Feb 28, 2014

NutriWhite Shaklee - 6 langkah penjagaan wajah (Kulit Cantik, Licin dan Berseri)

Assalamualaikum. Hari ini nak berkongsi langkah-langkah penggunaan Produk Penjagaan Wajah NutriWhite Shaklee. Set ini sesuai untuk kulit normal yang tiada masalah jerawat & sensitif teruk.


1. Membersih
~Gentle Action Make Up Remover & Gentle Deep Foaming Cleanser~
Cara Penggunaan : sapu pada kulit yang basah dan bilas dengan menggunakan air suam.
Fungsi : Kulit akan lebih bersih , licin, lembut, segar dan berseri, menyingkirkan sel kulit mati tanpa meninggalkan sisa

2. Memperbaharui
~Soothing Radiance Whitening Cleanser~
Cara Penggunaan : Tuang sedikit pada kapas & sapukan perlahan2 ke seluruh muka dan leher.
Fungsi : Memulihkan kulit pada keseimbangan PH semulajadi. Kulit akan jadi lebih anjal & segar serta lembut

3. Mencerahkan
~ Daily Defense Whitening Essence~
Cara Penggunaan : Apply pada keseluruhan wajah yang bersih, sapu sama rata ke seluruh muka dan leher
Fungsi : melicin, mencerahkan dan menegangkan. Membantu mengeluarkan pigmentasi, melembutkan dan mengurangkan tompokan gelap serta mengelakkan keosakkan akibat dari matahari. Mempunyai Vit c yang aktif untuk memperbaiki kulit

4. Merawat
~ Spot Whitening Treatment ~
Cara Penggunaan : Sapu sedikit ke kawasan gelap pada kulit, sekali @ 2 kali sehari. Elakkan dari tededah kepada cahaya matahari selepas penyapuan.
Fungsi : Berkesan untuk kurangkan kesan tompokan akibat matahari & jeragat.

5. Mencegah
~ Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15 ~
Cara Penggunaan : Untuk kegunaan siang hari, sapu lembut dan ratakan ke seluruh muka & leher, elakkan dari kawasan mata.
Fungsi : Elak keradangan kulit, melindungi kesan buruk dari matahari dan membina Penentangan terhadap kerosakkan alam sekitar.

6. Menganjalkan
~ Overnight Renewal Whitening Cream ~
Cara Penggunaan : digunakan pada waktu malam, sapu perlahan keseluruh muka dan leher
Fungsi : Meremajakan kulit ketika waktu tidur dan anda akan bangun dengan kulit wajah yang lebih segar dan cerah

kredit - Mamafiyya 

Persoalan : mesti tengok banyak nya nak kena pakai.. jangan risau, tak perlu pakai semua pun boleh.. macam produk lain yang ada kat pasara tu, boleh pakai pencuci jer dulu. ada bajet lebih boleh cuba softener aka toner pulak.. dan tambah makeup remover.. sebab yang ini kita biasa pakai kalau beli mana-mana produk baru kan..







 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms / whatsapp - 0135707812
FB Page: Ziana Beauty Shoppe



Continue Reading

Set Penjagaan Kulit Shaklee: Nutriwhite vs Enfuselle

Assalamualaikum & Hi :)

Masih ramai yang tak tahu Shaklee juga ada produk kecantikan kulit untuk penjagaan wajah. Yang pastinya set penjagaan kulit Shaklee ini sentiasa SELAMAT, BERKESAN dan 100% SEMULAJADI.
NUTRIWHITE
- Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15
- Overnight Renewal Whitening Cream
- Gentle Deep Foaming Cleanser
- Soothing Radiance Whitening Softener
- Gentle Action Makeup Remover
- Daily Defense Whitening Essence
- Spot Whitening Treatment

ENFUSELLE
- Hydrating Cleansing Lotion
- Purifying Cleansing Gel
- Hydrating Toner
- Purifying Toner
- Hydrating Moisturizer
- Balancing Moisturizer
- Eye Treatment

Perhatian: NUTRIWHITE - sesuai untuk kulit normal
(tiada masalah jerawat/berminyak yg serius)

- Formula khas tidak berminyak, menjadikan kulit wajah licin, lembut dan berseri
- Tunas Pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan
- Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit


- Mengandungi rumpai laut bagi menghilangkan kekotoran, membuang sel mati dan menegangkan kulit
- Alga Hijau menyahtoksin dan melembapkan kulit
- Strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen


- Sangat berkesan, bertindak secara lembut dan mengembalikan kulit pada pH yang seimbang
- Menjadikan kulit lebih segar dan tegang dengan kandungan Rosemary,
- Kudzu yang menegangkan dan mencerahkan,
- Marshmallow yang melembapkan


- Cara yang menyenangkan untuk mendapatkan kulit muka yang licin berseri, diformulasi dengan lembut dan mudah diserap:
- Mengandungi Bearberry untuk mencerahkan dan menegangkan kulit,
- Strawberi Begonia untuk mengimbangkan pigmen
- Kacang Soya untuk melembutkan dan mengurangkan tompok hitam
- Mulberi untuk mencegah kerosakan kesan daripada cahaya matahari
- Vitamin C aktif untuk memperbaiki kulit serta mengembalikan seri wajah


- Pelembab yang melicinkan kulit
- Pelembap yang melindungi kulit daripada kesan-kesan memudaratkan cahaya matahari
- Membantu membina daya ketahanan kulit terhadap kerosakan persekitaran
- Kaya pati botani Mulberi untuk mencegah kerosakan kulit kesan daripada cahaya matahari
- Mengandungi Mountain Arnica untuk menghilangkan radang kulit



Overnight Renewal Whitening Cream
- Memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit sewaktu tidur
- Linden menyihatkan serta melembapkan kulit secara mendalam
- Scullcap mencerah dan menghilangkan radang kulit
- Vitamin C aktif bertindak mengurangkan tompok hitam serta mengembalikan keserian wajah
- Pada waktu pagi, anda akan bangun dengan kulit yang gebu, halus, cerah dan berseri gitu.
- Memperbaiki kesan-kesan matahari serta jeragat kulit dengan cepat
- Kuasa pencerahan botani daripada pati Likuoris dan Peony, juga melindungi serta menghilangkan radang kulit
- Cats Claw menegangkan kulit
- Vitamin C aktif membawa kecerahan baru untuk kulit dengan rawak wajah yang lebih halus


.
.
.
.
.

