30, 2018

11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi


11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi

Ada yang nak kulit yang kekal muda, anjal, sihat, bersih dan boleh melambatkan proses penuaan, maka korang sangat perlukan kolagen. Kolagen adalah sejenis protein dan ia terdapat di seluruh tubuh badan kita. Kolagen bukan untuk kulit saja, ia juga terdapat pada rambut, otot, tulang dan tisu-tisu di dalam badan.

Tahu tak, badan kita sebenarnya boleh menghasilkan sendiri kolagen tetapi kolagen akan makin berkurang dan susut apbila umur sudah menghampiri 25 tahun ke atas. Dan kolagen juga boleh berkurang disebabkan proses penuaan, pencemaran, toksin, terdedah kepada cahaya matahari dan pemakanan.Bayangkan hari-hari kita mengahadap semua situasi ini kan? Apa jadi dengan kolagen kita?

Tapi korang tidak perlu risau, ada cara untuk mengahasilkan kolagen secara semulajadi iaitu melalui pemakanan. Dalam entri ini ada jenis makanan yang korang boleh makan untuk membantu menghasilkan dan meningkatkan kolagen secara semulajadi.


11 Jenis Makanan Yang Boleh Meningkatkan Kolagen Secara Semulajadi

1. Sayur berwarna merah


Contohnya tomato, strawberi, tembikai dan anggur yang berwarna merah jambu. Sayuran berwarna merah kaya dengan lycopene, sejenis antioksidan yang bertindak sebagai sunblock semulajadi dan penggalak kolagen. Juga mengandungi vitamin C, yang juga merupakan antioksidan yang menggalakkan sintesis kolagen.

2. Sayur berwarna hijau gelap


Sayuran jenis ini kaya dengan vitamin A dan vitamin C yang mana ia membantu meningkatkan pengeluaran kolagen di dalam badan.

3. Sayur berwarna oren


Kandungan Vitamin A di dalam sayur ini bukan hanya untuk meningkatkan pengeluaran kolagen secara semulajadi di dalam badan, tetapi juga memberi keanjalan kulit dan meningkatkan aliran darah ke seluruh wajah agar kelihatan lebih berseri. Vitamin A boleh didapati dalam buah-buahan seperti oren, mangga, lobak dan betik.

4. Buah citrus


Buah citrus seperti oren, limau, lemon dan limau gedang tinggi kandungan vitamin C. Vitamin C memainkan peranan penting untuk meningkatkan pengeluaran kolagen dalam badan dan membantu asid amino-lysine dan proline untuk ditukar kepada kolagen.

Vitamin C juga membantu meneutralkan radikal bebas di dalam tubuh yang mana ia boleh menyerang dan memecah kolagen dan elastin dalam kulit.

5. Berry 


Contohnya strawberi, blueberries, raspberi, atau beri hitam semua penuh dengan antioksidan. Antioksidan penting untuk melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan juga meningkatkan pengahsilan kolagen di dalam badan.

6. Bawang putih


Bawang putih mengandungi asid taurin dan lipoik, yang membantu membina semula serat kolagen yang telah rosak. Bawang putih juga merupakan sumber semula jadi sulfur yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan kolagen. Rajinlah makan bawang putih untuk membantu anda mendapat kulit yang sihat dan muda.

7. Teh putih


Minum teh putih dapat membantu melindungi kulit daripada kerosakan dan mencegah aktiviti enzim yang boleh memecahkan kolagen apabila umur makin bertambah. Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Kingston University dan Neal's Yard Remedies, teh putih boleh melindungi protein struktur kulit, khususnya kolagen.

8. Avokado


Avokado kaya dengan vitamin E yang boleh membantu melawan radikal bebas dan juga mengandungi asid lemak omega-3, yang akan membantu meningkatkan pengeluaran kolagen di dalam badan.

9. Protein

Pengeluaran kolagen di dalam badan melibatkan asid amino, sebab itu sangat penting untuk mendapatkan bekala protein harian yang cukup. Salah satu asid amino penting, lysine membantu memudahkan penghasilan kolagen di dalam badan kita.

