Cara Detox dengan Mudah dan Kesan Detox


Assalamualaikum dan hi semua



Detox sangat penting untuk setiap orang bukan hanya untuk mereka yang nak kurus sahaja. Jika inginkan badan sihat dan kulit cantik bersih pun perlu detox juga.
 
Detox bertujuan untuk membuang dan menyingkir segala toksin dari dalam badan. Tiap hari badan terdedah kepada toksin samada dari makanan, persekitaran dan tekanan hidup. Apabila toksin banyak berkumpul dalam badan ia boleh membawa kepada pelbagai masalah dan penyakit.


Ramai yang nak detox tapi masih ramai lagi tidak mengetahui cara mudah untuk detox badan dengan betul. Saya lihat ada macam-macam cara detox. Ada yang suka buat air detox buatan sendiri menggunakan lemon, halia, epal hijau, serai dan sebagainya. Ada juga yang detox dengan makan sayur-sayuran. Resepi jus detox sedap boleh lihat di sini. 


Gee ingin berkongsi cara mudah untuk detox badan. Cara ini lebih mudah dan senang untuk diamalkan setiap hari. Ia bukan untuk detox buang toksin semata tapi cara ini juga membantu meningkatkan kesihatan badan. Cara yang Gee syorkan adalah dengan Set Detox Shaklee.


Apa yang ada dalam Set Detox Shaklee?


1.Vivix (detox seluruh badan)


Minuman botani yang sedap. Ia mengandungi campuran khas iaitu Anggur Muscadine, Elderberi Eropah, Lobak Ungu dan Polygonum Cuspidatum. Vivix sangat penting untuk membekal tenaga kepada tubuh semasa proses detox. Ia juga membaik pulih sel dan kesan toksin yang merosakkan sel-sel di dalam badan.

Campuran 4 bahan botani dalam Vivix membuatkan Vivix kaya dengan Resveratrol. Resveratrol sangat banyak manfaat untuk kesihatan. 





2.DTX Complex (detox hati)

Ia penting untuk menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat. Tahu tak sebenarnya hati adalah organ utama untuk proses detokfikasi.

Salah satu ramuan dalam DTX Complex iaitu Milk Tistle telah digunakan sejak dahulu lagi untuk detox hati. Sebab itu ia digelar tonik hati. DTX membantu tubuh membuang toksin dari hati dengan lebih efektif dan dalam masa yang sama ia merangsang pertumbuhan semula hati yang rosak.

Milk Thistle juga dikatakan dapat membantu kulit yang cantik dan berseri.



sekarang gee ambil 3 item dulu untuk detox


3. Alfalfa Complex

Terkenal dengan gelaran gudang nutrien kerana akarnya yang panjang mencecah 6 meter di bawah tanah menyebabkan ia membekal pelbagai jenis vitamin dan mineral.

Alfalfa yang bersifat alkali boleh membantu melawan keasidan dalam tubuh disebabkan toksin yang banyak terkumpul dalam badan.

Manfaat lain Alfalfa;
  1. Membersihkan hati, kolon dan darah
  2. Meningkatkan sistem penghadaman
  3. Membaiki masalah bau badan
  4. Menyingkir lemak dan kolesterol dari badan

4. Herblax (detox usus)

Kandungan 9 jenis herba semulajadi iaitu alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, bukhorn bark, licorice root, rhubarb foot, gennel seed dan culver’s root sangat baik untuk kesihatan usus dan tubuh dalam jangka panjang.

Antara manfaat Herblax:
  1. Membersih najis yang tersekat
  2. Membantu sembelit
  3. Memberi kepejalan kepada perut . Jadi ia boleh membantu mengempiskan perut
  4. Merangsang usus menjalankan proses pembersihan secara lembut kepada najs yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh 


5. Peppermint Ginger Plus

Mengandungi campuran halia, daun pudina, adas dan cekur manis. Ia membantu sistem penghadaman lebih baik, melegakan rasa tidak selesa pada perut dan usus, dan membaiki masalah alergi pada saluran usus.

Selain itu, Peppermin Ginger Plus juga membantu melegakan perut dan mengurangkan angin dalam usus /perut.


Mudahkan dan senangkan detox dengan Shaklee. Tidak perlu menyediakan apa-apa bahan tapi yang penting rajin dan konsisten ambil Set Detox setiap hari.

Detox sangat penting untuk kesihatan tubuh. Bukan untuk mereka yang ingin kurus semata-mata.


Antara kesan detox ialah:
  1. Menyihatkan kolon / usus
  2. Membantu menurunkan berat badan
  3. Badan lebih cergas dan bertenaga
  4. Mengawal nafsu makan
  5. Menjadikan kulit lebih sihat dan cantik
  6. Menguatkan sistem pertahanan tubuh (jarang jatuh sakit) 
  7. Tidur lebih lena 


Testimoni Geng Detox Shaklee








Semoga perkongsian daripada Gee ini dapat membantu anda yang berminat untuk detox dengan cara yang lebih mudah dan sihat.

Bagi cara makan set detox Shaklee ini gee akan bagi konsultasi penuh untuk setiap customer yang buat pembelian dengan Gee.





Program detox terbaru cara Shaklee. Meal plan disedaikan. Terus masuk jadi ahli Shaklee. Kesan seawal 7 hari hingga 30 hari. Detox untuk hidup lebih sihat.




Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.





Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Post a Comment

0 Comments