Set Keputihan Shaklee Terbaik Untuk Wanita

Set keputihan Shaklee. Keputihan adalah satu perkara biasa dalam kehidupan wanita. tetapi, jika ia terlalu banyak atau tidak normal boleh menyebabkan rasa tidak selesa dan ia menjadi petanda adanya masalah kesihatan wanita. Untuk membantu mengatasi masalah ini, Gee nak kongsikan produk Shaklee yang selamat dan semulajadi yang berkesan membantu masalah keputihan.

Set Keputihan Shaklee Terbaik Untuk Wanita


Apakah keputihan?
Keputihan adalah keluaran cecair dari faraj wanita. Ia merupakan proses semulajadi yang membantu membersihkan faraj serta menjaga keseimbangan pH dan bakteria semulajadi.

Jenis Keputihan

1.Keputihan biasa normal
Ia berwarna jernih, tidak berbau dan tidak gatal. Biasa berlaku beberapa hari sebelum datang haid, atau semasa wanita sedang subur, semasa ghairah seks dan juga semasa hamil.


2.Keputihan berpenyakit
Ia berwarna putih kekuningan, kehijauan, dan kadang-kadang berdarah. Jika terlalu banyak keputihan yang keluar, boleh jadi berketul-ketul kecil, rasa gatal dan berbau. Keputihan jenis ini boleh menyebabkan rasa sakit pada alat kelamin, rasa pedih serta bengkak pada faraj. Faraj juga rasa tidak selesa.


10 Punca Keputihan
  1. Jangkitan vakteria atau kuman: Infeksi seperti vaginitis bakteria atau jangkitan kulat boleh menyebabkan keputihan yang tidak normal.
  2. Ketidakseimbangan pH: Ada gangguan keseimbangan pH faraj yang boleh mengakibatkan perubahan dalam cecair keputihan.
  3. Perubahan hormon: Perubahan dalam tahap hormon semasa kitaran haid, kehamilan, atau menopause boleh mempengaruhi cecair keputihan.
  4. Kurang menjaga kebersihan faraj juga boleh menyebabkan pertumbuhan bakteria yang mendorong keputiha.
  5. Alah pada produk seperti sabun, tisu, atau pakaian dalam tertentu boleh menyebabkan reaksi alahan dan keputihan.
  6. Penyakit kelamin - juga boleh menjadi sebab datangnya keputihan.
  7. Ada masalah Diabetes
  8. Kerap mengambil antibiotik
  9. Merokok
  10. Suka menggunakan seluar terlalu ketat dan ini menyebabkan faraj tidak dapat ruang udara yang cukup dan kesannya keputihan berlaku.

Cara Mudah Merawat Keputihan
  1. Menjaga kebersihan: Membersihkan faraj secara lembut dengan air bersih dan jangan menggunakan sabun yang keras. Pastikan tangan sentiasa bersih sebelum menyentuh faraj.
  2. Pilih pakaian yang sesuai: Pakai pakaian dalam yang terbuat daripada bahan berbahan kapas untuk membenarkan faraj bernafas dan mengelakkan penumpukan kelembapan.
  3. Jaga pemakanan: Pengambilan makanan yang seimbang dan kaya dengan nutrien dapat membantu menjaga kesihatan umum, termasuk keseimbangan pH faraj. Elak atau kurangkan juga makan minum manis.
  4. Jangan terlalu banyak menggunakan tisu basah atau pengharum faraj yang boleh mengganggu keseimbangan semulajadi faraj.

Suplemen terbaik untuk membantu keputihan wanita

Set Keputihan Shaklee

1. Alfalfa Complex
Ia bersifat anti kulat dan mempunyai phytoesrogens yang berfungsi seperti kacip fatimah. Jadi, dapat membantu memulihkan hubungan suami isteri dan bagus jua untuk mengembalikan keanjalan payudara wanita terutama yang sudah berkahwin.

2. Gla Complex
GLA membantu dengan mengelak kulat dari merebak. Juga sangat bagus dalam peningkatan kesuburan wanita. Menstabilkan hormon kerana hormon yang tak seimbang juga akan menyebabkan lendiran faraj terlalu banyak atau terlalu kering.

Set Keputihan Shaklee Terbaik Untuk Wanita
Set Keputihan Shaklee


3. Garlic Complex
Antibiotik semulajadi dan agen antikulat. Meningkatkan sistem imun tubuh sekaligus dapat membantu mengatasi keputihan. (garlic sekarang masih tiada stok di Malaysia)


Jagalah kesihatan faraj kerana ia penting kepada wanita. Rajin dan ikut langkah-langkah penjagaan yang sesuai agar dapat mengatasi masalah keputihan dengan berkesan dan menjaga kesihatan faraj dengan baik.


Testimoni Set Keputihan Shaklee

Paling banyak ramai yang mengambil Alfalfa untuk masalah keputihan wanita. 

Set Keputihan Shaklee

Set Keputihan Shaklee

Set Keputihan Shaklee




Baca juga:








Berminat untuk mencuba Set Keputihan Shaklee, anda boleh terus menghubungi Gee. Klik gambar untuk pautan whatsapp.
 
Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan kulit sihat dengan set kulit shaklee ini.   Set Rahmah Shaklee





Post a Comment

0 Comments