Sep 28, 2014

Tanda Badan Kekurangan Vitamin C


Assalamualaikum semua..

Vitamin C salah satu vitamin yang sangat penting kepada tubuh. Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri secara semualajdi oleh tubuh tapi perlu diambil dari sumber makanan. Jadi kita perlu makan banyak buah-buahan dan sayuran dalam hidangan seharian.


Antara makanan yang tinggi kandungan vitamin C seperti :
Buah-buahan seperti jambu batu, belimbing, limau, betik, nenas, mangga, buah beri, strawberi, kiwi. 
Sayur-sayuran seperti bayam, kangkung, asparagus, brokoli, sawi, tomato.


Vitamin C dikenali sebagai Ascorbic Acid , ia sejenis vitamin larut air dan sifatnya sangat rapuh. Apabila berada pada suhu dan tekanan tinggi vitamin C mudah termusnah dan rosak. Contoh bila cuaca panas dan terlampau stress boleh memusnahkan vitamin C.


Tanda-tanda badan kekurangan vitamin C :
Kerap demam, selsema, bersin

Mudah stress

Kulit bersisik, kering, meggelupas

Wajah nampak lebih tua dari umur

Luka lambat sembuh

Mudah mendapat ulcer

Tapak kaki keras, kasar

Panyakit skurvi




Menurut Dr Bruce Miller, dos vitamin C yang dicadangkan ialah 500 mg sehari bersamaan dengan 7 setengah biji Oren. Jadi kita perlu makan hingga 7 biji buah oren barulah dapat dos yang cukup kan. Larat ke nak kopek banyak-banyak?


Apakah kesan jika mengambil Vitamin C pada dos yang berlebihan?

Vitamin C yang diambil pada dos yang tinggi tidak memberikan kesan sampingan yang buruk, tapi banyak kajian yang dijalankan oleh para saintis menunjukkan vitamin C pada dos yang tinggi tidak merbahaya sebaliknya baik untuk kesihatan. Kredit: Dr Norman Mohd Norawi (MBBS)


Cuba tanya pada diri anda, adakah saya mengambil Vitamin C hari-hari? Adakah sumber makanan yang saya ambil mengandungi vitamin C? Adakah cukup dos vitamin C yang saya ambil? Fikir-fikirkan lah ye..


Cik G sendiri rasa tak larat dan tak makan buah tiap-tiap hari. Kadang-kadang buah yang kita makan sudah layu kan. Sudah tentu khasiat dalam buah sudah hilang. Cara lebih mudah dan selamat Cik G mengambil supplemen vitamin C.


Vitamin C kegemaran Cik G, sudah tentulah Sustained Release Vita-C Plus. Cinta pertama Cik G ni. Haha.. Mula makan dan konsistem ambil vitamin C Shaklee ni sejak hujung tahun 2013 hingga sekarang.






Keistimewaan SR Vita-C Plus yang membuatkan ramai orang suka :

Vitamin semulajadi tanpa bahan pewarna dan perasa tiruan.

✦ Sebotol boleh tahan sehingga 6 bulan. Sangat2 jimat.

✦ Satu tablet SR Vita-C Plus menyamai 7 setengah biji oren

✦ Juga boleh dibuat masker. Kalau ada jerawat boleh kecutkan jerawat!

✦ Vitamin C yang bertindak secara sustained release, melepaskan vitamin C secara berperingkat agar ia sentiasa berada dalam tubuh badan. Ia melepaskan vitamin C sebanyak 100 mg setiap jam untuk satu tablet.

✦ Jika mengambil 2 tablet vitamin C Shaklee dalam jurang masa 5 jam, ia mampu kekal dalam plasma darah selama 24 jam.

✦ Lengkap dengan Bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu menyerap vitamin C dengan lebih baik ke dalam badan.


Kebaikan dan khasiat serta testimoni SR Vitamin C Plus boleh baca di sini.



