Set Cadangan Untuk Sakit Tumit Shaklee

Set Sakit Tumit Shaklee. Ramai yang ada masalah sakit tumit. Ia boleh mengganggu aktiviti harian dan membuatkan anda rasa tak selesa. Kali ini Gee akan berkongsikan apakah itu sakit tumit, punca-punca yang menyebabkan sakit tumit dan cara-cara untuk merawat dan mencegah masalah ini. 

Set Sakit Tumit Shaklee

Apakah Sakit Tumit?
Sakit tumit merujuk kepada rasa sakit atau tidak selesa di bahagian tumit kaki. Ia boleh berlaku pada bahagian bawah atau belakang tumit dan sering kali menjadi punca kebimbangan yang serius.

Sakit tumit juga biasa berlaku pada mereka yang berumur 40 dan ke atas, obesiti atau berat badan berlebihan, kerja yang banyak berdiri/berjalan setiap hari. Kadang-kadang juga boleh menyerang selepas bangun pagi semasa berjalan.

Set Sakit Tumit Shaklee


Punca Utama Sakit Tumit

1. Plantar Fasciitis
Plantar fasciitis adalah keadaan yang paling biasa menyebabkan sakit tumit. Ia berlaku apabila tisu yang disebut plantar fascia yang menghubungkan tumit ke jari kaki teriritasi atau meradang. Ini boleh berlaku akibat tekanan berlebihan pada kaki, pemakaian kasut yang tidak sesuai, atau aktiviti yang melibatkan berjalan jauh.

2. Jangkitan Bakteria atau Kulat
Sakit tumit juga boleh berlaku jika kaki terdedah kepada jangkitan bakteria atau kulat. Keadaan ini dikenali sebagai selulitis atau kandidiasis kaki.

3. Guna Kasut Tidak Sesuai
Penting untuk memakai kasut yang sesuai dan selesa. Terutama wanita yang suka memakai tumit tinggi boleh membuatkan sakit tumit kaki.

4. Kerosakan Tendon Achilles
Kerosakan pada tendon Achilles boleh menyebabkan sakit di bahagian belakang tumit. Ini berlaku apabila tendon yang menghubungkan otot betis ke tumit mengalami kecederaan.

5. Berat Badan Berlebihan
Mereka yang ada berat badan berlebihan juga kerap mengalami sakit tumit. Makin berat badan, makin berat tekanan pada tumit kaki.

Cara Merawat Sakit Tumit

1. Rehatkan Kaki Anda
Sekiranya anda mengalami sakit tumit, adalah penting untuk memberikan rehat yang mencukupi kepada kaki anda. Hindari aktiviti yang boleh memberi tekanan tambahan kepada tumit yang sakit.

2. Gunakan Kasut yang Sesuai
Pastikan anda memakai kasut yang sesuai dengan lengkap dan memberikan sokongan yang baik kepada kaki anda. Kasut yang tidak sesuai boleh menyebabkan masalah sakit tumit.

3. Terapi Fizikal
Terapi fizikal boleh membantu mengurangkan sakit tumit dengan menguatkan otot-otot di sekitar tumit dan merangsang peredaran darah.

4. Panaskan dan Sejukkan
Menggunakan terapi panas dan sejuk boleh membantu mengurangkan rasa sakit dan meredakan keradangan di kawasan tumit yang terjejas.

Suplemen Untuk Sakit Tumit Kaki
Pengambilan suplemen juga boleh membantu melegakan dan mengurangkan sakit tumit.

Set Sakit Tumit Shaklee

Set Sakit Tumit Shaklee


1. Omega Guard untuk Sakit Tumit
Omega-3 di dalamnya membantu:
  • mempunyai ciri-ciri anti-radang yang hebat yang boleh membantu mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh keradangan di fascia plantar.
  • mengawal pengeluaran mediator keradangan yang menyakitkan. ia akan menggunakan enzim yang menghasilkan protein penyembuhan dan protein anti-radang, dalam masa yang sama memastikan tisu sembuh dan sistem imun berfungsi dengan baik.

2. Ostenutrix untuk Sakit Tumit
- Magnesium di dalamnya adalah satu nutrien penting untuk membantu plantar fasciitis dan kesihatan kaki. Pengambilan Ostenutrix setiap hari juga bagus untuk kesihatan tulang, tulang lebih kuat dan sihat, dan dapat melegakan sakit-sakit badan/lenguh.

3. Vitamin C
-Vitamin C dengan bioflavonoid, boleh membantu mengurangkan keradangan yang terdapat pada Plantar Fasciitis.

4. Resveratrol
-Ia dapat mengurangkan keradangan atau rasa sakit pada tumit dan meningkatkan aliran darah.


Best Seller Set Sakit Tumit Shaklee. Set paling ramai yang customer oder adalah set kombo Omega Guard dan Ostenutrix.

Set Sakit Tumit Shaklee

Set Sakit Tumit Shaklee

Set Sakit Tumit Shaklee



Kesimpulan
Sakit tumit boleh menjadi masalah yang menyakitkan dan mengganggu kehidupan seharian. Untuk merawat dan melegakan sakit tumit kena amik tahu dulu punca dan sebab, kemudian baru senang untuk meredakan dan mengurangkan sakit tumit kaki.



Berminat untuk mencuba set sakit tumit Shaklee anda boleh terus menghubungi Gee. Klik gambar untuk pautan whatsapp.
 
Boleh hubungi Gee terus atau klik gambar untuk pautan whatsapp. Gee akan bantu bagi yang berminat nak dapatkan kulit sihat dengan set kulit shaklee ini.   Set Rahmah Shaklee




Post a Comment

4 Comments