Cara Berkesan Atasi Gastrik dengan Set Gastrik Shaklee

Cara berkesan atasi gastrik dengan Set Gastrik Shaklee. Penyakit gastrik ramai yang ada masalah ini tidak kira peringkat umur. 

Apakah gastrik?

Penyakit gastrik berkaitan dengan sakit pada bahagian perut atau pedih ulu hati. Manakala dari sudut kedoktoran, penyakit gastrik berlaku apabila ada masalah keradangan di bahagian lapisan permukaan perut. Ini yang menyebabkan perut rasa sakit.

Set gastrik shaklee

Antara sebab penyakit gastrik ialah merokok, jangkitan kuman atau penggunaan ubatan seperti aspirin, ubat tahan sakit dan ubat tradisional yang mengandungi steroid. (sumber mmgazatte.com). Kadang-kadang bila kerap melewatkan waktu makan dalam jangka masa yang panjang juga boleh membawa kepada gastrik terutama yang ada perut sensitif.

Tanda-tanda penyakit gastrik
  • Selalu rasa sakit di bahagian ulu hati
  • Kerap loya dan muntah
  • Kerap sendawa
  • Perut kembung
  • Muntah darah
  • Najis berwarna hitam

tanda sakit gastrik


Cara awal untuk mencegah sakit gastrik 

Yang paling penting ialah menjaga pemakanan, makan secara kerap tapi dalam jumlah yang sedikit, elakkan minum minuman bergas, elakkan dan jauhi rokok, elakkan minuman yang tinggi kafein seperti kopi dan teh & kurangkan pengambilan makanan dalam tin kerana ia dipercayai tinggi kandungan asid.

Cara cegah sakit gastrik


Bagaimana suplemen boleh membantu menghilangkan gastrik?

Satu lagi cara / alternatif yang Gee nak kongsikan dengan pengambilan suplemen. Suplemen ini akan membantu memperbaiki penyakit gastrik dari dalam. Ada 3 cadangan supplement yang Gee syorkan untuk penyakit gastrik.

Set Gastrik Shaklee

Set Gastrik Shaklee

1. Protien ESP untuk gastrik

ESP antara 'hot' produk Shaklee dalam bentuk serbuk dan boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda. ESP juga menjadi pilihan utama untuk mereka yang ada penyakit gastrik. 

Kenapa?
  • ESP mengandungi protien yang berkualiti tinggi. protien sangat penting dalam membantu membina dan membaikpulih sel-sel dan tisu baru pada dinding/lapisan perut. ESP juga bersifat alkali jadi ia sangat membantu mengurangkan keasidan perut akibat jus gastrik. ESP juga mengenyangkan dan ia boleh menjadi alas perut untuk mengelak perut kosong.

2. Alfalfa Complex untuk gastrik

Alfalfa dalam bentuk tablet yang mudah ditelan. Alfalfa bersifat alkali, ini amat membantu mereka yang ada gastrik kerana ia dapat membantu meneutralkan asid dan mengurangkan keradangan dalam perut. Alfalfa juga bagus untuk kesihatan usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti ulser gastrik, kembung perut dan sembelit. Boleh ambil Alflafa setiap hari selepas makan. 


3. Ostenutrix untuk gastrik

Supplemen kalsium yang sesuai untuk mereka yang ada gastrik. Kalsium bantu meneutralkan asid gastrik. Juga ada vitamin D dan magnesium skali.


Harga terkini Set Gastrik Shaklee

Harga Pasaran:
  • ESP RM 173 850 gram
  • Alflafa RM64 330 biji
  • Ostenutrix RM68 120 biji


Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni Set Gastrik Shaklee




Artikel berkaitan:









Berminat untuk dapatkan Set Gastrik Shaklee, anda boleh terus hubungi Gee di 013 570 7812 atau klik gambar untuk pautan segera whatsapp. 

Phytocol Shaklee untuk kolesterol




Post a Comment

6 Comments

  1. Dulu abah akak gastrik .. akak bg esp ... lari jauh dah gastrik dia .. puasa pun selamber jer ..

    ReplyDelete
  2. MIL pun ada masalah gastrik sampai kena makan ubat.Boleh la suggest kan dia set ni

    ReplyDelete
  3. Set ni nampak sangat bagus untuk dicuba.. memandangkan sekarang nih kerap cramp dekat perut punca angina jugakan

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Set ni nampak sangat bagus untuk dicuba.. memandangkan sekarang nih kerap cramp dekat perut punca angin jugakan

    ReplyDelete
  6. gastrik ni selalu orang anggap remeh,mengada-ngada padahal kalau biarkan boleh jadi parah!

    ReplyDelete