Satu lagi vitamin C Shaklee yang sesuai untuk kanak-kanak dan mereka yang ada masalah sukar menelan tablet ialah Chewable Vitamin C Plus 100mg.



Pesanan Cik G, bila makan vitamin/supplemen ni kenalah konsisten dan berterusan. ia mengambil masa mengikut tubuh masing-masing. Sebab tu ada yang cepat dan lambat kesannya. Tapi paling penting kena bersabar.




 




Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Continue Reading

Sep 22, 2014

Keistimewaan dan Kebaikan Garlic Complex | Testimoni Garlic Shaklee


Adakah anda pengamal antibiotik? Inilah dia antibiotik semulajadi dan terbaik dari Shaklee! Selamat untuk penggunaan jangka panjang!


Tahukah Anda
Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 100% Allicin aktif. Bagi mengekalkan Allicin aktif ini 100% kekal di dalamnya, pihak Shaklee akan memastikan proses penghasilan Garlic terkawal pada suhu bilik tanpa haba.

Apakah Allicin?

Allicin sebenarnya ada dalam bawang putih tetapi ia hanya akan terhasil apabila bawang putih itu dihancurkan atau dipotong kecil-kecil. Kebaikan Allicin pada bawang putih ini menyebabkan bawang putih banyak digunakan dalam membantu masalah kesihatan seperti melegakan batuk, menyembuhkan selsema, menurunkan kolesterol, melancarkan peredaran darah dan sebagainya. Apa lagi kebaikan Allicin?


Kebaikan lain Allicin dalam bawang putih :
  • Antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • Antioksidan
  • Membantu merawat asthma
  • Membantu mengawal tekanan darah normal
  • Membantu merawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bersifat sebagai anti-ativiti radang dan anti-darah beku
  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein


Apa beza Garlic Shaklee dengan Garlic lain di pasaran?

Keistimewaan Garlic Shaklee :
  • Hanya menggunakan bawang putih dari jenis premium untuk menghasilkan Garlic Shaklee yang bekualiti.
  • Bawang putih yang digunakan ini ditanam secara organik di California, USA semasa musim panas dan sudah tentu ia bebas dari segala racun perosak. Yeaahh.. buat kita rasa lebih yakin kan kan !!
  • Tidak berbau garlic. Shaklee menggunakan dwi-teknologi agar setiap tablet Garlic Shaklee mempunyai bau yang special dengan perasa herba Rosemarry dan Spearmint. Mesti ramai tak suka bau asal garlic segar tu kan..
  • Mengandungi pelbagai jenis vitamin E bagi meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya dalam tubuh.


Kebaikan Garlic Complex Shaklee
  • Antibiotik yang selamat dan semulajadi. Ia membantu bagi mempertingkatkan pertahanan tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida. Sesuai untuk penggunaan jangka panjang.
  • Kandungan Spearmint membantu melancarkan sistem penghadaman dan kesihatan fungsi jantung.
  • Formula unik Garlic Shaklee akan mempertingkatkan sistem penghadaman seperti mengurangkan masalah kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman.
  • Menentang bakteria H, pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.
  • Mengatasi masalah alergi seperti alergi, asthma, hidung sensitif, sinus, selsema dan hepatitis.
  • Mengawal tekanan darah tinggi. Hasil kajian mendapati Garlic mampu menurunkan tekanan darh tinggi dengan 8 point dengan mengambil 2-4 tablet Garlic Shaklee setiap hari.
  • Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.
  • Mencegah dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser iaitu Nitrosamine.
  • Membantu menstabilkan glukos di dalam tubuh.


Garlic Shaklee juga membantu mengawal paras kolesterol yang sihat. Ia membantu menurunkan kolesterol LDL (kolesterol jahat), meningkatkan kolesterol HDL (kolesterol baik), trigliserid dan kelikatan darah. Ia juga mampu mengurangkan pembekuan darah, melindungi jantung dan menghalang strok serta penyakit koronari.




Garlic Shaklee juga sangat sesuai diambil bersama dengan Lecithin dan Omega Guard Shaklee kerana ia akan meningkatkan lagi keberkesanannya dalam menjaga paras kolesterol yang sihat.


