6 Cara Memakai Clay Mask Yang Betul dan Berkesan

Memakai clay mask sudah menjadi salah satu rutin penting dalam penjagaan kulit wajah. Clay mask atau lebih dikenali sebagai masker lumpur sangat popular dalam kalangan pengguna masker.


Cara Memakai Clay Mask Yang Betul

Tapi, untuk memakai clay mask ada cara dia juga. Kita tak boleh memakai semberono saja kerana takut ia tak berkesan untuk kulit muka kita.


6 Cara Memakai Clay Mask Yang Betul dan Berkesan

1- Membersihkan kulit wajah dengan sebersihnya agar liang pori-pori terbuka dan mengangkat segala kotoran keluar. Kemudiah barulah menyapu clay mask di muka.

2- Sapu clay mask tidak terlalu tebal. Sapu nipis sahaja sudah memadai kerana kandungan nutrisi di dalamnya sudah boleh diserap dengan baik ke dalam liang roma kulit kita.

Cara Memakai Clay Mask Yang Betul


3- Jangan biarkan clay mask terlalu lama di muka. Cukup dalam tempoh 10 minit . jika terlalu lama hingga kelihatan merekah ia boleh menganggu kelembapan kulit dan kulit akan jadi sangat kering dan iritasi.

4- Mencuci muka dengan air dingin selepas menggunakan clay mask. Ia bertujuan untuk mengekalkan kelembapan kulit muka. Elakkan mencuci muka dengan air suam kerana ia boleh menyebabkan kulit makin kering.

5- Memakai pelembap atau moisturizer selepas menggunakan clay mask. Ia bertujuan agar kulit tetap lembut, tak kering dan kenyal. Kebiasaannya kulit boleh jadi kering selepas kita menggunakan clay mask.

6- Konsisten dan rajin menggunakan clay mask. Paling baik cuba gunakan clay mask dalam 1- 2 kali dalam seminggu untuk mendapatkan kesan yang terbaik. Apapun dalam rutin penjagaan muka, konsistensi adalah amat penting ya!



Itulah dia 6 cara yang betul dan berkesan memakai clay mask. Pastikan anda menggunakan cara dan langkah yang betul ya.





Clay Mask dari Youth Shaklee

Yang ini Gee saja nak kongsikan skali clay mask dari skincare Youth Shaklee. Produk baru dilancarkan bulan Jun lepas. Jom kita lihat dan ketahui kelebihan Youth clay mask ini.


Clay Mask Youth Shaklee


3 Bahan Terbaik di dalam Youth Purifying Clay Mask dari Shaklee.

Clay Mask Youth Shaklee


Cara memakai Youth Clay Mask ini juga sangat mudah dan cepat. Guna 'facial brush' kemudian sapu clay mask di muka dan tunggu dalam 10 minit. Lepas itu bilas muka dengan air bersih. Kemudian, sapu muka dengan toner. Langkah ni Gee gunakan semua produk skincare Youth.


Clay Mask Youth Shaklee


Nak tau lebih lanjut pasal Youth Mask boleh rujuk di sini, Kebaikan Youth Mask Shaklee.




Berminat untuk mendapatkan Clay Mask dari Shaklee yang organik dan selamat ini? Anda boleh menghubungi saya terus di sini;

Rakan Shaklee Anda,
Nurzhiana bt Mohd Yunus (Gee)
SMS/WhatsApp :+60135707812
FB Page: 
Ziana Enos Dot Com
Personal FB : 
Ziana Eunos
Instagram: 
@zianaeunos.co


Saya ialah Gee yang juga merupakan pengedar aktif Shaklee yang jujur dan amanah sejak 2015, serta berusaha untuk membantu meningkatkan kesihatan anda. Hubungi saya terus agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda untuk hidup lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin yang betul dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda KHAS untuk CUSTOMERS saya sahaja!


NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat nak menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, VICTORY EMPIRE TEAM yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.




Post a Comment

4 Comments

  1. Dah lama tak pakai mask...nak gi beli la nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom g beli hihi.. best mask ni..gee tak guna scrub dah sejak guna mask youth.. sebab muka dah rasa bersih

      Delete
  2. ooo..selama ni main pkai jeee..huhuh

    ReplyDelete