Nov 16, 2018

Makan-makan di Hari Anugerah Kecemerlangan Pelajar 2018


Entri bergambar lagi. Hari khamis semalam 15 Nov 2018, Gee join skali aktiviti kat sekolah. Tapi Gee bukan cikgu yer😃. Cuma Gee banyak kali jadi cikgu ganti kat sekolah ni tu yang selalu join program.



Pelajar main kompang sambut tetamu jemputan

Sempat selpie kejap hihi

Ada persembahan tarian

Persembahan nyanyian


Macam biasa lepas majlis ada jamuan makan. Makanan ni tiap orang bawak satu lauk. Biasa dia bahagikan ikut kampung. Satu bilik kumpul kampung ni. So akan nampak banyak lauk pauk dia.








Ni Gee share versi video. Banyak betul makanan dia. Kenyang!





Ok. Sampai sini dulu. Nexti time Gee share lagi😃.




Continue Reading

Nov 14, 2018

Kejohanan Merentas Desa Daerah Dalat 2018


Hari Kejohanan Merentas Desa Daerah Dalat 2018 anjuran SK Senau. 

Kalini saya berpeluang untuk menyertai bersama pihak penganjur iaitu SK Senau untuk program Merentas Desa 2018. Jom lihat gambar yang saya sempat amik sepanjang program.

Atur cara program

Atur cara program

Peserta / pelajar sekolah yang terlibat akan berkumpul kat dewan ni semua. 

Susun atur / keadaan dewan sekolah SK Senau

Meja pendaftaran

Pentas dan baner Merentas Desa 2018

Masa ni pelajar dah ramai datang dan buat pendaftaran.

Pelajar / peserta berlatih / warming up dulu

Pelajar / peserta mendengar taklimat dulu sebelum mula



Bestnya ada air milo! sejuk lagi tuuu. semua peserta nanti boleh minum air ni

Masa ni acara merentas desa dah tamat. Upaca penyampaian hadiah. 


Pemenang untuk Keohanan Merentas Desa Daerah Dalat 2018 ialah SK BUNGAN!
Tahniah saya ucapkan :)




Continue Reading

Nov 9, 2018

Shaklee 11.11 Online Sales | Biggest Sales Of The Year 2018


Beautiful Shaklee 11.11 Online Sales | Biggest Sales Of The Year 2018

Shaklee 11.11 Online Sales 2018

Pihak Shaklee Malaysia juga turun sama menyertai sales terbesar pada 11.11.18. 11.11 Sales kalini merupakan promosi paling banyak DISKAUN yang Shaklee bagi! Diskaun sebanyak 11 peratus!!

Ada 4 item untuk SALES 11.11  dari Shaklee Malaysia kali ini:

1- Carotomax
Info details baca di sini >> Kebaikan Carotomax Shaklee

Shaklee 11.11 Online Sales 2018


2- GLA Complex
Info details baca di sini >> Kebaikan GLA Complex 

Shaklee 11.11 Online Sales 2018


3- YOUTH Moisturizing Set Day - Night
baca di sini >> YOUTH Age Defense Moisturizer SPF 50
baca di sini >> YOUTH Advanced Renewal Night Cream

Shaklee 11.11 Online Sales 2018


4- CoQ Trol Plus 
Info details baca di sini >> Kebaikan CoQ Trol Plus

Shaklee 11.11 Online Sales 2018



Gee ingatkan sekali lagi jangan lupa grab promosi 11.11 sales ni tau! Harga lagi murah dan jimat! TAPI lagi jimat dan murah lagi bila korang daftar ahli. Harga ahli sangat murah hingga 15-25%!! 

Shaklee 11.11 Online Sales 2018. The Biggest Sales Of The Year in 2018.

Terus hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk pautan Whatsapp .
Terus hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk pautan Whatsapp .
Terus hubungi Gee di 013-5707812 atau klik di sini untuk pautan Whatsapp .


Shaklee 11.11 Online Sales 2018





Continue Reading

Nov 8, 2018

Testimoni Ostematrix Shaklee Untuk Sakit Tumit


Testimoni Ostematrix Shaklee untuk sakit tumit kaki.


Gee ada sorang pelanggan tetap yang rajin ambil Ostematrix ni. Puan Norliza ni dulu mula whatsapp Gee cari suplemen untuk masalah sakit tumit. Sebab beliau aktif zumba dan hiking. Umur dah 40 tahun pun aktif lagi ni. Kalah Gee ni hihi.

Berkat rajin makan Ostematrix Shaklee tiap hari, masalah sakit tumit dah kurang dan boleh aktif macam biasa lagi. Alhamdulillah. Sekarang Puan Norliza dah aktif buat aktiviti dia bersama kawan-kawan sebaya.

Testimoni Ostematrix Shaklee 

Yang terbaru ni puan Norliza berkongsi gambar terkini beliau bersama rakan-rakan dia. Aktif sungguh ni walaupun dah berumur 40an.

Testimoni Ostematrix Shaklee 

Kuat betul! Hihi . Memang terbaik lah puan Norliza ni. Aktif! Rajin amalkan gaya hidup sihat. Tambah lagi makan Ostematrix dari Shaklee untuk bantu sakit tumit kaki dan jaga tulang skali.

Testimoni Ostematrix Shaklee

Berkat rajin dan konsisten makan suplemen Ostematrix Shaklee sakit tumit kaki dah makin baik. (Testimoni makan Ostematrix dari Shaklee untuk sakit tumit kaki). Sekarang ni tiap hari Jumaat Puan Norliza dan kawan dia aktif berbasikal.

Testimoni Ostematrix Shaklee 


Ok. Apa dia Ostematrix Shaklee ini?

