Cara Kuatkan Imun Badan dengn Set Imun Shaklee

Apa itu sistem imun? Bagaimana Set Imun Shaklee membantu?

Sistem imun adalah sistem pertahanan atau kekebalan tubuh badan kita. Sistem imun penting untuk mengenalpasti, menghancurkan benda-benda asing atau sel abnormal yang akan menganggu fungsi  tubuh.

Sebab itu sangat penting untuk kita mempunyai sistem imun badan yang kuat dan mantap untuk melindungi diri dari serangan kuman, benda asing dan virus terutama virus covid-19 yang sedang berlaku sekarang ini.


Cara Menguatkan Sistem Imun Badan

Pakar Perubatan Kesihatan Komuniti Fakulti Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Sharifa Ezat Wan Puteh, mengamalkan pemakanan yang sihat dan berkhasiat penting untuk memantapkan sistem imun badan kita bagi melawan jangkitan.

Orang ramai disarankan untuk mengambil makanan yang banyak khasiat seperti buah-buahan, sayur-sayuran, sumber protein juga penting seperti ikan, telur dan ayam.

Ini kerana makanan sebegini mempunyai kandungan vitamin A, C, E dan D yang tinggi. Yang mana ia penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan bagi melawa sebarang jangkitan virus dan penyakit.

Bukan hanya menjaga makan, meminum air yang cukup juga penting. Jika badan kurang air boleh menyebabkan sel-sel badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik.


Set Imun Shaklee Membantu Menguatkan Imun Badan 

Langkah tambahan yang boleh kita ambil untuk memantapkan lagi sistem imun tubuh adalah dengan mengambil suplemen, Set Imun Shaklee. Set Imun ini lengkap semuanya untuk membantu meningkatkan sistem imun badan kita secara selamat dan berkesan.


Kebaikan Set Imun Badan Shaklee

Set Imun Badan untuk semua orang, Ada Nutriferon, Omega 3 dan Vitamin untuk kuatkan imun badan. Satu keluarga boleh mengambilnya setiap hari.

Set Imun Badan Shaklee


Set imun badan dengan gabungan protein ESP, Vitamin C dan Vitamin E. Set ini sesuai bagi yang nak menjaga kecantikan kulit dalam masa yang sama.

Set Imun Badan Shaklee


Bagi yang tak suka tablet boleh minum Vivix untuk kuatkan imun badan. Jika jenis tak nak banyak makan amik ResV. Keduanya power untuk imun badan dan kesihatan secara menyeluruh.

Set Imun Badan Shaklee


Set imun badan untuk kanak-kanak juga ada. Lengkap sekali dengan vitamin dan mineral penting untuk tumbesaran anak-anak.

Set Imun Badan Shaklee




Itulah dia pilihan set untuk membantu menguatkan sistem pertahanan badan kita seharian lagi-lagi sekarang masih ada lagi Covid-19 maka kita digalak mengambilnya setiap hari.

Bila imun badan kuat dapatlah mencegah atau mengelak dari kena lebih teruk bila terkena virus covid-19 ini. Sama-samalah kita menjaga kesihatan diri. Moga wabak covid-19 segera hilang!








Berminat nak dapatkan Set Imun Shaklee ini anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.








Post a Comment

5 Comments