Kelebihan Shaklee Lecithin 6 dalam 1


Assalamualaikum & Hi :))

Alhamdulillah.. siang tadi kenduri arwah berjalan lancar. tahu-tahu la bila kenduri ni banyak macam jenis makanan.. berlemak, berminyak, bergula, bersayur, berbuah semua tu. hehe..

Bila sebut lemak ni teringat pulak dengan satu produk Shaklee, nama dia Lecithin. Kalau sebut Lecithin mesti ramai yang tahu Leicthin ni salah satu supplement yang penting dalam Set Slimming Shaklee kan..dan peranan Lecithin yang paling famous amoss ialah membakar dan memecahkan lemak.


Apakah Lecithin??
Lecithin digelar sebagai 'pengemulsi semulajadi'. Sebab apa? sebabnya lecithin ini memberi kesan melekat pada lelemak. lecithin yang akan menyebabkan lemak terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding mambran.

Tahu tak Lecithin sebenarnya tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan kita.. tapi hakikatnya ia sangat penting. dan yang bestnya Lecithin Shaklee adalah daripada soya non-GMO.. soya adalah sumber lecithin yang paling berkhasiat dan bebas kolestrol.


Jom lihat 6 kelebihan utama Lecithin Shaklee ini :


1. Membakar dan memecahkan lemak
Fungsi utama Lecithin adalah untuk membakar lemak. Jadi Lecithin memematabolismakan kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids). Ia jug memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol, menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL) serta membantu kawal paras triglycerides. Lecithin juga membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah dan juga mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol.

2. Penting untuk fungsi otak
Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman. Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin. Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

3. Warga tua
Lecithin sangat penting untuk mereka yang uzur disebabkan angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua. Ia mengurangkan masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki, etc.

4. Penghadaman
Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil 'bile' daripada kolesterol yanga sangat penting untuk proses penghadaman.

5. Sel-sel
Lecithin juga penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel. Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

6. Kesihatan kardiovaskular (sistem jantung)
Lecithin juga berfungsi sebagai 'Fat Emulsifier' penting untuk perlindungan sistem jantung.


Siapa yang perlukan Lecithin :
  • Lelaki dan perempuan 
  • Pelajar 
  • Warga tua 
  • Orang yang nak kuruskan badan 
  • Orang yang ingin kawal kolestrol 
  • Orang yang ingin menjaga kesihatan







* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jika ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut berkenaan produk SHAKLEE dan setiap pembelian bakal mendapat HARGA ISTIMEWA..

Nurzhiana Mohd Yunus

Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

sms/whatsapp: 0135707812

FB Page: Ziana Beauty Shoppe





Post a Comment

0 Comments