Cara Minum ESP Shaklee Dengan Betul dan Resepi ESP

Ramai juga yang  bertanyakan cara minum ESP Shaklee yang betul caranya. Penting kita tau cara yang betul untuk dapat efek yang optimum. Sebenarnya ada banyak cara dan pelbagai resepi ESP Shaklee ini.

Yang paling mudah, kita boleh minum ESP waktu pagi. Boleh jadi alas perut dulu jika tak nak makan sarapan lagi. Atau jika tak sempat sarapan boleh bancuh ESP ini dan bawak minum dalam perjalanan atau di tempa kerja. Senang sangat kan?

Nak minum waktu malam juga boleh ESP ini. Tapi jangan lewat sangat sebaiknya 3-4 jam sebelum tidur untuk tujuan penghadaman badan kita.

Waktu petang juga boleh. Bila-bila masa kita boleh minm ESP ini. Tiada waktu yang ditetapkan sebab ia mengikut kita sendiri.


Bagaimana pula dengan resepi ESP? 
Ada banyak pilihan kita boleh cuba.

1. Cara minum ESP paling ringkas dan mudah. Kita hanya gunakan air kosong atau sejuk. Kemudian ambil 3 sudu makan ESP atau jika ada guna scoop dari Shaklee tu boleh ambil 1 scoop dah cukup. Kemudian shake shake shaker tadi. Dah siap diminum! Rasa juga sedap, semulajadi pure rasa soya vanilla dalam ESP tu.





2. ESP ccampur dengan susu fresh milk. Ini juga sedap dan cara paling cepat dan senang! Hanya gunakan susu kotak tadi ambil dalam 350-500 ml ikut kit nak, campur 2-3 sudu ESP dan shake. Siap minum! Nak lagi sedap boleh tambah ais kiub. Sedap sejuk-sejuk minum ni.





3. Minum ESP Shaklee degan campuran strawberi dan susu segar. Ini lgi sedap jika suka nak campur macam-macam jenis buah.

Caranya, ambil 2-3 biji strawberi, potong kecik dan campurkan air dan ESP tadi. Blend semuanya. Boleh nak campur ais kiub skali bagi lagi enak diminum.




4. Minum ESP dengan air ribena. Bagi peminat ribena bolehlah mencuba. Tuang sedikit ribena, masukkan ai dalam shaker, campurkan 2-3 sudu makan ESP dan shake. Siap. Minum. Sedap. Hihi



5. Minum ESP dengan mencampurkan susu kurma juga boleh.

resepi esp susu kurma


6. Minum ESP dengan buah mangga! Ok ni ramai kata sedap sebab masam buah mangga campur dengan rasa soya vanilla ESP. 

resepi esp mangga


Caranya: Potong dadu buah mangga, masukkan beberapa potongan ikut kita nak, masukkan air dan ESP dalam 2-3 sudu makan dalam bekas dan blendkan bersama. Nak lagi sedap bola juga tambah ais ataupun guna air sejuk. 




7. Smoothies Protein ESP dengan buah Avocado. Blend avocado bersama ESP boleh campur ais jika suka sejuk. 

resepi esp avocado




8. Resepi ESP smoothie strawberi. Ni juga buat kita kenyang. Bagus untuk kulit juga ada khasiat strawberi dan ESP untuk kulit sihat. 



9. Resepi ESP Shaklee dicampur dengan buah naga putih juga sedap. 






10. ESP Shaklee dibuat smoothies dicampur dengan buah kurma. Ini sangat best jika kita nak bersahur buat minum pagi. Juga sangat kenyang dan bertenaga sepanjang hari berpuasa.





Ok itulah dia cara minum dan resepi ESP Shaklee. Macam-macam buah juga boleh guna. Ikut selera masing-masing. 



Tips tambahan;

Cara minum ESP untuk kurus, sebaiknya jangan campurkan dengan air bergula. Sebaiknya minum kosong saja macam no 1 di atas atau campur dengan buah segar. Itu lebih baik untuk membantu proses turunkan berat, untuk kawal makan yang manis ke atau untuk dapat khasiat penuh ESP Shaklee. 




Cara minum ESP untuk gastrik juga sama. Elak guna buah yang masam. Kena jaga perut. Boleh guna air biasa bersuhu bilik atau suam. Tapi jangan guna air pasan ok!






Ini shaker dari Shaklee. Dah ada stok kembali. Shaker ni best mudah bawa ke mana-mana.




Promosi ESP Shaklee April 2023

Menarik bulan ini ada promosi ESP dengan harga rahmah. Harga memang sangat murah. Dengan RM99 dapat setong ESP dan satu botol vitamin C. Dahn macam beli 1 percuma 1 pulak kan?? Dah beli tak? Jommmm sebelum stok abiss!!!

Cara minum ESP Shaklee








Berminat untuk mendapatkan ESP Shaklee dan shaker Shaklee yang cantik itu boleh lah menghubungi saya segera ke 013-5707812.






Post a Comment

18 Comments

  1. baguslah produk Shaklee ni. mcm2 nutrisi ada..

    ReplyDelete