Makanan Terbaik untuk Parut dan Cara Menghilangkan Parut dengan Mudah dan Berkesan

Makanan untuk kulit parut dan cara hilangkan parut dengan lebih mudah.

Cara hilangkan parut


Kehadiran parut pada kulit boleh mempengaruhi keyakinan diri sehingga ada yang mencuba pelbagai cara untuk menghilangkan parut.

Di pasaran anda boleh melihat pelbagai jenis krim yang dijual untuk membantu menghilangkan parut dengan cepat. Tetapi, cara terbaik untuk memperbaiki dan menghilangkan parut anda adalah dengan mengambil pemakanan yang betul. Pemakanan boleh mempengaruhi terus fungsi dalam badan anda.

Dalam entri ini, Gee akan perkenalkan kepada anda apa makanan terbaik untuk parut dan cara menghilangkan parut dengan mudah. 

Makanan Terbaik untuk Parut 

1. Aloe Vera
Antara yang terbaik untuk kulit. Ia membantu memudarkan parut dan mengurangkan rasa sakit serta kemerahan pada kulit.


2. Minyak kelapa
Minyak kelapa kaya dengan antioksidan yang penting untuk melawan radikal bebas. Radikal bebas ini sebenarnya yang melambatkan proses penyembuhan. Ia juga dapat menghasilkan kolagen tambahan, yang berfungsi untuk membina sel baru dan membantu memperbaiki kerosakan kulit seperti jerawat dan parut.


3. Mentega koko (cocoa butter)
Banyak terdapat dalam krim kulit kerana ia berfungsi sebagai pelembap berkesan untuk kulit. Ia juga mengandungi vitamin E untuk memberikan kulit anda lebih sihat. Apa yang perlu anda lakukan adalah menggosok ke kulit anda terutama yang ada parut setiap hari.


4. Teh hijau (Green Tea)
Tinggi dengan khasiat polifenol yang akan membantu mengurangkan parut dan pori-pori besar pada kulit.


5. Vitamin E
Vitamin E adalah salah satu vitamin yang paling berkesan untuk menghilangkan parut. Ia membantu meningkatkan tahap kolagen dan juga bertindak sebagai pelembap.

Sumber makanan: badam, kacang, oat, hazelnut, sayuran berdaun hijau


6. Vitamin C
Vitamin yang sangat penting dalam penghasilan kolagen di dalam badan anda. Kelogen penting untuk menguatkan dan memberi keanjalan pada kulit. Ia juga membantu membaiki kerosakan kulit seperti parut dan membina sel-sel baru .

Sumber makanan: limau, lemon, mangga, kiwi, strawberi,brokoli, kobis dan sebagainya.


7.Vitamin B
Kekurangan Vitamin B boleh membuatkan bekas parut dan luka di kulit sukar untuk hilang. vitamin B membantu dalam proses penyembuhan dan penting dalam pembangunan sel-sel kulit baru.

Kajian telah menunjukkan bahawa kulit yang sihat bergantung kepada kehadiran vitamin B. Vitamin B juga membantu kolagen untuk bertindak lebih berkesan dan membaiki sel dengan cepat.

Sumber makanan: kacang polong, brokoli, alpukat, ubi keledek, daging dan ikan tanpa lemak, bersama dengan bijirin dan produk tenusu.


8. Vitamin A
Juga memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen. Vitamin A membantu menguatkan sel-sel di kawasan parut dan mempercepatkan proses pemulihan parut.

Sumber makanan: betik, lobak, tomato, telur, susu, minyak ikan kod


9. Zink
Zink memainkan peranan penting dalam pembangunan kolagen dan protein dalam badan. Sel-sel kulit baru memerlukan banyak protein dan kolagen untuk kekal kuat dan sihat. Jadi anda perlukan banyak zink untuk menyembuhkan parut.

