Nov 16, 2014

Faedah Bersenam yang anda tidak tahu




Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Sejak dua menjak ni Cik G berhempas pulah siapkan assigment yang orang suruh buat..rasa macam belajar semula hihi.. haritu buat assigment ada satu tajuk dia " bagaimana aktiviti fizikal memberi kesan kepada sistem tubuh manusia " ..

baru tau ada 11 sistem tubuh manusia..

baru tau rupanya senaman ni salah satu daripada aktiviti fizikal, maksudnya senaman adalah satu bentuk aktiviti fizikal atau riadah yang selalunya dilakukan dalam jangka masa tertentu secara berulangkali bertujuan meningkatkan tahap kecergasan dan kesihatan individu.


bila sebut bersenam mesti ramai ingat untuk kuruskan badan kan..


baru tau bila kita bersenam dia akan mempengaruhi semua sistem dalam tubuh badan kita..


Nak tahu apa faedah bersenam yang ramai orang tak tahu??

jom teruskan bacaa..


Meningkatkan kecergasan jantung, paru-paru dan memperbaiki system pedaran darah
Mengurangkan stress dan mengubah mood   
Meningkatkan kecekapan pergerakan dan kelembutan badan
Memperbaiki tonus dan postur tubuh
Menambah kekuatan dan daya tahan otot 
Meningkatkan keyakinan diri kerana besenam membawa perubahan fizikal yang positif  
Membantu mengawal berat badan dengan lebih baik dan mencegah kegemukan 
Mengatasi dan mengurangkan risiko mendapat penyakit kronik kerana bersenam menyebabkan otot jantung bekerja dengan lebih efektif  
Membantu menguatkan otot, tulang dan sendi 
Membantu melancarkan sistem saraf dan fungsi sistem badan dengan lebih baik


Tips sebelum bersenam:
1.Memanaskan badan dan regangan (warming up)

2.Melakukan aktiviti senaman dan sukan

3.Menyejukkanbadan (cooling down)









Continue Reading

Nov 13, 2014

ASID LEMAK OMEGA 3: LEMAK BAIK UNTUK KESIHATAN (OMEGA GUARD SHAKLEE)




Bila sebut lemak automatik ramai fikir ia tak baik untuk kesihatan. tapi ada satu lemak baik  untuk kesihatan iaitu asid lemak omega 3.


Kajian sains menunjukkan ikan berlemak seperti ikan tuna, salmon, sardin, mackerel dan trout mempunyai kadungan omega 3 yang amat tinggi. selain itu, kekacang, telur, minyak flaxseed, minyak kanola juga mengandungi asid lemak omega 3.


Tahukah anda bahawa asid lemak omega 3 ini tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan tetapi mesti diambil daripada pemakanan harian iaitu makanan yang kaya dengan omega 3.


Omega Guard Shaklee supplemen minyak ikan terbaik di dunia!


Omega Guard Shaklee kaya dengan asid lemak omega 3 (1000-mg asid lemak omega 3 termasuk DHA,EPA,ALA dan lain-lain).. dan minyak ikan yang paling tinggi kandungan Omega 3 (DHA dan EPA) daripada jenama lain di pasaran. 






Apa kebaikan Omega 3 kepada kesihatan??


Manfaat Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita  
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan  
3. Mencegah salur darah dari tersumbat  
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok  
5. Mengekalkan tekanan normal darah  
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher  
7. Mengurangkan sakit kepala  
8. Merendahkan kolestrol  
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan  
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL  
11. Mengawal masalah obesiti  
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung  
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin  
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 
15. Mencegah penyakit gout 
16. Memelihara fungsi sendi 
17. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 
18. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 
19. Membantu menyihatkan paru-paru 
20. Omega 3 memperbaiki penyakit buah pinggang 
21. Membantu pankreas penyakit kanser berfungsi dengan baik 
22. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 
23. Omega 3 juga memperbaiki masalah kulit seperti eczema, psoriasis 
24. Membantu meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kanak-kanak. 
25. Omega 3 (DHA & EPA) membantu mencegah risiko kelahiran bayi pra-matang 
26. Mengurangkan risiko alahan pada bayi selepas bersalin.



Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard Shaklee juga membantu memperbaiki masalah berkaitan otak seperti:
- Mencegah insomnia 
- Mengurangkan tekanan emosi 
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan 
- Membantu memperbaiki masalah autism 
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive 
- Mengurangkan masalah schizophrenia 
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak



Berita baik untuk peminat tegar Omega Guard Shaklee, sepanjang November ini Shaklee Malaysia ada membuat promosi Omega Guard Shaklee..

- jika anda membeli 2 botol Omega Guard anda bakal mendapat 5% diskaun (jimat rm13.60)

- jika anda membeli 6 botol Omega Guard anda bakal mendapat sebotol PERCUMA Omega Guard, PERCUMA kos penghantaran, PERCUMA keahlian Shaklee dan WANG TUNAI masuk akaun bulan hadapan.













Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.
 
 
 

Continue Reading

Cara mudah buat masker Vitamin C SR Shaklee (Kelebihan masker Vitamin C)


Cara mudah buat masker Vitamin C SR Shaklee (Kelebihan masker Vitamin C)

Ada yang rajin pakai masker tak? Salah satu tips penjagaan wajah ialah memakai masker muka 2-3 kali seminggu. Macam2 masker ada kan. Kalau rajin buat sendiri, nak beli masker pun boleh jugak.

Mari.. cik G nak berkongsi cara buat masker sendiri dengan menggunakan vitamin C SR. Khas untuk mereka yang makan vitamin C SR tu boleh la cuba buat yer..Cik G sendiri pun buat jugak masker vitamin C SR ni.. 2 kali seminggu.

Cara-cara membuat masker vitamin C SR Shaklee :
  1. Mula-mula patahkan vitamin C kepada 3 bahagian (patah 2 bahagian pun boleh)
  2. Ambil 1 bahagian dan 2 bahagian lagi boleh disimpan untuk hari lain
  3. Hancurkan dalam priring
  4. Masukkan air dalam 1 sudu
  5. Biarkan dahulu dalam 3 hingga 5 minit sampai kembang
  6. Sapukan pada muka yang telah dicuci dan kering
  7. Sapu pada seluruh muka
  8. Tunggu sehingga kering dalam 30 minit atau lebih
  9. Bilas dengan air bersih



Apa kelebihan menggunakan masker vitamin C SR Shaklee?
  • Membantu meransang penghasilan kolagen dari dalam kulit 
  • Menegangkan kulit muka
  • Mengecutkan jerawat 
  • Mencerahkan kulit muka
  • Menyegarkan wajah 
  • Melembapkan kulit muka

Jom tengok testimoni mereka yang menggunakan vitamin C SR Shaklee.

Testimoni Masker Vitamin C SR Shaklee













Continue Reading

Nov 12, 2014

Agen detoks terbaik (bantu mudah buang air besar dengan Alfalfa dan Herblax Shaklee)


Assalamualaikum dan selamat sejahtera 


Anda ada masalah sembelit, payah nak membuang, sukar membuang, banyak toksin dalam badan, badan berbau? 

Itu petanda badan anda ada toksin. Apa yang perlu anda buat sekarang ialah untuk menjalankan proses detox.


Apa yang sesuai untuk detox?

Untk suplemen Shaklee ada dua item yang boleh membantu anda dalam proses detox. Dan Gee sendiri juga ada mengambil dua item ini.




Alfalfa
  • mencuci usus bagi membuang toksin dalam badan 
  • detoks keseluruhan badan
  • membantu masalah penghadaman dan pencernaan 
  • melegakan sembelit 
  • membuang angin dalam badan

HerbLax
  • membersihkan najis yang tersekat dan terkumpul lama di dalam usus
  • merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut
  • mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • membantu masalah sembelit
  • menyingkir toksin dari badan supaya usus lebih mudah menyerap khasiat vitamin
  • membantu masalah lebihan air dalam badan




Bonus ia boleh membantu mengempiskan perut dan mengawal berat badan! Kalau yang nak kuruskan badan memang wajib ambik.


Testimoni Set Detox












Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya. 


Continue Reading

Nov 10, 2014

Set bakar dan pecah lemak paling popular!!



Rungsing, risau banyak lemak-lemak kat badan?? 

Badan kurus pun perut banyak lemak, perut buncit??

Macam mana nak buat?

Selain bersenam salah satu alernatif terbaik ialah dengan mengambil supplemen.. orang zaman sekarang kan banyak yang malas nak bersenam tapi sekurangnya buatlah aktiviti fizikal 2-3 kali seminggu seperti turun naik tangga, joging, berbasikal dan macam-macam lagi yang boleh.

* kawal pemakanan juga penting kalau nak buang & bakar lemak2 jahat dalam badan *


» Lecithin + Omega Guard agen pemecah & pembakar lemak «


Kebaikan set bakar dan pecah lemak paling popular ini :
- Lecithin pemecah lemak 
- Omega membakar lemak & meningkatkan metabolisme 
- Lecithin menurunkan total serum kolesterol & meningkatkan kolesterol baik HDL 
- Omega mengekalkan tahap kesihatan triglesireda & menurunkan kolesterol LDL jahat 
- Omega juga membantu mengawal rasa lapar. omega 3 akan bertindak balas dengan hormon Leptin, sejenis hormon yang akan menghantar signal ke otak untuk mengehadkan rasa lapar
- Membantu masalah perut buncit & kawal obesiti 
- Tingkatkan perkembangan otak sesuai utk pelajar 
- Memelihara kesihatan jantung

Gabungan Lecithin + Omega Guard pastinya kombinasi terbaik untuk membakar lemak dengan lebih efektif!! 


Jom tengok testimoni kejap >_<











Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya. 





Continue Reading

Nov 7, 2014

Omega 3 bantu kuatkan rambut




Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Memandangkan bulan ni promosi Omega Guard Shaklee, cik G nak berkongsi kebaikan omega 3 untuk rambut. mengkin ada yang tak tahu lagi omega sebenarnya sangat bagus untuk kesihatan rambut.

Menurut Lisa Drayer, pakar Pemakanan New York dan penulis diet untuk kecantikan, omega 3 ditemui dalam membran kulit kepala dan ia adalah minyak semulajadi yang membantu memastikan kulit kepala dan rambut terhidrat. 

Ini menunjukkan pemakanan juga penting untuk rambut yang sihat.Antara makanan yang tinggi sumber omega 3 ialah ikan salmon, tuna, makerel, trout, walnut, kekacang, minyak flaxseed dan lain-lain lagi.

Jadi kalau nak rambut cantik, sihat makan makanan yang kaya dengan omega 3. badan kita tak dapat nak hasilkan sendiri omega 3.. sebab tu perlu ambil dari sumber makanan omega 3.

Nak lebih mudah, makan 2-3 biji Omega Guard setiap hari. satu hidangan Omega Guard membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA & EPA.


Cik G nak share satu testimoni menarik ni..













Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .



Nurzhiana Mohd Yunus


Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


sms/whatsapp : 013-570 7812


FB Page : Ziana Beauty Shoppe



Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat. Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh menghubungi saya untuk pendaftaran ahli Atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1085116 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.




Continue Reading