Perhatian: untuk set skincare ENFUSELLE ini lebih sesuai bagi meraka yang berumur 25 tahun ke atas DAN juga ada masalah kulit kering, berminyak, sensitif, menggelupas, sering naik jerawat.  


ENFUSELLE - Normal to Dry Skin
 Hydrating Cleansing Lotion
- Lotion pencuci campuran berkrim yang akan menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.
- Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
- Membantu mencerahkan tona kulit
- rumusan pH yang seimbang dan Hipoalergenik
 

Hydrating Toner
- Formula bebas alkohol dengan minyak pelembap semulajadi bagi melindungi dan melembapkan wajah.
- Meneutralkan Tindak Balas Yang Boleh Merosakkan Kulit
- Melegakan dan menyediakan kulit untuk rawatan Enfuselle.
 Terbukti secara klinikal :
- Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
- Rumusan dengan pH yang seimbang, tanpa alkohol yang menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit
- Melindungi lapisan minyak semulajadi kulit, menyucikan dan melembutkan dengan ekstrak witch hazel dan kamomil.

Hydrating Moisturizer
- Melembapkan Kulit Sehingga 24 Jam
- Krim tanpa minyak dan tidak melekit, kaya pelembap bagi menyerlahkan kehalusan dan keanjalan kulit dengan serta-merta!
Terbukti secara klinikal:
- 102% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
- 195% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
- 21% pengurangan kedutan dalam masa 28 hari
- Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan ia berterusan sehingga 24 jam
- Garis-garis halus berkurangan dengan ketara
- Hipoalergenik



ENFUSELLE - Normal to Oily Skin
Purifying Cleansing Gel
- Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.
- Mengandungi bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut
- Mencerahkan tona kulit
- rumusan pH yang seimbang dan Hipoalergenik


 Purifying Toner
- Dengan Tiga Tindakan Untuk Menghentikan Kerosakan Pro-Oksida
- Merangsang dan menyegarkan kulit sebagai persediaan rawatan Enfuselle.
 Terbukti secara klinikal :
- Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
- Mengandungi pH yang seimbang dan Hipoalergenik
- Menyegarkan dan memperhalus kulit dengan ekstrak likoris, ginseng dan witch hazel
- Meminimumkan kemunculan liang-liang yang besar pada kulit
- Membantu mengawal kulit berminyak


Balancing Moisturizer
- Formula Ringkas untuk Menyubur dan Melembapkan Kulit dengan segera
- Mengawal pengeluaran minyak pada wajah - menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat
Terbukti secara klinikal:
- 146% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
- 268% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
- 173% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa 28 hari
- Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit
- Hipoalergenik



Eye Treatment
- Untuk semua jenis kulit
- Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan
- Serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus
Terbukti secara klinikal:
- 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
- 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
- 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
- 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
- Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
- Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
- Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
- Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.








Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA.

Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms / whatsapp - 0135707812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.


Continue Reading

Feb 21, 2014

Omega Guard shaklee untuk kurus (baik untuk minda kanak kanak ) : Cara makan Omega Guard



Assalamualaikum..

Hari ni saya nak berkongsi kebaikan Omega Guard untuk minda dan kurus.

Omegaguard ni kaya dengan sumber DHA dan EPA terbaik untuk kesihatan, orang dewasa dan kanak kanak. Omegaguard digelar minyak ikan terbaik di dunia. Sumber Omegaguard ialah ikan dari air laut sejuk di perairan negara Jepun.

Omegaguard Saklee ni kaya dengan asid lemak omega 3 dan ia bebas dari pencemaran logam berat. Sebab apa? Sebab Shaklee menggunakan proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekalkan ketulenan dan sifat semulajadi asid lemak omega-3 dan menyingkirkan bahan yang berbahaya kepada kesihatan seperti arsenik, dioksin, kadmium, merkuri, plumbum, dan PCB. Memang ketat piawaian Shaklee ni kan.


Untuk kanak kanak Omegaguard ni sangat bagus untuk minda sebab ia lengkap dengan EPA dan DHA. Untuk sistem imun kanak kanak juga bagus.


Bagaimana cara makan untuk kanak kanak ??
Kanak kanak bawah 1 tahun boleh makan melalui susu ibu (untuk ibu menyusu yang makan Omegaguard).
Kanak kanak yang berumur 1 tahun dan ke atas boleh diberi Omegaguard.
Kanak kanak boleh makan 1capsul jer sehari. Capsul dia ni gel lembut jadi mudah larut.
Kalau yang tak boleh makan terus tu, ibu boleh cucuk Omegaguard dan beri terus kepada kanak kanak guna sudu ke contohnya.
Kalau jenis yang tak boleh telan atau memilih boleh campur dalam makanan atau minuman mereka.

Untuk orang dewasa Omegaguard bagus untuk membantu diet/pengurusan berat badan.

Sebab omega 3 berfungsi meningkatkan hormone leptine yang mengawal selera makan. leptin juga dapat meningkatkan kadar metabolisme badan dan pembakaran lemak jadi lebih cepat. 


Bagaimana cara makan Omegaguard untuk kurus bagi orang dewasa??
Omegaguard tak boleh makan lebih daripada 3 biji sehari. Nak makan 1 biji lepas sarapan, 2 biji lepas makan tengahari tau makan malam boleh jugak.

Ambil lepas makan supaya dapat kenyang lebih lama. Tapi jangan makan masa perut kosong.


Selain tu, Omegaguard ni banyak manfaat lain dia..

- Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
- Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
- Mencegah salur darah dari tersumbat
- Omega 3 dapat mengelakkan strok
- Mengekalkan tekanan normal darah
- Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
- Mengurangkan sakit kepala
- Merendahkan kolestrol
- Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
- Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
- Mengawal masalah obesiti
- Mengurangkan risiko penyakit jantung
- Sangat bagus untuk ibu hamil kerana DHA membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dalam kandungan
- Membantu menyihatkan paru-paru
- Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti ekzema, psoriasis, etc
- Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)
- Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
- Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
- Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
- Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
- Memelihara fungsi-fungsi sendi
- Mencegah penyakit gout






Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.




