Salam Aidilfitri 2022

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2022 buat semua. Alhamdulillah rezeki kita tahun ini dapat menyambut hari raya macam sebelum covid melanda dunia. Tapi raya tahun ini semua pakat mengejut. Satu Malaysia huru hara. Hihihi.

Selamat Hari Raya 2022

Banyak betul surprise kan. Mula dengan pengumuman raya terus keesokannya. Kemudia orang kalut nak buat persediaan raya malam raya tu terus. Ada macma-macam ragam raya kalini. Ada kait duan pisang, anyam ketupat dan kelupis malam-malam, kalut masak rendang semua malam. Ada yang malam-malam mesim rumput. 

Paling best tu kan dari awal puasa ramadhan sampai raya tak berhenti orang main mercun. Lepas gian 2 tahun tak sambut raya meriah semua kan? Duit kat ATM juga abis licin sebab semua pakat dapat duit KWSP hehe. 

Kesesakan lalu lintas juga sama. Dari sebelum raya sampai raya kelima dan orang nak balik kerja semula lepas raya semua sesak. Jalan jem. Ada yang perjalanan makan masa 2-3 jam jadi 5-6 jam. Stesen minyak juga banyak yang habis terutama di kawasan pantai timur. Banyaklah kereta tersadai tunggu minyak sampai. 

Gambar raya bersama keluarga Gee. Simpan sini buat kenangan. Tahun ini beraya balik rumah sendiri kat Sarawak dah.

Selamat Hari Raya 2022

Selamat Hari Raya 2022

Selamat Hari Raya 2022

Selamat Hari Raya 2022


Tapi betul meriah raya kalini. Alhamdulillah. Bersyukur dapat menyambut raya tahun ini. 

Selamat Hari Raya buat semua. Moga semua sihat dan bahagia selalu bersama keluarga.





Post a Comment

4 Comments

  1. Selamat hari raya Gee. Walaupun raya terkejut, tetap nampak ceria bersama keluarga. Alhamdulillah

    ReplyDelete