Lagi kebaikan Garlic Complex Shaklee :

  • Mengurangkan masalah keputihan.
  • Menghilangkan & mengurangkan bau badan.
  • Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  • Mengelakkan Odema iaitu pengumpulan air dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.
  • Meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah , jadi ia sesuai untuk diamalkan oleh pengidap Diabetes.
  • Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan yang tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan seperti sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus).
  • Melawan jangkitan bakteria pada luka, keringkong, telinga, mulut, sistem air kencing dan juga cirit-cirit.

Dalam bidang perubatan, garlic atau bawang putih banyak digunakan untuk merawat masalah :
  • Atherosclerosis
  • Kolesterol tinggi
  • Penyakit jantung koronari dan serangan jantung
  • Tekanan darah tinggi
  • Mencegah kanser seperti kanser colon, rectal, stomach, breast, prostate, paru-paru
  • Merawat kencing manis
  • Merawat kanser pundi kencing
  • Merawat Osteoathritis 

Satu lagi keistimewaan Garlic Complex Shaklee,
2 tablet Garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen dan juga bersamaan 2 ulas garlic segar !! Siapa tak suka makan makan garlic/bawang putig segar tu boleh la ambik Garlic Shaklee .. hihi


-

-

-

Testimoni Garlic Shaklee

Apa kata mereka yang mengambil Garlic Complex Shaklee ini? #ShakleeEffect






Garlic Membantu Menghindarkan Selsema

Saya sesekali mudah kena selsema. Tambah2 kalau lepas asyik minum air sejuk ada ais batu, bersejuk, tak cukup tidur and etc mula lah nak bersin dan hidung berhingus. Jadi disebabkan saya dah tau saya mudah kena selsema, sebagai langkah prevention; saya amalkan ambik garlic. Kesan dia yang saya nampak, saya jarang kena selsema dan kalau kena pun tak lah teruk sangat. Mungkin sebab pengambilan garlic yang konsisten dapat bantu tingkatkan sistem imun badan saya :)







Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya.


Continue Reading

Sep 21, 2014

Sarapan pagiku yang ringkas bersama ESP (Shaklee)

Assalamualaikum

Hari ni Cik G teringin nak berkongsi apa yang Cik G selalu makan bila sarapan pagi. Satu je minuman protien yang Cik G tak pernah skip ambik waktu pagi , ESP Shaklee !! Sekarang ESP Cik G dah masuk tong ke-4 dah. Cik G rasa semua orang tahu kan kehebatan dan kebaikan ESP Shaklee ni. Info ESP Shaklee boleh baca di sini .


Biasa Cik G bancuh ESP ni dengan plain water, dutchlady susu, milo, kadang2 dengan jus buah. Tapi biasa Cik G suka simple je dengan plain water. Cepat. Sukatan air dia pulak kalau Cik G antara 300-400 ml.


Apa rasa dia? Mesti la rasa SOYA ASLI ! Tapi kalau jenis tak suka soya tu boleh je lagi minum ESP ni.. cuba campur dengan air kegemaran anda. PASTI SEDAPP !! Resepi ESP di sini 


Cik G nak cerita, mula2 dulu Cik G minum ESP ni sebelum ambik sarapan. Tapi sekarang ni Cik G minum lepas sarapan pulak dah. Sebab apa? huh.. berat Cik G dah berkurang, BMI pun tak normal dah so kena naikkan balik berat badan ni. Jangan keliru ESP ni untuk KURUSkan badan dan NAIKkan berat badan boleh jugak tau. hehe Tapi ambik dengan cara yang betul la yer..

Jom cuci mata tengok gambar2 ESP dari Cik G.. hehe








Ok. Lain kali Cik G share lagi pasal ESP ni yerr.. hihi . SELAMAT BERESP SEMUA !!




Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

Continue Reading

Sep 8, 2014

Makanan penting untuk anak bijak dan cerdas




Otak adalah organ terpenting dalam tubuh. Otak terbahagi kepada dua bahagian iaitu otak kiri dan otak kanan. Otak kanan melihat sesuatu perkara secara menyeluruh dan lebih fokus kepada imaginasi dan kreativiti. Otak kiri pula lebih kepada urutan, kemahiran analitis dan pemikiran logik.

Otak manusia sentiasa berfungsi untuk menerima rangsangan dan maklumat, mengolah, mengembangkan fikiran dan emosi serta menyimpan memori. Otak berkembang mengikut fasa pertumbuhan manusia. Jadi otak memerlukan zat pemakanan yang betul dan seimbang bagi memenuhi keperluan tenaga di otak yang lebih tinggi.

Sebenarnya dalam kandungan ibu lagi otak mula terbina. Pada masa itu berlaku proses pembentukan neuron otak dan juga salur mealin. Oleh itu, pada tahap perkembangan yang kritikal inilah akan menentukan kehebatan otak manusia dan ia sangat bergantung kepada pemakanan harian kita.

Bagi kanak kanak ,

Kecerdasan otak amat membantu kanak kanak lebih fokus dan konsentrasi di dalam kelas. Kanak kanak yang berusia antara 4 hingga 6 tahun lebih cepat terdedah kepada persekitaran. Pada masa ini sebahagian besar otak kanak kanak sudah diterokai. Mereka akan peka dan kepada apa yang dilihat, didengar dan disebut dan ia akan kekal dalam memori otak.


Apa kaitan makanan dan kanak kanak bijak??

Pemakanan seimbang amat penting untuk proses tumbesaran kanak kanak. Terdapat beberapa jenis makanan yang dapat membantu meningkatkan fungsi otak serta taraf kesihatan kanak kanak. Pastikan anda (ibu ayah) membekal makanan yang seimbang dan berkhasiat untuk anak anak. Pemakanan seimbang dan sihat bukan sahaja boleh memperbaiki sikap dan keupayaan otak tetapi juga boleh mengelak dan mencegah daripada penyakit kronik seperti obesiti, diabetes dan penyakit jantung.

Apakah makanan yang penting untuk otak? Beberapa cadangan makanan berikut boleh berikan kepada kanak kanak seawal usia mereka termasuk orang dewasa ..

1. Ikan Salmon
Ikan sangat baik untuk otak. Ikan kaya dengan asid lemak omega 3 seperti ikan salmon, tuna dan sardin. Kandungan omega 3 ini bukan sahaja bagus untuk jantung, tetapi juga dapat meningkatkan fungi belajar dan memori di otak.

2. Coklat
Coklat sangat baik untuk otak kerana a mengandungi ‘flavoboid’ yang akan membantu pembentukan sel saraf baru pada otak sekaligus boleh menambah kemampuan menyimpan ingatan dalam memori otak anda.

3. Pisang
Pasti ramai yang suka makan pisang kan. Pisang dikatakan bagus untuk mengaktifkan otak selain selain bermanfaat kepada kecantikan. Dalam buah pisang terdapat kalium dan magnesium yang berfungi untuk transmisi saraf di tubuh serta otak.

4. Bayam & Kangkung
Sayuran hijau seperti bayam juga sangat baik untuk mempertajamkan minda. Bayam kaya dengan vitamin B9 yang berfungsi untuk meningkatkan memori yang diperlukan untuk mencerdaskan otak.

Kangkung pula mengandungi vitamin, mineral dan tinggi antioksidan yang sangat bagus untuk kekuatan dan daya fikir otak.

5. Telur
Telur sangat baik untuk otak kerana telur mengandungi asid amino yang sememangnya diperlukan untuk mempertajamkan otak.

6. Avocado
Avocado sangat bagus untuk otak kerana ia kaya dengan vitamin E yang berfungsi sebagai antioksidan dan melindungi otak daripada penuaan semulajadi. Ia juga dapat membantu melancarkan perjalanan darah.

