Cara Mudah Dan Berkesan Hilangkan Kulit Kering Di Kaki


Pastinya ramai ada masalah kulit kaki kering termasuk kaki merekah dan menggelupas serta kasar. Ada yang dah mencuba pelbagai cara tapi tetap tak menjadi.



Kalini berkongsi kisah Gee sendiri, ada kulit kaki kering terutama di jari kaki. Tak best rasa. Macam ada sesuatu dan bila kering tu terasa sangat keirng dia. Serius tak best. So dalam entri kalini Gee nak berkongsi cara hilangkan kulit kering kat kaki.


Cara Mudah Dan Berkesan Hilangkan Kulit Kering Di Kaki

Pertama, Gee akan pastikan minum air yang cukup.


Tubuh badan kita sangat memerlukan air dan lebih 80 peratus adalah air. Sebab itulah anda perlu minum air untuk mengelak kulit kering. Sebaiknya cuba minum air dalam 1.5 – 2 liter sehari. Nak lebih mudah macam Gee selalu buat, siap isikan air dalam botol pagi-pagi dah. Senang boleh terus minum.


Kedua, Gee guna losyen. Sama macam kulit muka, kaki anda juga perlukan penjagaan yang sama. Sebaiknya cuba sapu losyen setiap hari di kaki.

Macam Gee sendiri, setiap malam sebelum tidur akan sapu losyen kat kaki. Gee guna losyen Herbal Blend untuk kurangkan kulit kering dan beri kelembapan pada kulit kaki. Kadang kan, bila kulit kaki kering mesti kaki rasa panas dan tak selsesa kan? So, bila Gee sapu losyen herbal blend ni kaki rasa sejuk dan nyaman jer rasa.



Ketiga, Gee amik protein. Apa pulak kaitan protein dan kulit kaki kering ni?

Ramai lupa bab protein ni. Dulu Gee sendiri pun tak perasan, tak sedar. Sebenarnya protein ni sangat penting untuk kulit kering kerana ia boleh membantu merangsang pengeluaran asid hialuronik dan mengikat serta mengekalkan air dalam sel kulit. Tujuannya bagi memastikan kulit kekal lembap dan tak kering.

Lepasni jika ada kulit kering, jangan lupa skali amik sumber makanan berasaskan protein . Macam Gee suka amik Protein soya ESP ni lebih mudah, hanya amik 1 kali sehari dah cukup.



Keempat, Gee amik vitamin C. Jangan ingat muka saja untuk vitami C. Jika ada kulit kaki kering juga perlu amik. Vitamin C boleh meningkatkan penghasilan kolagen dalam badan. Bila badan cukup kolagen, kulit tak kering, tak berkedut dan kelihatan tua. Gee biasanya amik dalam 1000-2000mg Vitamin C Plus setiap hari. Sebab badan Gee tak boleh kurang vitamin C. Dulu ada kena bersin.


Bila amik Vitamin C, Gee amik skali dengan Vitamin E untuk jaga kelembapan kulit dari dalam.


Ok. 4 cara ni memang Gee ada amalkan. Anda boleh cuba sendiri nanti.


Cara lain yang boleh anda cuba untuk mengatasi kulit kering di kaki:
  • Sapu minyak zaitun dan minyak kelapa.
  • Rendam kaki dalam air suam ditambah dengan perahan lemon dan garam.
  • Lumurkan kaki dengan asam jawa dan kemudian bilas dengan air suam.
  • Elakkan guna sabun terlalu lama kerana boleh sebabkan kulit makin jadi kering.
  • Keringkan kaki lepas mandi.
  • Jika badan terlalu kering, tak cukup air anda boleh cuba minum air isotonik, air Performance untuk kurangkan kulit kering. Tau tak? 30% daripada kulit dihasilkan oleh air yang memberikan kulit lebih tegang, gebu dan elastik.
  • Satu lagi cara paling mudah dan pantas, amik polifenol (Vivix) untuk baiki kulit kering satu badan. Boleh cuba sesudu Vivix setiap hari. Dalam masa beberapa minggu mesti anda akan perasan kulit dah tak kering.


Anda boleh cuba cara-cara untuk menghilangkan kulit kaki yang kering. Selamat mencuba!!





Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
Personal FB : 
Ziana Eunos


Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




Post a Comment

4 Comments

  1. point utama, kena minum banyak air.....baeklahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup air tu penting.. yg lain boleh follow mcm ger gtau tu hihi

      Delete
  2. haritu ada ruam ruam guna herbal blend ni Alhamdulillah makin baik. budak budak pun guna okay. torbaek! :D

    ReplyDelete