Jan 26, 2016

Testimoni sendiri Ostematrix Shaklee


Testimoni sendiri Ostematrix Shaklee.

ostematrix Shaklee
Ostematrix Shaklee


Testimoni dan pengalaman sendiri Ostematrix dari Shaklee

Ostematrix Shaklee dah masuk dalam list suplemen yang Gee suka ambil sekarang. Kesan Ostematrix ni bagi Gee agak cepat. Gee biasa amik dalam 4 biji tiap malam sebelum tidur. Kaplet dia mudah ditelan. Tak ada bau apa-apa. Jangan risua ya tak pahit juga. Tak muak juga. Memang lebih mudah daripada susu jika korang jenis muak minum susu ni.


Bagi Gee sendiri, bila malam ambil Ostematrix ni, memang cepat rasa nak tidur dan lena. Bila bangun pagi badan tak sakit-sakit  atau sengal-sengal.

Tahu tak? Ada magneisum dan vitamin D dalam Ostematrix Shaklee ini yang bantu merehatkan otot kita. Tu yang buat mudah tidur dan paginya rasa segar badan.

Kebaikan Ostematrix yang lain pula ialah bantu mudah lawas! Ni yang paling best. Mak Gee bagitau dia dah mudah lawas dan senang membuang tiap pagi.

Ostematrix Shaklee juga membantu masalah sendi. Mak bagitau sejak makan ostematrxi ni, badan dia dah kurang rasa sakit lenguh semua, memang banyak membantu masalah sakit pinggang, dan juga sakit lutut mak.  

Ostematrix Shaklee untuk tulang! Sekarang ni adik Gee juga join makan sekali dah. Adik Gee sorang ni dia kerja bertukang atau jenis kerja berat. So Gee memang suruh dia amik juga ostematrix. Badan rasa sakit-sakit katanya bila kerja berat. Alhamdulillah bila amik Osteamtrix ni dah rasa kurang sakit, mudah nak bangun pagi. Lagi satu dia kan kerja berat so memang kena jaga tulang juga. Betul sangat lah tu kan Gee bagi makan Ostematrix ni. Hihi.

Satu keluarga dah makan Ostematrix Shaklee ni! 


* * *


Ostematrix Shaklee

Nama lain dia lebih femes dengan gelaran pil kalsium. Sebabnya Ostematrix Shaklee kaya dengan kalsium, magnesium, vitamin D, zinc, kuprum, magnesium dan boron. Semua nutrien ini perlu ada bersama supaya mudah diserap tubuh dan menghalang endapan pada sesetengah mineral.

Bagi yang tak suka minum susu atau jarang minum susu boleh mengambil Ostematrix Shaklee sebagai alternatif! Mudah saja hanya perlu telan Ostematrix Shaklee!


Kebaikan Ostematrix Shaklee
  • Memulihkan kekejangan, kebas – kebas, sakit tulang belakang dan simpul biawak (bagus untuk ibu mengandung) 
  • Meringankan stress dan murung 
  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat 
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh) 
  • Membekalkan tenaga sesuai untuk meraka yang sibuk dengan urusan seharian atau bekerja 
  • Menstabilkan tekanan darah bagi memastikan tekanan darah berada pada tahap normal 
  • Meringankan sakit ketika haid. (Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, retensi air) 
  • Membantu masalah gastrik 
  • Membantu dalam pengurusan badan 
  • Membantu dalam proses pembakaran lemak 
  • Membantu dalam mengatasi sembelit 
  • Merendahkan kandungan fosfat bagi mereka yang mengidap penyakit buah pinggan kronik

Info kebaikan, manfaat dan testimoni Ostematrix Shaklee , baca di sini 


Bagaimana nak dapatkan Ostematrix Shaklee? Hubungi Gee ke 013-5707812 atau klik sini untuk Whatsapp Gee.




Continue Reading

Jan 15, 2016

Nutrisi untuk menambah berat badan secara sihat | Set Tambah Berat Badan







Berat badan kurang? BMI tak normal? Terlalu kurus?

Masalah kekurangan berat biasa dikaitkan dengan kekurangan nutrisi seperti pengambilan kalori yang rendah akan mengehadkan penyerapan nutrisi seperti vitamin, mineral, asid amino.


Punca yang mungkin menyebabkan kekurangan berat badan :
    • Kurang makan
    • Masalah mental / fizikal seperti anorexia nervosa, Bulimia nervosa, masalah penghadaman
    • Keturunan ( genetik tinggi metabolisme )
    • Masalah pemakanan
    • Parasit di dalam usus seperti cacing tapeworm yang boleh memakan nutrisi yang dimakan manusia


      Bagi wanita penting untuk mereka mendapatkan berat yang ideal kerana ia boleh menganggu kitaran haid, anemia, risiko kereputan tulang ( osteoporosis ) dan rambut gugur .


      * * *


      Gee nak berkongsi 3 jenis suplemen Shaklee yang boleh membantu menambah berat badan secara sihat. Bagaimana ia boleh membantu?
      Jom lihat apa 3 suplemen itu :




      1. B-Complex

      Sebab apa perlu ambil B-Complex? Shaklee membekalkan kesemua 8 jenis vitamin B-Complex yang sangat penting untuk tubuh. Ia mengawal kadar metabolism tubuh dan membina sel-sel baru dan DNA.
        • Vitamin B1 (Thiamine) membantu menambah selera makan
        • Vitamin B3 (Niacin) membantu tumbesaran dan perkembangan yang normal
        • Vitamin B1, B2 dan B6 membantu metabolism protein, lemak dan karbohidrat


          2. Vitalea

          23 jenis multivitamin dan multimineral terbaik dari Shaklee. Masalah kurang berat badan biasa dikaitkan dengan badan kekurangan nutrisi. Pengambilan Vitalea akan membantu memberi makanan kepada sel-sel tubuh agar dapat berfungsi dengan sempurna dan membantu stimulasi metabolism tubuh.
            • Memberi tenaga kepada tubuh
            • Melambatkan proses penuaan
            • Menguatkan kuku, rambut dan mencantikkan kulit


              3. Meal Shakes

              Mengandungi 24 jenis vitamin, mineral dan zat penting untuk tubuh. Juga kaya dengan protein yang akan membantu membina sel-sel dalam badan dan membina otot untuk mendapat bentuk badan yang cantik. Meal Shakes minuman segera yang sedap dan ia sesuai untuk orang dewasa dan kanak-kanak kerana ia boleh menambah selera makan.
                • Agen detoksifikasi – membantu mudah lawas dan mengelak sembelit
                • Agen antioksidan – vitamin A, C, E, Zink dan selenium
                • Sumber tenaga segera


                  Selain itu, ESP juga boleh membantu menambah berat badan. ESP tinggi dengan protien dan mengandungi 5 jenis vitamin B. 










                  Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


                  Nurzhiana Mohd Yunus


                  Shaklee Independent Distributor - ID 1085116


                  SMS/WHATSAPP 013-570 7812


                  TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


                  Continue Reading

                  Jan 4, 2016

                  Nutrisi penting untuk kesihatan HATI




                  Tahukah anda? Hati bersaiz sebesar bola sepak dan hati boleh menapis 1 liter darah dalam seminit.


                  Ada 500 fungsi hati .. antara fungsi hati adalah:
                  • Membersih dan menyahtoksin
                  • Untuk penghadaman
                  • Menyimpan tenaga
                  • Menyimpan zat besi, vitamin dan garam mineral tertentu
                  • Menghasilkan, mencernakan dan meregulasikan hormon
                  • Menghasilkan protien dan faktor2 pembekuan darah
                  • Mensintesis. Menyimpan & memproses lemak termasuk asid lemak ( untuk tenaga ) dan kolesterol
                  • Menyingkirkan zarah2 darah dan jangkitan termasuk bakteria
                  • Menghasilkan enzim yang bertanggungjawab untuk kebanyakan tindak balas kimia dalam badan  

                  Adakah hati anda sihat? Jom ketahui tanda2 samada hati anda sihat atau sakit?
                  • Pedih ulu hati
                  • Kembung perut
                  • Badan rasa panas
                  • Peluh berlebihan
                  • Penuaan lebih awal atau lebih cepat
                  • Sakit kepala
                  • Ketidakhadaman
                  • Buasir
                  • Kolesterol tinggi
                  • Badan / nafas berbau
                  • Mata merah atau rasa gatal
                  • Rasa muram, kemurungan
                  • Sensitif terhadap bahan kimia atau intoleransi makanan
                  • Pernah mendapat penyakit batu karang atau pundi hempedu
                  • Sukar untuk mengurangkan berat badan



                  Jom jaga kesihatan hati , apabila hati sihat maka hidup pun sihat dan ceria


                  -
                  -
                  -

                  Tingkatkan kesihatan hati dengan Shaklee. Ada 3 jenis suplemen Shaklee yang boleh anda ambil untuk menjaga kesihatan hati


                  1) DTX Complex

                  Memberi khasiat dan penjagaan yang diperlukan oleh hati




                  Kebaikan DTX Compelx
                  • Menggalakkan fungsi hati yang sihat
                  • Membantu mengeluarkan kompaun yang dinyahtoksin oleh hati
                  • Menghasilkan protien yang membantu dalam regenarasi sel hati
                  • Mengekalkan pengaliran hempedu yang normal

                  2) NutriFeron

                  Interferon semulajadi di dunia. Dihasilkan oleh Dr Yasuhiko Kajima selama 40 tahun kajian menggunakan 4 ekstrak tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honey suckle.

                   


                  NutriFeron membantu menguatkan sistem imun dengan menggalakkan penghasilan secara semulajadi. 






                  3) Vivix

                  Suplemen anti-penuaan terbaik di dunia. Dalam bentuk cecair pekat berwarna merah hasil gabungan 4 ramuan unik botani iaitu Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang diperkaya dengan polifenol.

                  Apa itu polifenol ? Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat terbaik antioksidan dan sel anti—penuaan semulajadi.






                  Vivix mengandungi polifenol Antosianin
                  • Antioksidan yang kuat
                  • Digunakan sebagai antibiotik semulajadi
                  • Anti-inflamasi yang kuat
                  Vivix membantu mengurangkan risiko penyakit sirosis hati










                  Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


                  Nurzhiana Mohd Yunus

                  Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

                  SMS/WHATSAPP 013-570 7812

                  Instagram @shakleebygee 


                  TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)




                  Continue Reading

                  Jan 1, 2016

                  Nutrisi penting untuk kanak-kanak ( Set Kanak-kanak Shaklee )




                  Adakah anda tahu?

                  Otak kanak-kanak hanya dapat menerima tenaga selama 10-15 minit sahaja ! Apabila otak kurang menerima tenaga, proses pembelajaran akan berkurang.

                  Stress dan makanan tak berkhasiat juga boleh mempengaruhi prestasi otak kanak-kanak.


                  -
                  -
                  -


                  Di Shaklee ada 4 jenis suplemen yang boleh anda ambil untuk kesihatan dan perkembangan otak kanak:





                  1) Omega guard
                  • Suplemen minyak ikan terbaik di dunia
                  • Kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak 


                  • Membantu meningkatkan daya fokus semasa pembelajaran
                  • Meningkatkan sistem pertahanan badan kanak2
                  • Mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega 3 bersifat anti radang
                  • Merawat dan memperbaiki penyakit eczema
                  • Kesihatan kardiovaskular





                  2) Meal shakes
                  • Minuman yang sedap, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak dan seisi keluarga
                  • Mengandungi 19 jenis vitamin & mineral penting
                  • Tinggi dengan serat – mengatasi masalah sembelit
                  • Indeks glisemik rendah jadi kanak2 tidak akan jadi obesiti
                  • Makanan untuk otak yang bijak kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan protien
                  • Minuman yang sihat untuk menambah selera makan dan berat badan kanak2




                  3) Vitalea kids
                  • Multivitamin dalam bentuk tablet yang pasti menjadi kegemaran kanak2
                  • Mengandungi 18 multivitamin & multimineral termasuk 100% Vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B yang akan membantu melengkapkan nutrisi harian kanak-kanak
                  • 200mg kalsium, magnesium, zinc, cooper membantu proses tumbesaran dan pertumbuhan tulang kanak-kanak
                  • Membantu menguatkan kecerdasan minda
                  • Meningkatkan sistem imunisasi tubuh
                  • Membantu meningkatkan selera makan
                  • Melancarkan proses pencernaan, mengelak sembelit
                  • Membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian
                  • Boleh dikunyah atau dikemam begitu saja dengan rasa anggur 




                  4) Chewable Vitamin C
                  • Membekalkan vitamin C untuk kanak2
                  • Rasa oren semulajadi dan mudah dikunyah sangat sesuai untuk kanak2 dan mereka yang sukar menelan pil
                  • Membantu meningkatkan antibodi
                  • Mempercepatkan proses penyembuhan luka 
                  • Membantu mempercepatkan pemulihkan selsema dan demam
                  • Menjaga kesihatan gigi, gusi dan tulang yang kuat
                  • Membantu menyihatkan kulit luar dan dalam





                  Testimoni #1


                  Testimoni #2



                  Testimoni #3


                  Testimoni #4


                  Testimoni #5


                  Testimoni #6






                   





                  Hubungi Cik G untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


                  Nurzhiana Mohd Yunus

                  Shaklee Independent Distributor - ID 1085116

                  SMS/WHATSAPP 013-570 7812


                  Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.


                  Continue Reading