7. Brokoli
Sangat baik untuk mempertajamkan daya ingatan otak. Brokoli mengandungi vitamin C, antioksidan serat beta karoten yang berfungsi menjaga kesihatan otak.

8. Jus Delima
Buah delima mempunyai banyak manfaat kepada tubuh termasuklah otak. Buah ini dapat membuat daya fikir seseorang kekal aktif. Manakala antioksidannya juga mampu melawan radikal bebas.


kredit:http://www.wom.my

* * *

Suka Gee nak ingatkan pemakanan yang sihat dan seimbang ini perlu kita amalkan sejak bayi lagi. Kalau boleh si ibu yang sedang hamil boleh mengamalkannya sejak dari awal lagi. Makanan yang sihat dan seimbang ini sangat penting untuk kecerdikan yang optimum, perkembangan akhlak dan peribadi yang baik.

Bagi yang beragama Islam, pemilihan makanan halal dan baik sangat penting dan ia perlu mengikut garis panduan yang dianjurkan Islam. Pembentukan otak yang bijak juga dikatakan bermula daripada pendidikan dan amalan pemakanan yang halal dan sihat sejak dari awal.


Menurut, pakar motivasi, Dr. Tengku Asmadi T. Mohamad yang telah 20 tahun menjalankan program untuk pelajar, terdapat beberapa syarat bagi memastikan anak-anak fokus dan cemerlang dalam pelajaran iaitu pemakanan yang baik, sikap yang positif, teknik dan strategi belajar yang mantap serta guru yang cemerlang.

Jika anda inginkan anak bijak dan sihat amalkan pemakanan yang seimbang dalam kehidupan seharian. Jangan lupa mulakan pagi anda dengan sarapan yang berkhasiat. Pemakanan berkaitan langsung dengan kesuburan otak seterusnya menentukan keupayaan otak untuk mencerap dan memproses maklumat.




 http://Www.wasap.my/60135707812



Continue Reading

Sep 2, 2014

Kebaikan Kolagen [ Shaklee Collagen Powder, Minuman Kolagen Terbaik ]



Kolagen. Orang selalu sebut pasal kolagen dan kecantikan. Apakah kaitan kolagen dan kecantikan ?

Kolagen sangat penting kepada kesihatan kulit, otot, tulang, rawan, urat, rambut, kuku dan gigi. Rantaian kolagen yang kuat juga dikenali sebagai fiber kolagen merupakan komponen utama pada matrik ekstraselular yang mengukuhkan tisu serta struktur sel. Kolagen merupakan komponen utama dan fascia, cartilage, ligamen, tendon tulang serta kulit. Dengan adanya lapisan keratin yang lembut, ia membantu dalam menguatkan struktur lapisan kulit di samping elastisiti kulit. Selain itu, kolagen juga membantu dalam menguatkan saluran darah serta memainkan peranannya dalam membentuk tisu tubuh.

Kolagen memerangkap kelembapan dan keanjalan kulit. Kolagen menjadikan kulit lebih kuat dan anjal. Kolagen akan berkurang bila usia makin bertambah seperti kulit berkedut. Sebab itu ramai yang mencari sumber kolagen tambahan untuk menangani penuaan kulit.

Kolagen juga penting dalam bidang perubatan, kolagen membantu melancarkan pergerakan sendi, merawat kes-kes melecur yang serius dan sebagainya.

Kolagen merawat luka pada kulit. Ia merangsang platelet darah agar cepat membeku an membentuk selapisan bagi melindungi luka. Tahukah anda.. Penghasilan kolagen berkurangan dgn kadar 1.5% setiap tahun selepas usia 25tahun. Tapi kebanyakan kita hanya akan sedar akan kekurangan kolagen selepas 10tahun kemudian. Jadi makin bertambah usia kita, makin kurang kolagen dalam badan.


