Kebaikan Kolagen [ Shaklee Collagen Powder, Minuman Kolagen Terbaik ]



Kolagen. Orang selalu sebut pasal kolagen dan kecantikan. Apakah kaitan kolagen dan kecantikan ?

Kolagen sangat penting kepada kesihatan kulit, otot, tulang, rawan, urat, rambut, kuku dan gigi. Rantaian kolagen yang kuat juga dikenali sebagai fiber kolagen merupakan komponen utama pada matrik ekstraselular yang mengukuhkan tisu serta struktur sel. Kolagen merupakan komponen utama dan fascia, cartilage, ligamen, tendon tulang serta kulit. Dengan adanya lapisan keratin yang lembut, ia membantu dalam menguatkan struktur lapisan kulit di samping elastisiti kulit. Selain itu, kolagen juga membantu dalam menguatkan saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh.

Kolagen memerangkap kelembapan dan keanjalan kulit. Kolagen menjadikan kulit lebih kuat dan anjal. Kolagen akan berkurang bila usia makin bertambah seperti kulit berkedut. Sebab itu ramai yang mencari sumber kolagen tambahan untuk menangani penuaan kulit.

Kolagen juga penting dalam bidang perubatan, kolagen membantu melancarkan pergerakan sendi, merawat kes-kes melecur yang serius dan sebagainya.

Kolagen merawat luka pada kulit. Ia merangsang platelet darah agar cepat membeku an membentuk selapisan bagi melindungi luka. Tahukah anda.. Penghasilan kolagen berkurangan dgn kadar 1.5% setiap tahun selepas usia 25tahun. Tapi kebanyakan kita hanya akan sedar akan kekurangan kolagen selepas 10tahun kemudian. Jadi makin bertambah usia kita, makin kurang kolagen dalam badan.


Kesan kolagen pada seseorang
  • Pelihara kelembapan kulit
  • Pelihara keanjalan & ketegangan kulit
  • Kuatkan otot dan tulang
  • Peliharan kelenturan sendi
  • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • Mengurangkan keradangan
  • Memberi tenaga
  • Tidur lebih lena
  • Membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
  • Memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)

Tanda-tanda badan kekurangan kolagen
  • garisan kesan ketawa
  • lingkaran hitam bawah mata, eye bag
  • penglihatan kabur
  • gusi tak sihat
  • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
  • rambut kering dan bercabang
  • liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
  • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
  • payudara dan punggung kendur

Sumber kolagen di pasaran 
  1. Bovine (lembu) – diternak secara tertutup seperti di Australia, New Zealand
  2. Babi (procine origin)
  3. Haiwan laut – ikan dan gamat
  4. Tumbuhan – seperti kacang soya
  5. Yak – produk dari China
  6. Manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan juga ada cerita dari banduan yang ditembak mati!

Semak kandungan ramuan KOLAGEN anda sekarang. Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi collagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud collagen yang anda minum tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.



PANDUAN memilih KOLAGEN yang baik
  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin.

Jadi, pastikan anda memilih sumber kolagen yang terbaik dan semestinya halal. Saya tentunya memilih SHAKLEE COLLAGEN POWDER yang terbukti selamat dan HALAL !




Kesitimewaan SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  • Suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
  • Kolagen bermolekul sangat ringan, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.
  • Gabungan 7 bahan utamanya yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

#1 Vitamin C (merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit)

#2 Vitamin B2, B6 (bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.

#3 Kolagen ikan (membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal)

#4 Ekstrak kulit kerang laut (kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata)

#5 Lactobacillus acidophilus (meningkatkan penyerapan kolagen)

#6 Ekstrak biji Camellia Japonica (mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan)

#7 Ekstrak Pfaffia (meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin).




Kebaikan SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
  • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan pergerakan
  • Menyubur
  • Menegangkan payudara dan punggung 




Jom tengok testimonial SHAKLEE COLLAGEN POWDER
























Best tak SHAKLEE COLLAGEN POWDER ni ?? Collagen ni antara produk Shaklee yang terlaris di pasaran tau.. sangat2 laris sampai ramai repeat order ok .. :D


Jadi sempena promosi bulan MEI 2015, Shaklee ada buat TAWARAN HEBAT bagi setiap pembelian SHAKLEE COLLAGEN POWDER :


Pembelian 3 kotak dalam 1 resit , anda akan dapat :
  1. PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE
  2. PULANGAN WANG TUNAI
  3. PELUANG MENJANA PENDAPATAN SHAKLEE DARI RUMAH bersama group JUTAWAN SHAKLEE
  4. PERCUMA 1 BOTOL VITALEA IRON FORMULA BERNILAI RM95 (120 BIJI TAHAN 4 BULAN)

Sangat berbaloi dan jimat kan promosi kali ini.. Jangan lepaskan peluang hebat ni .. hanya setahun sekali !! Jom kita berkalogen !! Raya tak lama lagi mesti semua nak cantik bergaya kan kan ..







Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Post a Comment

2 Comments

  1. Dulu pernah berkenan jugak dengan ni, tapi mahals.

    ReplyDelete
  2. Suka baca testimoni customer yg berpuas hati :)

    ReplyDelete