Continue Reading

Feb 17, 2014

Wanita [Jaga kebersihan Miss V]

Organ ini selalu terlindung.. tapi.. organ ini sangat pentingg kepad wanita.. peliharalah miss V dengan penjagaan terbaik dan teliti... bagi memastikan organ ini sentiasa bersih dan segar.. diri pun selesa..



Tip-tip:

Bersihkan miss V dengan air bersih lepas membuang air kecil atau besar. Keringkan guna tisu lembut dan tidak beraroma.

Sebaik-baiknya tukar seluar dalam paling kurang 2 kali sehari (kalau waktu siang) sebab kawasan miss V ini sangat sensitif dan lembap. Mudah dijangkiti bakteria.

Pilih seluar dalam yang jenis cotttoon (berasaskan kapas) untuk serap peluh di kawasan miss V.

Kurangkan pakai seluar yang ketat-ketat. Ia boleh sebabkan sirkulasi pada kawasan miss V.

Jika pergi tandas awam, pastikan tandas BERSIH dan ada AIR. Tandas yang kotor kemungkinan besar ada bakteria dan ia boleh mengjangkiti tubuh. Lepas itu, bersihkan miss V dengan bersih dan keringkan dengan tisu.

Jika masa datang bulan (haid) rajin-rajin tukar tuala wanita. Kalau lagi kerap lagi bagus. Paling kurang 3 hingga 6 kali sehari. Kes darah haid terlalu banyak keluar, biasa awal-awal datang kan, tukar tiap 2-3 jam. Sebab kuman/bakteria paling mudah menjangkiti miss V dan kawasan sekitar, lagi-lagi masa proses menstrual.

Tuala wanita pilih yang jenis lembut dan selesa. Takut nanti pilih sesuka hati asal murah tapi boleh menjejaskan kesihatan dan miss V.

Guna panty liner bila perlu saja.

Jangan guna bedak atau mana-mana haruman pada Miss V untuk tujuan harumkan bahagian ini. Ia boleh mengundang kulat pada kawasan miss V.



Sama-sama kita pelihara dan menjaga kebesihan Miss V..
Salah satu kesan jika tak pelihara miss V boleh sebabkan KEPUTIHAN.





 **************************************
 Nurzhiana Mohd Yunus
Shaklee ID : 1085116
SMS / WHATSAPP : 013-5707812
Fb : Ziana Beauty Shoppe


Continue Reading

Feb 14, 2014

BAHAYA STEROID DALAM UBAT HERBA [Barhati-hati dalam memilih ubat untuk rawatan sendi]

Bila sakit mestilah jumpa doktor kan. Lepas tu doktor akan bagi ubat semua tu. Tapi, ada juga yang bila dah sakit, dah selalu jumpa doktor, tiba-tiba hari tu malas nak jumpa doktor, pergilah farmasi atau kedai ubat.. apa lagi beli sendiri lah ubat tu kan. ‘Hari ni saya nak beli ubat herba lah pulak’. Ramai cakap ubat herba ni bagus.. brand apa? Macam-macam brand ada..

Tapi tapi tahu tak kita.. mesti ramai tak tahu kan.. ubat herba ada yang ada kandungan steroid.

Jom baca kisah bawah ni, saya amik dair FB Dr Zubaidi.

"SALAM doctor, saya pesakit gout dan sedang mengamalkan ubat herba. Sangat mujarab dan sakit saya telah hilang sepenuhnya. Cuma saya perasan berat saya bertambah. Adakah ubat herba seperti ini boleh diamalkan dan berkesan untuk penyakit gout saya?”

Ini jawapan Dr Zubaidi,
Waalaikummussalam.

Saya percaya “ubat herba”yang diamalkan oleh saudara mengandungi steroid.

Pihak berkuasa telah banyak melakukan serbuan dan rampasan ubat yang mengandungi steroid berbahaya. Kebanyakan ubat ini dijual untuk merawat sakit sendi.


Biar pun rampasan demi rampasan dilakukan, namun masih banyak ubat-ubat yang dijual semata-mata untuk mendapatkan keuntungan. Pembuat ubat ini selalunya berselindung atas nama ubatan herba semulajadi untuk melegakan kesakitan.

Padahal banyak kesan sampingan yang boleh didapati dari ubat-ubat tiruan yang mengandungi steroid. Antaranya ialah peningkatan berat badan secara tiba-tiba.

Tanpa disedari, ginjal mereka turut menjadi rosak dan boleh mengalami pendarahan dalam perut. Pengguna juga boleh mendapat penyakit kencing manis serta penyakit tekanan darah tinggi.

Walaupun rasa sakit sendi akan berkurangan, namun ia menyebabkan tulang menjadi rapuh dan menyebabkan patah.

Terdapat juga pesakit yang biasa diberi steroid oleh doctor seperti pesakit rheumatic, gout dan asma, tetapi mereka mendapat dos yang terkawal.

Jadi jika menggunakan sebarang “ubat herba” untuk melegakan sakit sendi seperti gout, dalam masa yang sama mengalami penambahan berat badan dan muka menjadi tembam secara tiba-tiba, berkemungkinan, “ubat herba”yang digunakan telah dicampur dengan steroid bagi mendapat kesan yang cepat.

Berlainan dengan ubat steroid yang diberikan oleh doctor, kebanyakan "├╝bat herba" yang dicampurkan steroid ini mengandungi dos yang tinggi sehingga memberikan kesan sampingan yang teruk.
Wallahu a’lam.

Itu jawapan daripada Dr Zubaidi. Steroid memang bahaya kan jika ambil tak ikut dos yang betul.

Sekarang dah tahu kan. Jadi berhati-hatilah dalam memilih ubat. Terutama yang suka beli ubat tanpa guide doktor anda. Bukan ubat untu sakit sendi jer.. macam-macam sakit la..

Kalau dapat elakkan, bila sakit sikt makan ubat.. ubah gaya hidup dengan makan makanan berkhasiat. Amalkan gaya hidup sihat.Hidup sihat permulaan kesihatan yang sihat.
Badan kita ni milik Allah. Allah Cuma beri pinjam kepada kita. Bila sampai masa nanti Allah akan ambil balik. Sementara masih bernafas ni, jom jaga badan kita. jaga sendi. jaga HATI.



Nurzhiana Mohd Yunus
Shaklee Independent Distributor - ID 1085116
sms.whatsapp - 0135707812
FB Page: Ziana Beauty Shoppe




Continue Reading

Feb 12, 2014

Set Family Wellness Shaklee [Set Kesihatan untuk seisi Keluarga]

Set untuk seisi keluarga. Satu keluarga dapat manfaat kesihatan dan kebaikan bersama.


Supplement asas untuk memulakan hidup yang sihat dan bertenaga ialah:

B-Complex
B-Complex Shaklee dilengkapi dengan semua 8 jenis vitamin B termasuk asid folik dan 100% biotin untuk mendapat keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Manfaat utama vitamin B;
Menghasilkan dan menambah tenaga, membantu kemampuan berfikir, mengelakkan penyakit beri-beri, membantu proses tumbesaran (juga baik untuk merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak, baik untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut, penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf, mencegah dan mengawal stress dan tekanan, menguatkan sistem imun tubuh, amat penting untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik, diperlukan dalam pembentukan protein asid amino, mencegah perlcche atau rekahan mulut, mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau, membantu meredakan senggugut dan alahan, untuk memproses dan memperbaiki sel-sel darah merah serta membantu mencegah anemia.

Vitamin C (Sustained Release Vita-C 500mg)
Keistimewaan vitamin C Shaklee - Vitamin C pertama yang bertindak secara ‘Sustained release’, bertindak melepaskan vitamin c secara perlahan untuk setiap jam. Satu tablet vitamin C membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7. 5 biji oren.

VitaminC sangat terkenal membantu meningkatkan sistem imun tubuh, disamping mencegah dan memerangi kanser, memperbaiki masalah sistem pendarahan, lebam-lebam di badan, mempercepatkan penyembuhan luka, mengekalkan kolestrol sihat, membantu dalam menghasilkan kolagen semulajadi badan, membantu penghasilan protin untuk sistem immuniti tubuh, membantu penghasilan hormon, mencegah penyakit katarak mata, baik untuk kulit sihat dan cerah, membantu dalam proses detoksifikasi bahan –bahan pencemar didalam badan seperti bahan logam berat dan banyak lagi.

ESP (Energizing Soy Protien)
ESP adalah protein soya yang sangat berkualiti tinggi dari soya non-GMO. ESP lengkap dengan 22 asid amino yang diperlukan tubuh termasuk 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan tubuh.

Sebelum tu, Kenapa protien penting?
Protien sangat penting kepada badan. Ia merupakan komponen penting untuk sel. Protien akan membaikpulih sel-sel lama dan yang dah mati dengan sel-sel baru yang sihat. Protien juga penting dalam meningkatkan sistem imun, memelihara jantung dan membentu pengaliran oksigen ke seluruh tubuh. Badan kita banyak terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel.

Manfaat ESP :
Membantu meningakatkan sistem imun badan, menganjalkan kulit, menjadikan kulit wajah cantik, halus, berseri, mengurangkan kesan parut jerawat dan jeragat di muka, membantu mengawal paras kolestrol badan, memelihara kesihatan jantung dan prostat, membantu dalam penyerapan vitamin yang lebih optimum dan memberi rasa kenyang lebih lama so, boleh mengawal nafsu dan selera makan.

Vitalea Iron Formula
Vitalea ialah multivitamin dan mineral paling lengkap dan tertua. Vitalea Shaklee lengkap dengan iron(zat besi). Setiap tablet Vita-Lea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang oleh sains terbaik Shaklee. Vitalea ini dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa dalam diet harian.

Manfaat Utama Vitalea :
Untuk kesihatan mata, perlindungan antioksidan, membantu pertumbuhan & pembesaran, baik untuk kesihatan tulang, kesihatan sistem respiratori, baik untuk kulit cantik & sihat, membantu melancarkan peredaran darah, pembekal tenaga segera, vitamin anti-stress & penenang semulajadi, membantu menguatkan memori, kecerdasan mental, baik untuk penghadaman, sakit kepala & migrain, masalah nafas berbau, membantu melegakan simptom PMS, membantu mencegah penyakit batu karang, buah pinggang, diabetes, membantu melegakan kesakitan akibat anoreksia & artritis, dan juga sesuai untuk ibu hamil/mengandung/menyusu.


*** Selain mengambil supplement.vitamin, pemakanan harian yang sihat juga harus diamalkan. Amalkan gaya hidup sihat, keluarga sihat, bebas penyakit. InsyaAllah..





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus
Shaklee Independent Distributor - ID 1085116
0135707812
FB: Vitamin Cantek Sihat
FB Page: Ziana Beauty Shoppe

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

 "pengambilan nutrisi shaklee salah satu usaha kita untuk meningkatkan kesihatan yakni kita juga perlu doa dan tawakal pada-Nya"

"sihat cantik bersama shaklee"

Continue Reading

Feb 9, 2014

Set Berpantang Shaklee (untuk ibu berpantang) : Selamat, Berkesan & Semualajdi










Kenapa Ibu bersalin perlu berpantang? 



Berpantang ialah proses pemulihan ibu lepas mengandung dan melahirkan. Menerusi berpantang ibu kembali pulih dan bertenaga. Biasanya tempoh berpantang antara 44 hingga 100 hari. Bergantung kepada ibu-ibu.


Apa yang kita tahu ada macam2 cara berpantang ni, antaranya bertungku, makan jamu dan minum air akar kayu, berurut, berbengkung, berpilis, jaga makan minum dan macam2 lagi. Yang ini berpantang cara tradisional.

Nak cara moden pulak?





Antara berpantang cara moden dengan mengambil makanan tambahan/vitamin untuk keperluan tubuh ibu lepas bersalin dan melahirkan. Vitamin ini berfungsi untuk memenuhi keperluan nutrisi badan. Lepas bersalin badan sangat2 perlukan vitamin dan mineral untuk mengganti balik apa yang dah hilang waktu bersalin.

Saya mencadangkan supplement Shaklee kerana ia semulajadi, selamat, berkesan, dan telah mendapat kelulusan KKM, halal juga telah melalui banyak ujian secara klinikal. 




Set cadangan Shaklee untuk ibu yang berpantang ini terdiri daripada :



Vita-Lea Iron Formula – 1 biji sehari

Vita-Lea ialah multivitamin dan mineral yang lengkap. Vitalea membekalkan 100% nutrient dan zat yang diperlukan oleh ibu masa berpantang kerana untuk sembuh dari luka bersalin. Vitalea ini juga mengandungi IRON (zat besi) untuk membentuk semula sel darah merah yang hilang semasa proses kelahiran. Ia membantu ibu sentiasa cergas dan bertenaga sepanjang proses berpantang. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, lesu, letih dan tak bermaya. Vitalea ini sangat2 bagus untuk ibu yang menyusukan anak untuk membantu pertumbuhan pembesaran anak.



B-Complex with Folic Acid – 1 biji sehari

B-Complex Shaklee lengkap dengan 8 jenis vitamin B dan asid folik. vitamin B ini dapat membekal tenaga kepada ibu kerana ia akan menukar makanan kepada tenaga, terutama ibu yang berjaga malam menyusukan bayi. Vitamin B ini juga lengkap dengan asid folik yang sangat penting untuk pembentukan sel dan tisu baru. Vitamin B12 membantu memelihara sistem saraf dari tekanan dan stress sekaligus membantu menenangkan emosi ibu (boleh elak meroyan) dan menstabilkan hormon.



Vitamin C 500mg – 1 biji sehari

Sebiji Vitamin C bersamaan dengan 7.5 biji oren. Ia berasaskan konsep pelepasan masa yang mana vitamin C dilepaskan sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Semasa berpantang, ibu sangat memerlukan vitamin C untuk meningkatkan sistem imun si ibu bagi mengelak jangkitan terutamanya jangkitan dari luka bersalin. Vitamin C juga penting dalam pembinaan tisu penghubung untuk mencantumkan semula tisu yang koyak semasa proses bersalin. Ia juga dapat memelihara kalenjar dari tekanan dan kecederaan, termasuk kalenjar susu.


Zinc Complex - 1 biji sehari


Mineral yang sangat2 penting untuk membantu penyembuhan luka luaran dan luka dalaman. Zinc membantu mempercepatkan lagi proses penyembuhan luka dalam badan. Zinc bermanfaat kepada ibu-ibu yang melahirkan anak secara caesarean atau yang bersalin secara normal. Zinc juga penting mengatasi masalah keguguran rambut selepas bersalin. Pengambilan Zinc bagi ibu yang menysusu membantu meningkatkan sistem imun badan bayi termasuk ibu. Ikan haruan merupakan salah satu makanan yang diperkaya dengan zinc.


Energizing Soy Protien (ESP) – 1-2 kali sehari

ESP kaya dengan protin yang berkualiti tinggi. Protin penting untuk membantu melancarkan penghasilan susu ibu. ESP juga boleh membantu mengurangkan risiko jaundice dan memberi tenaga kepada ibu serta mencantikkan kulit si ibu dan bayi. 

 Ostematrix – 2 ke 4 biji sehari


Ostematrix ini lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitamin D. Ostematrix ini penting kepada ibu yang berpantang kerana ia membekalkan tenaga untuk ibu agar mendapat rehat yang cukup dan berkualiti. Ostematrix juga membantu melancarkan penghasilan susu ibu dan mengurangkan risiko jaundice.Ostematrix dapat membantu mengelak sembelit semasa proses berpantang. Untuk ibu yang tak gemar minum susu Ostematrix ini lebih sesuai untuk diambil kerana 1 biji Ostematrix bersamaan 1 gelas susu tinggi kalsium juga bersamaan dengan 80 biji badam. huh, banyak kan khasiat dia.



Boleh juga tambah ...

 Alfafa – 2 hingga 10 kapsul sehari (bergantung kepada tubuh dan keperluan masing-masing)


Mempunyai 1001 khasiat terutamanya kepada golongan wanita. Alfafa terkenal sebagai salah satu makanan untuk milk booster. Jadi, Alfalfa sangat sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami masalah kekurangan susu atau susu lambat dihasilkan. Tapi, pengambilan Alfalfa untuk membanyakkan susu ibu perlukan sesi perahan atau menyusu anak secara langsung. Jika tidak ia boleh menyebabkan duktus susu tersumbat dan ibu boleh terkena demam teruk. Selain itu, Alfafa juga membantu merawat keputihan dan mengatasi masalah miss v yang kering dan kegatalan. Membantu melawaskan masalah penghadaman dan membuang angin dalam badan.


" Bak kata Dr Hamid Arshat, setelah bersalin TERUSKAN makan supplement2 untuk cepatk pulih rahim dan kekuatan badan serta untuk susu ibu yang berkualiti. Saya cadangkan pil2 tersebut patut dimakan terus menerus hingga akhir hayat seseorang wanita."


 Apa kata ibu-ibu yang berpantang dengan mengambil supplemen Shaklee ...





















Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut 
berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp - 013 570 7812
FB Page: Ziana Beauty Shoppe


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.


Continue Reading

Feb 7, 2014

45 Tip Kurus Dengan Cepat Dan Sihat




Tip-tip kurus dengan cepat dan sihat yang boleh anda amalkan.

1. Tidur mesti cukup 6 hingga 8 jam sehari.

2. Berfikir dahulu sebelum masuk program kuruskan badan. Berbaloi atau tak dan mampu atau tak.

3. Makan lebih sayur-sayuran, kurangkan daging merah, kopi, gula dan garam dalam makanan dan minuman.

4. Jangan skip makan sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam.

5. Jangan makan hidangan yang tidak lengkap.

6. Jangan amalkan sikap suka berlapar semata-mata untuk berdiet.

7. Elakkan tekanan, stress. Cuba cari jalan untuk mengatasi stres tanpa melibatkan makanan.

8. Makan mengunakan tiga jari sahaja ketika makan (amalan pemakanan Rasulullah).

9. Baca doa sebelum dan selepas makan supaya makanan yang dihadam memberi kesihatan berpanjangan.

10. Elakkan makan makanan ringan, snek, jungkfood, fast food semua tu. Jika lapar gantikan dengan makan buah misalnya.

11. Pilihlah roti bijirin sebagai kudapan harian.

12. Elak makan makanan yang mengandungi lemak lebih dari 10%. Baca label maklumat pemakanan sebelum makan.

13. Cuba rekod semua makanan yang anda makan selama 2 minggu.

14. Detox badan sekali-sekala untuk mengeluarkan lemak-lemak dan toksin dalam badan. Jika dapat tiap hari lagi better.

15. Cari kawan, adik or sepupu ke untuk berdiet bersama. Cara ni akan menaikkan lagi semangat anda nak kurus sebab ada teman yang sama-sama nak kurus kan.

16. Banyakkan minum air kosong. Amalkan membawa botol air sendiri ke mana sahaja untuk mengelakkan minum minuman bergas atau air manis.Minum air kosong juga membuat anda rasa kenyang.

17. Banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Buat jus buah-buahan ke.

18. Diet mestilah seimbang & berterusan. Jangan skip-skip diet anda. Contoh hujung minggu tak berdiet.

19. Penggemar coklat boleh pilih coklat yang rendah lemak.

20. Amalkan makan makanan yang direbus daripada digoreng, dibakar atau yang bersantan.

21. Cuba gunakan penyepit/chopstik untuk melambatkan metabolisme makanan.

22. Bagi yang suka makan yogurt amalkan yogurt rendah lemak.

23. Makan cili or rempah untuk meningkatkan metabolisme badan supaya lemak dapat dibakar dengan cepat.

24. Kurangkan makan di luar, kalau dapat masak sendiri lagi bagus sebab kita boleh mengawal sendiri jumlah kalori yang perlu diambil.

25. Banyakkan membaca artikel mengenai diet yang sihat dan cuba amalkan.

26. Minum susu berasaskan soya adalah alternatif yang terbaik untuk diet daripada mengambil susu rendah lemak.

27. Cuba minum teh hijau tanpa gula.

28. Makan kacang sebab ia bagus untuk pembakaran lemak yang maksimum.

29. Cuba amalkan menggunakan tangga dari lif. Ikut keadaan jugak la..

30. Makan secara perlahan-lahan, kalau dapat mengunyah sebanyak 40 kali seperti Rasullullah S.A.W. lagi baik.

31. Minum segelas air yang ditambah dengan jus lemon untuk membantu meningkatkan metabolisme.

32. Mulakan hari anda dengan menu dan jumlah sarapan yang mencukupi. Ini akan membantu mengurangkan jumlah kalori sepanjang hari.

33. Hidangan untuk makan tengahari dan makan malam haruslah mengandungi sayuran dan buah-buahan. Makan buah dulu sebelum makan tengahari dan makan malam.

34. Kalau ada majlis makan malam makanlah sedikit sebelum anda pergi menghadirinya.

35. Gunakan piring salad setiap kali anda makan tengahari dan makan malam.

36. Ambillah hidangan sup sebelum makan makanan lain. Sup biasanya rendah kalori dan membuatkan anda cepat kenyang.

37. Bawalah bekal ke pejabat. Selain berjimat boleh elak pengambilan makanan yang berlebihan.

38. Cubalah untuk tidak mengambil gula selama dua minggu.

39. Cuba mengambil menu yang rendah kalori.

40. Tulis di atas sekeping kertas ‘tutup selepas makan malam’. Tampalkan di pintu peti.

41. Gosok gigi selepas waktu makan malam. Ini untuk mengingatkan anda bahawa waktu makan sudah habis.

42. Belajarlah petua dari orang lama cara untuk berdiet sambil menjaga kesihatan.

43. Periksa sebab anda berasa lapar.

44. Amalkan bersenam seperti senaman berterusan aerobik di rumah, berjogging, berbasikal atau jika malas bersenam lakukan aktiviti seperti mengemas rumah, membakar sampah, menyapu kawasan laman atau berkebun.

45. Sesekali amalkan pemakanan kesihatan yang berasaskan bahan semula jadi sebab ia perlu dan lengkap dengan khasiat setiap makanan itu, selain murah, ianya bermanfaat untuk kesihatan jangka panjang.



Nak kurus mesti dengan cara yang betul. Kesihatan dan tubuh badan kena jaga. Semoga berjaya okey :))



Continue Reading

Feb 6, 2014

Awet Muda Secara Semulajadi Tanpa Suntikan

Sebut AWET MUDA mesti ramai yang nak kan.. AWET MUDA ni sangat2 sinonim dengan kaum wanita yang sangat2 mementingkan KECANTIKAN mereka. Tak salah nak cantik kan.. sebab tu ada yang sanggup keluar duit rubu-riban untuk CANTIK.

Tapi kan, nak CANTIK, nak AWET MUDA ni sebenarnya penjagaan dalam yang penting. Dalaman sihat luar akan sihat, awet muda dan cantik. Macam mana cara nak jaga dalaman kita. Okey, yang ini bergantung pada pemakanan harian kita. Ada yang cakap, DIRI KITA IALAH APA YANG KITA MAKAN. Makanan harian ni sebenarnya kena seimbang dan berkhasiat. Jika mampu mengambil makanan yang berkhasiat dan lengkap dengan nutrisi yang diperlukan tubuh, okey.. tapi sekarang ni macam2 jenis makanan pulak kan, makanan segera la, fast food la, etc..


Jadi, nak AWET MUDA dan CANTIK tanpa perlu bajet ribu-riban macam mana??

Untuk mendapatkan kulit cantik dan melambatkan proses penuaan dengan hanya mendapatkan khasiat tambahan yang sesuai.

Apa dia KHASIATNYA??

Dengan mengambil KOLAGEN. Kolagen ni satu daripada empat jenis tisu asas dalam tubuh manusia. 30 peratus daripada jisim tubuh kita terdiri daripada kolagen. Kolagen akan membentuk pelbagai tisu penyambung seperti kulit, otot, rambut, tendon, ligamen, darah, tulang dan tulang rawan yang membentuk kerangka tubuh.

Tapi, kolagen dalam badan kita akan berkurangan bila usia makin meningkat. Bila saja umur mencecah 20an, paras kolagen akan mula menurun.

Tanda-tanda badan kita kurang kolagen??
✔ garisan kesan ketawa
✔ lingkaran hitam bawah mata
✔ eye bag
✔ penglihatan kabur
✔ gusi tak sihat
✔ kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
✔ rambut kering dan bercabang
✔ liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
✔ kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi


Jadi, kolagen ni nak dapat dari mana? Dengan mengambil kolagen tambahan. Dalam majalah iSIHAT, ia menggalakkan kita mengambil kolagen tambahan, vitamin C dan polifenol untuk meningkatkan semula paras kolagen dalam tubuh.



