3 Cara Mudah Untuk Membantu Masalah Gastrik

Cara mudah untuk membantu penyakit gastrik dan rawat gastrik dengan selamat dan berkesan.




Ramai yang ada mengalami gastrik. Tapi tahu tak apa sebenarnya penyakit gastrik ini?

Apakah penyakit gastrik?

Biasanya penyakit gastrik berkaitan dengan sakit pada bahagian perut atau pedih ulu hati.
Tapi dari sudut kedoktoran, penyakit gastrik berlaku apabila ada keradangan di bahagian lapisan permukaan perut.

Antara yang menyebabkan penyakit gastrik ialah merokok, jangkitan kuman atau penggunaan ubatan seperti aspirin, ubat tahan sakit dan ubat tradisional yang mengandungi steroid. (sumber mmgazatte.com)


Apakah tanda-tanda penyakit gastrik?
  • Selalu sakit di bahagian ulu hati
  • Kerap loya dan muntah
  • Kerap sendawa
  • Masalah perut kembung
  • Muntah darah
  • Najis berwarna hitam





Apa yang perlu saya lakukan untuk mengelak / mencegah penyakit gastrik?
Rutin biasa yang perlu dibuat ialah menjaga pemakanan, makan secara kerap tapi dalam kuantiti sedikit, elakkan minum minuman bergas, elakkan dan jauhi rokok, elakkan minuman yang tinggi kafein seperti kopi dan teh & kurangkan pengambilan makanan dalam tin kerana ia dipercayai tinggi kandungan asid.


Bagaimana suplemen boleh membantu menghilangkan gastrik?

Satu lagi cara / alternatif yang Gee nak kongsikan dengan pengambilan suplemen. Suplemen ini akan membantu memperbaiki penyakit gastrik dari dalam. Ada 3 cadangan supplement yang Gee syorkan untuk penyakit gastrik.


Set Cadangan untuk Gastrik 

Set Gastrik Shaklee

1. Protien ESP untuk gastrik

ESP antara 'hot' produk Shaklee dalam bentuk serbuk dan boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda. ESP juga menjadi pilihan utama untuk mereka yang ada penyakit gastrik. ESP mengandungi protien yang berkualiti tinggi. protien sangat penting dalam membantu membina & membaikpulih sel-sel dan tisu baru pada dinding/lapisan perut. ESP juga bersifat alkali jadi ia sangat membantu mengurangkan keasidan perut akibat jus gastrik. ESP juga mengenyangkan dan ia boleh menjadi alas perut untuk mengelak perut kosong.


2. Alfalfa untuk gastrik

Suppelement yang diekstrak dari tumbuhan alfalfa. Dalam bentuk tablet yang mudah ditelan. Alfalfa bersifat alkali membuatkan alfalfa sesuai untuk mereka yang ada gastrik kerana ia dapat membantu meneutralkan asid dan mengurangkan keradangan. Alfalfa juga bagus untuk kesihatan usus dan perut dengan memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti ulser gastrik, kembung perut dan sembelit.


3. Peppermint Ginger Plus untuk gastrik

Supplement yang diekstrak dari herba asli semulajadi iaitu daun pudina, halia, jintan hitam & manis yang membantu melegakan ketidakselesaan perut. Kajian menunjukkan halia yang diambil sebagai supplement / makanan tambahan membantu mengurangkan masalah perut sebu, senak perut dan membuang angin dalam badan. Peppermint juga boleh jadi minuman herba semulajadi apabila ia dicampur dengan air panas.





4. Ostenutrix untuk gastrik

Supplemen kalsium yang sesuai untuk mereka yang ada gastrik. Kalsium bantu meneutralkan asid gastrik. Juga ada vitamin D dan magnesium skali. 



Apa kata mereka yang mengambil supplement shaklee untuk penyakit gastrik?

Testimoni Set Gastrik Shaklee


Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni Set Gastrik Shaklee





Hubungi Gee untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .





Post a Comment

7 Comments