Pencuci Muka untuk Kulit Jerawat & Berminyak


Ada yang masih lagi mencari pencuci muka ke?

Gee nak share satu pencuci muka yang best ni. Dari Shaklee jugak tau. Jangan tak tau Shaklee pun ada rangkaian skincare dia sendiri. 

Salah satunya ENFUSELLE. Skincare yang ni gee tak guna tapi ADIK Gee sendiri ada guna. Adik kata best. So Gee mesti share kat korang semua lah kan. Hihi

Macam ini lah rupa skincare Enfuselle. Nama penuh dia Purifying Cleansing Gel. 




Jom Gee share secara ringkas kelebihan dia dulu;

• Gel berbusa yang bertindak secara lembut bagi membantu menyingkir kotoran, kesan makeup dan minyak berlebihan di kulit muka. 
• Mengandungi vitamin E bagi membantu kulit lebih lembut dan segar.
• Mencerahkan tona kulit wajah.
• Kandungan PH yang seimbang. 
• Hipoalergenik.


*Pencuci muka ni KHAS untuk korang ada masalah jerawat berminyak saja ok!



Ada yang tanya Gee kenapa kena jenis gel?

Untuk orang kulit jenis jerawat dan berminyak ni korang MESTI guna or pilih pencuci yang jenis GEL. Gel ni sifat dia lebih mesra untuk kulit berminyak. Dan jenis gel ni jugak fungsi dia untuk membuang lebihan minyak di permukaan kulit. 


Ingat! Jangan pilih jenis foam ya kalau korang kulit jenis berminyak dan berjerawat banyak. 



× × Sekali lagi Gee nak ingatkan Enfuselle Puryfing Cleansing Gel ni khusus untuk OILY and ACNE PRONE SKIN. Maksudnya kulit yang minyak habis dan open pores. Siapa yang ada jerawat yang banyak, merah-merah dan jerawat batu.



Dan satu lagi Gee nak share info penting. Perasan tak Enfuselle ni dia bersifat Hipoalergenik? 

Hipo tu maksud dia ‘kurang daripada normal’. 

Alergenik (atau alergen) pulak bermaksud bahan yang berupaya menyebabkan tindak balas alergi.

Istilah ini digunakan dalam sediaan produk, apabila semua langkah berhati-hati telah diambil semasa perumusan dan pengeluaran produk bagi memastikan tindak balas alergi ditahap paling minimum.

Bahasa mudahnya ialah pencuci muka hipoalergenik ni dia memang berkesan untuk mengekalkn pH kulit tanpa sebarang pengelupasan disamping melembapkan kulit muka kita. So Gee juga syorkan skincare Enfuselle ni untuk korang yang ada kulit kerap mengelupas dan mudah kena sunburn. 


Lepasni kena amik tau jenis kulit masing-masing ok supaya senang nak pilih pencuci muka yang sesuai. Takda la korang membazir jer beli. Dan takda la muka makin teruk pulak nanti bila salah beli ok. 





  Hubungi Gee untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga harga istimewa serta konsultasi ekslusif Shaklee.


Nurzhiana Mohd Yunus

Pengedar Shaklee: ID 1085116

WhatsApp: click link http://Www.wasap.my/60135707812/

FB: Ziana Eunos


Terima Kasih kerana memilih Shaklee!



Post a Comment

0 Comments