Sumber makanan: tiram, hati, kacang


10. Kunyit
Ia sangat popular di negara-negara Timur dalam bidang masakan dan perubatan. Malah, orang-orang di Barat juga mula menggunakannya setelah menyedari keberkesanan rempah-rempah. Kunyit dapat meningkatkan proses pemulihan parut kerana ia adalah antioksidan yang kuat.


11. Zat besi
Zat besi akan membantu darah kita untuk membawa oksigen dan nutrien ke seluruh badan. Luka dan parut memerlukan bekalan darah yang cukup untuk penyembuhan dengan cepat.

Sumber makanan: banyak di dalam sayur-sayuran dan daging tanpa lemak

.

Selain mengambil makanan yang betul, anda juga boleh mencuba suplemen untuk menghilangkan parut pada kulit dengan lebih mudah.

.

Cara Menghilangkan Parut dengan Mudah dan Berkesan


1. Vitamin C

Vitamin C tinggi dengan antioksidan dan ia penting untuk melindungi kulit dari radikal bebas. Ia juga menguatkan sistem imun untuk mempercepatkan proses penyembuhan dan menghasilkan kolagen yang baru sekaligus memudarkan kesan parut, jerawat pada kulit.

Kesitimewaan:
Setiap tabet membekalkan 500mg vitamin C dan adanya teknologi pelepasan masa akan membantu tubuh mendapat cukup bekalan vitamin C setiap hari.

2. Vitamin E

Vitamin E berfungsi membaiki struktur kulit dan memelihara sel-sel yang selalu terdedah pada radikal bebas agar tidak mudah rosak. Ia juga membantu memperbaiki tona kulit tidak sekata dan melambatkan proses penuaan.

Keistimewaan:
Tiap kapsul vitamin E Complex membekalkan 400 IU vitamin E, cukup untuk memenuhi keperluan harian dan tambahan 10 mg selenium untuk meningkatkan penyerapan vitamin E.

3. Vitalea

Multivitamin yang membekalkan pelbagai jenis vitamin dan mineral. Ini termasuk vitamin A, B, C, zink dan zat besi yang semuanya sangat penting untuk kulit dan proses pemulihan kulit sepertimana yang Gee tuliskan di atas tadi.

Keistimewaan:
Dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, Explo-Tab menjadikan Vitalea, tablet yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia.

4. Protein ESP

ESP adalah suplemen protein. Protein penting untuk membaiki sel kulit rosak dan memperbaharui sel-sel kulit dengn yang lebih sihat. Parut adalah antara tanda sel kulit anda rosak. Pengambilan ESP setiap hari akan membantu memudarkan parut dan kesan tidak sekata pada kulit anda.

Keistimewaan:
Protein lengkap dengan asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Dan asid amino ini kunci utama awet muda.

5. Collagen Powder

Jika anda inginkan kulit sihat adalah sangat penting untuk mendapat kolagen yang cukup. Apabila semakin berumur, paras kolagen dalam tubuh makin berkurang. Proses pemulihan kulit juga makin lambat berlaku. Masalah seperti parut, jerawat, jeragat dan kedutan makin sukar untuk hilang. Sebab itu perlunya kolagen! 

Keistimewaan:
Collagen Powder, suplemen kolagen yang sangat bagus untuk kulit. Ia mengandungi 4000 mg Kolagen Red Snipper Sccale, RSS, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kajian klinikal menunjukkan, pengambilan Collagen Powder secara berterusan selama 8 minggu menunjukkan peningkatan pada kulit sebanyak 71 peratus.



Antara cadangan suplemen untuk membantu menghilangkan parut anda. Ada beberapa pilihan mengikut produk yang sedia ada stok.

Set Kulit Parut Shaklee

Set Kulit Parut Shaklee


Set Kulit Parut Shaklee

Set Kulit Parut dan Jerawat Shaklee

Set Jerawat Shaklee


Set Jerawat Shaklee






Apa yang menarik dengan suplemen Shaklee ini, ia boleh dibuat masker muka. Gee akan kongsikan semua tip ini khas untuk anda yang buat belian dengan Gee.








Post a Comment

1 Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete