Vitamin C Terbaik Untuk Orang Dewasa

Vitamin C untuk orang dewasa. Vitamin C memang terkenal dengan kebaikan dan manfaat untuk kesihatan terutama untuk kecantikan kulit. Tapi soalnya ada banyak jenis vitamin C di pasaran. Jadi, macma mana nak memilih Vitamin C terbaik untuk orang dewasa?

Menurut hasil bacaan Gee di blog Doktor Zubaidi, beliau ada menulis dos untuk dewasa yang boleh diambil ialah antara 1000mg - 2000 mg Vitamin C sehari. So, kita boleh mengambil suplemen Vitamin C dalam jumlah seperti yang disarankan.

Vitamin C terbaik untuk orang dewasa

Untuk suplemen Vitamin C ni, Gee rekomen Vitamin C dari Shaklee. Kebetulan Gee sendiri juga ada mengambil dan makan Vitamin C Shaklee ni sejak tahun 2014. Kiranya dah dekat 7 tahun juga mengambil Vitamin C ni setiap hari.

Apa kelebihan Vitamin C Shaklee dan kenapa ia bagus untuk orang dewasa?

Paling penting untuk memilih suplemen Vitamin C adalah dengan memastikan ia dari sumber semulajadi. Elakkan vitamin sintetik kerana ia boleh memberi kesan untuk jangka panjang yang kita tak tahu.

Kelebihan Vitamin C Shaklee

Apa yang menariknya Vitamin C Shaklee ni dari ekstrak jagung. Jadi ia bagus untuk yang ada masalah perut sensitif seperti gastrik. Dan bila-bila masa anda boleh makan vitamin C ni.

Vitamin C Shaklee untuk dewasa

Apa yang menarik juga suplemen Vitamin C dari Shaklee ni ada teknologi 'sustained release'. Ia akan melepaskan vitamin C 100mg setiap jam. 

Kenapa perlu ada? Sebabnya badan kita tak mampu menerima vitamin C dalam jumlah yang tinggi dalam satu masa seperti 1000mg terus. Jika berlebihan ia akan dibuang keluar melalui air kencing. 


Vitamin C Shaklee untuk dewasa




Lagi special ada Bioflavonoids untuk meningkatkan lagi keberkesanan vitamin C dalam badan kita. 

Vitamin C Shaklee untuk dewasa



Tambahan dalam Vitamin C Shaklee ada Hespiridin, ini juga penting untuk kesihatan badan termasuk salur darah yang sihat, membantu masalah buasir, mudah lebam dan vericose vein.

Vitamin C Shaklee untuk dewasa



Dan setiap tablet Vitamin C Shaklee ini mempunyai 500mg vitamin C iaitu bersamaan dengan khasiat 7.5 biji buah oren. 

Vitamin C Shaklee untuk dewasa



Itulah dia Vitamin C yang sesuai dan terbaik untuk diambil sesiapa saja. Yang penting ia dari tumbuhan semulajadi dan selamat untuk kesihatan. Semua orang boleh mengambilnya setiap hari.

Sebotol Vitamin C ini mempunyai 180 tablet dan tahan hingga 6 bulan penggunaan. Harga pasaran RM 115 sebotol. 


Vitamin C Shaklee untuk dewasa


Gee share antara kebaikan Vitamin C untuk kesihatan kita.


Vitamin C Shaklee untuk dewasa



Masa covid-19 masih ada sekarang digalakkan mengambil Vitamin C tiap hari. Kuatkan imun badan dengan mengambil vitamin C setiap hari. 

Vitamin C Shaklee untuk dewasa





Berminat nak dapatkan Vitamin C Shaklee ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.






Post a Comment

4 Comments

  1. ssalamualaikum. Tahniah kerana saudari telah dipilih sebagai salah seorang pemenang 9.9 Giveaway by Abam Kie. Untuk keterangan lanjut, sila layari http://www.zukidin.com/2020/10/keputusan-99-giveaway-by-abam-kie.html. Tahniah dan terima kasih.

    ReplyDelete
  2. vtamin C mmg penting utk skrg ni.. tambah2 isu covid yg belum selesai ni

    ReplyDelete