Set Sendi dan Tulang Shaklee

Set Sendi dan Tulang Shaklee. Kesihatan sendi dan tulang adalah penting untuk hidup sihat dan aktif. Tetapi, masih ramai yang ada masalah sendi terutama golongan wanita lebih banyak kita lihat yang ada sakit lutut. Suplemen boleh menjadi tambahan kepada pemakanan harian untuk memastikan tubuh mendapat nutrien yang cukup untuk memelihara kesihatan sendi dan tulang.

Set Sendi dan Tulang Shaklee

11 Suplemen terbaik untuk sendi dan tulang

1. Kalsium dan Vitamin D
Kalsium dan vitamin D adalah nutrien penting untuk kekuatan tulang. Kalsium membantu membina struktur tulang, manakala vitamin D membantu penyerapan kalsium yang lebih baik.

2. Glukosamin dan Kondroitin
Glukosamin dan kondroitin adalah komponen penting dalam tisu rawan sendi. Mereka boleh membantu mengurangkan keradangan dan meningkatkan keanjalan sendi.

3. Omega-3 Asid Lemak
Asid lemak omega-3 mempunyai sifat anti-radang dan ia boleh membantu mengurangkan keradangan pada sendi. Ia juga bagus untuk kesihatan jantung dan otak.

4. Antioksidan
Antioksidan seperti vitamin E dan selenium membantu melindungi sel-sel sendi daripada kerosakan radikal bebas. Ini penting untuk mencegah penyakit sendi yang berkaitan dengan penuaan. Vitamin E juga membantu memelihara jisim tulang dan mengurangkan risiko tulang patah.

5. Vitamin K
Vitamin K diperlukan untuk proses penyerapan kalsium dalam tulang. Ini membantu memastikan keseimbangan mineral yang betul dalam tulang.

6. Protein
Protein adalah bahan asas dalam pembentukan tisu dan struktur badan. Ia juga penting untuk pembaikan tisu sendi dan tulang yang rosak.

7. Magnesium
Magnesium berperanan dalam mengekalkan kepadatan tulang yang sihat. Kekurangan magnesium boleh menyebabkan risiko tulang rapuh atau patah.

8. Vitamin C
Vitamin C adalah penting untuk sintesis kolagen, protein yang membantu struktur rawan dan tisu penyambung. Ia juga mempunyai sifat anti-radang.

9. Tembaga
Tembaga diperlukan untuk penyelenggaraan struktur tulang yang sihat. Ia dapat membantu dalam proses pembaikan tisu.

10. Boron
Boron adalah nutrien yang jarang diperkatakan, tetapi ia penting untuk pengekalan kalsium dan magnesium dalam tulang.

11. Resveratrol
Resveratrol, terdapat dalam anggur merah, mempunyai sifat anti-radang dan boleh membantu melindungi tisu sendi daripada kerosakan.

Set sendi dan tulang Shaklee
Ada beberapa pilihan suplemen Shaklee yang sesuai untuk yang ada sakit sendi dan tulang. Dan yang bestnya tak perlu bergantung kepada ubat tahan sakit bila rajin mengamal set ini. Jom kita lihat.

Ostenutrix untuk sendi
Dalam dia ada kalsium, magnesium, vitamin D, boron, tembaga, kuprum dan zink. Semuanya bagus untuk tulang sihat dan kuat. Tak perlu risau dah nak cari satu-satu nutrien sebab semua ada dalam setiap biji Ostenutrix. 

Set Sendi dan Tulang Shaklee

Omega Guard untuk sendi
Mengandungi asid lemak omega 3 termasuk EPA dan DHA yang bagus untuk membantu penghasilan pelincir sendi, mengurangkan inflamasi (radang atau rasa sakit) pada sendi. Kesannya jika konsisten makan omega 3:
  • sakit sendi makin kurang
  • sendi lebih bebas dan selesa bergerak
  • sendi kurang bengkak

ESP untuk sendi
Dalam ESP juga ada kandungan kalsium dan protein untuk menjaga dan membaiki jika ada tisu sendi yang rosak. Biasanya jika ada masalah tulang patah sangat digalakkan mengambil ESP untuk membantu proses pembaikan tisu sendi dengan lebih cepat dari biasa.

Set Sendi dan Tulang Shaklee

Vitamin C untuk sendi
Vitamin C tinggi antioksidan boleh melaean radikal bebas yang menjadi sebab keradangan sendi. Boleh ambil vitamin C setiap hari untuk sendi sihat dan bonus meningkatkan sistem imun serta mencantikkan kulit.

Vitamin E untuk sendi
Vitamin E Shaklee lengkap dengan selenium dan keduanya penting untuk memeliharan tulang dan sendi yang sihat.

Vivix untuk sendi
Vivix mengandungi resveratrol. Ia membantu mengelak penipisan dan meningkatkan tulang rawan dan kolagen pada sendi. Kesannya sendi kurang sakit dan mudah bergerak. Boleh minum vivix ini setiap hari untuk sendi sihat.

Set Sendi dan Tulang Shaklee



Suplemen boleh menjadi sebahagian daripada ikhtiar untuk menjaga kesihatan tulang dan sendi. Walau bagaimanapun, sebelum mengambil mana-mana suplemen, adalah penting untuk berunding dengan pakar perubatan terlebih dahulu.


Berminat untuk mendapatkan suplemen sendi tulang dan selamat dimakan boleh terus menghubungi Gee ya. Saya sedia membantu anda. Klik gmbar untuk pautan Whatsapp. 
 
Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan kulit sihat dengan set kulit shaklee ini.   Set Rahmah Shaklee




Post a Comment

0 Comments