Nov 20, 2017

Cara Bancuh ESP Shaklee dengan Susu Strawberi


Assalamualaikum dan hi semua 

Harini gee nak berkongsi satu resepi baru ESP.  Iaitu cara bancuh ESP Shaklee dengan susu strawberi. Ni kali pertama gee cuba buat dan rasa. 

Ok. Jom gee bagi tunjuk cara bancuhan ESP Shaklee dengan susu perisa strawberi. 


Mula-mula sediakan susu strawberi Goodday dan tuang dalam shaker. Gee letak dalam angaran 500ml. Berapa sukatan ikut masing-masing ok. 

Lepastu gee letak 3 sudu ESP Shaklee dalam susu strawberi. 



Kemudian gee shake shake dulu ESP Shaklee dengan susu strawberi tadi. Lepastu baru gee letak ais. 

Nak letak berapa ketul ais tu terpulang. Macam gee sendiri memang letak banyak sampai dua kali tambah sebab tak nak rasa dia yang manis sangat tu hihi. 



Tapi bila tambah ais ni memang lagi sedap la rasa dia. Lagi ummmppph!!! Hehe



Tadaaa dah siap! Boleh minum dah sekarang. Buat minum sarapan pagi ni memang cun sebab kenyang sangat. 

Bagi yang tak sempat sarapan dan tengah "otw" ke pejabat tu boleh bawa bekal ESP Shaklee ni sambil minum dalam kereta dalam jam pagi-pagi. 

Tapi memang tak mengantuk la lepas minum ESP. Buat kita rasa lebih bertenaga dan boleh fokus kerja. Ni gee bercakap berdasarkan pengalaman sendiri. 


Tapi cara minum ESP Shaklee untuk kurus tu kan lagi baik guna air kosong. Elakkan guna air manis ya. Sebab ESP Shaklee ni dia memang rendah lemak dan karbohidrat, tiada kolesterol jadi memang sesuai sangat la untuk bantu mereka yang nak kurus dengan ESP Shaklee. 


Cara buat ESP Shaklee dengan air kosong ni lagi cepat dah mudah. Rasa semua tahu. 

Gee bagitau cara bancuh ESP Shaklee yang biasa gee buat. Letak air kosong dalam shaker dan tambah 2 atau 3 sudu ESP lepastu terus " shake shake " dah siap! Senang sangat kan. 

Paling bagus 3 sudu ESP Shaklee lagi kenyang. Ni memang selalu gee buat. 

Ok. Selamat mencuba!