Kesan kolagen pada seseorang
  • Pelihara kelembapan kulit
  • Pelihara keanjalan & ketegangan kulit
  • Kuatkan otot dan tulang
  • Peliharan kelenturan sendi
  • Menyokong baikpulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  • Mengurangkan keradangan
  • Memberi tenaga
  • Tidur lebih lena
  • Membantu proses detoks hati untuk membuang toksin
  • Memulih penyakit saraf (mmebina semula lapisan protin pada saraf)

Tanda-tanda badan kekurangan kolagen
  • garisan kesan ketawa
  • lingkaran hitam bawah mata, eye bag
  • penglihatan kabur
  • gusi tak sihat
  • kuku senang pecah, pudar dan kekuningan
  • rambut kering dan bercabang
  • liang roma lebih besar, pigmentasi, jeragat dan kulit kekuningan
  • kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi
  • payudara dan punggung kendur

Sumber kolagen di pasaran 
  1. Bovine (lembu) – diternak secara tertutup seperti di Australia, New Zealand
  2. Babi (procine origin)
  3. Haiwan laut – ikan dan gamat
  4. Tumbuhan – seperti kacang soya
  5. Yak – produk dari China
  6. Manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan juga ada cerita dari banduan yang ditembak mati!

Semak kandungan ramuan KOLAGEN anda sekarang. Jika ramuan pertama yang tersenarai mengandungi collagen ini bermaksud YES ia memang mengandungi collagen yang tinggi.

TAPI jika ramuan pertama yang tersenarai ialah soya, koko, kopi, ekstrak buah buahan & sebagainya, ini bermaksud collagen yang anda minum tidak mempunyai collagen yang tinggi tapi perisa lain yang lebih tinggi.



PANDUAN memilih KOLAGEN yang baik
  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin.

Jadi, pastikan anda memilih sumber kolagen yang terbaik dan semestinya halal. Saya tentunya memilih SHAKLEE COLLAGEN POWDER yang terbukti selamat dan HALAL !




Kesitimewaan SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  • Suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.
  • Kolagen bermolekul sangat ringan, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
  • Mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.
  • Gabungan 7 bahan utamanya yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

#1 Vitamin C (merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit)

#2 Vitamin B2, B6 (bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.

#3 Kolagen ikan (membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal)

#4 Ekstrak kulit kerang laut (kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata)

#5 Lactobacillus acidophilus (meningkatkan penyerapan kolagen)

#6 Ekstrak biji Camellia Japonica (mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan)

#7 Ekstrak Pfaffia (meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin).




Kebaikan SHAKLEE COLLAGEN POWDER
  • Anti-Penuaan – mengurangkan kedutan, mengurangkan liang roma
  • Melembap – melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
  • Mencerah – mengurangkan pigmentasi jeragat
  • Mengembalikan keanjalan kulit
  • Meningkatkan pergerakan
  • Menyubur
  • Menegangkan payudara dan punggung 




Jom tengok testimonial SHAKLEE COLLAGEN POWDER
























Best tak SHAKLEE COLLAGEN POWDER ni ?? Collagen ni antara produk Shaklee yang terlaris di pasaran tau.. sangat2 laris sampai ramai repeat order ok .. :D


Jadi sempena promosi bulan MEI 2015, Shaklee ada buat TAWARAN HEBAT bagi setiap pembelian SHAKLEE COLLAGEN POWDER :


Pembelian 3 kotak dalam 1 resit , anda akan dapat :
  1. PERCUMA KEAHLIAN SHAKLEE
  2. PULANGAN WANG TUNAI
  3. PELUANG MENJANA PENDAPATAN SHAKLEE DARI RUMAH bersama group JUTAWAN SHAKLEE
  4. PERCUMA 1 BOTOL VITALEA IRON FORMULA BERNILAI RM95 (120 BIJI TAHAN 4 BULAN)

Sangat berbaloi dan jimat kan promosi kali ini.. Jangan lepaskan peluang hebat ni .. hanya setahun sekali !! Jom kita berkalogen !! Raya tak lama lagi mesti semua nak cantik bergaya kan kan ..







Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.



Continue Reading