Apa Big Why Saya Buat Shaklee


Apa benda lah bih why ni? Serius dulu sebelum kenal dan join Shaklee tak tau pun sebenarnya pasal big why ni. Tapi sejak dah join Shaklee dan mula serius buat bisnes barulah Gee tau apa dia.



Apa Maksud Big Why?

Big why ialah apa sebab kita nak berjaya, apa sebab kita nak buat sesuatu tu sungguh-sungguh, macam matlamat atau tujuan. Ringkasnya apa saja kita buat mesti ada big why dia, ada sebab dia.

Jika tak ada big why yang jelas memang mencabar dan agak susah nak berjaya. Sebab dengan big why inilah yang mendorong dan membantu kita untuk terus kuat dan gigih berusaha sampai berjaya walaupaun ada berbagai halanagn!

Jadi sebelum kita buat sesuatu, kita kena ada big why kita dulu, kenal pasti apa big why kita. Kena cari jawapan dan korek apa big why kita!!


Apa Big Why Saya Dalam Bisnes Shaklee


Big Why 1: Bawa mak ayah buat umrah 

Alhamdulillah mak ayah Gee syukur masih hidup lagi. Jadi, Gee berimpian nak bawa maka ayah pergi umrah dan buat haji sekali. Dan lagi baik dapat bawa skali adik-adik Gee pergi umrah bersama-sama. Mesti seronok. Bayangkan dapat buat umrah bersama keluarga. Jalan sama, solat sama. Bestnya Ya Allah. Moga Allah mudahkan urusan Gee untuk bawa maka ayah dan keluarga pergi umrah. Daoakan Gee.


Big Why 2: Bahagiakan keluarga saya

Kemudain keluarga Gee pulak. Apa pula nak bagi kat keluarga ya? So Gee tetapkan untuk bersungguh-sungguh buat bisnes Shaklee untuk bahagiankan keluarga.

Antara impian Gee untuk keluarga;

  • bawa mereka bercuti dalam dan luar negara
  • renovate rumah
  • tanggung persekolahan adik-adik kat u
  • bawa belanjan makan sedap-sedap 
  • bagi duit belanjan kat mak ayah


Big Why 3 : Zakat dan sedekah

Zakat dan sedekah ni kira perkara baru Gee buat bila buat bisnes Shaklee. Sebelum ni memang tak terpikir pun. Berkira lagi ada dulu nak sedekah. Jadi Gee tetapkan nak bayar zakat dan bersedekah setiap bulan. Paling minima jumlah dia RM 1000 sebulan. Untuk itu Gee kena bekerja keraslah.


Big Why 4: Setelkan semua hutang PTPTN 

Ni salah satu big why Gee jugak. Zaman belajar dulu memang ada amik PTPTN. So Gee berniat kena langsaikan semua hutang / amanan PTPTN ni. Hutang wajib bayar kan??


Big Why 5: Nak bantu jana ekonomi & pendapatan

Nampak macam cliche kan? Tapi besar impaknya. Tu salah satu tujuan Gee buat bisnes Shaklee ni sebab nak bantu orang lain jana dan tambah pendapatan. Kita tau zaman sekarang semua perlu duit. Perbelanjaan makin hari makin meningkat.

Bayangkan bila ada duit kita boleh bahagiakan keluarga dan anak-anak. Tak rasa stress bila tak cukup duit. Rasa bahagia. Tak bergaduh. Hati tak risau. Tenang dan gembira. Nak bersedekah pun tak berkira. Seronok kan??



Itulah antara big why saya buat untuk bisnes Shaklee ni.


Apa pula big why korang? Jika belum ada jom kita korek dan cari apa big why kita.

Bagi yang buat bisnes ni wajib kena ada big why. Orang yang bekerja juga boleh ada big why.



Baca juga;

9 sebab saya pilih bisnes Shaklee

Kenapa saya suka Shaklee

4 sebab saya pilih bisnes online




Berminat nak buat bisnes Shaklee juga? Ayuh bersama kami di group besar S2Ufamilies yang dah berjaya melahirkan ramai jutawan shaklee.





Post a Comment

33 Comments

  1. Good luck Gee, semoga Allah permudahkan semua impian gee dan keluarga.

    ReplyDelete
  2. good luck awak.. asal niat tu betul, Allah akan bantu. semoga sukses dengan bisnesnya

    ReplyDelete
  3. semoga impian Gee tercapai! & dipermudahkan segalanya.

    ReplyDelete
  4. Semoga impian akak akan di makbulkan oleh Allah. Insha Allah yakin dengan Allah pemberi rezeki kita.

    ReplyDelete
  5. Rezeki tu ada kat mana-mana yang penting kita usaha tak kira la kita buat kerja apa pun. All the best tau! Iza pun sedang berusaha jugak untuk jana pendapatan sendiri.

