7 kebaikan Carotomix, Vitamin A Terbaik dari Shaklee | Testimoni CarotoMix

Kebaikan dan Manfaat Carotomix Shaklee dan koleksi Testimoni pengguna.




Carotomix ni sangat sinonim dengan vitamin A. Sebab itu ia digelar vitamin mata kerana ia sangat terkenal untuk masalah rabun. Ini kerana ia mengandungi campuran fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa.

Apakah karotenoid?

Ia adalah pigmen yang membentuk warna pada sayur-sayuran seperti warna oren pada lobak dan tomato. Karotenoid adalah sumber vitamin A terbaik. Ia sangat penting untuk melindungi sel daripada radikal bebas, menguatkan sistem imunisasi tubuh dan membetulkan fungsi organ tubuh.

Apakah Carotomix Shaklee?

Apa yang ada dalam setiap kapsul?

Carotomix adalah hasil gabungan 6 varieti karotena yang diekstrak dari sayuran dan buah-buahan yang tinggi sifat antioksidanseperti biji anggur, brokoli, tomato, rumpai laut, kentang dan minyak sawit.



Satu kapsul juga membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semulajadi yang sangat bagus untuk kesihatan. Dalam setiap kapsul ini kita akan mendapat semua khasiat 6 varieti karotena yang memberikan kebaikan karotenoid yang lengkap yang sukat untuk didapati daripada diet harian.



Alpha Carotene – untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degeneragi penglihatan

Beta Carotene – memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Astaxanthin – pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolesterol LDL.

Lycopene– bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.

Lutien – menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur)

Zeaxanthin – melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovai & payudara termasuk endometrial & serviks.


7 kebaikan Carotomx Shaklee untuk Kesihatan 

Carotomix lebih selamat daripada Vitamin A
Kenapa? Pengambilan Vitamin A secara berlebihan akan menyebabkan toksisiti. Ahli saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932. Satu prekursor Vitamin A dan beta karotena didapati selamat pengambilannya.

Carotomix membantu mempertingkatkan penglihatan
Ia akan menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia juga mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag dan gegelung hitam mata.

Carotomix juga menggalakkan perkembangan normal dan sihat
Ia membantu merangsang perkembangan kanak-kanak & remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kuku, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem teproduksi serta membantu dalam penghasilan sperma yang sihat.

Carotomix melindungi Epithelia
Ia memelihara lapisan luar korna,rongga oral,usus,perut,paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semsa disintegrasi tisu dan merawat ulser saluran usus.

Carotomix meredakan penyakit kulit
Pengambilan yang konsisten dan banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis ,senile palgue ,kulit kering,kulit gugur ,jerawat dan akne. Penggunaan luaran boleh membantu merawat pustule,scabies,akne dan ulser kulit.

Carotomix menghalang Infeksi
Ia merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit respiratori paru-paru, batu, hepatitis, ashtma, flu dan selsema.

Carotomix melawan kanser dan oksidasi
Pengambilan beta karotena mampu mengukuhkan sisitem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia megurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mat yang teroksida.



Secara ringkas produk Carotomix ini sangat baik untuk kesihatan termasuk:
  • Kesihatan retina mata – membantu mengurangkan rabun
  • Kesihatan tisu kulit
  • Kesihatan sel darah putih dan merah
  • Kesihatan tulang
  • Membantu dalam pemebntukan membran mukus
  • Meningkakan sistem imunisasi badan

Siapa perlukan Carotomix ini?
  • Lelaki dan perempuan
  • Mereka yang ada masalah mata seperti rabun dan silau
  • Mereka yang kurang makan sayur dan buah. Vitamin untuk mata kebanyakan dari buah-buahan
  • Mereka yang ada masalah kulit
  • Mereka yang masalah katarak dan Gluacoma
  • Mereka yang masalah eyebag atau mata bengkak

Testimoni Carotomix Shaklee


















Cara nak order?

Hubungi Gee di 013-5707812 untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee. Atau klik di sini untuk Whatsapp

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.

Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.





Post a Comment

0 Comments