Set Cyst Shaklee Bantu Kecutkan Cyst

Set Cyst Shaklee. Cara atasi masalah cyst dengan berkesan dan selamat. 

Cara rawat dan kecutkan cyst shaklee

Ramai dalam kalangan wanita ada mengalami masalah cyst. Apakah cyst?

Cyst adalah sejenis ketumbuhan dan bukan kanser. Ia tidak merebak ke tempat lain tapi hanya berada dalam ovari wanita. Cyst ini boleh membesar sehingga saiz besar buah tembikai. Kiranya cyst ini merupakan satu jenis ketumbuhan yang tidak normal dalam sel dalam badan wanita dan ia berlaku disebabkan oleh faktor radikel bebas.



Apakah gejala cyst yang biasa berlaku?
  • perut buncit dan ada ketulan bawah perut
  • perut kembung atau bengkak
  • sakit masa melakukan hubungan kelamin
  • kerap buang air kecil
  • payudara bengkak
  • rasa pening dan muntah
  • pergerakan usus yang menyakitkan 
  • sakit pelvis yang teruk 
  • kadang bernafas terlalu laju

Faktor/punca yang sebabkan cyst berlaku 
  • faktor keturunan atau genetik, jika ada ahli keluarga ada kena cyst
  • paras hormon Estrogen dan Progesteron yang tak stabil, akhirnya telur yang dibebaskan normal atau tak matang. Ini juga yang sebabkan masalah senggugut kerap berlaku.
  • tekanan - pelbagai masalah harian dan menganggu paras hormon wanita
  • masalah haid tak teratur
  • tabiat suka merokok bagi wanita
  • ada pernah ambil ubat hormon perangsang kesuburan Clomiphene

Faktor lain juga seperti pemakanan harian. Ini juga paling banyak menyumbang. Sebabnya banyak makanan proses dan tidak sihat diambil berbanding makanan tinggi antioksidan yang sihat seperti sayur dan buah. Makanan bersifat tinggi ini penting untuk melawan dan mencegah pertumbuhan cyst berlaku.


Adakah cyst boleh dirawat tanpa pembedahan?

Jika anda dapat mengesan cyst pada peringkat awal segeralah bertinda dan berjumpa doktor. Jangan anggap ia remeh kerana jika dibiarkan dan membesar boleh menggangu juga tahap kesuburan wanita.

Supplemen bantu rawat cyst tanpa pembedahan

Ada beberapa pilihan supplemen yang boleh membantu merawat dan mengecutkan cyst dengan selamat. Semuanya tinggi antioksidan sangat bagus untuk diamalkan wanita dan menyihatkan tubuh badan.

Set Cyst Shaklee

Set cyst shaklee
Set Cyst Shaklee

Bagaimana suplemen Shaklee membantu atasi cyst?

1. Vitamin Antioksidan

Vitamin antioksidan seperti vitamin A, Vitamin E dan vitamin C membantu menguatkan sistem imun badan dan melawan radikal bebas dalam badan (radikal bebas ini juga yang menganggu fungsi, sel dalam badan hingga terjadinya cyst). 

Supplemen cadangan :

Vitamin A = Carotomax (tinggi antioksidan bagus untuk melawan pertumbuhan yang disebabkan radikal bebas, juga bagus untuk kesihatan mata)

Vitamin C = Vita C Plus (pertingkatkan imun badan lawan penyakit, juga bantu pembentukan kolagen, baiki kulit jerawat, demam selsema)

Vitamin E - Vita E Complex ( hasilkan sel baru yang sihat dan normal, juga bagus untuk kulit, jantung, salur darah)


2. Polifenol

Polifenol adalah bahan semula jadi yang didapati dalam buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran. Ia memberikan buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran warna yang terang dengan kepelbagaian warna. Polifenol telah dikaji secara meluas dan mendapat reputasi yang baik dalam industri kesihatan.

Vivix dan ResV untuk cyst
Boleh ambil polifenol iaitu Vivix bentuk cecair dan ResV bentuk kapsul. Kedunya sangat tinggi antioksidan, membantu mengecutkan cyst lebih cepat dan menghalang pertumbuhan sel-sel yang tak normal dari cyst dan menghalang ia tumbuh semula



3. GLA Complex untuk cyst

Gamma linolenik acid, GLA telah digunakan sejak dahulu lagi untuk mengawal atur hormon dalam badan. Bila hormon teratur maka kitaran haid lebih lancar dan datang on time setiap bulan. 

GLA juga ada asid lemak Omega 6 yang membentuk hormon prostaglandin untuk menstabilkan hormon dalam badan wanita dan elak pembentukan baru cyst. 



Testimoni Cyst Kecut dengan ikhtiar suplemen Shaklee 

Jom kita lihat testimoni pengguna vitamin Shaklee untuk bantu cyst

Testimoni set cyst shaklee

Testimoni set cyst shaklee

Testimoni set cyst shaklee

Testimoni set cyst shaklee







Jom dapatkan Set Cyst Shaklee pada harga promosi sekarang! Hubungi Gee ke 013-5707812 atau klik gambar di bawah untuk pautan Whatsapp.







Post a Comment

2 Comments

  1. Assalamualaikum sis Gee, Selamat hari jumaat. Jemput sertai giveaway mac dengan 16 hadiah wang tunai terkumpul RM900.

    Sangat mudah untuk sertai. 5 minit dah boleh setel. KLIK SINI UNTUK SERTAI

    Jemput meriahkan ya. Kalau sambutan menggalakkan, boleh buat tiap tiap bulan.

    ReplyDelete