    ReplyDelete
  6. betul tu gee. apa apa pun yang kita buat kena ada BIG WHY. Baru kita bersungguh dan komited. All the best Gee!!

    ReplyDelete
  7. rezeki tu luas..janji kita kena rajin car dan berusaha..good luck on your bisnes dalam shaklee...moga terus suksess dan berjaya

    ReplyDelete
  8. Good post! So true........ you must always have goals in life and whatever you’re doing. All the best to you dear. Hit your goals and never give up.

    ReplyDelete
  9. Shaklee ni produk dia mmg bagus.. Sy pernah try dulu cuma tak blh nk consistent sbb a bit pricey. Tp seriously, mmg worth la the quality. Whatever it is, keep it up!

    ReplyDelete
  10. tq semua:) dee pun doakan korang semua berjaya dalam apa jua bidang. aminn

    ReplyDelete
  11. Thanks for sharing your successful story. Wish you all the best in Shaklee business! Hooray & cheers for your success ahead!

    ReplyDelete
  12. Semua yang gee impikan sama macm nad impikan..nak bahagiakan keluarga dn diri sendiri..ptptn tu penting..hehee

    ReplyDelete
  13. go for it shye! insyaAllah boleh berjaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. go go go ziana! go for it. sorry typo yang atas tu.

      Delete
  14. Semoga berjaya mencapai kesemua impian dan Big why Ziana.. platform shaklee ni adalah yg terbaik..

    ReplyDelete
  15. Semoag dipermudahkan segala urusan untuk mencapai semua keinginan dan impian dalam merealisasikan BIG WHY. Lebih kurang sama juga big why kita semua hee

    ReplyDelete
  16. Yup setuju... Bila kita dah tahu dan faham big why kita buat sesuatu, InsyaAllah ianya akan di usahakan dengan lebih gigih untuk mencapai matlamat. Good luck Gee!

    ReplyDelete
  17. All the best yea untuk awak dlm bisnes Shaklee tu, moga nnt tercapai & tertunai jugak harapan dan impian tu semua insyaAllah hehe..

    ReplyDelete
  18. InsyaAllah.
    Semoga dipermudahkan urusan gee dalam bidang perniagaan ni.
    Bidang yang mencabar tapi at least kita mencuba.
    Part zakat alhamdulillah semoga gee terus istiqamah sebab diluar sana lebih ramai yg memerlukan bantuan daripada kita.

    ReplyDelete
  19. Semoga segala impian anda akan tercapai. Semoga impian saya juga tercapai. :) terima kasih atas perkongsian.

    ReplyDelete
  20. Bila kita ada big why memang jadi salah satu alasan untuk kita berjaya. All the best

    ReplyDelete
  21. bagus ada big why nie. boleh jadi sebagai guideline utk kita berjaya dan terus sukses especially dlm berniaga. letak mak ayah on top of everything insyaAllah diberkati

    ReplyDelete
  22. Mak ayah selalu reason paling penting utk kita ada Big why ni... selagi ada mak ayah, tanamlah impian utk bahagiakan mereka. Nanti mereka dah takda, terlepas dah peluang itu.

    ReplyDelete
  23. Semoga tercapai semua impian. InsyaAllah. Ada big why ni bagus sebab bantu kita focus dan tak layu di tengah jalan. Good luck!

    ReplyDelete
  24. Kalau ada impian untuk berjaya dan ada set target untuk sesuatu usaha tu.. mestyi akan tercapai jua nanti.. good luck

    ReplyDelete
  25. Moha sukses dalam usaha yang dicita-citakan. Sebenarnya berniaga shaklee ni bagus.produk yg dipercayai sejak dulu lagi

    ReplyDelete
  26. Wahh lebih kurang lah kita punya big why. Kalau ada pendorong macam ni baru seronok nak berbisnes kan. Semoga berjaya awak dalam bisnes shaklee

    ReplyDelete
  27. Semoga terus berjaya Dan sentiasa dimurahkan rezeki ..

    ReplyDelete
  28. InsyaAllah.. Semoga dipermudahkan segala urusan dan ditunaikan impian yg suci itu.. Do the Best, beat the Best yea.. 😉 😉 😉

    ReplyDelete
  29. emm macam dah letak dalam komen juga entry ni kan sebab saya dah komen. hhu. semoga impian awak tercapai satu hari nanti gee. allah dah atur trbaik cuma kita perlu berusaha.

    ReplyDelete
  30. bonda doakan semoga impian ziana tercapai...mmg perlu ada matlamat sebegini supaya kita lebih fokus untuk berjaya...

    ReplyDelete
  31. amin.. tq semua yang mendoakan gee.

    ReplyDelete