7 kesan langsung kolagen pada fizikal [majalah WANITA, Sept 2013] :
1. ANTIPENUAAN : mengurangkan liang liang pori, kedutan dan garis - garis halus

2. MENGHIDRATKAN : Melembapkan kulit

3. KEMBALIKAN KEANJALAN KULIT : kulit lebih tegang dan lembut

4. MELICINKAN : Tingkatkan kelicinan kulit

5. MENYUBURKAN : Menyuburkan rambut dan kuku yang sihat

6. MENCERAHKAN : mengurangkan pigmentasi, jerawat dan kulit tak sekata

7. MENEGANG : Membantu menegang dan menganjalkan payu dara


KOLAGEN tambahan ni nak cari kat mana?

Jika saya, tentunya Kolagen Powder Shaklee. Vitamin C dan polifenol juga dari Shaklee.

Kenapa Shaklee?? Shaklee telah berpengalaman lebih lima dekad dalam bidang peneylidikan dan pengeluaran produk kesihatan.
Kolagen Powder Shaklee dihasilkan daripada sisik ikan merah di laut dalam sedalam 5000 meter dengan keadaan laut yang bertekanan tinggi. Ikan merah mempunyai ketahanan tinggi dan ia merupakan sumber kolagen yang tahan lasak, elastik, kepaduan sel yang sangat tinggi, berkapasiti tinggi untuk mengekalkan kelembapan, dan jisim molekul yang sangat rendah. Jisim molekul yang sangat rendah akan membantu penyerapan dengan lebih berkesan dan unggul di dalam usus. Kolagen Shaklee hasil gabungan 7 ramuan aktif untuk meningkatkan keberkesanan kolagen.

Vitamin C Shaklee pula merupakan elemen penting yang merangsang penghasilan kolagen dalam tubuh secara semulajadi. Vitamin C Shaklee membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg yang akan meningkatkan keberkesanan vitamin C dalam tubuh. Vitamin C Shaklee juga bertindak secara ‘Sustained release’, iaitu berfungsi melepaskan vitamin Csecara perlahan-lahan tiap jam selama 5 jam. Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7 biji setengah oren.

Vivix Shaklee merupakan suplemen anti penuaan terbaik di dunia. Ia dicipta selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan suplemen pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia kepada 4 mekanisme utama penuaan pada tahap selular dengan cara melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia, membantu meningkatkan tenaga dalam sel, melambatkan pembentukan AGE dan mengawal genetik yang seterusnya membantu melambatkan penuaan sel. Anggur Muscadine, lobak ungu, European Elderberry dan Polygonum cuspidalum merupakan bahan utama VIVIX. Hasil kajian telah menunjukkan 4 ekstrak bahan semulajadi itu didapati membantu dalam proses penuaan secara sihat.

Ringkasnya kan, VIVIX Shaklee ni yang kaya dengan kolagen dan Vitamin C semulajadi yang sangat2 ideal dalam menjaga kesihatan secara menyeluruh, melambatkan proses penuaan dan menentang penyakit akibat penuaan.


*******
Jadi, nak AWET MUDA DAN CANTIK semuanya bergantung kepada diri sendiri. Kita sendiri yang pilih nak cara mana. Nak cara selamat dan semulajadi boleh pilih dengan mengambil supplement semulajadi, nak cara cepat boleh pilih cara lain. Beribu macam cara sekarang ni. nak dan tak jer. hihi













-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat 
lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian 
bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116 
 

sms/whatsapp: 0135707812
 


Continue Reading

Feb 5, 2014

Vitalea Shaklee Multivitamin : Baik untuk Semua

Asslamamualaikum.


Bulan Februari ni ada promo promo VITALEA SHAKLEE!! Beli 6 percuma 1.. nak beli 1 dengan HARGA PROMO pun boleyy!!


Jom bace khasiat dan kebaikan VITALEA untuk semua>>

Vitalea Shaklee untuk Anti Stress
❀Kandungan Vitamin B5 di dalam Vitalea didapati membantu meredakan tekanan, kesan penenang.
❀Kandungan Magnesium di dalam Vitalea mempunyai sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan & merehatkan otot dan saraf.

Vitalea Shaklee untuk Kecerdasan Mental dan Memori
❀Kandungan vitamin B12 di dalam Vitalea sangat baik untuk kecerdasan otak, kekuatan mental, fizikal, dan memori, membantu lebih fokus.
❀Kandungan vitamin iodin di dalam Vitalea dapat membantu meningkatkan kadar IQ kanak-kanak.
❀Kandungan vitamin zink di dalam Vitalea membantu menajamkan minda.

Vitalea Shaklee untuk Kesihatan Respiratori
❀Vitamin A di dalam Vitalea baik untuk sistem respiratori yang sihat.
❀Vitamin E dan magnesium di dalam Vitalea baik untuk mencegah sakit jantung.
❀Asid folik di dalam Vitalea dapat mengurangkan risiko sakit jantung.
❀Kalsium di dalam Vitalea membantu mengekalkan kadar degupan jantung normal.

Vitalea Shaklee untuk Kulit
❀Vitamin C di dalam Vitalea dapat membantu merangsang pembentukan kolagen secara semulajadi di dalam tubuh.
❀Vitamin E di dalam Vitalea baik untuk kepejalan kulit dan mengurangkan bekas parut untuk kulit cantik berseri.
❀Asid folik di dalam Vitalea baik untuk kesihatan kulit dan mencegah ulser mulut.
❀Biotin di dalam Vitalea dapat membantu masalah keradangan kulit dan ekzema.
❀Vitamin B5 di dalam Vitalea membantu mempercepatkan penyembuhan luka.
❀Vitamin B6 di dalam Vitalea baik untuk masalah bibir kering.

Vitalea Shaklee untuk Pembekal Tenaga
❀Vitamin B di dalam Vitalea berfungsi menukar lemak, karbohidrat dan protien kepada tenaga.
❀Zat besi di dalam Vitalea dapat membantu mengelak masalah keletihan.

