Amik Tahu 7 Perkara Ini Apabila Anda Sedang Marah!


Amik Tahu 7 Perkara Ini Apabila Anda Sedang Marah!

Bila sedang marah


1. Kulit
Apabila kita marah, kandungan toksin dalam darah akan meningkat di bahagian otak yang meragsang folikel rambut. Ini boleh menyebabkan keradangan yang boleh membawa kepada pigmentasi dan kezema. Bagi wanita, uterus dan kelenjar susu akan terganggu. Bagi lelaki, ia boleh menyerang organ hati.

2. Otak
Apabila anda marah, sejumlah besar darah mengalir laju ke bahagian otak, meningkatkan tekanan di bahagian cerebral vaskular mengakibatkan toksin dalam darah yang boleh mempercepatkan proses penuaan otak.

3. Perut
Marah boleh merangsang sistem saraf simpatik, yang secara langsung memberi kesan kepada jantung, saluran darah, mengurangkan aliran darah ke sistem gastrointestinal, melambatkan peristalsis, yang mana ia menyebabkan ulser perut.

4. Organ hati
Marah juga boleh menyebabkan rembesan hormon katekolamin akan meningkat dalam badan yang menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat, asid lemak terurai dan meningkatkan kandungan toksin dalam darah dan organ hati.

5. Paru-paru
Apabila wanita marah, mereka akan bernafas dengan laju boleh menyebabkan alveoli terus berkembang yang berbahaya kepada paru-paru.

6. Jantung
Sebahagian besar darah mengalir dengan laju ke bahagian otak dan muka, ini mennyebabkan bekalan darah ke jantung berkurang yang boleh menyebabkan Iskemia Miokardium, degupan jantung tidak teratur yang menjadi punca masalah jantung.

7. Tiroid
Kemarahan yang kerap boleh menyebabkan disfungsi tiroid seperti hipertiroid.


Apabila anda marah, ingatlah kesihatan diri kita. Bersabar dan kawal rasa marah.




Post a Comment

0 Comments