29 November 2020

22 November 2020

Masalah Keputihan Hilang dengan Alfalfa Shaklee

 

Apa itu keputihan? 

Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal.  Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.  Jadi jangan pandang remeh soal keputihan ini ya.





Tahukah anda?

Masalah keputihan ini berlaku akibat jangkitan kulat. Jika anda tak merawat dengan segera ia boleh merebak dan menyerang organ-organ penting lain di dalam badan dan ia juga boleh jadi penyebab anda tidak boleh hamil.

Sebab itu kita wanita terutama pasangan yang sudah berkahwin masalah keputihan boleh memberi kesan pada organ seksual lelaki kerana akan turut berasa melect, gatal dan merah-kemerahan. 


Bak kata Dr Hamid Arshat, 

Masalah keputihan atau vaginal discharge sering berlaku dan banyak puncanya. Ada yang disebabkan oleh kehamilan, hari subur/ovalasi, tapi yang sangat dikhuatiri adalah berpunca dari kanser atau ketumbuhan lain. Tapi punca paling sering berlaku ialah jangkitan kuman, bakteria, virus, kulat, fungus atau parasite. 

Keputihan sering berwarna kuning/hijau, gatal dan berbau. Kebanyakan ia tak memudaratkan sebaliknya hanya rasa tak selesa. Tapi ia boleh menyebabkan kemandulan, keguguran, kematian bayi, pendarahan dan kesakitan dan ada kalanya menyebabkan kanser. Jadi, berhati-hati dengan keputihan dan buat pemeriksaan jika ia makin teruk.



Masalah Keputihan Hilang dengan mengamalkan Alfalfa Shaklee
  • Alfalfa bersifat anti-kula jadi ia bagus untuk membantu masalah keputihan wanita.
  • Alfalfa juga membantu memastikan kawasan sekitar faraj beralkali. 


Testimoni Alfalfa untuk Keputihan














Tips Mencegah Keputihan
  • Menjaga kebersihan bahagian sulit selalu
  • Elak menggunakan pakaian dalam yang ketat
  • Jika period, kerap menukar pad selalu
  • Elak menggunakan pantyliner terlalu lama, guna bila perlu saja
  • Kawal stress
  • Kawal pemakanan tinggi gula dan tepung





Berminat nak dapatkan Alfalfa ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.



Continue Reading

17 November 2020

Testimoni ESP Shaklee 2020

 

ESP Shaklee antara produk top seller kat Shaklee. Ramai peminat ESP ni tak kira tua muda, lelaki atau perempuan. Yang dah rasa dan amal ESP ni memang akan tau best ke tak penangan dia. 

Macam Gee sendiri pernah stop jap minum pastu sambung balik. Memang beza lah rasa dia. Sebabnya ESP ni tinggi protein. seperti kita tahu protein ni asas untuk tubuh kita. Protein merupakan blok binaan asas sel-sel dalam badan. Tiap 28-30 hari sel kita akan bertukar baru. Sebab tulah penting sangat minum protein ESP ni tiap hari. Bagi sel kita makanan yang sihat untuk tukar baharu.



Dalam ESP ini juga mengandungi kalsium, rendah lemak, tiada kolesterol, ada vitamin B dan juga asid amino penting untuk badan kita. Bila-bila masa boleh minum ESP ni. Pagi, petang atau malam. 

Apa itu asid amino?


Jom kita tengok apa kata pengguna tegar ESP ni.


Koleksi Testimoni Pengamal ESP Shaklee

ESP memberi tenaga masa bersalin.



ESP untuk kulit gebu, dan membantu mengawal berat masa ibu sedang hamil.




ESP memberi tenaga, rasa kenyang lebih lama dan jarang kena gastrik.



ESP untuk kulit



ESP untuk menyusu anak, anak kenyang lama dan lena tidur.



ESP juga membantu masalah gastrik, kulit parut juga pudar dengan ESP!



ESP juga membantu bacaan gula lebih normal, tiada masalah angin dan gastrik.




Itulah dia testimoni pengguna ESP Shaklee. Peminat dia ramai. Dari muda remaja hingga warga emas boleh minum ESP ni. Best. 



ESP Shaklee


Baca juga:

Cara minum ESP Shaklee

ESP untuk ibu mengandung

ESP untuk lelaki

Wanita suka ESP

ESP untuk puasa

ESP untuk gastrik




Berminat nak dapatkan ESP ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.



Continue Reading

15 November 2020

Vitamin C untuk Demam dan Selsema

 

Vitamin C sangat terkenal dalam dunia kecantikan. Bagaimana pula fungsi Vitamin C jika ada masalah demam dan selsema? Bolehkah Vitamin C membantu baikpulih demam dan selsema?

Apa itu Demam?

Demam menurut portal My Health, adalah satu tindak balas normal badan terhadap sebarang jangkitan dan penyakit-penyakit lain. Ia bukannya penyakit tetapi gejala yang menandakan ada jangkitan kuman atau virus. Tapi, demam yang berlarutan lebih dari 14 hari perlu merujuk doktor segera kerana khuatir ada penyakit lain lebih serius.



Bagaimana Vitamin C membantu selsema dan demam?

Vitamin C bersifat tinggi antioksidan dan ini dapat membantu meningkatkan pengeluaran sel darah putih yang merupakan komponen utama sistem imun. Ia juga dapat mengurangkan tempoh demam dan selsema. Oleh itu, gejala seperti hidung berair, bersin, batuk dan keletihan boleh dikurangkan dengan pengambilan Vitamin C.

