Lecithin Shaklee: Keistimewaan, Kebaikan, Siapa yang Perlukan, Cara Makan dan Testimoni

Apabila disebut Lecithin Shaklee ramai yang mengenalinya untuk produk kuruskan badan. Jadi dalam entri ini Gee akan menjelaskan kepada anda yang Leicthin bukan hanya untuk kurus sahaja. Malah ia juga baik untuk kesihatan.

lecithin Shaklee
Apakah Lecithin?


Apakah Lecithin?

Lecithin digelar sebagai 'pengemulsi semulajadi'. Ini kerana lecithin memberi kesan melekat pada lelemak. Lecithin ini yang akan menyebabkan lemak terapung dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding mambran.

Untuk makluman anda, Lecithin sebenarnya tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan tapi hakikatnya ia sangat penting untuk badan anda.

Kesistimewaan Leicthin Shaklee 

Kebaikan Lecithin Shaklee
Lecithin kini berawajah baru

Ia diekstrak daripada kacang soya organik. Setiap kapsul lecithin mengandungi 518 mg Lecithin soya termasuk 80 mg kolin dan 48 mg inositol.

Apa kebaikan Lecithin Shaklee ini untuk anda?

Kebaikan Lecithin Shaklee 

1. Lecithin untuk kurus 

Fungsi utama Lecithin adalah untuk mengemulsi atau memecahkan lemak. Lecithin akan membakar lemak dengan lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang sesuai.

Pengambilan Lecithin dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakara lemak untuk mendapat kesan pelangsingan yang seimbang.


2. Lecithin untuk masalah kolesterol

Lecithin memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol, menurunkan total serum kolesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL) serta membantu mengawal paras triglycerides. Lecithin juga mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan darah dan juga mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol.


3. Lecithin untuk tekanan darah tinggi

Lecithin memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arterioklerosis dan menggalakkan peredaran darah.


4. Lecithin untuk melindung hati

Lecithin menghalang enapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Ia juga membantu memulihkan kesihatan hati.


5. Lecithin untuk fungsi otak

Acethylcholine penting untuk fungsi otak. Ia penting untuk berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman.

Acethylcholine adalah sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin. Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

Jika anda ingin meningkatkan daya focus dan fungsi otak untuk lebih cerdas dan pintar, amalkan Lecithin selalu. 


6. Lecithin untuk warga tua/emas

Lecithin sangat penting untuk mereka yang uzur yang disebabkan angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua. Ia membantu mengurangkan masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, dan sejuk kaki.

Anda bolehlah hadiahkan Lecithin ini kepada mak ayah. 


7. Lecithin untuk penghadaman

Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil 'bile'. Bile ini perlu untuk memecahkan molekul lemak kepada asid lemak dan glycerol yang lebih bermanfaat kepada badan.


8. Lecithin untuk sembelit

Lecithin adalah sejenis pelembut najis yang berkesan, ia membantu melembapkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus. Sebab ini juga lecithin penting untuk anda yang nak kurus!

Cuba anda bayangka jika lemak-lemak ini semua tidak dapat dihadam dengan baik? Apa akan jadi? 


9. Lecithin untuk kesihatan sel

Lecithin juga penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel. Choline dan lecithin akan menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.


10. Lecithin untuk kesihatan jantung

Fungsi Lecithin tadi yang mencairkan lemak dalam darah kepada titisan kecil amat penting untuk perlindungan sistem jantung.


11. Lecithin untuk kulit

Lecithin membantu membrane sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk mendapat kulit yang lebih sihat dan cantik serta mengaktifkan metabolisme sel dan melambatkan penuaan.


12. Lecithin untuk menghalang batu karang

Tahu tak 90 peratus dari batu karang terjadi dari kolesterol. Lecithin ini akan mengemulsi kolesterol yang berlebihan untuk menyekat dan menghalang terjadinya batu karang.


13. Lecithin untuk lelaki

Kajian menunjukkan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan mengambil lecithin dalam kuantiti yang banyak.


14. Lecithin untuk memperbaiki alergi

Lecithin menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit – dermatitis, demam alergi.


15. Lecithin untuk bengkak susu

Mengurangkan risiko berlaku bengkak susu dengan mencegah duktus susu tersumbat. Antara dos yang dicadangkan ialah:
  • 3600 - 4800 mg Leicthin sehari
  • Selepas 1- 2 minggu tanpa sebarang blockage boleh kurangkan dos kepada 1200 mg Lecithin
  • Dan jika dalam masa 2 minggu kemudian tiada blockage, ibu boleh mengurangkan bawanh 1200 mg Lecithin.


Siapa yang perlukan Lecithin?
  • Lelaki dan perempuan
  • Pelajar
  • Warga tua
  • Orang yang nak kuruskan badan
  • Orang yang ingin kawal kolestrol
  • Orang yang ingin menjaga kesihatan

Cara makan Lecithin yang betul
  • Ambil dalam 6 kaspul sehari
  • Boleh makan leicthin 2 kali sehari
  • Boleh pilih waktu lepas makan tengahari atau makan malam


Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee

Testimoni Lecithin Shaklee



Best kan Lecithin ni. Sebab tu ramai yang suka. Bukan sahaja untuk kurus tapi ada banyak lagi kebaikan Lecithin Shaklee ini.

Promosi Lecithin Jun 2023!

Promosi lecithin shaklee






Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
Personal FB : 
Ziana Eunos

Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


www.wasap.my/6013-5707812






Post a Comment

1 Comments

  1. This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. Watch The Sims 4 channels streaming live on Twitch. Sign up or login to join the community and follow your favorite The Sims 4 streamers sims 4 news

    ReplyDelete