Pengalaman Ramadhan Dengan Set Berpuasa Shaklee

Alhamdulillah tak lama lagi nak sambut ramadhan. Seperti biasa setiap tahun memang tak sabar tunggu bulan ramadhan ni. Yang paling Gee suka bulan ni bulan penuh keberkatan tapi juga bulan makan minum shaklee. Sebabnya sahur selama 30 hari tu memang tiap hari minum set berpuasa Shaklee tu je.

Pengalaman Ramadhan Dengan Set Berpuasa Shaklee

Kalini Gee nak berkongsi pengalaman ramadhan dengan set berpuasa shaklee


Paling seronok sejak kenal Shaklee, sahur tak makan nasi pagi-pagi. Tapi Gee hanya minum set berpuasa Shaklee iaitu protein shake ESP campur dengan cinch coklat dan air isotonik performance oren. Ya cukup minum 3 minuman ni dah cukup kenyang. Tak perlu makan lain dah sejak kenal Shaklee 5 tahun lepas. Memang tu je menu sahur pagi. 

set puasa shaklee
ESP + cinch coklat + isotonik oren

Badan juga tak rasa letih sangat bila Gee mengamal minum set sahur Shaklee. Maksudnya puasa seharian tu tak melepek sangat.

Kenyang dan tahan lapar lebih sejak Gee bersahur dengan set puasa Shaklee. Sebabnya ada protein dalam ESP dan Cinch Shaklee membantu menstabilkan hormon leptin dan ghrelin (hormon yang mengawal rasa kenyang dan lapar). Protein juga ada kandungan nutrisi lebih padat.

Apa yang Gee perasan juga, dari segi berat badan lebih terkawal. Waktu sahur tak makan nasi dan waktu berbuka je ada makan nasi dan lauk-pauk tu. Kiranyan hanya sekali sehari makan makanan berat masa bulan ramadhan. Sebab tu Gee suka rekomen kat kawan-kawan, keluarga dan customer untuk amik set Shaklee masa puasa sebab memang dah kenyang minum masa sahur.

Selain daripada tu, Gee juga dapat membantu adik yang ada masalah gastrik untuk mengambil set berpuasa Shaklee. Kesannya, adik dapat berpuasa dengan lebih baik, gastrik juga jarang atau tak ada menyerang bila dia berpuasa. Adik Gee dia minum ESP masa sahur setiap pagi waktu sahur.

Nak tau macam mana ESP membantu gastrik boleh baca di sini.

Bukan adik Gee saja, Gee juga dapat membantu customer-customer yang ada masalah gastrik dan nak berpuasa lebih baik dengan mengambil set puasa Shaklee. Setiap kali bila nak masuk bulan Ramadhan memang akan banyak dapat oder. Sambil membantu dorang berpuasa dengan lebih bertenaga dan mudah, sambil tu Gee dapat jana lebih banyak jualan dan bonus juga naik banyak. Bila dapat banyak bonus, dapatlah bersedekah lebih pada bulan puasa. Alhamdulillah. Tu yang seronok kan?

Alhamdulillah jugak bila sahur ringkas dengan set puasa shaklee tu dapatlah waktu sebelum habis sahur dan sebelum masuk subuh tu buat solat tahajud. Ni memang Gee akan target setiap tahun jika boleh tak nak lepas buat tahajud setiap pagi sepanjang bulan ramadhan. Inshaallah semoga tahun 2023 ni juga nak buat sama. Aminn.

 

Berita baik untuk yang nak cuba set puasa shaklee ada promosi bulan Mac ini.

Set Puasa Ramadhan - set lengkap untuk puasa. Beli terus satu set dapat percuma shaker hijau. 

Set Puasa Shaklee

Set Puasa Shaklee

Jika tak suka minum banyak jenis boleh minum cinch. Ada 3 perisa sedap iaitu coklat, cafe latte dan vanilla. 

Promosi beli 2 tong cinch boleh pilih perisa apa. Dapat percuma satu mini tote bag. 

Promosi Set Puasa Shaklee


Boleh tengok kat sini, testimoni set berpuasa shaklee dari sahabat blog Gee, Ayu RV.


Berminat nak dapatkan set puasa shaklee boleh terus hubungi Gee di 0135707812 atau klik sini untuk whatsapp.


#shakleethrive23
#shakleetriumph23

Post a Comment

12 Comments

  1. wah ada promosi ya se ramadan ni. best2..boleh juga beli extra sebab anak-anak pun consume ni

    ReplyDelete
  2. Yang part tak dahaga tu bagus bekalkan utk anak anak. Dorang pegi skolah pun tak la penat sgt kan

    ReplyDelete
  3. Bagusnya ada produk yang boleh membantu menguatkan badan untuk berpuasa terutama bagi mereka yang punya masalah macam gastrik tu.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah... Ramai yang dah dapat manfaat daripada produk yang sihat ni..

    ReplyDelete
  5. Nampak menarik set Ramadan ni, senang nak diminum...

    ReplyDelete
  6. bila sampai nak puasa
    memang benda paling penting esp, pd, cinch
    jujur memang tak lapar walaupun sahur tak makan nasi

    ReplyDelete
  7. Absolutely a good range from Shaklee to opt for this Ramadan month by our Muslim friends. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  8. Bagus ada produk yang boleh bantu beri tenaga berkekalan sepanjang puasa nanti. Maklum seharian lapar dan dahaga

    ReplyDelete
  9. Set ni memang standby sesiap untuk Ramadan.Anak tu kalau nak puasa bagitau sesiap nak PD ..fav dia bancuh PD

    ReplyDelete
  10. Bestnya. X perlu nak susah2 bangun utk masah. Just sahur dgn set puasa Shaklee saja ..jimat Masa n tenaga, kenyang seharian juga.

    ReplyDelete
  11. Saya juga ada masalah gastrik, seksa betul kalau gastrik menyerang waktu puasa ramadhan, Alhamdulillah saya juga dah sembuh dari gastrik lepas amalkan minum ESP. Terbaikk !saya suka ESP , Set Puasa Shaklee jadi pilihan saya untuk setiap kali Ramadhan :)

    ReplyDelete
  12. Sejak Atul dah amalkan bersahur dengan set puasa shaklee, perut kriuk kriuk takde lagi, best sangat rasa. Alhamdulillah. Kalau tak tu, awal dia berdondang sayang hehe

    ReplyDelete