Aug 21, 2015

5 sebab kenapa saya konsisten makan vitamin C plus 500mg setiap pagi

Assalamualaikum dan Hi semua ^_^

Ada yang jadi pengamal tegar vitamin C macam cik gee?

Cik Gee sudah jadi pengamal tegar vitamin C jenama Shaklee iaitu SUSTAINED RELEASE VITAMIN C PLUS 500mg sejak bulan November tahun 2014 .. agak agak dalam 1 tahun lebih lah kan. Alhamdulillah .. tak sangka sebenarnya vitamin C ini banyak bantu tingkatkan kesihatan cik gee.


inilah vitamin C yang cik gee ambil setiap pagi ^_^

5 sebab cik gee konsisten makan vitamin C plus 500mg setiap pagi:

- Masalah bersin dan hidung berair waktu pagi cik gee dah ok (kalau ada pun sekali sekala tapi tak teruk sebaliknya cepat ok)

- Bila demam dan selsema cepat kebah. Kalau ada tanda tanda dan rasa nak demam tu cik gee akan cepat cepat makan vitamin C ni (telang 2 biji sekali hihi)

- Jerawat. Ini yang paling best. Kalau jerawat naik dia akan cepat surut dan tak meninggalkan parut. Suka tak suka?

- Masalah kulit kering. Sejak cik gee konsisten makan vitamin C memang nampak kulit kering dulu di siku, buku lali dan lengan dah ok. Kalau tak dulu bila sapu losyen di lengan pun tak jadi juga.

- Tak ambil panadol. Ini yang paling cik gee suka. Alahmdulillah.. syukur sangat. Dah lama cik gee tak telan panadol sejak jadi pengamal tegar vitamin C dan supplement shaklee yang lain. Sebelum ini pun cik gee memang tak suka ambil panadol kecuali terpaksa sangat. Semua tahu kan yang panadol ini tak bagus untuk kesihatan jangka panjang.




Memang terbaik kan VITAMIN C SHAKLEE. Yang dah makan tu tahu la kan.
Nak tahu lebih lanjut tentang VITAMIN C SHAKLEE boleh baca di sini.