Saranan sebaiknya makanlah makanan dan suplemen yang tinggi Vitamin C setiap hari untuk memantapkan sistem imuniti badan. Bila imun badan kuat, kurang risiko untuk jatuh sakit atau dapat demam selsema. 


Testimoni Vitamin C membantu demam dan selsema












Bagi yang kerap demam selsema mungkin juga mempunyai sistem imun badan yang rendah, jadi rajinlah makan sayuran dan buah tinggi vitamin C termasuk suplemen Vitamin C skali. Tambah lagi dengan keadaan covid sekarang, digalakkan makan Vitamin c tiap hari bagi menguatkan sistem pertahanan badan. Sekurangnya dapat kurangkan risiko jangkitan.



Berminat nak dapatkan Vitamin C ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.



Continue Reading

14 November 2020

Selamat Hari Diabetes Sedunia

 

Setiap tahun pada 14 November 2020 adalah Hari Diabetes Sedunia! 




Tahu tak? Pada tahun 2019 kira-kira dalam 3.9 juta (18.3%) penduduk yang berumur 18 tahun dan ke atas adalah penghidap Diabetes dan jumlah ini sebenrnya telah meningkat sebanyak 13.4% berbanding 2015.


Tanda-tanda dan gejala Diabetes
  1. Dahaga keterlaluan
  2. Kerap membuang air kecil
  3. Perubahan berat (berlebihan atau berkurangan)
  4. Keletihan melampau atau kekurangan tenaga
  5. Penglihatan kabur
  6. Jangkitan yang kerap atau berulang
  7. Luka dan lebam yang lambat sembuh
  8. Kebas ditangan atau kaki
  9. Bermasalah untuk menghasilkan atau mengekalkan ereksi.


Ramai penghidap Diabetes tidak menunjukkan tanda-tanda tapi kita boleh buat pemeriksaan awal, boleh mengubah gaya pemakanan harian juga.


Langkah penting dalam mencegah Diabetes ialah:
  1. Menyedari faktor risiko, tanda dan gejala.
  2. Menjalankan ujian saringan terlebih dahulu..
  3. Mendapatkan rawatan segera apabila dikesan menghidap Diabetes.


Pencegahan Awal Diabetes
  1. Makan secara sihat - #sukusukuseparuh
  2. Kekal aktif
  3. Kawal berat badan
  4. Berhenti merokok dan jangan ambil alkohol
  5. Jalani ujian saringan kesihatan secara berkala
  6. Ketahui risiko Diabetes anda.



#WorldDiabetesDay2020



Continue Reading

13 November 2020

12 November 2020

Cara Mudah Hilangkan Resdung dan Bersin


Ramai yang ada masalah resdung terutama jenis bersin, hidung dan muka gatal. Ada yang bila kena habuk, debu pasti bersin tak berhenti. 





Gee juga ada masalah resdung macam ni juga. Dulu bila kena serangan resdung jenis bersin tak stop terpaksa amik ubat selsema warna kuning tu. Yang tak bagus ubat tu buat rasa ngantuk gila. Tapi terpaksa makan sebab tak tahan bersin kan? Ada sama macam Gee juga?

Sampai satu masa tu Gee ada beli Vitamin C. Niat ambil untuk cantikkan kulit. Biasalah perempuan kan? Hihi.

Tapi tak sangka juga masalah resdung tu ok. Macam tak sangka langsung. Bestnya. 


Sama macam akak ni juga. Dia belikan anak dia Vitamin C. Sebab kerap selsema akibat resdung tu. 
Sekarang anak dia dah jarang kena resdung/ selsema. Mak dia seronok. So tiap hari terus makan Vitamin C ni. 

 

 

Kenapa Vitamin C bagus? 

Sebab Vitamin C ini tinggi antioksidan. Bagus untuk kuatkan sistem imun badan kita juga. 





Jadi jangan skip makan Vitamin C. Makan tiap hari untuk kesihatan. Ada banyak manfaat Vitamin C untuk kesihatan kita juga.





Makan Vitamin C tiap hari boleh membantu mengurangkan bersin, selsema dan resdung. Perlu makan tiap hari sebab badan kita tak dapat menghasilkan sendiri Vitamin C. Jadi kita boleh ambil dari buah-buahan dan sayuran dan juga suplemen Vitamin C. 






Berminat nak dapatkan Vitamin untuk resdung ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.






Continue Reading

08 November 2020

Kulit Putih Lepas Makan Vitamin C dan Protein ESP

 

Testimoni Kulit Encik Mohammad Azizan makin putih lepas makan suplemen Shaklee.



Ya Allah menyesal sangat abang tak kenal shaklee dari dulu lagi. Dulu nak makan supplement pun memang tak minat. Ingatkan nak dapat kulit cerah bersih just pergi guardian beli pencuci muka tonyoh sampai lebam .

Duk la pakai pencuci muka jenama mahal skali pun tetap kulit gelap + berjerawat. Alhamdulillah sekarang perubahan pada kulit muka dah mula nampak kesan ok bila abang sendiri amalkan supplement shaklee iaitu ESP + VITAMIN C.

Makin love dengan supplement shaklee, kalau lupa nak ambik sehari rasa rugi sangat. Sebab shaklee punya produk memang betul-betul berkesan.

Semalam lepas lunch office mate tegur lagi kulit muka abang makin cerah. 




Set kombo ESP dan Vitamin C ni memang jadi pilihan untuk kulit. Kira asas untuk menjaga kulit kita. Ok Gee sertakan kebaikan set kombo ESP dan Vitamin C ni. 





Bagi yang nak atau mencari set untuk amsalah kulit boleh bermula dengan set asas ini. 




Berminat nak dapatkan Set ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.








Continue Reading