Betul Ke Protein Boleh Gemukkan Badan?

Adakah protein boleh gemukkan badan anda? Buat badan bertambah berat?


Protein sangat penting untuk badan kita. Dia umpama blok atau asas untuk badan. Macam satu badan kita ni hampir semua perlukan protein.

  • Rambut
  • Kulit
  • Kuku
  • Tulang
  • Otot
  • Tisu & organ badan 


Persoalannya, betul ke protein ini boleh menggemukkan badan kita?

Jawapannya, TIDAK! Sebaliknya, bila kita guna protein berasaskan tumbuhan, yang rendah indeks glisemik dan protein bukan GMO boleh membantu dalam menjaga berat badan kita.


Jom kita ketahui bagaimana protein ni berfungsi atau bertindak.

1. Protein Boleh Memberi Tenaga
Protein dicerna sebelum ianya dibebaskan sebagai tenaga, ia adalah sumber rangsangan tenaga yang lebih baik
untuk jangka masa panjang. Protein ini akan dicerna secara perlahan untuk membantu kita kekal bertenaga sepanjang hari, agar kita boleh buat pelbagai banyak aktiviti dalam seharian.


2. Protein Bantu Kekalkan Ukur Lilit Pinggang
Apabila kita buat senaman, protein akan membantu pembentukan otot. Tapi ramai yang fikir protein ni boleh tambahkan lagi berat badan kita.

Sebenarnya kan, makanan yang tinggi protein ni boleh membantu meningkatkan metabolisma. Jadi kita kena guna dan amik konsisten protein untuk membantu mengekalkan berat badan. Cuma kita kena pastikan pilih serbuk protein yang tidak mengandungi gula pasir putih supaya nanti ia tidak menambah ukur lilit pinggang kita pulak kan?


3. Lebih Otot, Lebih Banyak Bakar Kalori
Protein tugasnya untuk membentuk dan membina otot. Otot ni nanti yang membakar kalori kita. Maksudnya, lebih banyak otot yang kita ada, maka lebih banyak kalori tubuh kita boleh bakar.

Tu sebab kita kena rajin ambil sumber protein. Tujuannya untuk melatih badan untuk membakar kalori secara berterusan dan meningkatkan metabolisma dan pembakaran lemak!


4. Membantu Mengawal Selera Dan Kurangkan Nafsu Makan
Protein boleh meningkatkan rembesan hormon peptide YY, yang akan membantu kita rasa kenyang lebih lama. Hasilnya, ia
membantu mengawal selera makan. Kesannya nanti kita akan makan kalori yang sedikit dalam hidangan seterusnya.

Kajian juga ada menunjukkan bahawa pengambilan sarapan pagi yang tinggi protein mempunyai kesan yang signifikan dalam mengawal nafsu makan serta pengambilan snek lewat malam.


5. Makanan Sihat Yang Muda
Shake Protein adalah cara terbaik untuk menambah protein tambahan dalam diet kita. Ia juga akan bertindak sebagai makanan sihat yang mudah berbanding makanan sejuk beku atau makan segera yang berminyak.



Contohnya, protein ESP yang mudah diambil dan disediakan. Kita hanya perlu tambah sebuk protein ESP ke dalam minuman kegemaran atau air dan kemudian shake-shake guna shaker siap untuk diminum! Mudah sangat kan??


Nilah protein shake ESP yang Gee amik

Kelebihan Protein ESP 

Kebaikan Protein ESP

Berita baiknya PROTEIN ESP ada PROMOSI bulan Januari 2019 ini!




Berminat nak dapat protein ESP HARGA PROMOSI??

Anda boleh hubungi Gee terus di 013-5707812 @ klik di sini untuk Whatsapp




Post a Comment

0 Comments