Kebaikan Omega 3 untuk kulit, rambut dan kesihatan


Kebaikan Omega 3 untuk kulit, rambut dan kesihatan




Apakah Omega 3?

Omega 3 adalah jenis lemak tak tepu yang baik untuk badan. Ia sangat diperlukan tubuh tapi tubuh tak boleh menghasilkan sendiri. Jadi kita perlu mengambilnya daripada sumber makanan dan juga suplemen Omega 3. Terdapat tiga jenis asid lemak Omega 3 yang penting iaitu ALA, EPA dan DHA.

Apa kebaikan Omega 3 ini untuk tubuh badan kita sebenarnya? Apa manfaat yang anda dapat bila mengamalkan Omega 3 ini selalu? Jom kita lihat.


Kebaikan Omega 3 untuk kulit, rambut dan kesihatan

1. Omega 3 untuk kulit
  • EPA dan DHA di dalam Omega 3 sangat penting untuk merawat dan mencegah penyakit kulit seperti psoriasis, alergi dan jerawat. Ia memberikan perlindungan matahari semulajadi yang akan melindungi kulit daripada sinaran UV yang berbahaya. Ini boleh mencegah dan merawat penyakit dermatis.
  • Omega 3 juga membantu meremajakan kulit dan mengurangkan sintesis melanin untuk memperbaiki dan mengekalkan tona kulit yang betul. Kulit akan kelihatan lebih licin, berseri, kemerahan dan lembut. 
Lihat >> Testimoni Eczema - Ikhtiar Anak Eczema Shaklee
        >> Testimoni OmegaGuard - Darah Turun, Jerawat Batu Licin!


2. Omega 3 untuk rambut 
  • Omega 3 juga bermanfaat untuk rambut. EPA dan DHA membantu menguatkan dan menyihatkan rambut sekaligus membantu masalah rambut kering, rapuh, kelemumur, kulit kepala gatal-gatal. 

3. Omega 3 untuk kesihatan jantung dan darah tinggi
  • Omega 3 termasuk dalam golongan lemak tak tepu, jadi ia membantu melawan penyakit jantung, strok, kolesterol tinggi dan masalah tekanan darah, aterosklerosis, dan sebagainya.
  • Menurut Dr Norman, Persatuan Jantung Amerika (AHA) menyarankan pengambilan sebanyak 1000mg Omega 3 dengan gabungan EPA dan DHA untuk pesakit jantung koronari, jika telah terkena serangan jantung, dengan memakan Omega 3 akan membantu mencegah serangan jantung kali kedua.
  • Kajian juga menunjukkan Omega 3 membantu mengurangkan risiko serangan jantung dan risiko kematian akibat serangan jantung.
  • Omega 3 mencegah Atherosklerosis iaitu pengerasan pada salur darah yang menjadi punca masalah serangan jantung dan kardiovaskular.
  • Omgea 3 mengawal paras Trigliserida iaitu lemak yang tidak sihat dalam darah yang akan menyebabkan salur darah tersumbat dan membawa kepada penyakit kardiovaskular.

4. Omega 3 untuk Diabetes
  • Omega 3 membantu mengurangkan tahap trigliserida dalam darah dan meningkatkan tahap HDL (kolesterol baik) seterusnya dapat membantu memperbaiki dan merawat diabetes dengan berkesan.

5. Omega 3 untuk mencegah kanser
  • Omega 3 juga tinggi antioksidan, jadi ia mempunyai ciri-ciri untuk melawan kanser dan bermanfaat untuk merawat dan mencegah kanser seperti payudara, kolon dan prostat.

6. Omega 3 untuk kesihatan otot dan tulang
  • Sifat anti-radang pada asid lemak Omega 3 ini boleh membantu melindungi tubuh daripada keradangan, mengurangkan bengkak di dalam badan dan melegakan kesakitan otot. Ini akan membantu meningkatkan kesihatan tulang dan merawat arthritis rheumatoid, lupus dan Osteoporosis dengan berkesan.
  • Selain itu, EPA dan DHA di dalam Omega 3 ini juga penting untuk membantu mengubati penyakit asma dan gangguan radang usus.

7. Omega 3 untuk fungsi otak
  • Kandungan DHA di dalam asid lemak Omega 3 akan membantu melindungi dan merawat sel-sel otak dan meningkatkan fungsi neurotransmission dengan lebih baik. Secara tidak langsung, ini akan meningkatkan kesihatan mental dan membantu masalah berkaitan kemurungan, gangguan bipolar, Alzheimer, demensia, skizofrenia, dan lain-lain.
Lihat >> Makan OmegaGuard anak cepat bercakap!


8. Omega 3 untuk ADHD
  • Asid lemak Omega 3 juga membekalkan EPA dan DHA kepada tubuh badan. Ia penting untuk melawan attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) dalam kalangan kanak-kanak agar perkembangan tingkah laku mereka dapat berkembang dengan betul.

9. Omega 3 untuk sakit haid
  • Omega 3 juga membantu mengurangkan kesakitan yang dialami semasa haid dan meningkatkan kesihatan dan sistem imun badan anda yang datang haid.

10. Omega 3 untuk mata/penglihatan
  • Omega 3 juga membantu untuk mencegah masalah degenerasi makula. Ia merupakan masalah mata yang berkaitan dengan usia dan jika serius, boleh membawa kepada buta

Banyak kebaikan Omega 3 untuk kulit, rambut dan kesihatan. Jadi rajinlah makan makanan yang mengandungi Omega 3 seperti ikan, tuna, sotong, tiram, avokado, kekacang, chia seed, sayur bayam, kangkung.

Selain itu, anda juga boleh mengambil suplemen omega 3 yang banyak terdapat di pasaran. Terlalu banyak pilihan kan?

Gee cadangkan suplemen Omega 3 yang bagus untuk anda iaitu OmegaGuard Shaklee.





Kenapa memilih OmegaGuard Shaklee?
  1. OmegaGuard Shaklee membekalkan Omega 3 yang paling baik dan paling tulen. Shaklee menggunakan teknologi terkini , ultratulen bergred farmaseutikal iaitu menggukan proses penyulingan tiga peringkat atau proprietari tiga molekul bagi memekatkan lagi asid lemak Omega 3.
  2. Shaklee mengekstrak ikan dari laut dalam dan berair sejuk seperti hering, mackerel, sardin dan anchovies kerana ia memiliki tahap merkuri yang terendah. Kajian sains menunjukkan ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tak tepu yang sangat tinggi dan ini menunjukkan minyak ikan Shaklee terbaik dan berkualiti tinggi !

Kebaikan OmegaGuard Shaklee
  1. Mengawal masalah obesiti 
  2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 
  3. Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 
  4. Dapat mengelakkan strok 
  5. Mencegah pembekuan darah dalam badan 
  6. Membantu menyihatkan paru-paru 
  7. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 
  8. Mengurangkan sakit kepala 
  9. Mengekalkan tekanan normal darah 
  10. Mencegah salur darah dari tersumbat  
  11. Merendahkan kolestrol 
  12. Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 
  13. Mengurangkan risiko penyakit jantung 
  14. Memelihara fungsi-fungsi sendi
  15. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
    otak janin 
  16. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 
  17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
  18. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 
  19. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
  20. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE  (lupus erythematosus) 
  21. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 
  22. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
  23. Mencegah penyakit gout 
  24. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak

Kebaikan OmegaGuard Shaklee juga banyak kan? Jom dapatkan sebotol OmegaGuard untuk anda sendiri.






http://Www.wasap.my/60135707812



Post a Comment

0 Comments