Ostematrix adalah suplemen kalsium yang juga ada kandungan mineral lain yang penting untuk tulang.

Satu kaplet dia bersamaan 250mg kalsium. Ikut saranan, kita dewasa boleh mengambil 1000mg kalsium sehari atau 4 kaplet Ostematrix Shaklee.

Ostematrix Shaklee bukan ada kalsium saja

Ostematrix Shaklee penting untuk tulang

Ostematrix Shaklee bukan hanya untuk masalah sakit tumit kaki, juga baik untuk sakit pinggang, sendi, lutut, badan lenguh atau sakit badan, yang kerap travel, ibu hamil dan nenyusu & sesiapa saja.

Ostematrix Shaklee bantu sakit tumit dan tulang



Cara nak order?
Hubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik di sini untuk pautan Whatsapp.





Continue Reading

Nov 5, 2018

Nov 3, 2018

Kebaikan Omega 3 Untuk Kesihatan Jantung


Kebaikan Asid Lemak Omega 3 Untuk Kesihatan Jantung



Tahukah Anda? Jantung merupakan satu-satunya organ yang membekalkan darah ke seluruh tubuh badan, dan ia memerlukan nutrien tambahan untuk memastikannya mampu memenuhi keperluan tubuh. Salah satu daripadanya ialah Asid Lemak Omega 3 yang berperanan penting untuk menjaga kesihatan dan fungsi jantung.

Kebaikan Omega 3 untuk Kesihatan Jantung

1- Memeliharan salur darah daripada tersumbat
Saluran darah yang luas sangat penting untuk kesihatan tubuh badan kerana jantung akan bertugas mengepam kira-kira 2,000 gelen darah sehari, kemudian ia akan membawa darah yang dipam ke setiap organ dalam tubuh.


Omega-3 penting untuk membantu:
- Mengurangkan proses pengumpulan lemak pada dinding arteri bagi memastikan pengaliran darah berjalan dengan lancar.(1)
- Melegakan keradangan pada lapisan dalaman saluran darah.(3)

2- Menyokong peredaran darah yang sihat



- Mengurangkan risiko darah jadi beku.(4)
- Meningkatkan pengaliran darah dengan cara menormalkan kekerapan pengembangan dan penyempitan
saluran darah.(5)

3- Mengawal tekanan darah yang sihat
Apabila tahap tekanan darah makin tinggi, maka makin tinggilah risiko untuk mengalami masalah kesihatan terutamanya penyakit yang ada berkaitan dengan jantung. Tekanan darah yang tinggi akan memberikan tekanan pada saluran darah dan ini akan meningkatkan beban kerja lebih pada jantung.


Terdapat kajian yang menunjukkan asid lemak Omega-3 boleh membantu mengawal atur tekanan darah kepada paras yang lebih sihat.(1,3)

4- Mengekalkan profil lipid yang sihat
Apa dia Profil lipid? Profil lipid adalah bacaan termasuk jumlah keseluruhan kolesterol, Kolesterol HDL (Kolesterol Baik), Kolesterol LDL (Kolesterol Jahat) dan trigliserida. Profil lipid ini penting dalam membuat penilaian untuk menentukan risiko sekiranya ada penyakit jantung.


Pengambilan Omega-3 secara teratur telah didapati meningkatkan profil lipid secara positif dengan:
- Meningkatkan paras kolesterol HDL (Kolesterol Baik).(1)
- Mengurangkan tahap trigliserida (iaitu Lemak dalam darah).(2)
- Merendahkan risiko penyakit jantung.(1,2)

5- Memberi ritma degupan jantung yang sihat
Degupan jantung adalah bilangan kekerapan jantung yang berdegup (biasanya setiap minit) dan ritma jantung adalah corak degupan jantung. Jadi, jantung yang sihat biasanya mempunyai ritma jantung yang stabil.


Terdapat penyelidikan yang telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh membantu menormalkan ritma jantung yang tidak stabil serta menurunkan risiko kematian mengejut.(1)


Kesimpulannya, rajinlah makan makanan yang kaya degan asid lemak Omega 3 setiap hari. Sumber omega 3 yang paling femes ialah ikan. Pastikan anda makan ikan yang segar ya.

Untuk tambahan anda juga boleh mengambil suplemen minyak ikan iaitu Omega Guard Shaklee. 

Omega Guard Shaklee

Tinggi Omega 3 

Minyak ikan berkualiti



Cara Nak Order Shaklee?
Hubungi Gee terus ke 013-5707812 atau klik di sini untuk Whatsapp.






Sumber Rujukan:
1. Kris-Etherton PM, Harris WS, Appel LJ; American Heart Association. Nutrition Committee. Fish consumption, fish oil, omega-3 fatty acids, and cardiovascular disease. Circulation. 2002;106:2747–2757
2. Dietary supplementation with n-3 polyunsaturated fatty acids and vitamin E after myocardial infarction: results of the GISSI-Prevenzione trial. Gruppo Italiano per lo Studio della Sopravvivenza nell’Infarto miocardico.
Lancet. 1999;354:447–455.
3. Connor WE. Importance of n-3 fatty acids in health and disease. Am J Clin Nutr. 2000; 71 (1 Suppl): 171S–175S.
4. Neil J. Stone. Fish Consumption, Fish Oil, Lipids, and Coronary Heart Disease. Journal of the American Heart Association. November 1, 1996, Volume 94, Issue 9
5. Mohebi-Nejad A, Bikdeli B. Omega-3 Supplements and Cardiovascular Diseases. Tanaffos. 2014;13(1):6-14.




Continue Reading