Menu Sahur Ringkas Dan Cepat Disediakan Dengan Set Puasa Shaklee

Tak lama lagi nak berpuasa kan? Sekejap saja masa berlalu. Untuk puasa kalini Gee dah sedia awal menu dan makanan apa nak amik masa sahur pagi tu. Pagi-pagi nak makan apa.

Gee macam biasa saja macam puasa sebelum ni juga. Gee amik set puasa dari Shaklee. Untuk tahun ini ada tambahan baru. Selain amik ESP dan air Performance tu Gee ada jugak amik produk baru iaitu Life Shake dan Energy Tea perisa elderberi.

Yang ini ESP. Memang Gee biasa minum ESP tiap kali sahur waktu pagi. Kenyang minum sebab dia bekal 14gram protein untuk satu hidangan, ada vitamin B, kalsium, rendah lemak dan tiada kolesterol. 


ESP Shaklee untuk berpuasa


Satu lagi untuk puasa Gee akan tambah minum air Performance. Gee suka perisa oren. Bila sahur minum Gee akan campurkan ESP dengan Performance oren di sekali. Bila berbuka Gee akan buat khasa air performance oren di sejuk-sejuk sedap. 

Masa berbuka terus minum. Memang boleh rasa beza. Badan lebih bertenaga. Kurang rasa haus sebab dia juga gantikan air yang hilang bila kita berpuasa kurang air kan. Yang penting air ni membantu mengimbangi metabolisme air di dalam tubuh badan kita. Sebab tulah bila puasa air ni laku sangat! Satu keluarga boleh minum. 


Shaklee untuk berpuasa



Tambahan baru untuk puasa kalini Gee akan amik Life Shake dan Energizing Tea perisa elderberi dari Shaklee. Ni produk baru Shaklee bawak masuk Malaysia bulan Jun nanti tapi Gee sebab layak join BLNC Shaklee so Shaklee Malaysia bagi hadiah rasa produk baru ni lebih awal.

Gee dah rasa dua-dua memang sangat sedap rasa elderberi dia. Bila Gee campur dengan ESP rasa vanilla tu lagi bertambah sedap. Bolehlah nanti Gee minum masa sahur dan berbuka. TQ Shaklee Malaysia!


Shaklee untuk berpuasa


Life Shakee ni macam cinch jugak, hidangan lengkap dengan 24 vitamin mineral, ada 20 gram protein bukan GMO, indeks glismeik rendah amat membantu untuk kenyang lebih lama, ada fiber yang bagus untuk pencernaan, juga prebiotik proprietari bagi membantu kesihatan usus kita. Yang penting badan lebih cergas bertenaga.

Untuk Enerrgizing Tea rasa elderberi juga sedap. Ada campuran teh hijau, putih, dan merah yang eksklusif dan kaya antioksidan, serta ekstrak Elderberi yang bagus untuk emnguatkan sistem imun. Mengandungi taurina, yang terkenal untuk meningkatkan tenaga dan ketangkasan fikiran kita. Best betul teh ni kan? hehe


Ok itulah menu Gee untuk sahur dan berbuka. Yang sahur tu Gee akan campurkan sekali ESP bersama Life Shake, Teh Elderberi dan sedikit air Performance oren. Semua sekali Gee campurkan dalam satu Shaker. Senang terus minum. 


Selamat Berpuasa semua. Moga kita semua dapat menjalani ibadah puasa tahun ini dengan lebih baik lagi dari yang sebelum. 




Post a Comment

3 Comments

  1. simple sahur ever, tak yah kalut nak masak bbagai

    ReplyDelete
  2. Wah, resepi sahur yang menyihatkan. Selamat bersahur juga semua. Nice info to share kak. :)

    ReplyDelete