Showing posts with label resdung. Show all posts
Showing posts with label resdung. Show all posts

Feb 18, 2017

Kebaikan Set Shaklee untuk Resdung | Testimoni Set Resdung


Assalamualaikum & hi ;))

Ada ke yang bermasalah resdung. Kadang-kadang sampai rasa rimas sebabnya bersin kerap, hidung berair meleleh, tak boleh kena debu / habuk, gatal-gatal hidung, muka naik jerawat dan macam2 lagi. 

Untuk anda yang ada resdung ni kan, Gee rekomen 3 suplemen ini supaya dapat bantu mengurangkan atau memperbaiki resdung anda. 





1. ALFAFA COMPLEX
- Kaya dengan profil untuk membantu mengurangkan keradangan akibat resdung, alergi, eczema
- Melawan alahan seperti hidung/kulit sensitif & gatal2 akibat resdung
- Tapi pesakit SLE tak digalak untuk mengambil suplemen Alfalfa


2. VITA C PLUS
- Agen antihistamin yang boleh mengurangkan resdung / alahan
- Tinggi antioksidan untuk meningkatkan antibodi & daya tahan badan melawan penyakit
- Mempercepatkan proses penyembuhan tisu tubuh
- Membantu meredakan bersin & selsema yang sering mengganggu pesakit resdung


3. B-COMPLEX
- Vitamin B6 di dalamnya membantu memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan bantu hasil antibodi badan
- Mengurangkan rasa stres, tertekan, sakit kepala kesan daripada resdung kerana Bcomplex adalah vitamin antistress senulajadi!
- Membantu membina protien dalam badan kita


Anda kena rajin amal Set Resdung Shaklee ini setiap hari, InshaAllah boleh baiki resdung tu. Jangan dibiarkan resdung sebab nanti bila makin melarat boleh sebabkan komplikasi lain pulak, contohnya efek pada otak hingga bawa maut.


Jom cegah sebelum parah!


Testimoni Set Resdung









Hubungi gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

SMS/WhatsApp: 013-5707812


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Continue Reading

Oct 19, 2016

Testimoni Shaklee: Husband Migrain & Resdung




Husband saya selalu migrain dulu. Seminggu sekali wajib!!!!
------------------------------------------------------------------

Lepas ambik vitamin C takda lagi sakit kepala. Legaaa sgt. Sebab dia tak suka telan panadol atau pil. So saya kena picit kepala dia sampai lenguh tangan.

Dulu dia ada rhinitis, resdung, tidur berdengkur teruk sampai kena kejut utk alih tidur. Kalau tidak saya tak boleh tido dan selalu gatai mata.

Sekarang lepas amalkan vitamin C & omegaguard, dia tak berdengkur lagi, takde gatal mata, resdung atau sakit kepala. Dah 6 bulan dah sejak ambik Shaklee. Walaupun tak boleh telan pil, tapi husband gagah telan Shaklee sebab keajaiban Shaklee. Dan ofkos kulit hubby jd licin, parut hilang dan semua kawna2 tegur ' ko dah putih sebab ko makan Shaklee bini ko jual ke?

-TQ Dr Hasifah Mohd Yusof atas perkongsian ini-

#vitaminC500mg
#omega3terbaikShaklee
#Shakleebygee



Link berkaitan;

Kebaikan Vitamin C Shaklee 

Kebaikan OmegaGuard Shaklee







Jom dapatkan OMEGAGUARD dengan harga promosi pada bulan Oktober ini!!



Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjt tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp : 0135707812

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih memilih Shaklee ;)  


Continue Reading

Mar 5, 2015

Mitos Resdung dan Ulat ? 3 Cara Merawat Resdung




Assalamualaikum dan Hi semua !

Masalah resdung antara penyakit berkaitan hidung yang biasa kita dengar kan. Jadi apa sebenarnya resdung ini? Ada yang mengaitkan resdung dengn ulat, betul ke??


Apa itu Resdung ? 

Istilah biasa kita guna yang merujuk kepada penyakit hidung yang disebabkan oleh radang pada selaput sinus. Dari segi istilah perubatan sebenarnya kurang tepat. 


Dari segi perubatan ada 2 istilah yang merujuk kepada 'RESDUNG' : 

1. Allergic Rhinitis 
- Gejala sumbat hidung, bersin, hingus jernih, sumbat mata 
- Ia biasa disebabkan debu, makanan, cuaca, sejarah keluarga, eczema 
- Disahkan melalui pemeriksaan klinikal 
- Rawatan: ubat antihistamine (kes ringan), ubat semburan hidung jenis steroid (kes teruk) 


2. Sinusitis 
- hingus warns kuning, hijau, bercampur darah  
- Gejala sakit kepala teruk di dahi atau muka, di tengah hidung/pipi, sakit sebelah atau dua belah, sumbat hidung, demam 
- Ia boleh terjadi berulangkali, berlanjutan 
- Rawatan: ubat penahan sakit, irigasi hidung dgn cecair khasiat, antibiotic (jangkitan bacteria) 


Jelas ? ada kaitan dengan ulat tak? 


Bagaimana untuk memperbaiki masalah resdung ini?


Ada bermacam alternatif yang kita jumpa kan tapi satu cara yang Cik G nak kongsikan ialah dengan pengambilan supplemen yang sesuai secara konsisten. Insyaallah dapat membantu anda. 


Alfalfa mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit (resdung) itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.



Vitamin B Complex. Terkenal sebagai vitamin “Anti-Stress” atau penenang semulajadi. B Complex mengandungi B6 yang penting untuk pemuliharaan selaput lendir (mengelakkannya dari mengganggu ruang pernafasan). Ia juga membantu pengeluaran antibodi badan, membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh, membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati dan memelihara sistem saraf .


Kebiasaanynya mereka yang menghidap allergi, sel dalam badan akan mengeluarkan sejenis bahan kimia iaitu Histamine. Histamine ini yang akan menyebabkan ruam, bersin, gatal, dan juga penyakit allergi lain. Rawatan anti-histamine biasa digunakan untuk masalah sebegini.

Vitamin C akan bertindak sebagai anti-histamin, tanpa kita perlu mengalami side effect dari pengambilan dadah anti-histamin. Vitamin C berfungsi untuk menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badanmembantu mencegah penyempitan tiub bronkiol (salur pernafasan), meningkatkan fungsi sistem pertahanan badan (immune sistem) dan meningkatkan penyembuhan tissue.








Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.


Continue Reading