7 Tips Mudah Buat Bisnes Online Tahun 2023

Untuk tahun 2023 ini, makin ramai dah yang buat bisnes online. Ada yang buat sepenuh masa dan ada juga secara ‘part time’ untuk tambah duit tepi. Tapi mesti ada yang masih keliru lagikan nak mula? Jom Gee kongsikan tips untuk bisnes online dengan mudah dan tak perlu modal tinggi. Ada 7 benda ini yang perlu anda buat jika berminat nak buat bisnes online.

7 Tips Mudah Buat Bisnes Online Tahun 2023

7 Tips Mudah Buat Bisnes Online Tahun 2023

1. Ada internet
Dah nama bisnes online mestilah kena ada internet kan? Zaman sekarang semua dunia online.

2.Ada media sosial
Ini paling penting untuk luaskan lagi kenalan dan potensi prospek. Ada banyak media sosial yang boleh kita guna seperti facebook, instagram, tiktok, twitter atau whatsapp. Gunakan sebaiknya.

3. Aktif buat marketing online
Nak orang tahu kita ada jual produk kenalah rajin promote setiap hari. Yang penting konsisten buat. Jangan sebab sales lambat masuk terus kita berhenti.

Tak semestinya orang tak beli harini terus tak beli dengan kita. Sebab itu kena rajin share dan promote agar orang nampak dan tak mustahil dia akan terbuka hati nak membeli.

4. Bina personal branding
Ini juga penting bila nak buat bisnes online, kita kena ada buat juga personal branding. Tujuan dia untuk tarik kepercayaan orang. Sebab kita bukan artis atau orang femes. Sebab itu perlu personal branding.

Apabila orang selalu tengok kita banyak berkongsi perkara yang memberi manfaat secara tak langsung menarik minat dan kepercayaan orang. Lama-lama orang ingat dan bila nak beli terus teringat pada kita.

5. Jangan terus beli atau simpan stok
Dah mula buat bisnes terus nak beli stok banyak. Jangan! Belajar dulu ilmu dan tips menjual, dan dapatkan kepercayaan orang. Takut nanti beli stok banyak, tapi tak banyak kagi orang beli kan dah rugi duit.

6. Fokus produk
Jika ada banyak produk kita jadi pening juga nak jual kan? So cara mudah fokus produk yang kita rasa boleh buat atau yang kita ada guna atau makan. Bila dah rasa sendiri lebih mudah nak menjual dan berkongsi sendiri pengalaman kita.

7. Tak perlu buat produk 
Tak semestinya kena ada buat produk sendiri. Boleh bermula dengan dropshipping. 
Kos lebih rendah, tak perlu pening nak keluar duit modal banyak. Apa yang menarik, boleh buat sales beribu-ribu sebulan walaupun hanya jual produk orang lain. 

Contoh macam Gee sendiri, jual produk orang (shaklee) dapat buat jualan dalam RM10 ribu setiap bulan. Gee tak buat stok tapi ada customer beli dan bayar, terus oder barang di web Shaklee atau oder dari master (macam team kami master ada ready stok untuk bantu team dia). Mudah kan? Kat sini Gee fokus buat marketing tak perlu risau soal kualiti produk. Untuk produk Shaklee memang dah sedia berkualiti. 


Yang penting bila dah mula nak buat bisnes online ni kena rajin dan komited. Lagilah dunia online ni kan, semua mudah di hujung hari. Yang penting bila dah mula tu terus jalan dan buat. 


Bagi yang berminat nak cuba buat bisnes Shaklee boleh terus hubungi Gee. Gee sedia membantu anda. Boleh klik gambar untuk pautan whatsapp. 
 
Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan kulit sihat dengan set kulit shaklee ini.   Set Rahmah Shaklee



Post a Comment

1 Comments