Vitamin C untuk Demam dan Selsema

Vitamin C sangat terkenal dalam dunia kecantikan. Bagaimana pula fungsi Vitamin C jika ada masalah demam dan selsema? Bolehkah Vitamin C membantu baikpulih demam dan selsema?

Apa itu Demam?

Demam menurut portal My Health, adalah satu tindak balas normal badan terhadap sebarang jangkitan dan penyakit-penyakit lain. Ia bukannya penyakit tetapi gejala yang menandakan ada jangkitan kuman atau virus. Tapi, demam yang berlarutan lebih dari 14 hari perlu merujuk doktor segera kerana khuatir ada penyakit lain lebih serius.


Vitamin C untuk demam dan selsema


Bagaimana Vitamin C membantu selsema dan demam?

Vitamin C bersifat tinggi antioksidan dan ini dapat membantu meningkatkan pengeluaran sel darah putih yang merupakan komponen utama sistem imun. Ia juga dapat mengurangkan tempoh demam dan selsema. Oleh itu, gejala seperti hidung berair, bersin, batuk dan keletihan boleh dikurangkan dengan pengambilan Vitamin C.

Saranan sebaiknya makanlah makanan dan suplemen yang tinggi Vitamin C setiap hari untuk memantapkan sistem imuniti badan. Bila imun badan kuat, kurang risiko untuk jatuh sakit atau dapat demam selsema. 


Testimoni Vitamin C membantu demam dan selsema












Bagi yang kerap demam selsema mungkin juga mempunyai sistem imun badan yang rendah, jadi rajinlah makan sayuran dan buah tinggi vitamin C termasuk suplemen Vitamin C skali. Tambah lagi dengan keadaan covid sekarang, digalakkan makan Vitamin c tiap hari bagi menguatkan sistem pertahanan badan. Sekurangnya dapat kurangkan risiko jangkitan.



Berminat nak dapatkan Vitamin C ini, anda bolehlah terus menghubungi Gee di 013-5707182 atau klik gambar bawah ini untuk pautan whatsapp.



Post a Comment

5 Comments

  1. betul kak . vit c byk membantu dlm kesihatan. Jarang demam atau sakit. saya pun baru tahu kebaikan vit c bukan pd skin kita ja tapi pada badan juga. tambah2 musim covid ni . lagi perlukan vit c

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, banyak kebaikan vit c ni, ramai igt utk skin je tapi satu badan perlu vit c.

      Delete
  2. Pentingnya pengambilan vitamin c setiap hari kan

    ReplyDelete
  3. vitamin C penting for now .. tambah2 musim virus ni

    ReplyDelete