Rahsia Kekal Cergas Bertenaga Dengan Set Haji Dan Umrah Shaklee


Rahsia Untuk Kekal Cergas Bertenaga Dengan Set Haji Dan Umrah Shaklee


Dah lama nak berkongsi set haji dan umrah yang sesuai ni. Baru ada kesempatan. Moga apa yang Gee kongsikan ini bermanfaat untuk kita semua.

Apakah maksud haji dan umrah?


Ada apa dalam set cadangan haji dan umrah ini? Jom teruskan baca.

Bagi setiap umat Islam, kita wajib menunaikan haji dan umrah sekali dalam seumur hidup bagi yang berkemampuan. Setiap perjanan memang akan ada cabaran. Begitu juga bila kita menunaikan haji dan umrah pasti ada cabaran juga. Antara cabaran yang biasa dialami;

Cabaran menunaikan Haji dan Umrah

Perjalanan
Maksudnya kat sini, semasa menunaikan haji dan umrah memang kita akan lebih banyak bergerak dan berjalan dari satu tempat. Sebab itu penting untuk setiap jemaah haji dan umrah memiliki tubuh badan yang sihat dan cergas bagi memudahkan pergerakan.

Gambaran perjalanan ibadah Haji

Perubahan musim
Ini juga antara yang kita bakal alami. Ada 2 musim, musim sejuk ditambah dengan keadaan yang kering dan musim panas kering. Bila musim panas, sebaiknya anda membawa juga cermin mata hitam kerana pada masa ini suhu sangat panas terik dan silau.

Bila musim berubah, ia juga boleh menyebabkan kulit dan bibir kering, tumit pecah dan rasa sakit sebab banyak berjalan jauh.

Jangkitan penyakit
Perkara biasa juga berlaku kerana pada masa ini orang sangat-sangatlah ramai dan sesak. Jadi akan ada risiko mendapat penyakit kerana ada bermacam jenis virus ada.

Bagi yang mempunyai sistem imun badan rendah, antibodi badan tak kuat akan lebih mudah untuk jatuh sakit, rasa kurang sihat seperti demam, selsema, batuk, pengsang dan sebagainya. Dan bila kita kurang sihat, memang boleh mengganggu fokus kita untuk beribadat. Kita kena pastikan badan sihat sebab tujuan utama kita ke Tanah Suci adalah untuk beribadat dan mengumpul pahala kan?


Sebab itulah kita kena bersedia dari awal dan berusaha serta berikhtiat untuk mendapatkan kesihatan terbaik semasa berada di sana nanti.

  • Gee kongsikan juga panduan jadual ibadah harian di Tanah Suci. Sebagai persediaan awal untuk anda. Moga bermanfaat buat semua. 



  • Persediaan untuk kesihatan diri

Set Haji Dan Umrah Shaklee
Salah satu persediaan yang kita boleh buat ialah menyediakan diri dengan suplemen /makanan tambahan. Antara cadangan suplemen yang sesuai untuk dibawa ke sana nanti ialah:

1. Vitalea
Lengkap dengan multivitamin dan mineral penting untuk tubuh badan. Setiap tablet Vitalea ada 12 vitamin dan 7 mineral penting. Dan merupakan tablet paling pantas di dunia larut dalam ar dan tubuh badan manusia. Sebab itu Vitalea sesuai untuk dibawa ke Tanah Suci.

2. Vitamin C
Membantu menguatkan sistem imun badan bagi mengelak penyakit seperti demam, selsema dan bersin yang banyak dialami para jemaah. Setiap tablet vitamin C Shaklee membekalkan 500mg vitamin C dan jika diambil 2 tablet dalam masa 5 jam ia mampu kekal dalam darah dan badan kita selama 24 jam!

3. Ostematrix
Suplemem kalsium, magnesium dan vitamin D. ia bagus untuk tulang yang kuat, elak kejang dan kebas kaki akibat banyak berjalan dan perjalanan yang jauh. Juga membantu tido lena walaupun sekejap. Bila bangun badan rasa lebih segar dan cergas!

4. Garlic Complex
Antibiotik semulajadi untuk elak dan cegah jangkita kuman bila kita terdedah kepada persekitaran yang ramai orang dan sesak. Bagus untuk membantu mengelak dan membaiki batuk, sakit tekak, demam dan selsema.

5. Performance Drink
Minuman isotonik yang memberi tenaga pada badan kita. Minum performance drink ni boleh cegah dehidrasi semasa di Padang Arafah dan Mina kerana cuaca di sana sangat panas. Bila di sana nanti, boleh juga cuba bancuh performance drink dengan air zam-zam, letak dalam botol dan bila-bila masa boleh minum. Jangan risau, rasa oren semulajadi dan tiada gula tambahan.

6. Nutriferon
Imun booster untuk mengelak jangkitan seperti demam, batuk, selsema, badan panas dan rasa sakit badan bila jatuh sakit. Mudah di bawa ke mana saja semasa di Tanah Suci sebab ia dalam paket. Boleh diambil begitu saja atau dicampur dengan air.

7. Omega Guard
Suplemen minyak ikan Omega 3. Bagus untuk para jemaah yang ada masalah sakit sendi & lutut. Ia akan membantu mengurangkan keradangan seperti rasa sakit pada sendi. Untuk kesan terbaik boleh ambil bersama dengan Ostematrix bagi yang ada sakit sendi lutut.

8. Vivix
Antioksidan dan antibiotik semulajadi untuk badan. Juga bagus untuk kesihatan sendi. Badan juga rasa lebih cergas & bertenaga selepas mengambil Vivix. Sangat sesuai buat yang tak suka telan tablet.

9. Herbal blend
Krim sapu yang sangat bagus untuk kulit kering, menggelupas, bibir kering dan tumit merekah. Boleh sapu krim ini pada satu badan sebab dia bebas paraban, inshaallah sangat selamat untuk kulit.. Bila-bila dan ke mana saja para jemaah boleh bawa krim ini. Tak ada bau dan cepat meresap kat kulit.

Untuk orang lelaki, boleh sapu krim ini pada kepala selepas bercukur rambut bagi elak rasa gatal-gatal.


Banyaknya suplemen untuk jemaah haji dan umrah ni?? Jangan risau, anda boleh pilih dan ambil satu-satu mengikut bajet dan kemampuan juga.

Pilihan Set Cadangan Untuk Haji dan Umrah Shaklee






Anda boleh pilih set haji dan umrah yang sesuai untuk anda. Untuk info dan order lagi details boleh hubungi Gee terus di 013-5707812 atau whatsap terus di Sini



Gee doakan moga anda semua berpeluang dan diberi rezeki untuk mengerjakan haji dan umrah di Tanah Suci. Doakan Gee juga ya. Amiin. TQ💛




Post a Comment

0 Comments