10. Soya


Soya adalah sumber protein dan lysine yang sangat baik. Ia juga mengandungi hormon tumbuhan iaitu genistein. Genistein ini boleh meningkatkan kolagen, menguatkan kulit dan menghalang enzim yang boleh membuatkan kulit lebih cepat tua. Contoh makanan yang ada kandungan soya dan lysine ialah kekacang dan putih telur.

11. Biji labu


Biji labu antara makanan yang kaya dengan zink. Zink bertindak sebagai cofactor untuk sintesis kolagen. Kajian juga menunjukkan bahawa mengambil suplemen zink boleh membantu melambatkan kadar kerosakan kolagen.

Zink juga membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan mengekalkan membran sel yang sihat. Ini menjadikan zink antara nutrisi yang baik untuk kulit yang sihat dan cantik.z sumber lain zink ialah bayam, kacang garbanzo, walnut, kacang, dan badam.


Bagi korang yang ingin kulit muda dan sihat, rajin-rajin lah makan makanan yang di atas ini. Ia bukan saja dapat memabntu meningkatkan kolagen tapi juga baik untuk kesihatan.


Bagaimana dengan suplemen kolagen?

Pengambilan suplemen kolagen juga antara yang paling ramai dan cara paling mudah pada zaman ini. Tapi korang perlu berhati-hati memilih suplemen kolagen. Pastikan ia betul-betul berkualiti dan terbaik.

Collagen Powder Shaklee


Suplemen kolagen daripada Shaklee yang berkualiti tinggi. Ia diekstrak daripada sisik ikan merah yang paling tulen. Mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen. Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton. Jadi, penyerapan lebih optimum dan mudah diserap oleh badan kita. Dan juga membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tambahan ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam collagen powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam. 


Kebaikan Collagen Powder Shaklee
  • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
  • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan pergerakan
  • Menyubur
  • Menegangkan payudara dan punggung

Berminat untuk mendapatkan Collagen Powder Shaklee ini korang boleh menghubungi Gee atau klik bawah ini untuk pautan Whatsapp. Terima kasih. 


 http://Www.wasap.my/60135707812



Continue Reading

Dec 16, 2017

Tip dan Panduan Memilih Kolagen Yang Berkualiti




Kecantikan dan kolagen sudah menjadi satu kemestian bagi yang menginkan kulit yang sihat dan cantik. Sebab itu di pasaran jika anda perhatikan ada berbagai jenis produk kolagen yang dijual.

Persoalannya, macam mana anda nak memilih kolagen yang berkualiti dan berkesan untuk anda?

Dalm entri kali ini gee akan berkongsikan kepada anda tip dan panduan memilih kolagen yang berkualiti agar anda tidak membazir wang anda dengan membeli kolagen yang tidak berkualiti dan membawa risiko kesihatan.


Tapi sebelum itu Gee nak bagitahu dulu apakah kolagen.


Kolagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, kuku, rambut, ligamen otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah. Jadi, kolagen sangat penting kepada kesihatan kulit, otot, tulang, rawan, urat, rambut, kuku dan gigi.

Ini bermaksud kolagen bukan untuk KULIT sahaja.

- Kolagen membantu dalam menguatkan saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh.

- Kolagen memerangkap kelembapan dan keanjalan kulit.

- Kolagen juga penting dalam bidang PERUBATAN. Kolagen boleh membantu melancarkan pergerakan sendi, merawat kes-kes melecur yang serius dan sebagainya.

Apakah kesan kolagen :

    • Pelihara kelembapan kulit
    • Pelihara keanjalan & ketegangan kulit
    • Kuatkan otot dan tulang
    • Peliharan kelenturan sendi
    • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
    • Mengurangkan keradangan
    • Memberi tenaga
    • Tidur lebih lena
    • Membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
    • Memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)


      Sudah tahu apa kolagen dan kebaikan kolagen kan jadi sekarang Gee akan berkongsi macam maca nak pilih produk kolagen yang berkualiti di pasaran.


      8 Tip / Panduan Memilik Kolagen yang Berkualiti 

      1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.

      2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

      3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul. Ia penting untuk membantu mengunci kelempaban yang berpanjangan.
      4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
      5. Pastikan suplemen kolagen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri. 
      6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point). 
      7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.  
      8. Yang terakhir, pastikan kolagen yang anda pilih selamat dan tidak bertoksin.


        Jadi, sila semak kandungan kolagen anda sekarang. Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi kolagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi kolagen yang tinggi.


        TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud kolagen yang anda minum tidak mempunyai kolagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi. 

        Jadilah pengguna yang bijak !!



        * * *



        Apa kolagen pilihan Gee?

        Gee semestinya memilih kolagen daripada Shaklee. Ia menepati tip / panduan memilih kolagen yang berkualiti dan selamat. 


        Ramuan pertama Collagen Shaklee adalah kolagen dari ekstrak sisik ikan.






        Anda boleh lihat di sini:

        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee

        8 Ramuan hebat Collagen Powder Shaklee







        Continue Reading

        May 13, 2016

        8 Ramuan hebat Collagen Powder Shaklee




        Kenapa ada 8?

        Ramuan utama - RSS Collagen dr ekstrak sisik ikan merah

        Tambahan 7 lagi ramuan lain yg terbaik
        yg membuatkan collagen dr Shaklee
        antara yg terbaik di pasaran

        Siap ada kajian klinikal lagi

        Hebat x hebat



        Dari sisik ikan?

        Sisik ikan merah ialah sumber premium
        kolagen dgn penyerapan lebih tinggi &
        pencemaran yg lebih kecil
        berbanding kolagen binatang

        Sangat lasak & elastik
        Kepaduan sel sangat tinggi
        Tinggi kapasiti bg kekalkan kelembapan
        Jisim molekul yg sangat rendah

        Hebat x hebat RSS ni? 




        Dalam ekstrak biji benih Camellia japonica
        ada satu bhn penting iaitu
        Asid Oleik

        Ia sejenis emolian kulit & pelembap yg unggul
        dan bahan antioksida yg dpt bantu
        kurangkan radikal bebas

        Korang tau tak?
        Radikal bebas ni antara sebab
        proses penuaan cepat berlaku

        Nak awet muda?
        Cubalah Collagen Powder Shaklee ! 




        Pfaffia @ dikenali sbg ginseng Brazil

        Apabila Pfaffia ini digabung dgn ekstrak
        biji benih Camellia japonica
        ia mampu menyokong pembentukan
        kolagen dan asid hialuronik

        Hasilnya
        Kulit lebih lembut, lebih lembap & rata

        Best x best?

        Ada kulit kering boleh cuba Collagen ni tau 





        Glukosamina drpd ekstrak kerangan
        penting utk sintesis bendalir sinovia

        Tujuannya
        bagi melicinkan pergerakan sesendi
        melembapkan mata utk melegakan
        ketidakselesaan mata!

        Wowww 😍
        Sendi & mata pun jaga jugak
        Best betul Collagen Powder ni

        Jom Collagen




        Pernah dengar Lactobasilus acidophilus?

        Ia sejenis bakteria baik
        Bantu mengimbangi usus mikroflora
        dan bagus utk pembinaan usus yg sihat
        utk peningkatan serapan kolagen dalam badan kita

        Hebat x best?
        Usus skali Collagen Powder ni jaga




        Kolagen ikan ni Shaklee ambil Elastin

        Utk apa elastin?
        utk kekalkan keanjalan & ketegangan
        kulit yg boleh melantun bila dicubit

        Kolagen ikan mengandungi elastin
        yg akan berfungsi bersama kolagen
        utk kulit lebih anjal, gebu, tegang!

        Nak kulit gebu, anjal & tegang?
        Jom cuba Collagen Powder




        * Jangan keliru tau, Collagen Shaklee bukan dibuat dr Avocado 
        tapi gee nak cakap yg ada eleman vitamin B dalam collagen shaklee ni :)

        Apa fungsi vitamin B?

        Vitamin B penting dalam metabolisme
        karbohidrat, lemak & protien utk
        menghasilkan tenaga yg diperlukan bagi
        pengeluaran kolagen dalam badan sel

        Best x best?
        Jom collagen powder




        Satu lagi eleman Vitamin C

        Ia penting utk galak pengeluaran kolagen
        dan melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kulit

        Nak kulit maintan sihat & cantik

        Jangan lupa Collagen Powder!




        Collagen Powder Shaklee terbaik

        Terbukti berkesan
        Lengkap dgn kajian klinikal
        Sesuai utk lelaki & wanita

        Jom dapatkan Collagen Powder sekarang !


        ------------


        Ada promosi harga runtuh Collagen Powder sepanjang bulan Mei ini!

        Beli 6 kotak
        - free 1 kotak collagen
        - rebat tunai
        - keahlian shaklee percuma

        Beli 3 kotak
        - rebat tunai
        - keahlian shaklee percuma
        Beli 2 kotak
        - dapat 5% diskaun


        Roger2 gee utk order / konsultasi
        PM/WA 013.570.7812
        IG: @shakleebygee




        Continue Reading

        May 10, 2016

        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





        Kolagen. Apakah kolagen sebenarnya?

        Kolagen adalah struktur protien yang paling banyak terdapat dalam tubuh badan kita. Kolagen adalah tisu penyambung yang membantu mengekalkan kekuatkan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.


        Anda tahu tak?
        • Lebih kurang 72% daripada kulit adalah kolagen
        • Kolagen melindungi organ, perut, hati, jantung, paru2, saluran darah, sel otak dan sebagainya
        • Kornea juga dalah kolagen
        • Tulang juga perlukan kolagen. Kolagen membentuk 90% protien matriks tulang2 dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular. Jadi, bagi mereka yang kekurangan kolagen akan mengalami masalah tulang dan sesendi.


        Ringkasnya kolagen sangat penting untuk kesihatan tubuh badan kita dan ia bukan hanya untuk kecantikan semata.

        • Inginkan kulit yang cantik, gebu, cerah dan sihat?
        • Ingin mengecilkan liang roma?
        • Ingin kulit yang tegang dan anjal?
        • Ingin rambut yang lebat dan sihat?
        • Ingin tulang yang kuat, sihat dan mampat?
        • Ingin sendi yang sihat?

        Inginkan semua di atas? Anda sangat perlukan kolagen!


        Paras kolagen yang cukup dalam badan boleh dilihat jelas pada kulit dan kesihatan seseorang. Antara kesan yang ketara ialah:
        • kulit mendapat kelembapan yang cukup
        • kulit kelihatan lebih anjal & tegang
        • otot dan tulang lebih kuat dan sihat
        • sendi yang sihat
        • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
        • mengurangkan keradangan
        • memberi tenaga
        • tidur yang lebih lena
        • membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
        • memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)


        Walaubagaimanapun, paras kolagen dalam badan kita boleh berkurangan seiring dengan peningkatan usia. Pengurangan kolagen ini yang akan menyebabkan pelbagai masalah atau tanda2 penuaan seperti:

        • lingkaran hitam bawah mata, eye bag
        • kulit kering, berkedut dan melayut
        • liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
        • garisan kesan ketawa
        • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
        • gusi tak sihat
        • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
        • rambut halus, kering dan bercabang serta mudah gugur
        • payudara dan punggung kendur
        • penglihatan kabur


        Kemerosotan secara semulajadi ini banyak merisaukan khususnya bagi kaum wanita yang lebih mementingkan kecantikan dan penampilan diri. Tapi jangan risau! Ia boleh diatasi atau dipulihkan dengan mengambil makanan tambahan kolagen secara berterusan bagi menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit serta kesihatan.


        Di pasaran ada pelbagai jenis dan sumber kolagen. Antaranya yang boleh gee kongsikan ialah:
        • Bovine (lembu) – diternak secara tertutup seperti di Australia, New Zealand
        • Babi (procine origin)
        • Haiwan laut – ikan dan gamat
        • Tumbuhan – seperti kacang soya
        • Yak – produk dari China
        • Manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan juga ada cerita dari banduan yang ditembak mati!


        * * *


        Soalan: bagaimana nak memilih dan membeli kolagen yang berkualiti? Mesti ramai yang nak tahu kan?

        • Perkara pertama sekali anda perku lihat adalah, menyemak kandungan ramuan kolagen anda. Perhatikan jika ramuan pertama yang ada dalam senarai menunjukkan ‘collagen’ ini bermaksud, ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

        Tapi jika ramuan pertama yang ada dalam senarai dari ekstrak buah-buahan seperti soya & sebagainya? Ini menunjukkan collagen itu tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.

        Anda boleh lihat di sini Tip / Panduan Memilih Kolagen yang Berkualiti




        Kebaikan dan Kelebihan Collagen Powder Shaklee





        Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

        • Suplemen kolagen untuk kulit lebih muda, tegang
        • Suplemen kolagen hebat dan berkualiti tinggi daripada ekstrak sisik ikan merah yang paling tulen. Ia mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen
        • Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton*. Jadi penyerapan lebih optimum dan mudah diserao oleh badan. Ia juga membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
        • Paling gee suka ia sangat mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Ia dipek di dalam satu uncang bagi memudahkan kita dan boleh dibawa ke mana saja pada bila2 masa.
        • Yang paling best, ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam collagen powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam.   



        1 - Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen

        2 - Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan

        3 - Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata

        4 - Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin

        5 - Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit

        6 - Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.

        7 - Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal



        Secara ringkasnya kebaikan Shaklee Collagen Powder yang boleh gee kongsikan,

        Kebaikan Collagen Powder Shaklee

        • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
        • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
        • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
        • Mengembalikan keanjalan kulit
        • Meningkatkan pergerakan
        • Menyubur
        • Menegangkan payudara dan punggung 



        Satu lagi yang menarik tengtang Shaklee Collagen Powder, ada kajian klinikal sekali. Berdasarkan kajian klinikal, 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu berterusan (maksudnya dalam 3-4 kotak).

        • Melembabkan kulit sehingga 90%
        • Mengurangkan kekasaran dan kekeringan sehingga 75%
        • Meningkatkan penampilan keseluruhan sehingga 71%
        • Melembutkian dan melicinkan kulit sehingga 69%
        • Mengekalkan mekap anda sehingga 60%
        • Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti sehingga 55%
        • Menebalkan rambut sehingga 54%
        • Meningkatkan keserian, tona & warna kulit sehingga 50%
        • Mengurangkan garis halus dan kedutan sehingga 18% 







        Ini terbukti Shaklee Collagen Powder dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan!



        Info tambahan
        --------------

        Korang tau tak? Shaklee Collagen Powder mengandungi asid hidraulik. Apa fungsi dia? Ia membantu mengekalkan kelembapan kulit.1 gram asid hidraulik ini mampu menahan 6 liter air. Woww menarik kan! Memang sesuai untuk gee dan anda yang kurang minum air atau yang tak dapat nak minum air banyak sehari.

        Jadi, bagi anda yang inginkan kulit lembap sentiasa, gee cadangkan ambillah Shaklee Collagen Powder setiap hari. Satu lagi boleh cuba buat masker muka dengan Shaklee Collagen Powder. Amalkan dengan konsisten setiap hari inshaAllah kesan dia sangat cepat dan hebatt!




        Testimoni Shaklee Collagen Powder

































        Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


        Nurzhiana Mohd Yunus

        Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

        SMS/WHATSAPP 013-570 7812

        Instagram @shakleebygee


        TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


        Continue Reading