Vivix Shaklee Mampu Menghalang Pembentukan AGE Protein

Vivix Shaklee Mampu Menghalang Pembentukan AGE Protein. Pernah tak dengar AGE protein? Apa kaitan ia dengan kesihatan? 

Vivix Mampu Menghalang Pembentukan AGE Protein


Apakah AGE Protein?
AGE adalah singkatan kepada Advanced Glycation EndProducts. Ia terbentuk daripada protein atau lemak bergabung dengan gula di dalam salur darah. Proses ini dipanggil 'glycation'.

AGEs juga boleh terbentuk dalam makanan. Contohnya makanan yang bersuhu tinggi seperti panggang, goreng, atau 'toasting'.

Dan paling banyak menyumbang kepada AGEs ialah melalui pemakanan harian kita. Bila terlalu tinggi AGE, badan tak mampu nak menghapuskan kesemuanya. Lama-lama ia terkumpul. Kesannya paras keradangan tinggi dan tekanan oksidatif.

AGE Protein dan Penyakit
AGE memang ada dalam badan kita. Jika paras rendah, anda tak perlu risau. Tapi lama-lama AGE terkumpul dan makin tinggi boleh merosakkan sel dan tisu dalam badan. Sel pada saluran darah yang banyak terkena.

AGEs juga mengaktifkan aktiviti sel darah putih yang boleh meningkatkan keradangan dalam badan. AGE juha mengganggu tissue, mengubahsuai hormon, cytokines, radikal bebas dan sel.

Kesan AGE kepada kesihatan
  1. Memusnahkan salur darah
  2. Hyperglycemia
  3. Diabetes
  4. Hilang ingatan
  5. Alzheimer
  6. Anemia
  7. Pcos
  8. Masalah tulang
  9. Sindrom metabolik
  10. Buah pinggang kronik
  11. Kerosakan saraf
  12. Kerosakan sel
  13. Schizophrenia
  14. Penyakit kardiovaskular
  15. Kerosakan kolagen
  16. Penuaan awal
  17. Pemendekan usia sel

Vivix menghalang pembentukan AGE Protein. Bagaimana vivix boleh membantu?

Apakah polifenol?
Vivix mengandungi polifenol. Polifenol ialah sekumpulan fitokimia yang ada pada tumbuhan dan buahan yang mengandungi tinggi antioksidan. Ia membantu mengekalkan kesihatan, melindungi dari penyakit, melindungi sel-sel dalam tubuh dari kerosakan akibat radikal bebas.

Antara makanan yang tinggi polifenol

Vivix Mampu Menghalang Pembentukan AGE Protein


Polifenol melambatkan pembentukan AGE Protein

Vivix Mampu Menghalang Pembentukan AGE Protein

  • Menghalang pembentukan AGEs - Quercetin merupakan sejenis polifenol yang terdapat dalam buah beri, terbukti berkesan dalam menghalang pembentukan A.G.E. sehingga 60%! (1)
  • Melambatkan pembentukan AGEs - Ujian makmal juga menunjukkan bahawa campuran unik polifenol anggur muscadine dan campuran Lobak Ungu, Ekstrak Eldeberi Eropah dan Ekstrak Knotweed Jepun terkandung dalam RejuvetrolTM yang sedang berada dalam proses paten dapat membantu melambatkan pembentukan A.G.E. setinggi 80% dibanding dengan hanya menggunakan resveratrol sahaja, yang cuma dapat melambatkan 30% (2&3). Sel-sel yang mengandungi protein A.G.E dapat menggalakkan kesihatan jantung dan mengekalkan tahap glukosa darah yang sihat.

Menarik kan vivix ini? Siap boleh bantu melambatkan pembentukan AGE Protein. Sebab itu Vivix sentiasa tinggi permintaan dan ramai peminat. Yang penting juga sentiasa menjaga pemkanan. Elak makanan yang boleh membawa kepada tinggi AGE protein. Untuk info vivix ini Gee ada membuat rujukan dan bacaan dari artikel tempatan dan antarabangsa. Moga bermanfaaat untuk anda. 


Nak baca lagi info vivix? Boleh rujuk posting vivix.


Promosi Vivix Shaklee untuk Jun dan Julai 2023

Menarik promosi vivix kalini boleh beli cash atau ansuran menggunakan kad kredit maybank (dengan zero interest!). Boleh pilih nak beli vivix yang mana satu. 

Harga sebotol vivix RM499 (tapi kini RM399 saja terus layak dapat kehalian Shaklee percuma dan percuma kos penghantara!). Best kan??

promosi vivix shaklee 2023

promosi vivix shaklee 2023

promosi vivix shaklee 2023





Rujukan:
1. Ewa Grzebyk1 and Agnieszka Piwowar2, Inhibitory actions of selected natural substances on formation of advanced glycation endproducts and advanced oxidation protein products, BMC Complement Altern Med. 2016; 16: 381.
2. Mizutani K. Ikeda K, Yamori Y: Resveratrol inhibits AGEs-induced proliferation and collage synthesis activity in vascular smooth muscle cells from strokeprone spontaneously hypersensitive rates. Biochem Biophys ResCommun 2000 Jul, 21; 274 (1): 61-6.
3. Farrar JL, Hartle DK, Hargrove JL, Greenspan P: Inhibition of protein glycation by skins and seeds of the muscadine grape. Biofactors 2007, 30(3): 193-200.

Post a Comment

0 Comments