Vitalea Shaklee untuk Kesihatan Mata
❀Vitamin A di dalam Vitalea membantu mencegah masalah rabun malam.
❀Vitamin B2 di dalam Vitalea Baik untuk masalah keletihan mata dan katarak.
❀Vitamin B12 dan Biotin di dalam Vitalea dapat mencegah rabun.

Vitalea Shaklee untuk Perlindungan Antioksidan
❀Vitamin A di dalam Vitalea penting untuk kesihatan sistem imun tubuh.
❀Vitamin B5 di dalam Vitalea penting untuk mencegah jangkitan.
❀Vitamin C di dalam Vitalea penting untuk melawan kanser, meningkatkan daya tahan penyakit, mencegah selsema.
❀Vitamin C dan E di dalam Vitalea adalah vitamin antioksida yang kuat.
❀Asid folik di dalam Vitalea dapat membantu mengurangkan risiko kanser serviks.
❀Zink di dalam Vitalea membantu menguatkan sistem imun tubuh.

Vitalea Shaklee untuk Tumbesaran
❀Vitamin A, magnesium, dan zat besi di dalam Vitalea penting dalam membantu tumbesaran, menguatkan tulang, gusi, gigi dan rambut.
❀Vitamin B2, fosforus dan iodin di dalam Vitalea penting untuk ibu hamil dalam membantu tumbesaran fetus.
❀Biotin di dalam Vitalea penting untuk mencegah masalah keguguran rambut,.
❀Iodin di dalam Vitalea juga penting dalam membina ligamen otot dan kesinambungan tisu-tisu seterusnya menguatkan fizikal.

Vitalea Shaklee untuk Kesihatan Tulang
❀Vitamin A di dalam Vitalea membantu menguatkan kerangka tulang.
❀Vitamin D di dalam Vitalea membantu memperkasakan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, psoriasis.
❀Asid folik di dalam Vitalea membantu mencegah osteoporosis.
❀Kalsium di dalam Vitalea membantu menguatkan tulang, gigi, mencegah osteoporosis/ penyakit tulang kembut.
❀Fosforus di dalam Vitalea membantu meningkatkan kepadatan tulang.
❀Magnesium di dalam Vitalea baik untuk kesihatan tulang.
❀Copper di dalam Vitalea membantu masalah penyakit berkaitan tulang dan masalah bengkak.

Vitalea Shaklee untuk Kelancaran Peredaran Darah
❀Vitamin E di dalam Vitalea membantu melancarkan darah, mencegah darah beku.
❀Vitamin C di dalam Vitalea membantu mencegah masalah gusi berdarah, mencegah darah beku, dan hidung berdarah.
❀Asid folik dalam Vitalea baik untk kesihatan sel darah merah.
❀Vitamin B1 di dalam Vitalea merengsang dan membina peredaran darah.
❀Vitamin B3 di dalam Vitalea merangsang peredaran darah dan lower blood ripid.
❀Kalsium di dalam Vitalea baik untuk mencegah insomnia.
❀Zat besi di dalam Vitalea membantu membentuk hemoglobin.

Vitalea Shaklee untuk Sistem Penghadaman yang Sihat
❀Vitamin B3 dan magnesium di dalam Vitalea baik untuk melancarkan sistem penghadaman dan cirit-birit.

Vitalea Shaklee untuk Masalah Penyakit berikut:
❀Asid folik di dalam Vitalea membantu mengurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks.
❀Vitamin B12 di dalam Vitalea untuk Diabetes.
❀Vitamin B6 di dalam Vitalea untuk Dermatis.
❀Fosforus di dalam Vitalea membantu melegakan kesakitan akibat anoreksia dan artritis.
❀ Magnesium di dalam Vitalea untuk penyakit batu karang dan buah pinggang.

Vitalea Shaklee untuk Melegakan PMS
❀Zat besi di dalam Vitalea berperanan membantu melegakan kesakitan akibat PMS (senggugut).

Vitalea Shaklee untuk Lelaki
❀Vitamin E di dalam Vitalea baik untuk sistem produktif lelaki.
❀Zink di dalam Vitalea baik untuk keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, ketajaman minda dan deria rasa & bau.
❀Vitamin B12 di dalam Vitalea baik untuk keupayaan seksual.

Vitalea Shaklee untuk Ibu Hamil, Menyusu dan Berpantang
❀Asid folik di dalam Vitalea sangat bagus untuk kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah.
❀Vitamin B1, B2, B3 dan B6 di dalam Vitalea berperanan membekal tenaga kepada ibu dengan menukar makanan kepada tenaga.
❀Vitamin B1 di dalam Vitalea membantu merangsang dan membina peredaran darah, masalah mabuk dan loya dan membantu tumbesaran.
❀Vitamin B2 di dalam Vitalea mencegah anemia. Anemia tidak bagus untuk ibu hamil.
❀Vitamin B6 di dalam Vitalea membantu mengelak muntah, masalah kebas dan kejang dan juga anemia.
❀Vitamin B12 di dalam Vitalea membantu tumbesaran fetus, kekuatan otak, memori, membantu lebih fokus, mengelak anemia dan keletihan.
❀Biotin di dalam Vitalea dapat mencegah masalah rambut gugur.
❀Vitamin B5 di dalam Vitalea baik untuk sembelit dan melawan alahan.
❀Iodin di dalam Vitalea membantu tumbesaran fetus, kekuatan fizikal dan mengawal berat badan.
❀Zat besi di dalam Vitalea membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelak keletihan dan anemia.
❀Zink di dalam Vitalea membantu mempercepatkan penyembuhan luka lepas bersalin dan untuk ketajaman minda.



 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
**Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SEMPENA PROMOSI VITALEA ni kan, boleh juga try set-set yang ada VITALEA, boleh dapat HARGA RENDAH dari biasa bulan FEBRUARI ni jer tau :

✔ Set Weight Gain
✔ Set Hamil, Menyusu & Berpantang -
✔ Set Family Wellness
✔ Set Kesuburan
✔ Set Sugar Control
✔ Set Kesuburan

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus
Shaklee Independent Distributor - ID 1085116
0135707812
FB: Vitamin Cantek Sihat
FB Page: Ziana Beauty Shoppe
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Continue Reading